• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopot z przejściem wiaduktem na Płk. Dąbka. Rozwiązaniem budowa nowego

Patryk Szczerba
3 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (223)
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem, jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem, jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem ,jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem, jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.

Jedna z dwóch kładek dla pieszych na wiadukcie na Płk. DąbkaMapka na Obłużu jest zamknięta. Powodem jest zły stan techniczny tej części obiektu. Problem ma rozwiązać nowy wiadukt, który wybuduje Gdynia. Sprawa inwestycji wróciła na spotkaniu wójta Kosakowa z radnymi gdyńskich dzielnic.



Czy wiadukt zostanie wybudowany wspólnie przez Gdynię i Kosakowo?


Jeden z dwóch ciągów pieszych na wiadukcie na ul. Płk. Dąbka na Obłużu został zamknięty rok temu. Przedłużająca się sytuacja irytuje mieszkańców, którzy na początku grudnia postanowili interweniować u władz Gdyni. Domagają się remontu obiektu, by mogli się po nim poruszać piesi.

Przejście dla pieszych tylko jedną stroną



- Napisaliśmy pismo w tej sprawie, ale pozostało ono bez odpowiedzi. O tym, że remontu nie będzie, dowiedzieliśmy się z odpowiedzi na interpelację radnego miasta Ireneusza Trojanowicza. Nie wiem, czy ktoś rzetelnie zbadał stan wiaduktu. Być może naprawa nie byłaby tak kosztowna, jak się wydaje. Tymczasem teraz piesi tłoczą się po jednej stronie obiektu - mówi Jan Gumiński, przewodniczący Rady Dzielnicy Obłuże.
Urzędnicy po naszym zapytaniu odpowiadają, że przejście jest zapewnione drugą stroną kładki, a remontu nie będzie przez ograniczone środki budżetowe. Poprawę sytuacji przyniesie dopiero budowa nowego wiaduktu w ciągu ul. Płk. Dąbka.

  • Zamknięcie jednej strony jest związane z kiepskim stanem obiektu.
  • Zamknięcie jednej strony jest związane z kiepskim stanem obiektu.




Spotkanie wójta Kosakowa z radnymi gdyńskich dzielnic



Sprawa budowy nowego wiaduktu wróciła na spotkaniu Marcina Majka, wójta Kosakowa, z radnymi gdyńskich dzielnic. Zaproszenie do wójta wystosowała Rada Dzielnicy Obłuże, która była organizatorem spotkania. Wzięli w nim udział m.in. wiceprzewodnicząca Rady Miasta Gdyni Elżbieta Sierżęga, radny Gdyni Ireneusz Trojanowicz oraz dzielnicowi radni Obłuża, Pogórza i Babich Dołów.

O sprawie wiaduktu radni dzielnicy dyskutowali w ostatnich dniach z wójtem Kosakowa Marcinem Majkiem. O sprawie wiaduktu radni dzielnicy dyskutowali w ostatnich dniach z wójtem Kosakowa Marcinem Majkiem.
Wójt wskazywał, że gmina Kosakowo dalej jest chętna, by partycypować w kosztach budowy nowego wiaduktu, ale w innym wariancie, niż proponuje Gdynia.



Przypomnijmy, że Gdynia planuje budowę wiaduktu z dwoma pasami ruchu w każdą ze stron, przy czym jedna jezdnia będzie buspasem. Okoliczności takiego wyboru opisaliśmy jesienią.

Jest projekt przebudowy kluczowego wiaduktu Jest projekt przebudowy kluczowego wiaduktu

Propozycje Kosakowa ws. wiaduktu na ul. Płk. Dąbka



Zdaniem władz Kosakowa są alternatywy, które mogą rozwiązać obecny problem.

Pierwsza opcja zakłada, że wiadukt zaprojektowany w ciągu ul. Płk. Dąbka powinien być od razu zaprojektowany w szerokości umożliwiającej docelowo ruch trzema pasami. Pozwoli to w przyszłości rozbudować jezdnię o dodatkowy trzeci pas ruchu.

Drugie rozwiązanie to pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.

- Cały czas podtrzymuję deklarację o 50-procentowym wkładzie finansowym gminy Kosakowo w tę inwestycję, ale uważam, że ten wiadukt powinien powstać z rezerwą na trzeci pas ruchu - dodawał. Przekonywał także, że jest duża szansa na pozyskanie na inwestycję środków unijnych ze względu na położenie inwestycji na styku dwóch gmin.
Podobne spotkanie radni chcą w najbliższym czasie zorganizować z Markiem Łucykiem, wiceprezydentem Gdyni.



Zmian w projekcie wiaduktu jednak nie będzie



Urzędnicy z Gdyni przekonują jednak, że budowa szerszego wiaduktu byłaby niespójna ze strategią transportową miasta.

- Podpisanie porozumienia [z Kosakowem - dop. red] było efektem szeregu spotkań i rozmów, podczas których były uzgadniane jego zapisy. Mimo iż dokument został zaakceptowany i podpisany przez obie strony, Kosakowo odmówiło partycypowania w kosztach przygotowania dokumentacji projektowej. Nie wyraziło także chęci partycypowania w kosztach budowy - wskazuje Agata Grzegorczyk z biura prasowego Gdyni.
Wiadukt na Płk. Dąbka musi być przebudowany. To jednak inwestycja, na którą mieszkańcy muszą poczekać.  Wiadukt na Płk. Dąbka musi być przebudowany. To jednak inwestycja, na którą mieszkańcy muszą poczekać.
Projekt wiaduktu jest gotowy, został złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID. Praktycznie pewne jest, że bez środków zewnętrznych się nie obejdzie.



- Zgodnie z założeniem, iż chcemy dać priorytet komunikacji publicznej, projekt zakłada powstanie dwóch jezdni dla transportu indywidualnego i buspasa. Koncepcja Kosakowa zakłada albo likwidację buspasów, co byłoby nieprzystające do naszej strategii transportowej, albo inwestycję nie tylko dwa i pół razy droższą, ale też niepoprawiającą w znaczący sposób przejezdności drogi - dodaje.

Nowy wiadukt na Płk. Dąbka: założenia projektu


  • budowa dodatkowej nitki ul. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
  • stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
  • stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
  • budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Derdowskiego,
  • stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Dąbka,
  • rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.


Quiz Mosty i kładki Trójmiasta Średni wynik 58%

Mosty i kładki Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Opinie (223) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • dopiero doszli do takiego wniosku (2)

    wydaje mi sie , ze taka decyzja powinna dawno zapasc w

    • 23 7

    • pierw developerka pobudowała na kosakowie, dróg zero, ludzie tanio kupili (1)

      a teraz płacz że nie ma dojazdu na kładce która przeznaczona jest na 10x mniejsze obciążenie ruchu....
      po tym wszystkim Gdynia plać :D
      współczuć można co najwyżej z Gdyni Pogórze.

      • 7 2

      • W folderze było, że dojadą w 20 minut

        uwierzyli. A że nigdzie na świecie tak to nie działa, co tam.

        • 4 1

  • (12)

    Niech włodarze Gdyni pójdą do Rumi i zobaczą jak się buduje tunele,drogi i ścieżki rowerowe.

    • 72 9

    • Gdynia specjalizuje się w tworzeniu

      Dróg rowerowych nawet tam gdzie prowadzą do nikąd i nikt ich nie chciał no może poza pięcio osobową ferajną z byłego parkingu przy muzycznym

      • 9 6

    • Tunel pod wykopem kolejowym to średni pomysł ;)

      • 7 4

    • Masz na myśli węzeł Janowo? (2)

      Przecież to jest chyba największa przewałka kasy w całym województwie! Wzięli dofinansowanie na budowę węzła przesiadkowego do pociągów skm a zrobili za nie drogę i parkingi dla samochodów. Pieszym nic się sytuacja nie polepszyła, schody na wiadukt jak były krzywe tak są, autobusów dojeżdżających prawie nie ma, nowy tunel nie ma połączenia pieszego z peronem więc wciąż część pasażerów idzie naokoło tą wąską kładką. Nie neguję potrzeby parkingu w tym miejscu ale zamiast tunelu to mogły by powstać porządne dojścia do peronu. Rumia zrobiła objazd szlabanów na Północnej kosztem mieszkańców którym ze spokojnych ulic zrobiono drogi tranzytowe.

      • 8 11

      • jak można mieć tak przegrzany umysł...

        • 2 0

      • przewałem to jest park(ing) centralny...

        za taką samą kasę jak tunel w Janowie...
        Na razie, bo magistrat ostatniego słowa na ten temat jeszcze nie powiedział.
        A przydatność i sensowność wydanej w obu przypadkach kasy, każdy samodzielnie potrafi ocenić.

        • 1 0

    • W Rumi nie ma ani jednej drogi rowerowej

      która byłaby dłuższa niż kilometr i jednocześnie spełniała jakiekolwiek standardy bycia drogą rowerową a nie kolorowym chodnikiem.

      • 7 10

    • Wejherowo zaczęło kilka tygodni temu budować swój trzeci tunel pod torami (5)

      Jak ktoś chce sobie przypomnieć, jak wygląda rozbudowa miasta to zapraszam w okolice SKM Śmiechowo. Bo w Gdyni to tylko plany, spotkania, projekty, wizualizacje...

      • 9 6

      • Gdynia ma 14 bezkolizyjnych miejsc przecięcia z infrastrukturą kolejową (4)

        Więc nie musi się podniecać dwoma

        • 4 4

        • I całe szczęście że ma,

          bo by jeszcze długo nie miała.

          • 2 5

        • Z czego na najbardziej oblężonej linii SKM mamy takich przecięć aż sześć (1)

          W 50 tysięcznym Wejherowie są trzy (dwa tunele + wiadukt), a niedługo będą cztery.

          • 2 3

          • Siedem, co nie zmienia faktu

            że to już żaden powód do ekscytacji od wielu lat i fajnie, że Wejherowo nadrabia zapóźnienia cywilizacyjne. Wbrew opinii wielu ludzi, to ani nie jest żadna dziura ani miejsce wykluczone komunikacyjnie. Wsiadasz w PR i w GA czy nawet GSP jesteś zanim niektórzy wyjadą z osiedlowej

            • 4 1

        • zbudowane 50 lat temu

          I na zachod od Gdyni Glownej jest... jedno.

          Czyli typowo, nie to co trzeba, nie tam gdzie trzeba i nie tak jak trzeba...

          • 2 0

  • Tak samo jest.... (1)

    Między Hutnicza a Wiśniewskiego. Nie można od lat przejść estakadą. tak trudno zrobić schody?

    • 34 0

    • łatwiej zaspawać

      i kłopot z bani...

      A "tłuszcza" niech się nie szwenda...

      • 3 0

  • Elementarny brak umiejętności

    współpracy Samorządności Szczurka. Nie umieją się porozumieć i nie myślą przyszłościowo. Zawsze winny jest ktoś inny . Gdańsk, Kosakowo, Port, rząd, PKP itd.

    • 68 7

  • Super (3)

    Myślą że za wszystko będzie płacić Kosakowo brawo

    • 15 13

    • Tak, bo to mieszkańcy Kosakowa w większej części korzystają z tego wiaduktu. (2)

      Byli gdynianie, chcą dalej pracować, robić zakupy, żyć, korzystać z miasta. Ale nocować na działce w cenach jak na wsi. A drogę pod ich kaprysy niech Gdynianie którzy stoją przez nich w korkach się dorzucą.

      • 8 9

      • Ludzie chcą pracować w Gdyni i zostawiać tu pieniadze (1)

        Rzeczywiście skandal. Niech pracują zdalnie i robią zakupy w Internecie. W naszym mieście dla elity nie potrzebujemy ich pieniędzy. Jesteśmy i bez tego w znakomitej kondycji finansowej.

        • 2 9

        • Możesz pracować w Kosakowie, nie ma problemu

          ups, tylko nie ma gdzie

          • 3 3

  • Propozycja Kosakowa jest uczciwa i logiczna...

    ... Gdynia jak zwykle musi po swojemu i wbrew wszystkim. Czemu mnie to nie dziwi? Przykre patrzeć jak to miasto upada...

    • 78 9

  • Już pora.

    Oj władze Gdyni, co z wami jest nie tak ? Chyba pora się pakować i już "dziękujemy"!!!

    • 62 5

  • Za Wójtem (7)

    Czy w tej Gdyni ktoś myśli? Obcinają rozkład jazdy i linie. Gadają bzdury o priorytetowym podejściu do komunikacji miejskiej. Najpierw będziemy 3lata stać po kilka godz w korku, aby zbudować pas dla autobusów, a rozbudowująca się gmina będzie nadal miała po jednym pasie? I oni mowia, że to nic nie da? Właśnie tu ejst wąskie gardło!!!! Od estakady po dwa pasy aż do ronda w Pogórzu!!! Niech się Gdynia porządnie w coś uderzy

    • 117 17

    • Gdynia nie jest od inwestycji dla Kosakowa (6)

      Wójt miał okazję się wykazać, teraz zamrażarka na 20 lat

      • 9 22

      • Gdynianka (2)

        Kosalowo chce porządnej rozbudowy, myśli perspektywiczne. To Gdynia jest tutaj hamulcowym, zapatrzona w buspasy i wąskie ulicę w mieście portowym i turystycznym.

        • 15 8

        • jeszcze brakuje tempo 30 i kontrapasu dla rowerów na mostku....

          • 6 5

        • Utknęłaś w latach 70

          Wyjedź kiedyś do cywilizacji, to może zrozumiesz, że model przerabiania wszystkiego na ulicę i parking umarł już dawno.

          • 5 4

      • Oczywiście (2)

        Dlatego w artykule jest napisane, że Wójt da 50% i postara się o środki z UE jeśli projekt będzie miał sens czyli zniweluje wąskie gardło....

        • 8 5

        • A za parking podziemny w centrum Gdyni zapłaci? (1)

          W interesie Gdyni nie jest ułatwianie najazdu. Gdańsk Słowackiego na wysokości lotniska po prostu odciął. Tu też się może skończyć jednokierunkową

          • 5 3

          • przecież Gdynia buduje...

            parki(ing) centralny...

            Dla "władzy" wystarczy?

            • 2 0

  • No właśnie. Znowu kierowczyki mają w mieście pierwszeństwo przed ludźmi. Zagracają całe miasto swoimi gruchotami (13)

    zastawiają chodniki, drogi rowerowe, rozjeżdżają trawniki, żeby tylko postawić swojego gruchota. Całe miasta to jeden wielki korek.
    Proponuję ich opodatkować. Chcą mieć drogi, miejsca postojowe, naprawy, odwodnienie, autostrady, odśnieżanie, oświetlenie, itd.? To im to sprzedać. Czemu mamy płacić za tych cwaniacz1ków? Za realną cenę im sprzedać. Od razu się ockną. A za wjazd samochodem do miasta po 500 zł jednorazowo na jedną godzinę.

    • 23 76

    • Taa

      Marna prowokacja

      • 7 12

    • Inwalida (4)

      Nie karzdy może rowerem. Może jak ci utnie nogi to zrozumiesz.

      • 2 9

      • Zawsze ten sam skrajny argument

        Jeden na dziesięć tysięcy przypadek.

        • 7 6

      • i jakim cudem wtedy będę jeździć samochodem? (1)

        Czy ty w ogóle zdajesz sobie sprawę że ogromna część niepełnosprawnych nie może jeździć samochodami? Tylko tacy inwalidzi intelektualni jak ty co piszą "karzdy" mogą jeździć samochodami ale to akurat powinno być zabronione. Z takim stanem mózgu nigdy nie powinieneś prawa jazdy dostać.

        • 7 3

        • Masz kłopot z agresją i obrażaniem ludzi?

          • 2 7

      • Jak więcej osób będzie jeździć komunikacją miejską

        To Ty, jako inwalida będziesz miał mniejszą konkurencję na jezdni. Dostawcy również.

        • 2 1

    • Pogorzanka (6)

      Mieszkam po stronie Gdyni na Pogórzu, wiem że w Gdyni nie ma pracy dla wysoko wykwalifikowanych kadr, muszę dojeżdżać do Gdańska. Ze względu na brak SKM w mojej okolicy wybieram samochód, bo jazda do pracy z trzema przesiadkami to 2 godz w jedną stronę. Podatki pewnie płacę dużo większe od Ciebie bo jak widać po komentarzu pewnie nie pracujesz nigdzie bo nie znasz realiów życia w Gdyni. Więc przestań pisać bzdury o kierowczykach. Jestem za propozycja Kosakowa, uważam, że władze Gdyni na czele z Panem Łucykiem delikatnie mówiąc są w błędzie. A komunikacja miejska na Pogórze to katastrofa jeździ do nikąd i nie jest w stanie w godnych warunkach przewieść wszystkich mieszkańców tych okolic.

      • 9 9

      • jakby pieniądze zamiast na kierowczyków, szły na komunikację to miałabyś złote tramwaje i srebrne pociągi skm (5)

        i gęstą sieć połączeń.
        Niestety, prawie wszystko pochłaniają drogi dla roszczeniowych kierowczyków. I tu jest cały problem.
        A chwalą się oni, że są bogaci (dosłownie) i nie będą jak frajerzy jeździć komunikacją miejską. No to skoro są bogaci i chcą więcej i więcej to słuszne jest im to sprzedać po realnych cenach. Jest to zupełnie sprawiedliwe.

        • 7 8

        • Jakież to wielkie inwestycje drogowe tak strasznie drenują budżet Gdyni, że nie starcza na komunikację? (3)

          Masz jakieś konkrety oprócz swojej lewackiej ideologii?

          • 6 8

          • Sam przeczysz temu co pisze podobno pani mieszkanka Gdyni. Narzeka przecież, że nie ma komunikacji (2)

            za to jest gęsta sieć dróg pod auta.
            A ty twierdzisz odwrotnie: że gęstej sieci pod auta nie ma za to jest kupa kasy na komunikację.

            To wy się już kierowczyki umówcie między sobą lepiej. Tzn. zanim zaczniecie narzekać jak to jak wam źle i jak czujecie się znienawidzeni przez świat.

            Budowa dowolnej inwestycji to ogromne środki. Im większa powierzchnia tym większe środki. Utrzymanie powierzchni -- ogromne środki. Projektu budowlane, proces budowy, materiały, utrzymanie latem, zimą, odwodnienia, sprzątanie, odśnieżanie, oświetlenie, remonty, w tym wiadukty, mosty, tunele. Nie mówiąc już o innych: tysiące ofiar co roku, zabite zwierzęta, zatruci ludzie wyziewami z rur wydechowych, niszczenie chodników, dróg rowerowych, barierek, trawników, konieczność palikowania brzegów chodników (bo kierowczyki wszędzie wjadą), oznakowania dróg ( wsumie i tak się żaden kierowczyk nie stosuje do znaków), malowanie znaków poziomych, progi zwalniające, itd. Setki miliardów. A ty się pytasz na co dokładnie idą pieniądze na infrastrukturę dla kierowczyków? Jakbyście zapłacili realnie na te wydatki to by wam szczęki opadły. Tylke to jest kasy.

            A gdyby tak teraz przestać was sponsorować ale zamiast tego płacić na rozwój komunikacji miejskiej? Ech, marzenia. Od razu mielibyśmy skok kasy na budowę linii tramwajowych, skm, metro, trolejbusy, nowe pojazdy, czysto w mieście, brak tego gigantycznego hałasu i trucia ludzi. Brak tej piany na buzi tych roszczeniowych ludków w dizlach ze wsi. Ech, marzenia.

            • 7 4

            • Najlepsze jest to (1)

              Że zatrudnialiśmy w naszej firmie (hint: najbliżej komunikacyjnie z SKM Redłowo) pod koniec zeszłego i w I kwartale tego roku kilkanaście osób na stanowiskach 5 cyferek, dwójka z przodu. Większość przyjętych mieszka na dolnym tarasie i dojeżdża SKM-ką. Widocznie Pani Gdynianka nie miała jednak na tyle wysokich kwalifikacji, by znaleźć te ogłoszenia. Co by nie dziwiło, bo ludzie wykwalifikowani myślą perspektywicznie i nie osiedlają się w miejscach fatalnie skomunikowanych. Ani wzrost wartości lokalu nie ten, ani ich po prostu nie stać na tracenie życia na dojazdy.

              • 6 5

              • a moze to dwojka

                To za malo??!

                • 4 0

        • a te tramaje i autobusy to po czym jezdza?

          Nie przypadkiem po drogach, ktorych zwyczajnie brakuje.

          No i co ma po nich jezdzic, skoro miast nie stac na zakup taboru i pensje pracownikow. Bo drog to miasto dawno juz nie buduje, ostatnia byla estakada... rowerowa... Remonty rowniez sladowe...
          Za to park(ing) centralny na wypasie...

          • 3 0

  • Jak to? Przecież w modzie są przejścia naziemne. (1)

    Zlokwidować kładki, wiadukty, estakady, tunele i tyle.

    • 12 4

    • Słusznie, wiadukt do wyburzenia

      Jest w końcu przejazd Czernickiego

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane