- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (237 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (26 opinii)
- 3 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (25 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (107 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (175 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (57 opinii)
Kładka na Ołowiankę coraz większa
Zostało już tylko pięć i pół miesiąca do zakończenia budowy zwodzonej kładki przez Motławę . Budowlańcom pogoda sprzyja, więc w tym tygodniu zaczną budowę ścian maszynowni i sterowni dla przeprawy. Równolegle, tylko że w Zawierciu, trwa też budowa głównego przęsła.
W najbliższym czasie przęsło kładki zostanie przetransportowane na plac budowy drogą wodną i zamontowane. Będzie to zapewne jeden z bardziej spektakularnych etapów budowy kładki prowadzącej na Ołowiankę. Zgodnie z harmonogramem konstrukcja powinna zostać dostarczona na plac budowy na przełomie 2016/2017 r.
Widok z kamery na plac budowy kładki przez Motławę
Jednak także w Gdańsku, na terenie, gdzie do końca maja przyszłego roku ma powstać przeprawa, widać już całkiem sporo nowych elementów. Wbito 32 pale, powstały podpory dla przęsła kładki, wykonano także tzw. kierownice naprowadzające, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki. Kierownice te ograniczają szerokość toru wodnego w okolicy kładki do ok. 29 m.
- Wykonano też montaż zbrojenia oraz deskowanie ścian maszynowni i sterowni. W tym tygodniu wykonawca rozpocznie betonowanie ścian budynków. Od strony ul. Wartkiej, gdzie zostanie usytuowany stały element kładki, montowane jest podparcie tymczasowe pod poprzecznicę podporową. W tym celu wykonano wykop i ułożono beton wyrównawczy - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wcześniej, w związku z budową sterowni, powstały jej fundamenty, wykonano już m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstanie obiekt.
Prowadzone są też prace przy budowie budynku technicznego stacji transformatorowej. Na przełomie roku rozpoczną się prace instalacyjne, związane z wykonaniem przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz instalacji teletechnicznej.
Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.. Połączy ona okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką, ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.
Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.
W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m
Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2016-12-08 09:51
Ciekawe czy kiedyś powstaną projekty i czy zostaną zrealizowane, na miarę np
Kładka albo kolejka linowa, z np Wyspy Spichrzów na Biskupią ze stacją np
na Forum Radunia ?
Wizjonerzy i wielcy inwestorzy są potrzebni do Wielkich Dzieł.- 0 1
-
2016-12-08 09:55
oznakowanie
będzie mały problem ze znakami, bo.. jest to oznakowanie dróg śródlądowych, a wskazane miejsce znajduje się na wodach morskich, gdzie przepisy nie przewidują takich znaków.
- 7 2
-
2016-12-08 10:10
(2)
Tak do wiadomości laików: Tor wodny pod największym zwodzonym mostem w przedwojennym Gdańsku: Breitenbach-Brücke / Siennickim / na Martwej Wiśle miał szerokość 18 m. Tu , pod kładką jest 29 metrów - o czym my mówimy, o co strzępimy jęzory?
- 9 2
-
2016-12-08 10:19
O gó*no które zgotowaliście temu miasto.
- 4 5
-
2016-12-08 11:09
Jesli chodzi o mnie to nie podobaja mi sie te przeskalowane prowadnice:/
- 3 1
-
2016-12-08 10:11
Jedna wielka ściema. (1)
Na projektach ładna kładka, a w realu jakieś obskurne pale. Kiedy przestaniecie robić ludzi w balona?
- 16 3
-
2016-12-08 10:21
Zawsze będziemy robić ludzi w balona
bo się dają.
- 2 1
-
2016-12-08 10:12
i z brzydkiego kaczątka powstał
jeszcze brzydszy potworek
- 19 1
-
2016-12-08 10:16
Kolejna budowla, która na wizualizacjach wyglądała zupełnie inaczej niż finalnie. Ktoś to kontroluje?
- 13 1
-
2016-12-08 11:08
Miało być estetycznie i nowocześnie. Miała być harmonia z otoczeniem. (1)
Tymczasem mamy ohydne pale, których nie było na projekcie. Dlaczego wygrał projekt, który ukrywał prawdziwy kształt docelowej realizacji?
Na całym świecie robi się piękne, nowoczesne rozwiązania, a u nas tragiczne pale, które szpecą Motławę i całe otoczenie. Miasto morza? Bez żartów. Już się boję tego, jak będzie wyglądała wyspa spichrzów po zabudowie.- 18 3
-
2016-12-08 11:46
Pale były w projekcie, tylko wizualizację zrobiono dla matołów, żeby się nie pytali: po co te leżące drabiny?
- 2 4
-
2016-12-08 11:11
czy kierownice były uzgadnianie z Konserwatorem Zabytków? Gdzie jest głos konserwatora? (1)
- 11 1
-
2016-12-08 20:13
i czy te kierownice sa wielofunkcyjne?
- 0 2
-
2016-12-08 11:29
Paskudne szkaradztwo za grube miliony... (2)
Wizualizacja całkowicie odbiega od rzeczywistości = Adamowicz i Sk-a ma Was (mieszkańców) w d*pie! Robią na budżecie Gdańska grubą kasę, robią w balona mieszkańców, a Wy nadal na nich głosujecie... ech, ludzie.
Przecież ewidentnie zostaliście oszukani. I jeszcze sami za to zapłacicie...
Ta kładka potrzebna jest głównie deweloperom, tak jak przystanek SKM Śródmieście został wybudowany dla Galerii Forum, najważniejsze wejścia właśnie tam prowadzą... : /
Coście skurczysyny zrobili z tą krainą?!- 20 1
-
2016-12-08 11:32
A Galeria Forum została zbudowana dla żon kolejarzy z przystanku i koło się zamyka :)
- 1 2
-
2016-12-08 12:41
Oni (urzędasy) dryfują gdzieś nad chmurami...
Podobnie było z pomysłem wycinek lasu w pasie nadbrzeżnym "..aby przywrócić dawny wygląd plaży i stworzyć wydmy...." jak to jeden z tych .baranów .....napisał - wcześniej nawet nie konsultując tego z Urzędem Morskim. W realu chcieli zabudować całość (było/jest kilkunastu deweloperów chętnych na tereny od Brzeźna do Sopotu, możliwie blisko plaży.....
- 4 0
-
2016-12-08 11:38
Błędne wizualizacje
Na wizualizacji budynek jest po przeciwnej stronie na Ołowiance...
Te grafiki tylko wprowadzają opinię publiczną w błąd. To samo było na Stągiewnej, gdzie pokazywano, że nie będzie różnicy poziomów na ulicy...- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.