• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopot z przejściem wiaduktem na Płk. Dąbka. Rozwiązaniem budowa nowego

Patryk Szczerba
3 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (223)
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem, jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem, jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem ,jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.
  • Wiadukt na Płk. Dąbka, który łączy Kosakowo z Obłużem, jest częściowo zamknięty dla pieszych. Rozwiązaniem problemu jest budowa nowego.

Jedna z dwóch kładek dla pieszych na wiadukcie na Płk. DąbkaMapka na Obłużu jest zamknięta. Powodem jest zły stan techniczny tej części obiektu. Problem ma rozwiązać nowy wiadukt, który wybuduje Gdynia. Sprawa inwestycji wróciła na spotkaniu wójta Kosakowa z radnymi gdyńskich dzielnic.



Czy wiadukt zostanie wybudowany wspólnie przez Gdynię i Kosakowo?


Jeden z dwóch ciągów pieszych na wiadukcie na ul. Płk. Dąbka na Obłużu został zamknięty rok temu. Przedłużająca się sytuacja irytuje mieszkańców, którzy na początku grudnia postanowili interweniować u władz Gdyni. Domagają się remontu obiektu, by mogli się po nim poruszać piesi.

Przejście dla pieszych tylko jedną stroną



- Napisaliśmy pismo w tej sprawie, ale pozostało ono bez odpowiedzi. O tym, że remontu nie będzie, dowiedzieliśmy się z odpowiedzi na interpelację radnego miasta Ireneusza Trojanowicza. Nie wiem, czy ktoś rzetelnie zbadał stan wiaduktu. Być może naprawa nie byłaby tak kosztowna, jak się wydaje. Tymczasem teraz piesi tłoczą się po jednej stronie obiektu - mówi Jan Gumiński, przewodniczący Rady Dzielnicy Obłuże.
Urzędnicy po naszym zapytaniu odpowiadają, że przejście jest zapewnione drugą stroną kładki, a remontu nie będzie przez ograniczone środki budżetowe. Poprawę sytuacji przyniesie dopiero budowa nowego wiaduktu w ciągu ul. Płk. Dąbka.

  • Zamknięcie jednej strony jest związane z kiepskim stanem obiektu.
  • Zamknięcie jednej strony jest związane z kiepskim stanem obiektu.




Spotkanie wójta Kosakowa z radnymi gdyńskich dzielnic



Sprawa budowy nowego wiaduktu wróciła na spotkaniu Marcina Majka, wójta Kosakowa, z radnymi gdyńskich dzielnic. Zaproszenie do wójta wystosowała Rada Dzielnicy Obłuże, która była organizatorem spotkania. Wzięli w nim udział m.in. wiceprzewodnicząca Rady Miasta Gdyni Elżbieta Sierżęga, radny Gdyni Ireneusz Trojanowicz oraz dzielnicowi radni Obłuża, Pogórza i Babich Dołów.

O sprawie wiaduktu radni dzielnicy dyskutowali w ostatnich dniach z wójtem Kosakowa Marcinem Majkiem. O sprawie wiaduktu radni dzielnicy dyskutowali w ostatnich dniach z wójtem Kosakowa Marcinem Majkiem.
Wójt wskazywał, że gmina Kosakowo dalej jest chętna, by partycypować w kosztach budowy nowego wiaduktu, ale w innym wariancie, niż proponuje Gdynia.



Przypomnijmy, że Gdynia planuje budowę wiaduktu z dwoma pasami ruchu w każdą ze stron, przy czym jedna jezdnia będzie buspasem. Okoliczności takiego wyboru opisaliśmy jesienią.

Jest projekt przebudowy kluczowego wiaduktu Jest projekt przebudowy kluczowego wiaduktu

Propozycje Kosakowa ws. wiaduktu na ul. Płk. Dąbka



Zdaniem władz Kosakowa są alternatywy, które mogą rozwiązać obecny problem.

Pierwsza opcja zakłada, że wiadukt zaprojektowany w ciągu ul. Płk. Dąbka powinien być od razu zaprojektowany w szerokości umożliwiającej docelowo ruch trzema pasami. Pozwoli to w przyszłości rozbudować jezdnię o dodatkowy trzeci pas ruchu.

Drugie rozwiązanie to pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.

- Cały czas podtrzymuję deklarację o 50-procentowym wkładzie finansowym gminy Kosakowo w tę inwestycję, ale uważam, że ten wiadukt powinien powstać z rezerwą na trzeci pas ruchu - dodawał. Przekonywał także, że jest duża szansa na pozyskanie na inwestycję środków unijnych ze względu na położenie inwestycji na styku dwóch gmin.
Podobne spotkanie radni chcą w najbliższym czasie zorganizować z Markiem Łucykiem, wiceprezydentem Gdyni.



Zmian w projekcie wiaduktu jednak nie będzie



Urzędnicy z Gdyni przekonują jednak, że budowa szerszego wiaduktu byłaby niespójna ze strategią transportową miasta.

- Podpisanie porozumienia [z Kosakowem - dop. red] było efektem szeregu spotkań i rozmów, podczas których były uzgadniane jego zapisy. Mimo iż dokument został zaakceptowany i podpisany przez obie strony, Kosakowo odmówiło partycypowania w kosztach przygotowania dokumentacji projektowej. Nie wyraziło także chęci partycypowania w kosztach budowy - wskazuje Agata Grzegorczyk z biura prasowego Gdyni.
Wiadukt na Płk. Dąbka musi być przebudowany. To jednak inwestycja, na którą mieszkańcy muszą poczekać.  Wiadukt na Płk. Dąbka musi być przebudowany. To jednak inwestycja, na którą mieszkańcy muszą poczekać.
Projekt wiaduktu jest gotowy, został złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID. Praktycznie pewne jest, że bez środków zewnętrznych się nie obejdzie.



- Zgodnie z założeniem, iż chcemy dać priorytet komunikacji publicznej, projekt zakłada powstanie dwóch jezdni dla transportu indywidualnego i buspasa. Koncepcja Kosakowa zakłada albo likwidację buspasów, co byłoby nieprzystające do naszej strategii transportowej, albo inwestycję nie tylko dwa i pół razy droższą, ale też niepoprawiającą w znaczący sposób przejezdności drogi - dodaje.

Nowy wiadukt na Płk. Dąbka: założenia projektu


  • budowa dodatkowej nitki ul. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
  • stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
  • stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
  • budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Derdowskiego,
  • stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Dąbka,
  • rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.


Quiz Mosty i kładki Trójmiasta Średni wynik 58%

Mosty i kładki Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Opinie (223) 5 zablokowanych

  • Cała Gdynia po co wybudować coś np na 20 30 40 lat . Lepiej zrobić węższy wiadukt żeby za 5 lat przebudować go dołożyć kolejny pas bo się okaże brakuje tego jednego pasa i są korki . Ktoś może w końcu pomyśli że lepiej wydać więcej i zrobić raz i porządnie .

    • 41 8

  • Trojanowicz i łucyk zapewnili wam najdrozsze spp w kraju

    I likwidację parkingów i życia w centrum. Dobrze ze och chory plan z remontem ktory w ich projekcie nic nie zmieni nie wchodzi w życie, tu akurat kosakowo ma racje

    • 34 5

  • Bumcyk chyba nie widzi ze ten wiadukt to wąskie gardlo

    Jego pozycja na stanowisku wceprezydenta to skandal. O dyrektorze zdiz nie wspomne

    • 28 4

  • (2)

    Niech ten wójt buduje drogi u siebie na wsi zamiast wtrącać się w sprawy miasta. Zabudowali pola kapusty tanimi domkami to niech teraz robią sobie autostrady u siebie.

    • 12 42

    • Taki sam tok myślenia jak szczura i kucyka...

      Pewnie jesteś ich wyborcą? Bez wpółpracy, bez porozumienia i każdy sobie. Taka sama logika...

      • 14 7

    • To niech miasto nie wyciąga łapy po pieniądze ze wsi

      • 2 0

  • W Gdyni takie problemy to norma (1)

    Estakadą Kwiatkowskiego od samego początku nie da się przejść piechotą. A niby czemu nie miało by być takiej możliwości? Ale cóż.... Jaki Pan taki Kram.

    • 24 4

    • dała się przejść

      a nawet przejechać rowerem.
      Po jakimś czasie, dla naszego bezpieczeństwa, zaspawano ślimaki.
      Zamiast rozwiązać problem, postawiono zakaz. Typowe.

      • 3 0

  • Zero myślenia przyszłościowego!!! (3)

    Gdynia nie ma żadnej strategii, raz na 50 lat buduje się taki wiadukt więc budować jak najszerzej !! Boże co za banda ignorantów w tym UM siedzi :/ lepiej mieć pas w rezerwie niż go nie mieć, co nam da buspas jak autobus tam rzadko jeździ ????

    • 41 8

    • Właśnie przez brak myślenia przyszłościowego mamy taki udział samochodów w ruchu, jaki mamy (1)

      Przez dotychczasowe rozbudowywanie infrastruktury dla samochodów, ignorując budowę buspasów czy dróg rowerowych. Jaskółką zmiany jest ulica Kwiatkowskiego, gdzie mimo protestów kierowców, powstały buspasy w obydwie strony. I pozwalają szybciej tę trasę przejechać m.in. 194.

      • 10 7

      • typowo bolszewickie myslenie

        Gdzie dziala sie pod z gory zalozone kryteria, bez ogladamia sie na rzeczywiste uwarunkowania i skutki.

        W ten sposob Gdynia "wyhodowala" sobie skarbonke w postaci estakady, rozbudowanej wbrew opinii zarzadcy drog krajowych. I mamy droge powiatowa na utrzymaniu.

        Dajac odrobine wladzy "aktywistom", zarzad miasta hoduje sobie koziolka i bufor dla niezadowolenia spolecznego. Tylko dogmatycy daja wpuszczac sie w taki kanal. W wyborach pojda na odstrzal a ich miejsce zajmie nastepny "garnitur".

        W gabinetach panowac bedzie spokoj.

        Tak przy okazji, gdzie chodnik i sciezka rowerowa na estakadzie? Dyskusje juz byly. Czekamy na wizke... Przeciez wystarczy jedynie szlifierka katowa, aby udroznic istniejace chodniki!!!

        • 3 8

    • jest gorzej, "Gdynia" strategie ma...

      Ale nieprzystajaca do rzeczywistosci...

      • 7 5

  • Niech lepiej zajmą się tym wiaduktem kolejowym i torami na Obłużu.

    (Tam gdzie w 1998 roku na Air Show jeździły pociągi piętrowe pełne ludzi)

    • 19 5

  • Każdy powinien mieć samochód

    Więc kładka nie potrzebna.

    • 4 11

  • Opinia wyróżniona

    (26)

    Chwila,chwila , coś się tutaj krytykantom pokiełbaskowało. Co do działań ogólnie mówiąc ekipy pre Szczurka w sprawach drogowych jestem krytyczny i w przyszłych wyborach będę musiał szukać innego kandydata to w tym wypadku jestem za nimi. Niby dlaczego Gdynia ma dokładać się do coraz to większego ruchu w Kosakowie . Mieszkań i domów tutaj przybywa, przybywa mieszkańców a co za tym samochodów, rowerów itd. Obserwując ruch w tamtym rejonie (jadąc na Pogórze czy do Szperka) to widać gdzie większość samochodów "ciśnie".Mieszkacie -zwracam się do Kosakowian- tam, płacicie podatki tam, wójta macie tam to do niego z pretensjami.Rolą gospodarza jest dbanie o swoich a nie z gmin ościennych.

    • 45 137

    • jesli Gdynia chce zarabiac na funkcjonowaniu podmiotow gospodarczych (3)

      Musi stwarzac po temu warunki...

      Chociazby poprzez umozliwienie komunikacji pracownikom i klientom.

      Chyba nie ma wiekszej oczywistosci??!

      Chyba ze Gdynia chce zerwac z dotychcasowym modelem miasta przemyslowo-handlowego inpojsc sladem Sopotu czy Wladyslawowa? Bo kierunek wydawania pieniedzy na to wskazuje.
      Jak nie wlozysz, to nie wyjmiesz. Podstawowa zasada kupiecka, ktora to dzialalnoscia onegdaj Gdynia slynela. Gdynia wlozyla bardzo nietrafnie i dyktatorsko.
      Lotnisko, park(ing) centralny, estakada, deweloperka w porcie - cztery gozdzie do gospodarczej trumny Gdyni. "Skarbonki" ktore jesc wolaja ale kase nie bardzo przynosza. To bledne aktywne dzialania Rady miasta. Zaniechan az trudno wymienic.

      Gdynia pretenduje na lidera polnocnej czesci regionu, ale to Rumia wybudowala tunel pod torami. W cenie nizszej niz park(ing) centralny.
      Sami ocencie, jak te dzialania wygladaja na tle chociazby okolicznych miejscowosci...

      • 26 11

      • kiedy szczur zacznie jeździć rowerem? (2)

        • 14 4

        • Jak um splajtuje...

          • 8 0

        • jak kupia cargo

          Z kierowca...

          Czyli ryksze...

          • 7 0

    • (1)

      Czytanie ze zrozumieniem jest istotne. Napisano, iz gm. Kosakowo zamierza wspolfinansowac inwestycje, jednak perspektywiczna, rozwojowa. Nie zgadza sie natomiast z rozwiazaniem tymczasowych roziazan, ktore w tym przypadku nie bedzie oznaczac poprawy sprawnosci ruchu.

      • 36 6

      • szczur robi wszystko żeby nic nie robić

        • 16 5

    • A jak szanowny Pan myśli? (5)

      Dlaczego ościenne gminy rozkwitają a Gdynia powoli się zwija do poziomu pierwotnej wioski? Kto za takimi zmianami stoi? Przy takiej polityce miasta utrudniającej życie mieszkańcom i przedsiębiorcom to raczej zrozumiałe.

      • 42 10

      • Tańsze lokale (4)

        Koniec tajemnicy sukcesu gmin ościennych. Drogi są za darmo, więc opłaca się wyprowadzić za miasto i dojeżdżać codziennie.

        • 13 18

        • (3)

          To wy sami mieszkańcy Gdyni się wyprowadzacie na ościenne miejscowości. Dlaczego Wasze ukochane miasto was nie wspiera by zostać? Nawet w UM od ręki można się wymeldować, a by zameldować się to trzeba się umawiać. Absurd goni absurd!

          • 14 6

          • Wyprowadzają się naiwni

            10 lat w korkach prostuje każdego

            • 10 8

          • bo taka jest strategia zarzadu miasta (1)

            Oproznic miasto z ludzi i zostawic wynajem dla przelotnych wczasowiczow i bogatych rentierow...

            Po co im klopoty z roszczeniowa "tluszcza"?!!

            Wczasowicz przyjedzie, wyjedzie, kase zostawi...
            Rentier posazny, to se kupi i dole za obsluge odpali.
            Reszta won!

            • 6 2

            • Gdynia wróci "do korzeni"

              Kamienna Góra otoczona morzem slumsów i faweli na morenowych wzgórzach.

              • 4 1

    • Masz pan rację... (2)

      Idąc tym tokiem rozumowania należy znacznie ograniczyć wjazd do Gdyni tym wszystkim, którzy w niej pracują i mieszkają poza nią. Trzeba to zrobić nie tylko na wjeździe od strony Kosakowa ale również od Sopotu (Al. Zwycięstwa i Sopocka), od Gdańska (S6), od Chwaszczyna (Chwaszczyńska), od Koleczkowa (Marszewska), od Rumi (Morska). Nie można też zapomnieć o znacznym ograniczeniu możliwości wyjazdu z Gdyni jej mieszkańcom skoro taka jest polityka i myślenie jej mieszkańców. Bez ościennych miejscowości, gmin czy powiatów żadne miasto nie przetrwa. Żeby się rozwijać i funkcjonować trzeba współpracować na każdym szczeblu dbając o interes swój oraz sąsiadów.

      • 37 3

      • Kosakowo bez Gdyni zaiste nie przetrwa, bo jest sypialnią (1)

        Odwrotnie jak najbardziej. Sieć drogowa między Gdańskiem a Gdynią nie była rozbudowywana od dekad i nie będzie - wszystkie bzdury pokroju różnokolorowych tras poszły w niszczarkę. Dolny taras ma SKM. Górny będzie miał sukcesywnie rozbudowywaną i zagęszczana PKM. A Kosakowa, Mosty i Bojana będą za 20 lat tam, gdzie są.

        • 4 7

        • "wszystkie bzdury pokroju różnokolorowych tras poszły w niszczarkę"

          To nie są bzdury.
          Najzwyczajniej nie ma na to kasy i długo nie będzie.
          A "aktywistyczne" szamaństwa służą jedynie do maskowania tego faktu.

          • 4 1

    • Ola

      Nie ma to jak myśleć tylko o swoim ogródku. Do szperka na zakupy przyjeżdża dużo ludzi z Gdyni. W okresie letnim na Hel to też chętnych podróżnych nie brakuje. Korki w sezonie nawet w soboty już na zjeździe z Kwiatkowskiego. Jak będą korki w gminie Kosakowo, to będą korki w Gdyni - logiczne. Część mieszkańców Gdyni z dzielenic Obłuża, Pogórza a nawet niekiedy Oksywia już się nie liczą? Też płacą podatki. A mieszkańcy gminy Kosakowo też mają swój wkład w rozwój miasta - m.in. licznie pracują w Trójmieście, dzieci chodzą do szkół, uczelni, robią zakupy, przychodnie, mają rodziny w Gdyni, która sama widzę jak odwiedza swoich bliskich. ..System naczyń połączonych.
      Nie ma to jak własne ego

      • 24 10

    • (1)

      Jakie bezmyślne stwierdzenie.... korki są w Gdyni, a nie w Kosakowie jeśli chodzi o to miejsce. To Gdyni powinno zależeć na udrożnieniu ruchu. To w Gdyni stoją auta i smrodzą smogiem wam pod okna. Co? Zamknięcie drogę na Rewe? Sami tam jeździcie. Niech si3 Gdynia cieszy że Kosakowo chce partycypować w koszta. Brak porozumienia w tej sprawie to tylko wyniosłość władz Gdyni.

      • 15 8

      • One po wjeździe się teleportują i nie będą smrodzić dalej?

        • 4 2

    • To i Kosakowo chce finansowac 50% kosztow budowy

      Co moze zrobic wojt gminy, kiedy drogi dojazdowe nie sa na jej terenie?

      • 5 4

    • bo ci z Kosakowa pracują w Gdyni, dzieci też uczą się w Gdyni, bo zakupy jeszcze robią w Gdyni a Gdynia CHOWA (2)

      swoich mieszkańców na cmentarzu w Pierwoszynie, na którym nie pochowasz nikogo z Pierwoszyna czy Kosakowa. Wystarcz dobra wola szczura ale on jej nawet nie mial w kwestii biletu metropolitalnego choć go Adamowicz prosił. Szczur odpowiedział, że Gdynia to wyłacznie jego miasto i on tu decyduje. Czas wywalić szczura, jakos Rumia, Reda i Wejherowo moga pracowąc dla ludzi razem a ten partacz nie!

      • 8 8

      • Preferencje w przyjmowaniu dzieci z kartą mieszkańca do szkół już pilotuje Gdańsk

        W Gdyni też będą.

        • 4 5

      • Być hubą i się jeszcze tym chwalić

        • 4 6

    • Dobrze napisałeś . Obowiązkiem gospodarze

      Jest dbanie o swoich . Wobec tego nie wyciągacie ręko do Kosakowa po kasę na budowę buspasow. Dziś jest po jednym pasie ruchu w każdą stronę o wg koncepcji Gdyni po wybudowaniu wiaduktu dalej będzie po jednym pasie, bo dwa z automatu będą dla śladowej komunikacji czyli nic się nie poprawi..

      • 8 4

    • A dlatego, że

      Jeżeli miasto od razu zwęzi drogę wyjazdową z miasta, a do tego te wiadukty się sprowadzają, to koreczek zostanie w mieście. Wielkomiejski koreczek. O to chodzi?

      • 9 0

    • Niby dlaczego Gmina Kosakowo ma dokładać do jakiegoś gniota który wymyślili zdolni projektanci i nie biora pod uwagę żadnych

      nie biorą pod wzgląd uwag Gminy Kosakowo

      • 8 2

    • Kiedy gościu zrzucisz z siebie myślenie Kargula i Pawlaka. Naprawdę nie rozumiesz o co chodzi ?

      Może poczytaj trochę więcej.

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Nowy wiadukt niewiele zmieni. (8)

    Jeżeli wiadukt zostanie wybudowany i powstaną na nim buspasy to jak w banku prawy pas Płk. Dąbka od skrzyżowania z Kwiatkowskiego w kierunku Kosakowa od razu zostanie zamieniony również w Buspas czyli już od skrzyżowania będzie zwężenie. To samo na Pogórzu - prawy pas w kierunku centrum, który jest buspasem w godzinach porannych zostanie już buspasem na stałe. Do tego czasu komunikacja znowu zdrożeje, rozkłady zostaną obcięte i nikt i tak nie przesiądzie się na autobus.

    • 152 19

    • Brzmi fajnie (5)

      A te fatalistyczne wizje o kolejnych cięciach to raczej nie mają podstaw, chyba że masz informacje o kolejnym Polskim Ładzie, który jeszcze bardziej obetnie samorządom wpływy z PIT-u ;)

      • 12 22

      • A jaka jest alternatywna ścieżka pozyskania finansów prócz wpływów z PIT-u?

        • 1 2

      • Co już mieli wyciąć, to wycieli (1)

        Teraz tylko trzeba czekać na kolejną lipcową podwyżkę biletu miesięcznego związaną z wprowadzeniem systemu FALA. Przypomnij nam drogi urzędniku, jaką stawkę maksymalną ustalono w Gdyni?

        • 7 3

        • Fala przeminęła z wiatrem.

          • 1 2

      • nie zauwałeś że większość budów i modernizacji w Gdyni jest z PŁ? (1)

        sami od lat nie zbudowali nawet cm chodnika czy nowej ulicy. Wszystko ma tabliczk,i że rzadowe, unijne i PŁ.

        • 3 10

        • A ten scentralizowany model rządzenia rodem wprost z komuny hucznie nazwany PŁ (dziwnie podobny do Ruski Mir) to skąd ma pieniądze?

          • 8 0

    • ciekawe kiedy przejdę zamkniętym odcinkiem?

      mostek na Wiśniewskiego naprawiali trzy lata

      • 3 1

    • nie musisz mówić tak oficjalnie

      że nic nie zmienisz u Siebie, może inni zmienią

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane