• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej Metropolitalna jednak z trakcją elektryczną?

Maciej Naskręt
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt łukowy tuż przy stacji Gdańsk-Niedźwiednik. Wiadukt łukowy tuż przy stacji Gdańsk-Niedźwiednik.

Możliwe, że trasą Kolei Metropolitalnej pojedziemy jednak pociągami elektrycznymi. PKP PLK zapewnia, że jest gotowa na elektryfikację linii z Osowy do Gdyni. Władze PKM są zaskoczone.



Przebieg Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową. Przebieg Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową.
W minioną środę informowaliśmy o sporych zmianach w projekcie Kolei Metropolitalnej. M.in. nie było pewności, czy i kiedy spółka PKP PLK zelektryfikuje linię kolejową z Osowy do Gdyni. Brak sieci trakcyjnej na tej linii miał przesądzić o wstrzymaniu budowy zasilania dla składów poruszających się Koleją Metropolitalną na odcinku od Wrzeszcza do Osowy.

Po naszym artykule władze PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały nas, że są przygotowane i posiadają środki na realizację elektryfikacji linii kolejowej nr 201 pomiędzy Gdańskiem Osową a Gdynią Główną.

- Jest pewnym, że elektryfikacja tego odcinka ma sens i zostanie wykonana, przy jednoczesnym wykonaniu elektryfikacji linii kolejowej PKM - wyjaśnia Ewa Symonowicz Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PKP PLK.

- Dyspozycją z 13 grudnia ubiegłego roku zarząd PKP PLK S.A. w Warszawie zatwierdził wykonanie elektryfikacji na odcinku linii kolejowej Osowa-Gdynia Główna w bieżącej perspektywie finansowej, z przewidywanym zakończeniem robót do końca 2014 r. - dodaje Ewa Symonowicz Ginter.

Władze spółki PKM nie kryją zaskoczenia. - Jest to dla nas nowa informacja. Będziemy ją sprawdzać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy.

Kolejarze z PKM jednak podkreślają, że budowa sieci trakcyjnej na linii z Wrzeszcza do Osowy będzie możliwa, gdy PKP PLK dostarczy projekt budowlany m.in. sieci trakcyjnej. Dokumentacji tej spółka PKM jeszcze nie posiada.

Budowa Kolei Metropolitalnej po zmianach w projekcie będzie droższa. Ma kosztować 769 mln zł (netto), czyli o 50 mln zł więcej niż zakładano jeszcze pół roku temu. 653 mln zł pochodziłoby z dotacji z Unii Europejskiej. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest wiosną 2015 roku.

Miejsca

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • jak to będzie gotowe wiosną 15 roku (1)

    to napewno zaraz po tym zostanę Szachem Iranu

    • 12 1

    • jak to będzie gotowe wiosną 15 roku

      a nie, bo ja.
      :)

      • 1 1

  • Najpierw - buraki jedne - pomyslcie... (2)

    ... nad usprawnieniem komunikacji w samym Gdansku i zmiencie czestotliwosc kursow i synchronizacje polaczen calej aglomeracji - zeby mozna bylo sie w ogole gdzies ta koleja metropolitalna dostac. Potem dopiero ja budujcie. Kolejne pie...nie i mydlenie oczu mieszkancow byleby tylko nie zauwazyli brakow i tego, ze kasa jest wladowywana w takie projekty zeby sie wykazac wynikami a nie zebyt faktycznie polepszyc jakosc zycia. Parking na 100 samochodow przy petli na "Havla" ? TO smieszne wielkosci przy ilosci mieszkanocw w tamych rejonach. Parkingki przy dworcach - we Wrzeszczu i Gd. Glownym to jakas kpina. A co z parkingiem przy Boguslawskiego, ktory zostal przez gmine Zydowska oddany w zamian za inna ziemie - w celu budowania wlasnie parkingu podziemnego - przynajmniej na poczatku? A co z parkingami przy newraligicznych punktach miasta? Barany - najpierw to zaplanujcie a potem elektryfikujcie koleje, budujcie. Banda idiotow w tym UM - nic wiecej.

    • 16 4

    • kolejny frustrat samochodowy (1)

      Kupiłeś mieszkanie bez parkingu? czemu miasto ma płacić za to, że będziesz zwiększał korki i wymagał poszerzania arterii?

      • 1 0

      • Kupilem nawet z garazem

        problem w tym, ze komunikacja dziala jak dziala, ulice robia polowicznie (patrz - polaczenie Havla ze Swietokrzyska) - jak zwykle wszystko na pol z du..pa. Nie zamierzam zwiekszac korkow - wlasnie chcialbym ich likwidacji. Z checia przesiade sie z auta na autobus, tramwaj czy PKM - jesli bedzie to cos kursowalo zgodnie z rozkladem. Poszerzanie arterii - no coz, skoro mamy byc miastem przygotowanym do Euro to trzeba to rowniez brac pod uwage. Wyglada na to, ze niebyt wiele sie widzialo w swiecie hmm? Martwi mnie stan drog oraz to, ze zamiast brac przyklad z innych krajow - u nas staraja sie byc madrzejsi od papieza. A potem wychodzi Adamowicz i mowi "aby bylo lepiej musi byc gorzej". Typowo polskie podejscie - przykre to i nic ponadto. Frustrat to ktos, kto na zielonej strzalce wymija auto jadace na wprost, ktos, kto siedzi na tylku i blika swiatlami, zeby zjechac a potem i tak jedzie w tym samym tempie o dlugosc auta szybciej.

        • 0 1

  • Kiedy? 2015? LOL

    Hehe 2015 niezła beka i oczywiście napęd warpowy lub magnetyczny. Nie będzie tej kolejki nigdy!

    • 9 1

  • Tą trasą powinien pojechać ZWYKŁY TRAMWAJ. (2)

    Koleje elektryczne, parowe, może pociągi konne.
    Tu zwykły tramwaj spięty z siecią miejską przy zajezdni przy Abrahama

    • 5 8

    • I połączyć tą linie z Kartuską (1)

      • 0 2

      • ... i dalej do Kościerzyny

        • 5 2

  • parowozy na pewno byłyby atrakcyjniejsze turystycznie i propagandowo

    • 3 1

  • Rowery (1)

    A co ze ścieżką rowerową, która już tam jest? Obawiam się, że dopiero w 2045, po 17 przesunięciach daty rozpoczęcia budowy, dojdziecie do wniosku, że jednak tej kolei nie będzie.

    • 4 5

    • tak, specjalnie dla rowerzystów poszerzą nasyp i dorobią autostradę dla rowerów :))

      • 4 2

  • czyli tradycyjny polski burdel

    • 5 1

  • CZAS ZACZAC !

    CZEKAM NA WBICIE SZPADLA !!!!!!

    • 4 1

  • A to miała być spallinowa? (1)

    Za moment okaże się, że cały projekt musi zostać odłożony, bo nie wie PLK co robi PKP, a PKM nie dogaduje się z SKM i UM Gdańsk z UMarsz i UM Gdynia...

    Przecież to jest banalnie oczywiste - kolej powinna mieć dwa tory zelektryfikowane tak jak w SKM. Inaczej cała sieć nie ma sensu. Nie trzeba na to wydawać 1mln zł za raport, bo to jest oczywiste dla każdego, kto pomyśli przez 15 minut.
    Tak jest na całym świecie. Inaczej jest w Krakowie - jeden spalinowy tor kilometr od lotniska i na innych lotniskach w Polsce, gdzie kolei nie ma w ogóle...

    • 8 1

    • Jak to? lotnisko w Popierdówku Małym ma też połączenie kolejowe

      • 3 0

  • Ekologiczniej może...

    To może zrobić siedzenia z pedałami i dynamem. Siadasz i trenujesz...Prąd za free i pasażerowie zdrowsi. I koniecznie wskaźnik energii ( z alarmem) żeby wiadomo było kto się obija. Dla stojących też się coś wymyśli...

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane