• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę coraz większa

Katarzyna Moritz
8 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • W związku z budową kładki na Ołowiankę powstały już kierownice naprowadzające na Motławie, a wkrótce ruszy budowa ścian sterowni i maszynowni.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.

Zostało już tylko pięć i pół miesiąca do zakończenia budowy zwodzonej kładki przez Motławę zobacz na mapie Gdańska. Budowlańcom pogoda sprzyja, więc w tym tygodniu zaczną budowę ścian maszynowni i sterowni dla przeprawy. Równolegle, tylko że w Zawierciu, trwa też budowa głównego przęsła.



Korzystałeś kiedyś z podobnej kładki, jaka powstaje w Gdańsku?

Na terenie hal produkcyjnych przedsiębiorstwa Intercor w Zawierciu - generalnego wykonawcy inwestycji - wytwarzana jest konstrukcja stalowa zwodzonego przęsła kładki. Trwa tam też gięcie blach kortowych oraz prace przy konstrukcji płyty pomostowej.

W najbliższym czasie przęsło kładki zostanie przetransportowane na plac budowy drogą wodną i zamontowane. Będzie to zapewne jeden z bardziej spektakularnych etapów budowy kładki prowadzącej na Ołowiankę. Zgodnie z harmonogramem konstrukcja powinna zostać dostarczona na plac budowy na przełomie 2016/2017 r.

Widok z kamery na plac budowy kładki przez Motławę

Jednak także w Gdańsku, na terenie, gdzie do końca maja przyszłego roku ma powstać przeprawa, widać już całkiem sporo nowych elementów. Wbito 32 pale, powstały podpory dla przęsła kładki, wykonano także tzw. kierownice naprowadzające, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki. Kierownice te ograniczają szerokość toru wodnego w okolicy kładki do ok. 29 m.

- Wykonano też montaż zbrojenia oraz deskowanie ścian maszynowni i sterowni. W tym tygodniu wykonawca rozpocznie betonowanie ścian budynków. Od strony ul. Wartkiej, gdzie zostanie usytuowany stały element kładki, montowane jest podparcie tymczasowe pod poprzecznicę podporową. W tym celu wykonano wykop i ułożono beton wyrównawczy - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Planowane oznakowanie kładki. Planowane oznakowanie kładki.
Wcześniej, w związku z budową sterowni, powstały jej fundamenty, wykonano już m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstanie obiekt.

Prowadzone są też prace przy budowie budynku technicznego stacji transformatorowej. Na przełomie roku rozpoczną się prace instalacyjne, związane z wykonaniem przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz instalacji teletechnicznej.

Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.. Połączy ona okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką, ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.

Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.

W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.

Wizualizacja kładki na Ołowiankę.



Parametry techniczne:
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m

Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawe czy kiedyś powstaną projekty i czy zostaną zrealizowane, na miarę np

    Kładka albo kolejka linowa, z np Wyspy Spichrzów na Biskupią ze stacją np

    na Forum Radunia ?

    Wizjonerzy i wielcy inwestorzy są potrzebni do Wielkich Dzieł.

    • 0 1

  • oznakowanie

    będzie mały problem ze znakami, bo.. jest to oznakowanie dróg śródlądowych, a wskazane miejsce znajduje się na wodach morskich, gdzie przepisy nie przewidują takich znaków.

    • 7 2

  • (2)

    Tak do wiadomości laików: Tor wodny pod największym zwodzonym mostem w przedwojennym Gdańsku: Breitenbach-Brücke / Siennickim / na Martwej Wiśle miał szerokość 18 m. Tu , pod kładką jest 29 metrów - o czym my mówimy, o co strzępimy jęzory?

    • 9 2

    • O gó*no które zgotowaliście temu miasto.

      • 4 5

    • Jesli chodzi o mnie to nie podobaja mi sie te przeskalowane prowadnice:/

      • 3 1

  • Jedna wielka ściema. (1)

    Na projektach ładna kładka, a w realu jakieś obskurne pale. Kiedy przestaniecie robić ludzi w balona?

    • 16 3

    • Zawsze będziemy robić ludzi w balona

      bo się dają.

      • 2 1

  • i z brzydkiego kaczątka powstał

    jeszcze brzydszy potworek

    • 19 1

  • Kolejna budowla, która na wizualizacjach wyglądała zupełnie inaczej niż finalnie. Ktoś to kontroluje?

    • 13 1

  • Miało być estetycznie i nowocześnie. Miała być harmonia z otoczeniem. (1)

    Tymczasem mamy ohydne pale, których nie było na projekcie. Dlaczego wygrał projekt, który ukrywał prawdziwy kształt docelowej realizacji?
    Na całym świecie robi się piękne, nowoczesne rozwiązania, a u nas tragiczne pale, które szpecą Motławę i całe otoczenie. Miasto morza? Bez żartów. Już się boję tego, jak będzie wyglądała wyspa spichrzów po zabudowie.

    • 18 3

    • Pale były w projekcie, tylko wizualizację zrobiono dla matołów, żeby się nie pytali: po co te leżące drabiny?

      • 2 4

  • czy kierownice były uzgadnianie z Konserwatorem Zabytków? Gdzie jest głos konserwatora? (1)

    • 11 1

    • i czy te kierownice sa wielofunkcyjne?

      • 0 2

  • Paskudne szkaradztwo za grube miliony... (2)

    Wizualizacja całkowicie odbiega od rzeczywistości = Adamowicz i Sk-a ma Was (mieszkańców) w d*pie! Robią na budżecie Gdańska grubą kasę, robią w balona mieszkańców, a Wy nadal na nich głosujecie... ech, ludzie.
    Przecież ewidentnie zostaliście oszukani. I jeszcze sami za to zapłacicie...
    Ta kładka potrzebna jest głównie deweloperom, tak jak przystanek SKM Śródmieście został wybudowany dla Galerii Forum, najważniejsze wejścia właśnie tam prowadzą... : /
    Coście skurczysyny zrobili z tą krainą?!

    • 20 1

    • A Galeria Forum została zbudowana dla żon kolejarzy z przystanku i koło się zamyka :)

      • 1 2

    • Oni (urzędasy) dryfują gdzieś nad chmurami...

      Podobnie było z pomysłem wycinek lasu w pasie nadbrzeżnym "..aby przywrócić dawny wygląd plaży i stworzyć wydmy...." jak to jeden z tych .baranów .....napisał - wcześniej nawet nie konsultując tego z Urzędem Morskim. W realu chcieli zabudować całość (było/jest kilkunastu deweloperów chętnych na tereny od Brzeźna do Sopotu, możliwie blisko plaży.....

      • 4 0

  • Błędne wizualizacje

    Na wizualizacji budynek jest po przeciwnej stronie na Ołowiance...
    Te grafiki tylko wprowadzają opinię publiczną w błąd. To samo było na Stągiewnej, gdzie pokazywano, że nie będzie różnicy poziomów na ulicy...

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane