• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę coraz większa

Katarzyna Moritz
8 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • W związku z budową kładki na Ołowiankę powstały już kierownice naprowadzające na Motławie, a wkrótce ruszy budowa ścian sterowni i maszynowni.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.

Zostało już tylko pięć i pół miesiąca do zakończenia budowy zwodzonej kładki przez Motławę zobacz na mapie Gdańska. Budowlańcom pogoda sprzyja, więc w tym tygodniu zaczną budowę ścian maszynowni i sterowni dla przeprawy. Równolegle, tylko że w Zawierciu, trwa też budowa głównego przęsła.



Korzystałeś kiedyś z podobnej kładki, jaka powstaje w Gdańsku?

Na terenie hal produkcyjnych przedsiębiorstwa Intercor w Zawierciu - generalnego wykonawcy inwestycji - wytwarzana jest konstrukcja stalowa zwodzonego przęsła kładki. Trwa tam też gięcie blach kortowych oraz prace przy konstrukcji płyty pomostowej.

W najbliższym czasie przęsło kładki zostanie przetransportowane na plac budowy drogą wodną i zamontowane. Będzie to zapewne jeden z bardziej spektakularnych etapów budowy kładki prowadzącej na Ołowiankę. Zgodnie z harmonogramem konstrukcja powinna zostać dostarczona na plac budowy na przełomie 2016/2017 r.

Widok z kamery na plac budowy kładki przez Motławę

Jednak także w Gdańsku, na terenie, gdzie do końca maja przyszłego roku ma powstać przeprawa, widać już całkiem sporo nowych elementów. Wbito 32 pale, powstały podpory dla przęsła kładki, wykonano także tzw. kierownice naprowadzające, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki. Kierownice te ograniczają szerokość toru wodnego w okolicy kładki do ok. 29 m.

- Wykonano też montaż zbrojenia oraz deskowanie ścian maszynowni i sterowni. W tym tygodniu wykonawca rozpocznie betonowanie ścian budynków. Od strony ul. Wartkiej, gdzie zostanie usytuowany stały element kładki, montowane jest podparcie tymczasowe pod poprzecznicę podporową. W tym celu wykonano wykop i ułożono beton wyrównawczy - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Planowane oznakowanie kładki. Planowane oznakowanie kładki.
Wcześniej, w związku z budową sterowni, powstały jej fundamenty, wykonano już m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstanie obiekt.

Prowadzone są też prace przy budowie budynku technicznego stacji transformatorowej. Na przełomie roku rozpoczną się prace instalacyjne, związane z wykonaniem przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz instalacji teletechnicznej.

Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.. Połączy ona okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką, ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.

Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.

W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.

Wizualizacja kładki na Ołowiankę.



Parametry techniczne:
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m

Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • Czyż nie spowszedniały nam takie jałowe dyskusje? Ileż było bicia piany przy budowie tunelu: "po co? kto tam będzie jeździł ? to dla deweloperów ! Spróbujcie teraz go zamknąć. Założę się ,że połowa z tych co tunelem śmigają, też wcześniej wycierała buzię Budyniem.

    • 5 9

  • to ile po podniesieniu szerokości bedzie miał prześwit na statek? (2)

    piszecie 29m potem 25m
    zero konkretów i rzeczy dla ludzi najważniejszych!
    będzie 1 kładka czy 5?
    statki o jakich wymiarach gabaryty przepłyną max?
    pan Budyń już zepsuł widok na żuraw swym krzywym klocem z betonu MIIIWŚ
    czy ktoś go pytał teraz kładki za prawie 10 MIL
    tak się rujnuje Gdańsk dla Developków i własnej widzi MIsie!

    • 13 2

    • ps. (1)

      czemu kładka nie przesuwana w bok nad woda ,w nabrzeże z 5x tańsza
      ile będziemy rok w rok za naprawy tego szmelcu płacić?
      most wzodzony! hahah!
      oby jak najdrożej!

      • 3 2

      • Bo chodzi o to by była kładka na stałe. A póki co to otwieranie to tak dla picu co by się żeglarze nie rzucali.

        • 3 1

  • Nie kładka tylko most!

    Cóż za piękna manipulacja słowem. Od lat tylko kładka i kładka, bo ładniej brzmi i daje wyobrażenie o lekkiej, delikatnej konstrukcji. Tymczasem powstaje regularny most - kloc, który oszpeci okolicę. Ale czego się nie robi dla rabatów, prawda Panie Budyń ?

    • 9 2

  • Przy otwieraniu niezły syf będzie tam spadał od strony Ołowianki (1)

    • 5 2

    • Albo w zimie sople... ale przecież tego nie będą otwierać w ogóle.

      • 0 2

  • Piękny gnio jak ces bunkier Szekspira super pasujące do starowki

    • 5 1

  • Adamowicz mam nadzieje ze nie za same przekręty ale za te wszystkie szpetne ohydne budowle które zeszpecili starówkę pójdziesz siedzieć!!!

    • 9 1

  • uwaga -Sonda (2)

    Gdybym kandydował na prezydenta i miał program: zburzyć ECS, Teatr Szkspirowski, Muzeum IIWŚ i kładkę, to byście za mną zagłosowali (kciuk w górę), czy nie (kciuk w dół).

    • 11 6

    • i pge arene (1)

      • 1 0

      • PGE areny nie ma :) a jeśli chodzi o stadion jako taki to ma on szansę być dochodowy (kwesta zarządzania), a ponadto nie szpeci historycznej części miasta więc temat jest nieco inny.

        • 0 0

  • Martwa Motława

    Piękna blokada uczęszczanej trasy wodnej. Zamiast promów eksplozja bezmyślności i braku wyobrażni. Będą do tego girlandy światełek na kładce?

    • 9 3

  • kierownice,kierownice, kierownice... (1)

    Co to za gniot architektoniczny ? Doki w remontówce są ładniejsze a te kierownice to jakiś koszmar . Gdzie jest konserwator zabytków! Kto na to pozwolił aby tak psuć widok.

    • 7 1

    • a gdzie dziennikarze np. Katarzyna Mortiz

      • 1 1

  • (1)

    Jak ja mam dość tych pisowskich tępaków! Ciągle tylko słychać ich wrzask: że za mało, za późno, za drogo, za tanio, nie tak, nie w tym miejscu, że nie potrzebne. Ci pseudopolitycy o dwóch lewych rękach i pustych mózgownicach, zaczadzonych ideologią sami nic nie zrobili, a jak ktoś się bierze i coś robi, może nie zawsze najlepiej, ale przynajmniej próbuje to wtedy drą swe wredne mordy! Tu nie chodzi o prawdę ani o krytykę, tylko o to by znaleźć odpowiednią ilość równych sobie kretynów którzy zapewnią im spokojny żywot na następne 4 lata! Oczywiście na nasz koszt!

    • 6 7

    • utop się pod kładką

      sbudyńsynie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane