• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej Metropolitalna jednak z trakcją elektryczną?

Maciej Naskręt
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt łukowy tuż przy stacji Gdańsk-Niedźwiednik. Wiadukt łukowy tuż przy stacji Gdańsk-Niedźwiednik.

Możliwe, że trasą Kolei Metropolitalnej pojedziemy jednak pociągami elektrycznymi. PKP PLK zapewnia, że jest gotowa na elektryfikację linii z Osowy do Gdyni. Władze PKM są zaskoczone.



Przebieg Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową. Przebieg Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową.
W minioną środę informowaliśmy o sporych zmianach w projekcie Kolei Metropolitalnej. M.in. nie było pewności, czy i kiedy spółka PKP PLK zelektryfikuje linię kolejową z Osowy do Gdyni. Brak sieci trakcyjnej na tej linii miał przesądzić o wstrzymaniu budowy zasilania dla składów poruszających się Koleją Metropolitalną na odcinku od Wrzeszcza do Osowy.

Po naszym artykule władze PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały nas, że są przygotowane i posiadają środki na realizację elektryfikacji linii kolejowej nr 201 pomiędzy Gdańskiem Osową a Gdynią Główną.

- Jest pewnym, że elektryfikacja tego odcinka ma sens i zostanie wykonana, przy jednoczesnym wykonaniu elektryfikacji linii kolejowej PKM - wyjaśnia Ewa Symonowicz Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PKP PLK.

- Dyspozycją z 13 grudnia ubiegłego roku zarząd PKP PLK S.A. w Warszawie zatwierdził wykonanie elektryfikacji na odcinku linii kolejowej Osowa-Gdynia Główna w bieżącej perspektywie finansowej, z przewidywanym zakończeniem robót do końca 2014 r. - dodaje Ewa Symonowicz Ginter.

Władze spółki PKM nie kryją zaskoczenia. - Jest to dla nas nowa informacja. Będziemy ją sprawdzać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy.

Kolejarze z PKM jednak podkreślają, że budowa sieci trakcyjnej na linii z Wrzeszcza do Osowy będzie możliwa, gdy PKP PLK dostarczy projekt budowlany m.in. sieci trakcyjnej. Dokumentacji tej spółka PKM jeszcze nie posiada.

Budowa Kolei Metropolitalnej po zmianach w projekcie będzie droższa. Ma kosztować 769 mln zł (netto), czyli o 50 mln zł więcej niż zakładano jeszcze pół roku temu. 653 mln zł pochodziłoby z dotacji z Unii Europejskiej. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest wiosną 2015 roku.

Miejsca

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • Zalosny kraj co UE daje 700 mln zl a palanty nie potrafia slupow z pradem postawic (1)

    Robotnicy na niemieckiej budowie nie potrafia wykonac prac na czas, dostajac pieniadze i technologie.

    • 3 1

    • Na razie nikt niczego nie dał

      i raczej już nie da

      • 1 1

  • O czym tu dyskutować?

    Przecież to i tak nie powstanie.

    • 8 2

  • bajesczki to sie zawsze opowiada!!A teraz ile ztego powstanie to sami zobaczycie !! (2)

    niestety niewiele ztego bedzie moze za 20 lat całosc

    • 3 2

    • Ciagle to słyszę... (1)

      Pamiętam, że gdy w 2010 r. mówiono coraz dokładniej o Slowackiego to też masa marudziła, że to pic na wodę, bajki itp, i nie zbudują przez najbliższe 20 lat.. i co? Mieszkam przy Słowackiego i ciągle widzę wielką budowę..

      a PKM to już nie jest odległa wizja, tu już się mówi o konkretach i organizuje fundusze.

      • 2 2

      • Pytanie

        czy Słowackiego dadzą radę ukończyć jak po Euro wszystko się sypnie.

        • 1 2

  • Gdyby komuna odbudowała tę linię (6)

    to linia by była. Niestety, paru rzeczy komuna nie zdążyła zrobić, zanim przyszło NOWE LEPSZE i teraz tych rzeczy nie ma i nie będzie.

    • 11 9

    • Komuna miała na to - przypomnij no sobie, ile lat? Coś dużo tych rzeczy, których "nie zdążyła"...

      • 5 1

    • Gdy byli bysmy pod okupacją USA to ta kolej była by już na poczatku lat 50 -tych XX wieku (4)

      .

      • 4 2

      • Pod "okupacją" zachodu (3)

        jesteśmy już ponad 20 lat i niewiele się dzieje. Fragmenty dróg wyciskamy jak przy ciężkim zatwardzeniu a zbudowanie/remont mostu to próg nie do przejścia.

        • 3 4

        • A jednak...

          ...w ciągu tych 20 lat trochę tych autostrad powstało - zdecydowanie za mało, ale w latach komuny one wcale nie powstawały - były jedynie niszczejące odcinki autostrad niemieckich. Metro w Warszawie jakoś tez powstało dopiero w ciągu tych 20 lat, a za komuny jakoś nie mogło to ruszyć, choć gadanie o tym było juz za Bieruta.

          • 7 1

        • jakoś nie widać by się okupant zmienił a ty piszesz o "zachodzie"?

          • 0 1

        • Grecja jest dłużej i zarabais ie tam kilka razy wiecej

          .

          • 0 1

  • Naprawdę podziwiam pana Konopackiego

    Naprawdę podziwiam pana Konopackiego, co bedziesz sprawdzał człowieku?? rób plany na elektryfikacje swoich odcinków i nie osmieszaj sie w mediach

    • 4 1

  • Lepiej niech zbuduja kolejke linową napedzaną chomikami w kołowrotku. (2)

    .

    • 11 1

    • będzie ekologiczna, o ile chomiki nie będą wydzielały za wiele metanu

      • 2 0

    • I jeszcze

      I jeszcze sztuczny stok narciarski z hałdy fosforowej. Od razu będzie załatwione podświetlanie w nocy.

      • 1 1

  • kolej metropolitalna?

    jeszcze nie wiadomo czy i jaka wogóle będzie ta kolejna (!) trójmiejska spółka transportowa ale za to już są jej dyrektorzy i prezesi. całe szczęście. bez nich przecież NIC BY NIE BYŁO.

    • 4 3

  • Spalinowa PKM spokojnie by się nadwała... (2)

    ...tyle, że na wiocha.pl :]

    • 3 7

    • Spalinowa linia do Kościerzyny, obsługiwana przez szynobusy, zapewnia standard podróży, do którego taka SKM przez długie lata nie dojdzie...

      • 8 2

    • może i tak

      tylko, że nie idzie przez tereny miejskie. Jakbyś chciał/a wiedzieć to taka kolej jeździ wolniej i gorzej sobie radzi na wzniesieniach, których tu jest pelłno, poza tym jest głośna.
      Spalinówka to żart i obciach na skalę światową.

      • 2 3

  • Gdański obszar metropolitalny liczy tylko 1 milion mieszkańców więc to za mało żeby opłacało się budować kolej (3)

    • 4 7

    • Oczywistością jest

      że spokojnie wystarczyłaby linia tramwajowa z tramwajami kursującymi z odpowiednia częstotliowścia

      • 1 5

    • (1)

      Na podstawie jakich ekonomicznych analiz tak twierdzisz? MOŻE TEN MILION WZIĄŁEŚ Z SUFITU?

      • 1 1

      • A może wynika on ze sformułowania "Gdański obszar metropolitalny"?

        Jak myślisz, jestem na tropie?

        • 2 1

  • kiedy slowackiego bedzie wreszcie przejezdna, to podczas budowy wiaduktu nad nia znowu beda utrudnienia (2)

    • 1 3

    • Nie będzie (1)

      bo nie będzie żadnej budowy.

      • 1 2

      • Aha.

        Słowackiego też zresztą nie będzie przejezdna bo jak wszytko po Euro się rypnie to i budowa stanie.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane