- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Nieliczne perełki na kolejowych torach Trójmiasta
Większość pociągów obsługujących ruch kolejowy w Trójmieście to stare i wyeksploatowane składy, na których awarie czytelnicy Trojmiasto.pl narzekają niemal każdego dnia. Na szczęście co jakiś czas (choć zdecydowanie za rzadko) pojawiają się informacje o nowych pociągach, które pasażerom oferują znacznie wyższy standard. Które to składy?
1. Szynobusy spalinowe Pesy
Będą to jednocześnie jedne z najbezpieczniejszych autobusów szynowych w naszym kraju. Jako jedne z pierwszych produkowanych seryjnie pojazdów pasażerskich w Polsce wyposażone są w urządzenia systemu sterowania ruchem ERTMS poziomu 2.
Cena pojazdu dwuczłonowego to 10,701 mln zł, a trójczłonowego - 11,7 mln zł.
2. Elektryczne składy serii EN76 tzw. Elfy
Niestety składy nie należą do żadnego z przewoźników na Pomorzu. Dojeżdżają one do nas w ramach połączeń województwa kujawsko-pomorskiego z Pomorzem - jeżdżą w emblematach wspomnianego województwa.
3. Impulsy dla SKM
Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Sęk w tym, że wspomnianą prędkość składy osiągną wyłącznie na trasie z Gdańska Głównego do Tczewa. Koszt zakupu jego takiego składu wynosi nieco ponad 17 mln zł.
4. Flirty z PKP Intercity
Jeden skład z 15-letnią gwarancją kosztuje nieco ponad 80 mln zł. Składem można podróżować m.in. z Trójmiasta do Katowic kupując bilet u przewoźnika PKP Intercity.
5. Pendolino z PKP Intercity
Pociąg Pendolino regularnie pojawia się w Trójmieście od grudnia 2014 r. Zakup jednego składu to wydatek nieco ponad 20 mln euro.
Dodatek. Najstarszy skład pasażerski w Trójmieście
By jednak nie było tak pięknie, przypominamy że województwo pomorskie ma najpoważniejsze opóźnienia w wymianie składów dla podróżnych na nowe. Przykład? Na trójmiejskich torach porusza się skład EN57 o numerze 838 wyprodukowana w 1971 r. To prawdziwy oldtimer na torach.
W tym składzie nie ma już prawie żadnych oryginalnych części więc ma się stosunkowo nieźle jak na wiek z metryki. Niedawno musiał przejść tzw. naprawę rewizyjną - przegląd podzespołów z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych.
Jeszcze starsze jednostki kursują w gdyńskim oddziale Przewozów Regionalnych. Od wspomnianego składu EN57-838 w tej firmie jest aż 13 starszych pojazdów, o numerach niższych niż 838. Najstarszym z nich jest EN57-641 wyprodukowany w 1967 roku, zatem w tym roku mija 51 lat jego eksploatacji.
Opinie (245) 9 zablokowanych
-
2018-10-27 17:43
PKP (5)
Po co takie chwalenie.Jechałem w zeszłym tygodniu IC do Katowic.Jest to podróż retro .Brak kamer ,brak Warsu ,błędne zapowiedzi,po zianie obsługi cichnie nagle radiowęzeł jest bardzo cichy,Ogólne wrażenie -nikt nie pilnuje porządku-odjazd o 4.45.Wracałem o 10,10 z Katowic.Sytuacja bardzo podobna.Brak nadzoru w pociągu totalny.Latający facet w Bydgoszczy handlujący piwem.Ponadto wsiadła trójka złodziei .Mała drobna konduktorka nie była w stanie reagować.Gdzie jest ochrona .Przecież wszyscy o tym wiedzą a kolej nic nie robi.To chyba nie problem zamontować w starych wagonach monitoring i zwiększyć nadzór.Oczywiście jechałem nowym pociągiem z Pesy do Katowic ale to już inna bajka.
- 11 3
-
2018-10-28 00:01
Gdańszczanin (2)
Skoro "brak Warsu" - to jechałeś pociągiem TLK, czyli najtańszym wariantem tego, co oferuje pkp ic. sam wybrałeś taki pociąg. Informacje o standardzie pociągu są choćby w rozkładzie jazdy.
Facet z piwem... tak szczerze - w czym Ci przeszkadza? A skoro zauważyłeś złodziei, to czemu sam nie wezwałeś policji?- 8 1
-
2018-10-28 10:58
(1)
Konduktorzy cicho pozwalają na obecność złodziei - boją się zareagować.
- 1 3
-
2018-10-28 16:57
Bzdura
- 1 0
-
2018-10-28 12:38
Po co ci kamery i ochrona? Czegos się boisz, czy uważasz sie za vipa? I skąd wiesz, ze ta trojka, to byli złodzieje?
- 3 0
-
2018-10-28 16:22
A to dobra zmiana
- 0 0
-
2018-10-27 18:01
Cena biletów (3)
Jak P K P ma zarabiać jak ponad trzy czwarte pasażerów ma zniżki na bilety,które i tak nie są tak drogie jak w innych krajach europejskich.
Tylko turyści płacą pełną stawkę za bilet ale to nie wystarcza aby zmodernizować cały Tabor.- 4 3
-
2018-10-27 22:54
Jdjdns (2)
Turyści też mogą korzystać z ulg handlowych tj.ulga dla seniora czy przejazd rodzinny a ponadto są bardzo dobrze o tym fakcie poinformowani
- 1 0
-
2018-10-28 09:09
(1)
No to kto kupuje bilet normalny ?
- 1 0
-
2018-10-28 12:39
Nikt, bo i po co jakies bilety kupować?
- 0 0
-
2018-10-27 18:06
Zła wizytówką (9)
Dlaczego na relacji Gdańsk-Berlin jeździ skład z lat siedemdziesiątych. Lokomotywa jest zmieniana w Słubicach ale wagony jadą dalej aż do Berlina,nie wiem czy jest to dobra wizytówka Gdańska .
- 7 8
-
2018-10-27 19:34
Niech jeżdżą te starocie (1)
A dleczego chcesz aby na tych trasa jeździły stare pojazdy?
- 1 1
-
2018-10-28 07:43
Chyba myślisz o nowych składach a nie o starociach bo jest to wizytówką naszego kraju za granicą, i tak jak w przysłowiu: jak cię widzą tak cię piszą.
- 1 0
-
2018-10-27 21:37
Wiytówka (1)
Mało się znasz. Te wagony są z lat dziewięćdziesiątych i jeszcze młodsze. Wagon restauracyjny serii 407A jest produkowany od... 2013 roku więc jest zupełnie nowy! Itp itd.
- 3 2
-
2018-10-28 07:42
A jechałeś kiedyś pociągiem Intercity w Niemczech?
- 2 1
-
2018-10-28 00:38
Co Ty bredzisz gościu? (4)
Najstarsze wagony w tym pociągu są z lat 90-tych, a niektóre mają ledwie po kilka lat. Ciągnie je już od Trójmiasta jedna z najlepszych lokomotyw w Europie: Eurosprinter Siemens-a. Chyba pomieszałeś pociągi?
- 3 2
-
2018-10-28 07:39
(1)
Nawet jeśli z lat dziewięćdziesiątych to mają już prawie 30 lat!
- 2 2
-
2018-10-28 17:54
No i...?
Tabor kolejowy ma to do siebie, że jest bardzo żywotny. A spora część z tych wagonów jest już po gruntownych modernizacjach i niewiele różni się od fabrycznych nówek.
- 1 0
-
2018-10-28 07:46
(1)
Co pomoże doskonała lokomotywa jeśli tory są do niczego, poza tym na granicy i tak jest zmieniana na niemiecką. Chodzi o wagony które są w katastrofalnym stanie.
- 2 2
-
2018-10-28 17:50
Nadal bredzisz.
Lokomotywa jedzie do samego Berlina. A co Ci w tych wagonach przeszkadza? Moim zdaniem są na naprawdę niezłym poziomie, co pokazuje frekwencja w pociągu.
- 2 0
-
2018-10-27 18:25
Jechałem Flirtem do Katowic.
Bardzo wygodny. Podróżuje się lepiej niż tym niby-Pendolino.
- 11 3
-
2018-10-27 18:25
EN57-838 (1)
Na trójmiejskich torach porusza się skład EN57 o numerze 838 wyprodukowana w 1971 r. To prawdziwy oldtimer na torach.
A EN71-039 jest z 1969r. Czyli 838 jest nowszy- 10 1
-
2018-10-27 19:32
Dbać o nie
I należy dbać o polskie pojazdy.
- 0 1
-
2018-10-27 19:28
Szynobusy PESY okazały się w czasie eksploatacji bublem. Chłodzenie latem polegało na tym, że w (2)
jednej części pociągu był huraganowy nadmuch mroźnego powietrza, który dochodził do drugiej części, gdzie nadmuchu nie było. Temperatura średnia - 21 stopni ! Brak danych o minimalnej i maksymalnej. Na oko to gdzieś około 12 stopni. Aby klimatyzacja była bezpieczna dla zdrowia pasażerów to maksymalne różnica pomiędzy temperaturą miejsca chłodnego i ciepłego nie powinna przekraczać 0,25 stopnia, a nadmuch 0,1-0,15 m/s. Oczywiście, konstruktorzy pesy olali te zasady całkowicie !
W pociągach duńskich obowiązuje cisza, pasażerowie nie mogą nawet między sobą rozmawiać ! Gdyby mucha czy komar jakimś cudem znalazłby się w pociągu, to każdy by to usłyszał ! A w pociągach PKM ? Sprężarki, wentylatory i inne, niezidentyfikowane maszyny hałasują tak, że nie da się zrozumieć mowy człowieka siedzącego obok ! Wydaje się, że hałas znacznie przekracza dopuszczalne wartości nawet wg absurdalnie liberalnych przepisów (normalnie, dla człowieka długotrwały poziom hałasu nie powinien przekraczać 32-33 dB)
Wniosek: Województwo powinno zwrócić te buble do PESY, które są sprzeczne z elementarnymi zasadami szacunku dla pasażera. A Decydenci powinni przejechać się pociągami szwedzkimi i duńskimi, żeby zrozumieć o czym piszę. Składy mające jeździć po elektryfikacji należy zamówić tak gdzie produkuje się pociągi jeżdżące po duńskich szynach. Krajoznawcza wycieczka decydentów na pewno się opłaci (pasażerom !).- 17 1
-
2018-10-27 22:26
mam nieodparte wrażenie że ten co decydował o zakupie tego złomu ,( za nasz szmal) (1)
to głupiec do potęgi albo cwaniak który wziął łapówę od producentów tego złomu. Nie do pomyślenia aby coś takiego produkować w XXI wieku i za łapówę wciskać gminom.Dziękuję za rzeczowe podsumowanie , scyzoryk mi się w kieszeni otwiera jak banda cyników w biały dzień robi z nas wała hm "perełkami na szynach " !!!!! tfu
- 2 0
-
2018-10-28 20:24
Patrzac na szynobusy i tramwaje pesy to przede wszystkim slaba jakosc i niska precyzja wykonania... lepsza jakosc maja poniemiec
- 0 0
-
2018-10-27 19:31
Perełki
Jak mogą być perełki jeśli odpowiedzialne osoby wybierają konstrukcje obce. A potem kupujemy u obcych producentów części do psujących się pojazdów. Mamy przykład po tych niemieckich tramwajach i autobusach. Należy wspierać polskie firmy i umożliwiać im dalszy rozwój kupując polskie produkty.
- 11 1
-
2018-10-27 19:40
przecież Pesy to najbardziej awaryjne pociągi w pomorskim. one jeżdżą po PKM a tam codziennie się coś psuje.
- 15 0
-
2018-10-27 20:40
Wyjace szynobusy PESY to perelki.... tia, a swistak siedzi i zawija
- 13 0
-
2018-10-27 20:40
Pkm klimatyzacja
Hahaha się uśmiałam.. szkoda, że w godzinach szczytu, kiedy temperatura sięgała prawie 30st. klimatyzacja zawsze była wyłączona i ludzie w ścisku się topili...
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.