- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (237 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (26 opinii)
- 3 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (25 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (107 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (175 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (57 opinii)
Kładka na Ołowiankę coraz większa
Zostało już tylko pięć i pół miesiąca do zakończenia budowy zwodzonej kładki przez Motławę . Budowlańcom pogoda sprzyja, więc w tym tygodniu zaczną budowę ścian maszynowni i sterowni dla przeprawy. Równolegle, tylko że w Zawierciu, trwa też budowa głównego przęsła.
W najbliższym czasie przęsło kładki zostanie przetransportowane na plac budowy drogą wodną i zamontowane. Będzie to zapewne jeden z bardziej spektakularnych etapów budowy kładki prowadzącej na Ołowiankę. Zgodnie z harmonogramem konstrukcja powinna zostać dostarczona na plac budowy na przełomie 2016/2017 r.
Widok z kamery na plac budowy kładki przez Motławę
Jednak także w Gdańsku, na terenie, gdzie do końca maja przyszłego roku ma powstać przeprawa, widać już całkiem sporo nowych elementów. Wbito 32 pale, powstały podpory dla przęsła kładki, wykonano także tzw. kierownice naprowadzające, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki. Kierownice te ograniczają szerokość toru wodnego w okolicy kładki do ok. 29 m.
- Wykonano też montaż zbrojenia oraz deskowanie ścian maszynowni i sterowni. W tym tygodniu wykonawca rozpocznie betonowanie ścian budynków. Od strony ul. Wartkiej, gdzie zostanie usytuowany stały element kładki, montowane jest podparcie tymczasowe pod poprzecznicę podporową. W tym celu wykonano wykop i ułożono beton wyrównawczy - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wcześniej, w związku z budową sterowni, powstały jej fundamenty, wykonano już m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstanie obiekt.
Prowadzone są też prace przy budowie budynku technicznego stacji transformatorowej. Na przełomie roku rozpoczną się prace instalacyjne, związane z wykonaniem przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz instalacji teletechnicznej.
Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.. Połączy ona okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką, ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.
Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.
W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m
Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2016-12-08 11:40
Czyż nie spowszedniały nam takie jałowe dyskusje? Ileż było bicia piany przy budowie tunelu: "po co? kto tam będzie jeździł ? to dla deweloperów ! Spróbujcie teraz go zamknąć. Założę się ,że połowa z tych co tunelem śmigają, też wcześniej wycierała buzię Budyniem.
- 5 9
-
2016-12-08 12:15
to ile po podniesieniu szerokości bedzie miał prześwit na statek? (2)
piszecie 29m potem 25m
zero konkretów i rzeczy dla ludzi najważniejszych!
będzie 1 kładka czy 5?
statki o jakich wymiarach gabaryty przepłyną max?
pan Budyń już zepsuł widok na żuraw swym krzywym klocem z betonu MIIIWŚ
czy ktoś go pytał teraz kładki za prawie 10 MIL
tak się rujnuje Gdańsk dla Developków i własnej widzi MIsie!- 13 2
-
2016-12-08 12:17
ps. (1)
czemu kładka nie przesuwana w bok nad woda ,w nabrzeże z 5x tańsza
ile będziemy rok w rok za naprawy tego szmelcu płacić?
most wzodzony! hahah!
oby jak najdrożej!- 3 2
-
2016-12-08 13:37
Bo chodzi o to by była kładka na stałe. A póki co to otwieranie to tak dla picu co by się żeglarze nie rzucali.
- 3 1
-
2016-12-08 13:48
Nie kładka tylko most!
Cóż za piękna manipulacja słowem. Od lat tylko kładka i kładka, bo ładniej brzmi i daje wyobrażenie o lekkiej, delikatnej konstrukcji. Tymczasem powstaje regularny most - kloc, który oszpeci okolicę. Ale czego się nie robi dla rabatów, prawda Panie Budyń ?
- 9 2
-
2016-12-08 14:15
Przy otwieraniu niezły syf będzie tam spadał od strony Ołowianki (1)
- 5 2
-
2016-12-08 17:58
Albo w zimie sople... ale przecież tego nie będą otwierać w ogóle.
- 0 2
-
2016-12-08 14:26
Piękny gnio jak ces bunkier Szekspira super pasujące do starowki
- 5 1
-
2016-12-08 14:32
Adamowicz mam nadzieje ze nie za same przekręty ale za te wszystkie szpetne ohydne budowle które zeszpecili starówkę pójdziesz siedzieć!!!
- 9 1
-
2016-12-08 15:06
uwaga -Sonda (2)
Gdybym kandydował na prezydenta i miał program: zburzyć ECS, Teatr Szkspirowski, Muzeum IIWŚ i kładkę, to byście za mną zagłosowali (kciuk w górę), czy nie (kciuk w dół).
- 11 6
-
2016-12-08 23:59
i pge arene (1)
- 1 0
-
2016-12-09 09:59
PGE areny nie ma :) a jeśli chodzi o stadion jako taki to ma on szansę być dochodowy (kwesta zarządzania), a ponadto nie szpeci historycznej części miasta więc temat jest nieco inny.
- 0 0
-
2016-12-08 17:02
Martwa Motława
Piękna blokada uczęszczanej trasy wodnej. Zamiast promów eksplozja bezmyślności i braku wyobrażni. Będą do tego girlandy światełek na kładce?
- 9 3
-
2016-12-08 18:53
kierownice,kierownice, kierownice... (1)
Co to za gniot architektoniczny ? Doki w remontówce są ładniejsze a te kierownice to jakiś koszmar . Gdzie jest konserwator zabytków! Kto na to pozwolił aby tak psuć widok.
- 7 1
-
2016-12-08 19:05
a gdzie dziennikarze np. Katarzyna Mortiz
- 1 1
-
2016-12-08 19:05
(1)
Jak ja mam dość tych pisowskich tępaków! Ciągle tylko słychać ich wrzask: że za mało, za późno, za drogo, za tanio, nie tak, nie w tym miejscu, że nie potrzebne. Ci pseudopolitycy o dwóch lewych rękach i pustych mózgownicach, zaczadzonych ideologią sami nic nie zrobili, a jak ktoś się bierze i coś robi, może nie zawsze najlepiej, ale przynajmniej próbuje to wtedy drą swe wredne mordy! Tu nie chodzi o prawdę ani o krytykę, tylko o to by znaleźć odpowiednią ilość równych sobie kretynów którzy zapewnią im spokojny żywot na następne 4 lata! Oczywiście na nasz koszt!
- 6 7
-
2016-12-08 22:15
utop się pod kładką
sbudyńsynie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.