• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie poddają się ocenie trójmiejskich pasażerów

ms
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku... O ocenę swojej pracy proszą zarówno zarządzający komunikacją miejską w Gdańsku...

Co sądzisz o pracownikach gdańskiej komunikacji miejskiej? Zakład Komunikacji Miejskiej zaprasza do udziału w ankiecie na temat kultury osobistej oraz profesjonalizmu kierowców i motorniczych w Gdańsku.



...jak i w Gdyni. ...jak i w Gdyni.
Na stronie gdańskiego ZKM zamieszczono ankietę z trzema pytaniami. W skali od 1 do 5 pasażerowie mogą wypowiedzieć się na temat kultury osobistej kierowców i motorniczych, oraz kultury obsługi pasażerów oraz profesjonalizmu obsługi pasażerów w autobusach i tramwajach.

Wyniki badań zostaną porównane z ankietą przeprowadzoną na początku tego roku. Zobacz także: tak pasażerowie ocenili pracowników komunikacji miejskiej w Gdańsku kilka miesięcy temu

Czy pracownicy komunikacji miejskiej w Trójmieście dobrze wykonują swoją pracę?

- Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy.  Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki pierwszej ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje - przekonuje Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Także w Gdyni sprawdzany jest poziom zadowolenie pasażerów komunikacji miejskiej. Takie badania prowadzi jednak nie przewoźnik - jak w Gdańsku - lecz organizator transportu miejskiego, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej (jego gdańskim odpowiednikiem jest Zarząd Transportu Miejskiego).

Gdyńscy kierowcy szkoleni są przez ZKM m.in. ze znajomości sieci komunikacyjnej, taryf, zasad i przepisów ZKM oraz kultury obsługi pasażerów i jakości usług.

Także pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej szkoleni są w zakresie komunikacji z pasażerami, a przede wszystkim zachowania w sytuacjach konfliktowych. - Zależy nam na tym, by nasi pracownicy zawsze byli tą stroną, która wygasi spór i bez emocji wyjaśni każdą sytuację - tłumaczy przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy standard obsługi pasażerów komunikacji miejskiej poprawia się? Z naszej perspektywy raczej tak: możemy to ocenić na podstawie listów naszych czytelników, w których rzadziej niż kiedyś skarżą się na niemiłe sytuacje w tramwajach i autobusach, do których ma dochodzić z winy kierowców. A jak wy to oceniacie?
ms

Miejsca

Opinie (425) ponad 20 zablokowanych

  • nocny (1)

    Ja miałam nieciekawą sytuację w nocnym (N20). Trzykrotne wcisnęłam guzik stopu, jednak kierowca nie raczyl zatrzymać się na przystanku. Jak podeszlam do niego żeby zwrcić mu uwagę i zapytać dlaczego się nie zatrzymal, to chamsko odpowiedział,że mogę złożyć skargę.I tak musiałam o 2 w nocy iść sama 1 przystanek przez las.Nawet nie przeprosił.

    • 3 1

    • jestem motorniczym i przyznaje ze jechalas z jakimś chamem tak sie nie robi szczególnie w nocy

      • 2 0

  • zkm gdynia

    w Gdyni nie lepiej na pętli w rumi dyspozytor śpi a kierowcy jada jak chcą linia autobusu 173 raz na godzinę i na pętli w rumi dworzec nie ma dobrego skomunikowania a Mozę tak co półgodziny by kursowali a co do R z rumi do Gdyni to rano wozi się ludzi jak było a bilety miesięczne drogi zrobić linie szkolna bo ludzie pracy są traktowani przez młodzież jak było niech prezes ZKM Gdynia przejedzie się taka R-ką

    • 0 1

  • Hucisko.... (3)

    Mnie zawsze wkurza jak motorniczy z tramwaju nr 12 lub 10 na przystanku Hucisko zamyka i odjezdza.... 2 metry żeby zatrzymać się na światłach! widzi, ze biegną ludzie ale drzwi nie otworzy.
    O historiach z kupowaniem biletów u motorniczego to już nie wspomnę bo to jakiś koszmar!!

    • 0 3

    • (1)

      Kupuj w biletomacie lub za odliczoną kwotę nie będzie problemu

      • 2 0

      • Nie na każdym przystanku jest biletomat (np. na Zakopiańskiej nie ma)
        Zawsze staram się mieć odliczone ale nie zawsze się da. Z reguły jest problem z wydaniem reszty wynoszącej 20, 50 groszy...

        • 0 0

    • ten przejazd jest dwuetapowy jak nie wiesz o czym mówisz to nie wypowiadaj sie wcale

      • 1 0

  • (1)

    a ja z reguły jeżdże tramwajem i trafiam na bardzo miłego motorniczego 3148 zawsze widoczny identyfikator miły kulturalny przyjemny

    • 2 2

    • liczysz na wyższa premie 3148

      • 0 1

  • lINIA 210

    Jadę codziennie do pracy b.wcześnie i wracam około trzeciej-linia okropna- długa droga z przewężeniami a niektóre odcinki wręcz karkołomne dla takiego długiego "łamańca" nie wspominając o odcinkach pełnych dziur a do tego na lotnisku zawsze wsiadają "buraki" bez biletu i żądają od konduktora.Wszyscy konduktorzy tej linii łącznie z b. miłą konduktorką z którą czasami mam przyjemność jechać są zawsze OK. Cierpliwie tłumaczą że nie zawsze 210 jedzie w kierunku do Gdańska (szczególnie na lotnisku),że bilety można kupić w automacie, że jest już spóźniony, bo jakiś "zdeorientowany" zamiast w parking "Kis and go" wjechał w bramkę dla autobusu i zamiast się cofnąć -wdaje się w polemikę z kierowcą autobusu.A byli pasażerowie z samolotów potrafią być bardzo bezczelni.

    • 3 0

  • W gdańsku trzeba dać więcej lini prywatnym firmom

    • 0 3

  • Bilety są za drogie!!! (1)

    3 zł za przejazd 10-minutowy?

    • 0 1

    • 10 minut???

      Kiedy ostatnio widziałeś taki bilet? Bilet czasowy to godzinny i kosztuje 3,60. Za 3zł masz bilet jednoprzejazdowy

      • 1 0

  • Poddać ocenie to należy prezesów i dyrektorów!

    Ocena była by druzgocąca!

    • 2 0

  • A gdzie pytania otwarte?

    Co ZKM wynosi z takiej ankiety, skoro brak pytan otwartych i nie wiadomo, co pasażerom się podoba, a nad czym wypadałoby popracować?

    • 0 1

  • ocena ale kogo

    Wszyscy mówią jacy to chamscy kierowcy a pasażerowie to święci w swoim przekonaniu ? kto śmieci w tramwajach, skrobie po szybach, pije alkohol, demoluje, załatwia swoje potrzeby fizjologiczne, wyciąga szyby będące wyjściami awaryjnymi , kto do jasnej cholery jak nie super pasażer ?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane