- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (35 opinii)
- 2 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (94 opinie)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (35 opinii)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (363 opinie)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (175 opinii)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (33 opinie)
Kolej Metropolitalna jednak z trakcją elektryczną?
Możliwe, że trasą Kolei Metropolitalnej pojedziemy jednak pociągami elektrycznymi. PKP PLK zapewnia, że jest gotowa na elektryfikację linii z Osowy do Gdyni. Władze PKM są zaskoczone.
W minioną środę informowaliśmy o sporych zmianach w projekcie Kolei Metropolitalnej. M.in. nie było pewności, czy i kiedy spółka PKP PLK zelektryfikuje linię kolejową z Osowy do Gdyni. Brak sieci trakcyjnej na tej linii miał przesądzić o wstrzymaniu budowy zasilania dla składów poruszających się Koleją Metropolitalną na odcinku od Wrzeszcza do Osowy.
Po naszym artykule władze PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały nas, że są przygotowane i posiadają środki na realizację elektryfikacji linii kolejowej nr 201 pomiędzy Gdańskiem Osową a Gdynią Główną.
- Jest pewnym, że elektryfikacja tego odcinka ma sens i zostanie wykonana, przy jednoczesnym wykonaniu elektryfikacji linii kolejowej PKM - wyjaśnia Ewa Symonowicz Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału PKP PLK.
- Dyspozycją z 13 grudnia ubiegłego roku zarząd PKP PLK S.A. w Warszawie zatwierdził wykonanie elektryfikacji na odcinku linii kolejowej Osowa-Gdynia Główna w bieżącej perspektywie finansowej, z przewidywanym zakończeniem robót do końca 2014 r. - dodaje Ewa Symonowicz Ginter.
Władze spółki PKM nie kryją zaskoczenia. - Jest to dla nas nowa informacja. Będziemy ją sprawdzać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy.
Kolejarze z PKM jednak podkreślają, że budowa sieci trakcyjnej na linii z Wrzeszcza do Osowy będzie możliwa, gdy PKP PLK dostarczy projekt budowlany m.in. sieci trakcyjnej. Dokumentacji tej spółka PKM jeszcze nie posiada.
Budowa Kolei Metropolitalnej po zmianach w projekcie będzie droższa. Ma kosztować 769 mln zł (netto), czyli o 50 mln zł więcej niż zakładano jeszcze pół roku temu. 653 mln zł pochodziłoby z dotacji z Unii Europejskiej. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest wiosną 2015 roku.
Miejsca
Opinie (178) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 01:41
Osowa i Osowa. (2)
Ta wioska nie jest pępkiem świata, ani nawet dzielnicą Gdańska. Nie rozumiem, czemu jest tyle szumu wokół tej Osowej? Przecież to portal o trójmieście, a nie okolicznych wsiach. Czemu nie ma artykułów o np. Pruszczu. Kolej Metropolitalna powinna się kończyć w Rębiechowie, gdzie jest lotnisko. Jak mieszkańcy wsi Osowa, chcą sobie przedłużać tory do swojej miejscowości, to niech zapłacą za to z własnych pieniędzy.
- 2 8
-
2012-01-10 03:09
Ty popatrz najpierw na mapę administracyjną, a potem się wypowiadaj, co jest, a co nie jest dzielnicą Gdańska.
- 2 0
-
2012-01-10 08:25
Nieboska komedia z tym wpisem.
Dante najpierw pisze że Osowa nie jest dzielnicą Gdańska ( a jest) a potem że to portal o Trójmieście i czemu nie ma artykułów o Pruszczu ( rozumiem że chodzi mu o trójmiasto Pruszcz-Pszczółki-Tczew)
- 1 0
-
2012-01-10 06:02
Mają rację przeciwnicy budowy TKM. Ta linia nie zarobi na siebie, a dużo zniszczy w środowisku (2)
Więc po co ją budować? Przecież KTOŚ musi zarobić niemałe pieniądze!!! A potem mieszkańcy Gdańska zostaną dodatkowo obciążeni kosztami eksploatacji. A potem linię zamkną, tory zlikwidują i powstanie tu ścieżka rowerowa.
Wzdłuż tej linii kilka lat temu położono gazociąg. W zeszłym roku wykopano go i położono kabel wysokiego napięcia. Jasno widać, jaki bałagan jest w Gdańsku. Przewiduję duże kłopoty z tą linią kolejową (warto już powołać prokuratora ds. TKM).- 1 4
-
2012-01-10 07:02
ale pierdzielisz bzdury i do samego rana:)
- 0 0
-
2012-01-10 08:17
Przedstaw ekonomiczne argumenty że linia nie zarobi na siebie, w 2014r przewiduje się 4mln pasażerów Rębiechowa plus ruch dojazdów mieszkańców i turystów do miejsc wzdłuż linii. Kosztami, nie eksploatacji ale budowy zostana obciążeni nie tylko mieszkańcy Gdańska ale wszyscy łącznie z podatnikami UE. Co do zniszczeń w środowisku to zauważ że nasyp istnieje, trzeba go tylko poszerzyć ,drzewa na nim nie rosną najwyżej krzaki - przeszedłem się po nasypie i widziałem. I to stwierdzenie że ktoś musi zarobić. Zawsze przy inwestycjach ktos zarabia, widziałeś przedsiębiorstwo charytatywne? Może sam pracujesz za darmo?
- 1 0
-
2012-01-10 09:33
mn
to trzeba już budować a nie w koło pieprzyć jak to ma być zrobione!!!!!!!
- 2 0
-
2012-01-10 09:54
Karczemki Kokoszki
Kolej elektryczna to dobrze ale dlaczego bez przystanku karczemki
- 1 1
-
2012-01-19 14:09
Tańsze od stadionu
Grunty, przebudowa nasypów, nawierzchnia, przystanki, perony, mosty, estakada przy lotnisku, sterowanie ruchem - za niecałe 800 mln złociszy. To wiele mniej niż za stadion piłkarski. Nie ma na co narzekać.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.