- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (133 opinie)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (130 opinii)
- 3 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (52 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (290 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (167 opinii)
- 6 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (95 opinii)
Kładka na Ołowiankę coraz większa
Zostało już tylko pięć i pół miesiąca do zakończenia budowy zwodzonej kładki przez Motławę . Budowlańcom pogoda sprzyja, więc w tym tygodniu zaczną budowę ścian maszynowni i sterowni dla przeprawy. Równolegle, tylko że w Zawierciu, trwa też budowa głównego przęsła.
W najbliższym czasie przęsło kładki zostanie przetransportowane na plac budowy drogą wodną i zamontowane. Będzie to zapewne jeden z bardziej spektakularnych etapów budowy kładki prowadzącej na Ołowiankę. Zgodnie z harmonogramem konstrukcja powinna zostać dostarczona na plac budowy na przełomie 2016/2017 r.
Widok z kamery na plac budowy kładki przez Motławę
Jednak także w Gdańsku, na terenie, gdzie do końca maja przyszłego roku ma powstać przeprawa, widać już całkiem sporo nowych elementów. Wbito 32 pale, powstały podpory dla przęsła kładki, wykonano także tzw. kierownice naprowadzające, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki. Kierownice te ograniczają szerokość toru wodnego w okolicy kładki do ok. 29 m.
- Wykonano też montaż zbrojenia oraz deskowanie ścian maszynowni i sterowni. W tym tygodniu wykonawca rozpocznie betonowanie ścian budynków. Od strony ul. Wartkiej, gdzie zostanie usytuowany stały element kładki, montowane jest podparcie tymczasowe pod poprzecznicę podporową. W tym celu wykonano wykop i ułożono beton wyrównawczy - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wcześniej, w związku z budową sterowni, powstały jej fundamenty, wykonano już m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstanie obiekt.
Prowadzone są też prace przy budowie budynku technicznego stacji transformatorowej. Na przełomie roku rozpoczną się prace instalacyjne, związane z wykonaniem przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz instalacji teletechnicznej.
Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.. Połączy ona okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką, ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.
Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.
W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m
Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2016-12-08 19:15
Ależ piź**icie marudy. (1)
Zawieście sobie Fiata 126 u szyi i utopcie się obok kładki. Trochę żal Motławy,skażenie żółcią:-)
- 3 5
-
2016-12-08 22:17
odezwał się
syn ubeka
- 1 0
-
2016-12-08 19:33
Most zwodzony.... (1)
...byl przed wojna, to bylo jakis czas temu......
W Amsterdamie chyba wszystkie mosty i mostki sa zwodzone, sa ich tysiace......- 3 0
-
2016-12-08 21:09
i szybkie a nie 2 minuty!!!!
- 0 0
-
2016-12-08 19:43
Kierownice to jakiś koszmar , p.suje klimat Motławy
- 5 1
-
2016-12-08 21:08
Uparcie się Peruki a i poparcie Sdsmowicza ma będzie kicha grodzka przepływ do ŻURAWIA!!!!
- 3 0
-
2016-12-08 21:11
mię szybki nie nowoczesny!!! bierzcie lepsze wzoty
- 0 0
-
2016-12-08 21:50
Zawiedziony
wrocilem doGdanska po 30 latach nie poznaje to co tworzylo klimat Starego Miasta wraz z zielonym otoczenim zniklo zamienione betonowe potworki nie tylko Dziennik Baltycki stal sie tuba propagandowa PO i Prezydenta Miasta miasto straszy brudem ogolna byle jakoscia brakuje tylko malowanych trawnikow miasto stracilo dusze i urok to nie dla mnie odkrylem bory tucholskie pozdrawiam prawdziwych gdanszczan szanujacych jego przeszlosc ciekawe czy Trojmiasto pusci ta opinie
- 8 4
-
2016-12-09 00:38
Skandaliczne szpetne prowadnice!
Wielkość, a zwłaszcza wysokość prowadnic toru wodnego to skandal. W ogóle nie były uwzględniane na etapie projektów konkursowych kładki. Czy powinno być tak, że ogłasza się konkurs, projektanci poświęcają wiele tygodni by zrobić jak najlepszy projekt, sędziowie roztrząsają niuanse, a po wszystkim nie wiadomo kto dowala do projektu konstrukcję, która gabarytami dorównuje czy nawet przewyższa kładkę i z nikim z architektów tego nie konsultuje! Tam nie będą pływały statki towarowe, a głównie jachty i tramwaje wodne!
Ta żenująca wpadka pokazuje jak kuleje u nas profesjonalne podejście do jakości przestrzeni publicznej.- 8 1
-
2016-12-09 08:11
Prowadnice - koszmar
Ciekawe czy da się je jeszcze zmienić?
- 4 1
-
2016-12-09 09:11
Czy developerzy od mieszkan od strony wyspy zaplacili cokolwiek za ta kladke ?
Jezeli tak to ile oni a ile miasto czyli my? Czy urzednicy urzedu miejskiego czy wojewodzkiego sprzedali . Zajezdnie autobusowe brzeznie i na walach iz a ile ? Kto dal im prawo do takiego przekretu aby petle autobusowa wywalic za obrzeza miasta?Ile teraz czasu gdanszczanie i przyjezdni beda teraz czekac na autobusy w razie jakiejs awarii i kto za to odpowie???
- 4 0
-
2016-12-09 09:37
Po co te okropne kierownce?
Założę się że to wymysł naszej kadry urzędniczej. Każdy musi wykazać że jest do czegoś potrzebny...Miała być lekka kładka a będzie potworek.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.