• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę coraz większa

Katarzyna Moritz
8 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • W związku z budową kładki na Ołowiankę powstały już kierownice naprowadzające na Motławie, a wkrótce ruszy budowa ścian sterowni i maszynowni.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.

Zostało już tylko pięć i pół miesiąca do zakończenia budowy zwodzonej kładki przez Motławę zobacz na mapie Gdańska. Budowlańcom pogoda sprzyja, więc w tym tygodniu zaczną budowę ścian maszynowni i sterowni dla przeprawy. Równolegle, tylko że w Zawierciu, trwa też budowa głównego przęsła.



Korzystałeś kiedyś z podobnej kładki, jaka powstaje w Gdańsku?

Na terenie hal produkcyjnych przedsiębiorstwa Intercor w Zawierciu - generalnego wykonawcy inwestycji - wytwarzana jest konstrukcja stalowa zwodzonego przęsła kładki. Trwa tam też gięcie blach kortowych oraz prace przy konstrukcji płyty pomostowej.

W najbliższym czasie przęsło kładki zostanie przetransportowane na plac budowy drogą wodną i zamontowane. Będzie to zapewne jeden z bardziej spektakularnych etapów budowy kładki prowadzącej na Ołowiankę. Zgodnie z harmonogramem konstrukcja powinna zostać dostarczona na plac budowy na przełomie 2016/2017 r.

Widok z kamery na plac budowy kładki przez Motławę

Jednak także w Gdańsku, na terenie, gdzie do końca maja przyszłego roku ma powstać przeprawa, widać już całkiem sporo nowych elementów. Wbito 32 pale, powstały podpory dla przęsła kładki, wykonano także tzw. kierownice naprowadzające, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki. Kierownice te ograniczają szerokość toru wodnego w okolicy kładki do ok. 29 m.

- Wykonano też montaż zbrojenia oraz deskowanie ścian maszynowni i sterowni. W tym tygodniu wykonawca rozpocznie betonowanie ścian budynków. Od strony ul. Wartkiej, gdzie zostanie usytuowany stały element kładki, montowane jest podparcie tymczasowe pod poprzecznicę podporową. W tym celu wykonano wykop i ułożono beton wyrównawczy - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Planowane oznakowanie kładki. Planowane oznakowanie kładki.
Wcześniej, w związku z budową sterowni, powstały jej fundamenty, wykonano już m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstanie obiekt.

Prowadzone są też prace przy budowie budynku technicznego stacji transformatorowej. Na przełomie roku rozpoczną się prace instalacyjne, związane z wykonaniem przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz instalacji teletechnicznej.

Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.. Połączy ona okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką, ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.

Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.

W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.

Wizualizacja kładki na Ołowiankę.



Parametry techniczne:
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m

Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • Nareszcie! Szkoda, że autorom wizualizacji zapomniało się o tych szpetnych kierownicach...

    • 20 4

  • (12)

    naprawdę nieźle się wszystko w tym naszym Gdańsku rozwija, można mieć różne zastrzeżenia do Budynia ale ciągnie ten nasz Gdańsk do przodu i miasto wygląda z roku na rok coraz lepiej. Jeszcze ten Lot i dziura przed Notem z priorytetów:)

    • 22 20

    • POznałem ciebie (5)

      PO charakterze pisma...nie trzeba grafologów

      • 5 9

      • (4)

        haha, PO:). Dobre. Nie jestem z żadnej partii tylko oceniam. Zobacz jak miasto wyglądało 10 lat temu i porównaj. Nie ma co dużo dobrego dzieje się w mieście.

        • 8 4

        • (3)

          10 lat temu: nie śmierdziało tak Szadółkami, nie zniszczono starego miasta ECSem i muzeum IIws, a Głównego sarkofagiem, nie zakorkowano miasta wyganiając ludzi na przedmieścia i stawiając w centrum same biurowce, nie zniszczono Wrzeszcza idiotycznymi klocami.

          • 5 2

          • (1)

            śmierdzieć śmierdziało, ECS jest ok. Wolę to niż ta rozpadająca się stocznia. Korki to wina rozwoju i dostępności do pojazdów. Wrzeszcz wypiękniał a oliwa z biurowcami wygląda imponująco. W końcu to wszystko zaczyna wyglądać jak prawdziwe europejskie miasto.

            • 2 3

            • Pluj mu w twarz a mówi że deszcz pada. Śmierdziało choć nie śmierdziało (no tak - na Szadółkach pewnie śmierdziało tyle że teraz śmierdzi i na Morenie i we Wrzeszczu gdzie mieszkam. Korki to wina rozwoju - rozwój nie musi się wiązać z korkami ale trzeba multiplikować centra, a nie strefować miasto wyganiają ludzi na przedmieścia... ale co ja będę tłumaczył - "esc jest ok" - to wyjaśnia twój stan wiedzy i poczucie estetyki.

              • 3 3

          • Teatr Szekspirowski jest piekny.

            Wyglada fantastycznie a ty mozesz sobie mowic o nim co tam tylko chcesz.Mnie natomiast wkurza,ze urzednicy miejscy zabrali petle autobusowa jedna tam,druga w Brzeznie i robia laske developera na kazdym kroku.Ta kladka i obydwie zajezdnie to niezly szacher macher jest.

            • 0 0

    • Co prawda to prawda, jak można nie widzieć tylu inwestycji w naszym piąknym mieście.

      • 4 2

    • Slepy debil. Co sie rozwija?? Gdzie?? Wszystko od UE I pod dyktando deweloperow (3)

      • 3 5

      • (2)

        chyba się ładnie podpisałeś panie ślepy debil. Powtarzam, przypomnij sobie Gdańsk 10 lat temu i teraz, już nie wspomnę 20 lat temu.

        • 4 1

        • Ja z rozżewnieniem wspominam jaki Gdańsk był pięknyb10 lat temu... i jak to wszystko zniszczono idiotyczną architekturą i urbanistyką.

          • 5 2

        • No tak. Deweloperka się "rozwinęła".

          • 4 0

    • Dziur u nas dostatek. Bezkonkurencyjna dziura w Brzeznie, to dopiero zabytek, ruszać jej już nie wypada. Niech trwa!

      • 1 1

  • Developerzy budynkow na zdjeciu po lewej sie ciesza.

    • 22 4

  • Nie wierzę, że pięć i pół miesiąca.

    • 3 1

  • Skończony...

    ...debilizm. Tyle.

    • 10 5

  • ...plus kierownice jak dla kontenerowców...

    ...no ale "im ten miś jest droższy, tym.." Koniaczek? Podwójny, stać ich...

    • 19 4

  • warto zauważyć, że kładka umożliwi mieszkańcom Zamotławia nie tylko dojście do centrum Gdańska

    ale również dojazd rowerem.

    Od kładki warto poprowadzić atrakcyjną trasę pieszo rowerową wzdłuż Kanału Raduni do okolic dworca PKP Gdańsk Główny.

    Znaczna część tego ciągu jest już gotowa - warto ucywilizować okolice ulicy Stolarskiej i dbać o nie parkowanie przy fragmencie Elżbietańskiej / Garncarskiej.

    • 11 9

  • A to co za wieżowiec po lewej się buduje??!?!?! MAsakra!

    • 13 3

  • Ciekawe (1)

    dla czego na wizualizacjach nie było tych paskudnych kierownic, one potwornie szpecą.
    Czyżby dla tego, że mieszkańcy zauważyliby je i oprotestowali?

    • 19 3

    • Raczej nie dlatego - przecież oni się mieszkańców nie słuchają (gdyby tak było, kładka nie powstałaby w ogóle). Po prostu papardaki i tyle.

      • 2 1

  • Jak zwykle w Gdańsku efekt końcowy całkowicie różny od wizualizacji.

    • 25 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane