• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej na północ Gdyni: PKP zdziwione wybraną trasą

Michał Sielski
31 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Proponowany przez samorządy przebieg kolei na północ Gdyni oraz przebieg tymczasowy. Proponowany przez samorządy przebieg kolei na północ Gdyni oraz przebieg tymczasowy.

Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych zapoznali się z wyznaczonym przez władze Gdyni przebiegiem linii kolejowej na północ miasta i - delikatnie rzecz ujmując - bardzo się zdziwili. Propozycja to połączenie dwóch wariantów, która nie była poddana konsultacjom. Nie ma też dla niej zapewnionego finansowania.



Czy samorządowcy słusznie forsują nowy przebieg kolei na północ?

Przypomnijmy:
  • przed niespełna dwoma tygodniami władze Gdyni ogłosiły, że ustalono przebieg planowanej kolei na północ Gdyni;
  • to wspólna inicjatywa władz Gdyni, Rumi, Kosakowa oraz Portu Gdynia;
  • pociągi mają nią dojechać na Oksywie i do gminy Kosakowo;
  • docelowo mają jechać w kierunku Słupska przez Dolinę Logistyczną, Rumię i Wejherowo.

Czytaj więcej: Znamy planowaną trasę kolei na północ Gdyni

- To porozumienie to uzgodnienie wspólnego stanowiska o przebiegu przyszłej kolei. To bardzo ważne, żeby w pracach nad jej koncepcją uwzględnić wszystkich uczestników, tak aby efekt finalny w postaci strumienia pasażerów, którzy będą każdego dnia korzystali z tej kolei, był jak najwyższy, a z drugiej strony, by uniknąć komplikacji np. dla obszarów rozwojowych portu oraz naszych gmin i miast - opowiadał Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

PKP: taki przebieg kolei na północ nie był konsultowany



Komplikacje pojawiły się jednak bardzo szybko, bo pomysł samorządowców zaskoczył... głównych zainteresowanych, czyli inwestora, jakim jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Okazało się bowiem, że proponowany przez polityków wariant jest inny, niż planowali kolejarze.

W grudniu 2020 r. odbyły się bowiem konsultacje społeczne z mieszkańcami, na których zaprezentowano poszczególne warianty inwestycji. Mieszkańcy mogli wysłać uwagi i głosować na konkretny projekt. Samorządy wypowiedziały się w formie pisemnej w zakresie wyboru najkorzystniejszego wariantu. A teraz pokazały swój. Zaskoczyło to przedstawicieli kolei.

- Wariant, który został zaproponowany przez samorządy, jest połączeniem kilku wariantów analizowanych w ramach dokumentacji przygotowawczej - zauważa Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Dodaje, że nowy wariant będzie musiał zostać skonsultowany z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Finansowanie? Na razie nie ma



- Wskazany wariant wymagać będzie przeprowadzenia dodatkowych analiz w zakresie zweryfikowania opłacalności ekonomicznej takiej inwestycji. W tej chwili nie ma zapewnienia finansowania dla inwestycji w perspektywie finansowej na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Opinie (320) ponad 10 zablokowanych

  • Obłuże? (3)

    Jeśli trasa do Kosakowa będzie przebiegać starym torowiskiem na Obłużu Leśnym to zgodnie z aktualnymi przepisami wytną większość drzew wzdłuż torów. Ludziom 15 od okien będzie zasuwał pociąg :(. Pewno postawią obrzydliwy mur, parkan dźwiękoszczelny :( Tragedia.
    Władze Gdyni coraz bardziej mają gdzieś mieszkańców, liczą się otwarcia, fotografie, relacje z sukcesów.

    • 21 13

    • Odpowiedź UM: wypraszamy sobie! My nie mamy żadnych sukcesów aby robić z nich relacje. (1)

      .

      • 5 0

      • ale relacje mozna robić

        bez sukcesów...

        • 1 0

    • ależ tam już zasuwał pociąg i to nie jeden

      jeszcze w latach 80-tych, kiedy na teren jednostki wojskowej i lotniska jeździły regularnie składy towarowe. Być może jaśnie Pan/i chciałaby sprawnej komunikacji z resztą Trójmiasta ale żeby pociąg miał jechać starą trasą przy ul. Podgórskiej i Boisko to to nie. Po pierwsze - nie znajdzie się innej trasy z akceptowalnymi spadkami terenu (no chyba że to ma być kolejka górska a nie linia kolejowa), po drugie - nawet jeśli, to zbudowanie nowych nasypów, wiaduktów itp. tylko dlatego że ktoś nie chce widzieć pociągu z okna to delikatnie mówiąc jakaś kpina.

      • 6 0

  • czy nie prosciej zasypac port i pociągnąc kolejke na szage? (3)

    • 19 2

    • Po zasypaniu portu (o czym marzy Samorządność) nie będzie miejsca na tory

      ...między apartamentowcami.

      • 8 1

    • to jest marzenie wojciecha. ile terenow dla deweloperow! zostawi sie w porcie oczka wodne na mariny.

      • 4 1

    • a kto za to zapłaci?

      I czym zasypie?
      Chyba, że splantuje się Oksywie...

      • 1 0

  • PKP tak samo zaskoczone jak mieszkańcy (6)

    Dzielnic Orłowo i Działki Leśne po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania.
    Tak samo nasze w władze przeprowadziły konsultacje i analizy.
    Widać PKP jest jak mieszkańcy Gdyni.
    Na początku było inaczej a teraz jest inaczej.

    • 174 16

    • szczurek kolejny raz oszukał wszystkich (4)

      • 22 6

      • w starym stylu

        władze Gdyni odpowiedzą, że było to analizowane i konsultowane i, że wiedzą lepiej.
        I jeśli nie dojdzie do inwestycji będzie to wina PKP.
        Ciekawą zagrywkę zastosowała Gdynia przy wiadukcie na Kawrinach

        • 22 1

      • w jaki sposób oszukał? (2)

        jeśli oszukali to pkp, plk, skm, pkm !!!

        • 0 10

        • (1)

          myślę w artykule jest wskazane.
          PKP inny plan ma i wcześniej ustalało z władzami, nt. plan jaki ostatnio Gdynia przedstawiła różni się od tego co wcześniej ustalała z PKP.

          • 6 3

          • A skąd pomysł, że Gdynia ustalała z PLK przebieg linii kolejowej?

            • 1 2

    • Ojej, straszne :)

      • 0 1

  • Zarwana wiśniewskiego od 2 lat - wina portu. Porażka węzła Karwiny - wina PKP. Porazka kolei na północ - wina PKP (5)

    Parkingi rzekomo nierentowne (7 mln na czysto w 2020r. mimo że działały pół roku) wiec oddają prywaciarzom i podnoszą ceny do 800 zł na miesiąc. Plamy białej farby przy akwarium, palety i delfiny pod Muzeum Gdyni. Kontrapasy których nikt nie rozumie. Likwidacja miejsc parkingowych w centrum, gdzie po prostu załatwia się sprawy. Czy cokolwiek z tego jest nieprawdą?

    • 59 1

    • Bo centrum jest tylko dla elity i urzędników. (4)

      Ty masz mieszkać w getcie z dala od centrum, dojeżdżać do pracy komunikacją miejską, rowerem albo hulajnogą i płacić, płacić, płacić haracze dla obecnej ekipy.

      • 10 0

      • co jest złego w dojeżdżaniu do pracy komunikacją miejską? (3)

        powrót na obłuże busem wyprzedzającym wszystkich w korku na Estakadzie jest szybszy niż autem.

        ale każdy ma wolny wybór

        • 1 7

        • ma swoje wady

          Niezaprzeczalnie.

          • 3 0

        • Elita z Sea Towers, czy innego Yacht Parku (1)

          Dojeżdża komunikacją miejską ???
          Nie ? A dlaczego ?

          • 5 1

          • bo Stepa nie zrobil gondoli

            Bo przeciez pieszo nie pojda. A pod Sea Towers komunikacja zbiorowa nie dociera...

            • 1 1

  • (32)

    Zapowiadany od dawna drugi tor Gdynia Koscierzyna ciagle jedynie na papierze. W świecie kolejowym wszystko dzieje się w zwolnionym tempie wiec nie liczcie na ta kolej szybciej niż za 10 lat. Cały hałas to pewnie lobby deweloperów aby windować ceny mieszkań na północy Gdyni

    • 115 4

    • Jak od dawna? (31)

      Prace (dokumentacyjne) nad drugim i trzecim torem trwają. Ma być budowany w następnej perspektywie unijnej, przetarg był planowany na drugą połowę tego roku. Niestety Gdynia powiedziała, że nie zrobi wiaduktu, pod który miał wejść trzeci tor. Zmieniły sie też przepisy środowiskowe co może storpedować, tę inwestycję jak i wiele innych jak np. w drogi ekspresowe.

      • 14 3

      • dlaczego (26)

        A dlaczego Gdynianie (ja + ty) mają finansować rozbudowę torów wykorzystywanych w ruchu towarowym? Na tym transporcie będzie zarabiał port, pkp, biznes w Polsce i Europie. Bo do tego sprowadza się nowy wiadukt, który Gdynianie mają dać w prezencie reszcie kraju i EU.

        • 10 16

        • dlatego że sa takie kompetencje i podział odpowiedzialności zarządców (3)

          Droga należy do miasta.
          W agresywnym wariancie kolej może zburzyć wiadukty i nie odbudować.
          I nie z podatków budować a se środków, które dostarcza marszałek.

          • 8 4

          • (1)

            kolej nic nie może, co udowadnia na każdym kroku

            • 9 2

            • kolej moze nie chciec

              I szukac pretekstow.
              Ale moze.

              • 6 0

          • A to

            na kolei ruskie wojska już robią?! PeKaPe dowiodła, że nie może szlabanów podnieść kiedy można... Jedyne co umie, to złomować i burzyć...

            • 0 0

        • Tory wykorzystywane w ruchu towarowym już są. (15)

          Ta linia powstała dla ruchu towarowego. PKM jest tam dodatkowo i jeśli chce (a miastu powinno na tym zależeć) zwiększać częstotliwość kursowania, to potrzebny jest trzeci tor żeby pociągi towarowe nie blokowały linii jadąc wolno pod górę.

          PKP zadeklarowało wybudowanie 3 toru i umocnienie skarpy przy Strzelców, miasto miało w ramach własnej inwestycji przebudować wiadukty, żeby trzeci tor się zmieścił. Dostało na to dofinansowanie z UE - więc nie Gdynianie a wszyscy podatnicy się na to składają.
          Dodatkowo projekt przebudowy węzła (z uwzględnieniem wiaduktów) już jest gotowy, kosztował 8 milionów zł.

          A teraz Gdynia podpisała umowę na zaprojektowanie od nowa tej inwestycji bez przebudowy wiaduktów. 8 mln do kosza, okrojony zakres i zablokowany rozwój kolei miejskiej.
          Geniusze sabotażyści o mentalności Kargula.

          • 16 4

          • mentalność Kargula kontra PKP (dobrze nam znane) (14)

            Dofinansowanie, czyli? bezzwrotne czy pożyczkę? A może te pieniądze (tych podatników co się na to składali) trzeba będzie jednak oddać? A co z wkładem własnym? Też dofinansowany ten wkład?
            PKM - miastu? A może miastom, które z tego korzystają? Czyli Gdańsk, Gdynia i Kaszuby? Nadal ta zła Gdynia?
            W ramach rozszerzenia terminu "mentalność Kargula" co być powiedział o Estakadzie Kwiatkowskiego i jej dokończeniu?

            • 6 2

            • powiedziałbym, że to czystej wody mentalność Kargula (11)

              Który postawił na swoim z pełną świadomością, że droga nie zostanie przejęta jako krajowa.
              To jeden z pierwszych publicznych przykładów braku kompetencji zarządu miasta Gdyni do sprawowania takiej funkcji. Wcześniej też takie były, ale mniej spektakularne.

              I który to zarząd dał pretekst do kolejnego zarzucenia zadania przedłużenia obwodnicy na drugą stronę torów.

              Kto nie potrafi współdziałać i budować politycznego oparcia, nie ma kompetencji do sprawowania takich funkcji. Roszczenia i dominacja bez podstaw, w oparciu o gołosłowie i "prawdy mniemane" prowadzą do klęski w relacjach zewnętrznych.

              W opozycji można pokazać przykład Elbląga, który może niezbyt sensownie, ale swoje skutecznie wydreptał. Można też było dostrzec istnienie "spółdzielni władzy" i jej efektów, która zawiązała się u południowego sąsiada. Z tej spółdzielni również zarząd Gdyni został wykluczony, z powodu prób dominacji i forsowania zmian "kolejności dziobania" (Norda). Czyli, po prostu, nielojalności. Co z tego, że słuszne, skoro nieskuteczne?

              O czym również świadczą hurtowo przegrywane sprawy reprywatyzacyjne, szczególnie ciekawe ze względu na te same nazwiska po obu stronach biurka i wokandy...

              Więc nadal ta nieskuteczna i oderwana od rzeczywistości Gdynia. Która, jako zarządca dróg miejskich ma w zadaniach ich utrzymanie. Dlatego dostała kasę od PKP na wiadukt na Puckiej i dlatego odpowiedzialny z komunikację zbiorową marszałek przekazuje jej środki z dotacji na przebudowę wiaduktów.
              Niestety, potrzebne są też środki własne. I ich znalezienie może spowodować przekroczenie magicznej granicy zadłużenia. Wtedy witaj komisarzu i żegnaj stolcu oraz wygodny układzie...

              • 4 2

              • (8)

                i... Twoim zdaniem należało czekać w nieskończoność na miraż obwodowej nad torami tolerując rosnący ruch tranzytowy aut ciężarowych w mieście? Nie przypominam sobie zaangażowania władz centralnych (mniejsza o opcję polityczną) w ten projekt.
                Mam wrażenie, że schodzimy nieco z istoty problemu. Wyjaśniam - ja nie jestem fanem gryzonia i jego akolitów. Tragedią tego miasta jest taki prezydent.
                Natomiast nadal uważam, że obarczanie Gdynian finansowymi konsekwencjami nieudolnych działań szczurka i pkp to nieporozumienie.
                A, że chodzi w szerszej perspektywie o przejęcie tego samorządu, nie mam wątpliwości.

                • 4 0

              • To by się zgadzało (2)

                Horała wspaniałomyślnie wsparł Trasę Kwiatkowskiego pieniędzmi rządowymi, aby następnie jako specjalnego znaczenia przejąć jako łączącą Port a krajem i wyłgać się z budowy OPAT.

                • 1 1

              • wsparcie? 16 mln?

                To nawet na odmalowanie znakow nie wystarczy.

                • 1 0

              • to jakby załatwił 200-300 baniek na rok

                Bo tyle potrafią pożreć grzebania przy estakadzie.
                Raczej małe szanse, drogowcy nie są głupkami.
                Przeceniasz Horałę.

                • 1 0

              • miraze lub wizje (3)

                Niby to samo ale jednak skutki inne.
                Jak wspomnialem, samorzad to elastycznosc i wspolpraca, chyba tylko jedna z gorniczych gmin moze pozwolic sobie na samowystarczalnosc.
                Bycie samorzadowcem to ciagle wyszarpywanie koldry, ktora zawsze bedzie za krotka. To ciagla gotowac do dialogu i koalicji w interesie spolecznosci, ktora do tego zadania wynajela. Wynajela w oczekiwaniu skutecznosci, tak jak akcjonariat powierza zaufanie i majatek. To sluzba.
                Wiec etos rycerza na kobyle, siedzacego w oblezonej twierdzy raczej wyglada na zwyklego focha.
                Brak skutecznego dialogu i skutecznej polityki informacyjnej w przedsiewzieciach to znak firmowy gdynskiego magistratu. Mozna dlugo wymieniac, chociazby "zapomnienie" potwierdzenia akcesu do inicjatywy T-ENT, czy zdumiewajace wypowiedzi geronta Stepy wobec unijnych decydentow.
                Cieszylbym sie z przejecia gdynskiego samorzadu. Bo to by byla jakas zmiana. A zmiana to jedyna rzecz, jakiej te "kregi" sie obawiaja. Nie obawiam sie wrogiego przejecia,bo tu juz nie ma nic do przejecia a jedynie ciezka praca nad wyciagnieciem tego miasta z dolka. Lub odebranie wszelkiej nadziei na bycie czymkolwiek innym niz sypialnia dla sasiada i daczowiskiem dla "warszawki" (jak Mazury i okolice polwyspu), ktora tutaj odnajdujecienie "modernistycznych" klimatow zburzonej przeszlosci. Wielka krzywde zrobily temu miejscu bujajace w oblokach "autorytety na wakacjach".

                • 4 2

              • (2)

                I tu również się różnimy. Obserwując "fachowców" z PIS, którzy koncertowo zawalają wszystko co da się zawalić demolując nasz i unijny zarazem porządek prawny mam poważne wątpliwości do jakości i skutków owego przejęcia.

                • 3 1

              • zlo jest zlem

                Nie ma ze wieksze czy mniejsze.
                Tym bardziej, ze to swiadoma gra. Wiec trzeba dac zmiane, jakakolwiek. Przodkowie znali zalety plodozmianu i trojpolowki. Tylko nieuchronnosc zmiany jest gwarantem motywacji wynajetych przeciez ludzi...

                • 0 1

              • nie aż tak bardzo, jak Tobie sie wydaje

                Ale nie ma co czekać na Mesjasza, bo zwykle okazuje się on Godotem.
                Za to chętnie zastępują go różne erzatz'e i protezy.
                A te należy szybko weryfikować i wymieniać.

                • 2 0

              • "obarczanie konsekwencjami za nieudolnosc Szczurka"

                No, ktos go wybral...
                Gorzkie lekarstwa ale moze skuteczne.

                • 2 1

              • Przykład s.p. nominata PiS (1)

                jaki to wspaniały Elbląg pod zarządem jedynie słusznj....

                • 1 3

              • przynajmniej

                Skuteczny.
                Bo o to chodzi...

                • 2 1

            • Czyli mit że Gdynianie finansują rozbudowę torów updł. To jednak podatnicy. (1)

              Dowiedz się, że dofinansowanie (bezzwrotne) z UE zostało zwiększone z 30 do 50 mln właśnie ze względu na rozbudowę wiaduktów i trzeciego toru.
              Wkład własny to rzeczywiście problem - zarządzający miastem doprowadzili to takiego zadłużenia, że na to brakuje. Jednocześnie przez całe lata finansowali igrzyska, żeby kupować przychylność wyborców. Jak się wydaje 8 mln na projekt a potem wyrzuca do kosza i zamawia nowy to też nie poprawia sytuacji finansowej.

              PKM do Gdańsk-Kartuzy-Kościerzyna już jeździ i będzie zelektryfikowane - to Gdynia jest na uboczu tej inwestycji i powinno jej zależeć na dołączeniu, zamiast piętrzyć trudności.

              Władze Gdyni częściowo skutecznie budują poczucie bycia "oblężoną twierdzą" , gdzie światli, nowocześni i postępowi mieszkańcy otoczeni są przez zawistników z innych miast oraz instytucji (PKP, drogowcy, władze województwa, władze państwowe, UE). Ci zawistnicy robią wszystko żeby powstrzymać rzekomy rozwój Gdyni i torpedować genialne pomysły zarządu miasta.

              Prawda jest jednak inna ta ekipa nie potrafi skutecznie osiągać celów we współpracy z innymi podmiotami i zwyczajnie szkodzi miastu. Co gorsza niektóre szkody mogą być niemożliwe, albo bardzo trudne i kosztowne do odwrócenia.

              • 2 1

              • zupelnie jak "mlodzi, wyksztalceni, z wielkich miast"

                Otoczeni przez szczerzace kly "mohery, nieukow, nieroby i patole".

                Jak latwo ci ponoc wyksztalceni ludzie nabieraja sie na socjotechniki pozytywnych przymiotnikow i roznicowanie plemion...

                • 0 1

        • hmmm, pomyślmy razem.. (5)

          może dlatego, że Gdynia czerpie gro dochodów z gospodarki morskiej i funkcjonowania firm kooperujących (transport, logistyka, przeładunki), dzięki którym mieszkańcy mają pracę, sklepikarze obrót a władze kasę na remonty i inwestycje?

          • 4 2

          • (4)

            transport, logistyka działają w całym kraju. Popatrz na strukturę zatrudnienia w Gdyni i wylecz się z mitu, że TSL daje wiele miejsc pracy. Cudne sklejenie sklepikarzy z gospodarką morską.
            To nadal nie jest argument za wykładaniem przez Gdynię miejskich pieniędzy na krajową inwestycję. Za kasę, która poszła na przekop mierzei i inne chore wizje tej chorej władzy można było wybudować sporo takich wiaduktów. Skoro władza wywala w błoto miliardy, ja nie chcę finansować władzy tego wiaduktu.

            • 1 2

            • "Popatrz na strukturę zatrudnienia w Gdyni" (2)

              Tak, większość pracuje w Gdańsku, znaczna część w magistracie i spółkach miejskich.
              Tak miasto stymuluje "strukturę zatrudnienia", która zjada własny ogon...

              "ja nie chcę finansować władzy tego wiaduktu"
              Pochlebiasz sobie.
              Nie będziesz tego finansował a przeciętny obywatel Unii. Gdynia nie ma na wkład własny, bo TY pozwalasz jej zarządowi marnotrawić kasę na "koszty zarządu", finansowanie własnych operacji wizerunkowych i biznesy kolegów. Przez co jest zadłużona po korek...
              Dokładnie jak w patologicznych spółdzielniach mieszkaniowych, gdzie wynajęte zarządy "gospodarzą, jak na swoim".
              Bez odpowiedzialności i ryzyka.

              Od przekopu to się odp...l. Ma niewielki sens, ale pokazuje na skuteczne działanie samorządu w przeprowadzeniu własnych planów i pomysłów. Wbrew gdańskiemu lobby, które Elbląg skazały na peryferializację

              • 1 1

              • "Elbląg skazały na peryferializację"

                Tak samo jak i Gdynię.

                • 0 0

              • Tyle, że

                inwestycja dla Elbląga jest na terenie innego województwa!!! Które to nie ma nic do powiedzenia... A na dodatek co z tymi kontenerami w Elblągu robić? Złomować? Kolej owszem jest, ale o dużych transportach zapomnij. Drogę PO poprawiło, bo PiS nie miało czasu( kręciło afery).

                • 0 0

            • moze i w calym kraju dziala TLS

              Ale jedynie nad morzem dziala jego morska odmiana. Mocno rozna od innych i o globalnym zasiegu.

              • 0 1

      • złej baletnicy ..... (2)

        znamy to PiS-owskie kłamstwa, a w Gdyni liczą się fakty inaczej by nie była miastem z morza i marzeń. Wczoraj świętowaliśmy 100 -ci i odsłonięto długo oczekiwany pomnik.
        Gratulacje dla RM i prezyd. Szczurka.

        • 1 4

        • dzizas...

          Z morza obietnic i marzen po drug'ach...

          Nie moze byc wiekszego szyderstwa niz pomnik stawiany Tworcy na gruzach Dziela.

          • 7 3

        • z morza i białej farby

          • 2 1

      • A miał

        być już od 1989 roku pod drutem...

        • 1 0

  • (64)

    Nie mogę zrozumieć, że ciągle większość mieszkańców Gdyni żyje w wirtualnym świecie ciągle uważając Szczurka za najlepszego prezydenta w Polsce a Gdynię za najbardziej rozwijające się miasto w Polsce. Trzeba być totalnie ślepym żeby wmawiać to sobie.

    • 459 41

    • większość gdynian nie ma pojęcia co dzieje się w mieście (31)

      nie wiedzą o ogromnym zadłużeniu, o olbrzymiej biurokracji, o tym, że wszystkie narody sa tak naprawdę kupowane

      • 43 9

      • grunt że trolle na 3miastopl to wszystko wiedzą (1)

        • 17 39

        • Perło ty samorządu, dzień dobry w poniedziałek? jak kawa w 72 wydziale inwestycji?

          • 28 6

      • Gdynia ma juz 60 pare %zadluzenia-jeszcze tylko kilka i uwaga:wchodzi do miasta komisarz hip hip huraaaa buahaaaaa (12)

        • 18 6

        • Chyba komisarz Horała (11)

          ...ale nie, bo on doi podatników zasiadając wraz ze swoim asystentem w zarządzie CPK... tak, tego co nie istnieje. Przypomnę że 'Wystarczy nie kraść' XD

          • 19 10

          • A ja przypomnę, że powinniśmy już posiadać w polsce (7)

            elektrownię atomową, której nie ma ale przez kilka lat nierządów POprzedników uciekło na to kilka miliardów !!!! Jedyne co potrafili, to masowo wyprzedawać spółki, także te strategiczne dla naszego kraju.. Nawet nie potrafili zadbać o limity CO2 dla Polski i stąd podwyżki energii ale Kopacz jedyne co wie, to że ludzie rzucali kamieniami w dinozaury haha !!!!!!!!!!! Ps. A co do CPK, podobnie jak przekop mierzei, podobnie jak tunel w Świnoujściu oraz innych projektach, to są na różnych etapach realizacji ale są realizowane ! Ps. Ktoś wytłumacz dlaczego w miastach gdzie rządzą ludzie powiązani z KO są takie zadłużenia a w miastach rządzonych przez inne ugrupowania można np. wprowadzić darmowe bilety, są obniżane opłaty za śmieci i zadłużenie nie rośnie lecz spada ..itd !! ?? Możecie sobie na siłę wmawiać jakich mamy dobrych włodarzy w mieście ale jest to g...no prawda !!! Liczą się wyniki !!!!

            • 11 17

            • Jezu, tego się czytać nie da :D (3)

              Drogi Saszo, w języku polskim nie stawiamy spacji przed znakami interpunkcyjnymi jak w cyrylicy...

              • 10 4

              • (1)

                tamten wpis to Aleksandr, u Saszy dzisiaj wolne

                • 5 3

              • Sasza i Aleksandr bronią tutaj UM Gdynia, codziennie

                • 3 3

              • Dzięki za radę, Alosza.

                • 1 0

            • ?

              • 0 0

            • Dlaczego w miastach gdzie rządzą ludzie powiązani z KO są takie zadłużenia a w miastach rządzonych przez inne ugrupowania można.

              Odpowiedź jest chyba oczywista: władza rozdaje kasę tylko swoim więc inni muszą pożyczać aby zrealizować podobne zadania!!!

              • 4 0

            • wyprowadzanie kasy na struktury darmozjadow walczacych o to zeby bylo tak jak bylo...

              • 1 1

          • Lepszy Horała niż Szczurek (2)

            • 6 12

            • W czym? (1)

              • 1 2

              • We wszystkim co możliwe?

                • 1 2

      • Najważnijsze, że tY masz pojęcie jak trollować za grosze przeciw Gdyni (14)

        Gdynia od zawsze była fenomenem. I z pewnością zasługuje na mądra,
        głęboką analizę socjologiczna jej społeczność, a że jest ona b.wyedukowana więc takich jak tY hejterów nikt tu nie słucha. TU żyją ludzie mądrzy i są naprawdę INNI
        ludzie - bardziej uśmiechnięci, nawet wtedy kiedy jest trudno, więc jeśli piszesz gdzieś z dalekiego wschodu może nie masz odpowiedniego rozeznania a twoi mocodawcy powinni zweryfikować wam "przekaz dnia".
        Mimo, że my jesteśmy mniej roszczeniowi, ale aktywniejsi, samodzielni. To jest kolejne kreatywne pokolenie. To pokolenie ubolewa, że ma z abnegatami transportu, a nawet i**otami u steru takiego PKP odczynienie, gdzie samorządy przyłożyli naprawdę wiele starań, aby dać światło dla rozwoju tej części dzielnic północnych. Ale przede wszystkim - fakty. Gdynia jest inteligentnym dobrze zarządzanym i wygodnym do życia miastem. Otrzymywane nagrody się w pełni jej należą, a nieudacznicy, swojacy,to zakała naszej Polski jedynie co potrafią to; trollować, przeszkadzać, obsobaczać i zazdrościć.

        • 9 28

        • w punkt (1)

          • 5 10

          • G

            • 3 2

        • koleś cały dzień tylko siedzi i nienawidzi (3)

          wpada na forum, znajduje podobnych do siebie co mu wtórują i w ten sposób ma taki spaczony obraz miasta i mieszkańców.

          • 6 11

          • Wszyscy mieszkańcy Gdyni, którzy kochają swoje miasto, nienawidzą Szczurka (1)

            • 7 6

            • nie mów o samym sobie w liczbie mnogiej

              • 5 3

          • Rój sobie, rój...

            • 3 1

        • skoro tak. to co się stało (1)

          z lotniskiem !!!! ???? Hmmm. Te dziury...nawet w centrum Gdyni, to faktycznie dbanie o mieszkańców...chyba aby często odwiedzali mechaników, o bezpieczeństwie nie będę pisał, bo ktoś. kto chwali tych nieudaczników nawet tego nie zauważy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 14 4

          • Dziury

            to zasługa zimy. A to, że jeszcze są to zasługa żondu, bo zmienił PZP... Ale ty wiesz fszystko, to co ci tłumaczyć?!

            • 1 2

        • kwestionujesz zadluzenie na poziomie komisarycznym?

          Kwestionujesz brak zdolnosci miasta do wypelniania swojej roli?
          Kwestionujesz porazajacy brak skutecznosci w ochronie interesow mieszkancow?
          To sa fakty.
          W zamian jedziesz tanimi socjotechnikami, bo kazda niedowartosciowana jednostka chetnie podpisuje sie pod stosem przyjemnych przymiotnikow.

          • 10 4

        • pzdr z Gdyni (2)

          Hahahah, Albo nie masz racji z tą inteligencją, albo tu nie mieszkasz :D Gdynia wygodna do życia.. Im dłużej mieszkam w tym mieście tym ciężej ogarnąć co tu się odwala na prawdę, i trzeba być ślepym żeby tego nie widzieć. albo siedzieć tylko w domu.

          • 9 5

          • Przecież na trójmiasto pl Gdyni bronią tylko płatne trolle zatrudnione w UM Gdynia. Jeszcze tego nie wiesz?

            Każdy kto odwiedza ten portal regularnie, powinien to wiedzieć

            • 9 5

          • Przeprowadź się

            do Pucka, bo to twój poziom.

            • 1 1

        • "trollują" przeciw Gdyni... mieszkańcy Gdyni, którzy nie mogą już znieść

          Tego nieudacznika, który z dynamicznego, bogatego, nowoczesnego, młodego miasta - Gdyni, zrobił zapadłą, zadłużoną dziurę zabitą dechami. Szczurek to najgorszy prezydent w Polsce!

          • 9 4

        • Gdyby tak pisownię i frazeologię poprawić, byłby cacy. Jak chwalić, to ładną polszczyzną!

          • 1 0

      • To napisz i rozrzuć ulotki

        • 0 0

    • opozycja (4)

      A masz w tym naszym grajdole jakąś widoczną siłę opozycyjną? Budzą się zazwyczaj na kilka miesięcy przed wyborami. Nie ma żadnego opozycyjnego medium (gazeta, portal internetowy). Głosy na słońce skweru oddają ludzie starsi (to jest elektorat szczura), urzędnicy, pracownicy spółek miejskich. Duża część mieszkańców stara się być "trendy" i na wybory nie chodzi.

      • 18 4

      • a kto by to finansowal?

        Po dugiej stronie masz stado zarujace na resztkach.
        Kto bedzie inwestowal w walke o ogryzione kosci?

        • 1 1

      • Tak, mam! PiS! Zresztą każdy będzie lepszy niż Szczurek i Samorządność! (1)

        • 3 7

        • I gdzie ten PIS jest? Bo ja nie widzę w Gdyni działań żadnej opozycji, pis, sld, po...

          • 7 3

      • A jaki to problem założyć portal internetowy?

        Pisarzy znających problemy miasta Ci u nas dostatek. Trzeba po prostu wyjść sprzed komputera i się spotkać.

        • 0 3

    • Szczurek oraz wszyscy radni do wymiany !!! (5)

      Już wystarczy tej nieradności miasta tzn. naszych władz !!!!

      • 11 4

      • Widać PiS chce upadku Gdyni za wszelka cenę (4)

        Ale chyba dla ludzi i miasta najważniejsze, ze w Gdyni nieustannie widać dynamikę i rozwój. I nie chodzi tylko o sciezki w tym np. na 10-Lutego, drogi. Myślę, ze ludzie cenią takie
        sprawy jak wygodna komunikacja, rozmaite ułatwienia dla starszych i niepełnosprawnych, szczepienia dziewczynek których na przykład Gdańsk pożałował swoim dzieciom, ale również bardzo ciekawe programy edukacyjne, spotkania tematyczne, mini parki,.....
        wydarzenia artystyczne, dobrze bo blisko ulokowane centra handlowe, a sportowe stadiony, hale widowiskowa itd itd. Gdynianie są dumni z tego, ze ciągle miasto jest nagradzane. I miejsce Openera w Europie, to radość nie tylko dla organizatorów ale i dla całej
        Gdyni.
        Jedynie wielkim minusem jest pkp,plk,pkm,.. dworzec gdyby nie mocna interwencja i program rewitalizacji Szczurka PKP dalej by się gnieździło w starym, nawet perony i przejść podziemnych nie potrafili dobrze wykonać i zaprojektować. Teraz pewnie Poczta sprzeda nieruchomość a PKP, który miał integrować PKP/PKS w Gdyni obejdzie się smakiem(ich zdaniem najlepiej gdyby mieszkańcy sobie wykupili i zbudowali a oni tylko na przecięcie wstęgi), bo dworca PKS dalej nie będzie.
        Ten rząd to wielka katastrofa dla Gdyni.

        • 2 11

        • (2)

          Największą bolączką Gdyni jest to co powinno być największym plusem czyli istniejące tory i możliwość ich wykorzystania. Ktoś jeszcze pamięta że miało być odbicie na Chwarzno?

          • 9 1

          • Ale na Chwarzno nie da się namalować torów farbą, więc tego w Gdyni po prostu nie będzie

            • 7 2

          • Jakiś

            nas kręt ci bajek naopowiadał przed wyborami 2014... Tak samo, jak o torach do Góry Pomorskiej, elektryfikacji linii do Helu czy kolei na lotnisko w Gdyni...

            • 0 0

        • Dalsze rządy nieudaczników z Samorządności to gwarantowany upadek Gdyni!

          • 3 3

    • (10)

      Gdynia jest miastem przyjaznym tylko dla deweloperów i betonu.
      Mieszkańców i całą resztę ma głęboko w poważaniu.
      Niestety znam to z autopsji, w dodatku bolesnej.

      • 18 4

      • to wyjedź jak ci tak źle (9)

        • 3 15

        • (5)

          Już mnie w Gdyni nie ma, deweloper i UM się o to postarali.

          • 13 1

          • pochwal się jeszcze gdzie ci teraz lepiej (4)

            • 3 5

            • Pewnie w Pcimiu u Bajtka ferajny (3)

              swoją drogą dobrze, że tacy ludzie się wprowadzają, choć z innym nastawieniem mogliby wiele dla społeczności miejscowej zrobić.
              Umysłu się nie da przestawić.

              • 4 6

              • Jak mam być szczery, to wolę sprawnego menadżera Obajtka, niż fajtłapę Szczurka (2)

                • 5 4

              • Ha, haaaa (1)

                Manager Danny O'bayteck... Brata zrobił dyrem LP w Gdańsku, Szydłosyna ,,chandloffcem, folii itp. A za pożyczki ,,gazety,, kupił, abyśmy w nadchodzącym kryzysie mieli czym du..ę podcierać!

                • 1 1

              • i nadal jest sprawniejszy

                Od Szczurka - kukielki, z deweloperskim paluchem w zadku.

                • 0 0

        • Nie wiem jak on, ale ja się rozglądam za możliwością wyprowadzenia się z Gdyni. (2)

          Tak jak tysiące mieszkańców którzy co roku to robią, Gdynia jest jedynym miastem w Trójmieście z którego ubywa co roku ludzi!

          • 7 4

          • mamy nadzieję, że pójdzie ci to szybko i sprawnie smutny człowieczku (1)

            - mieszkańcy Gdyni

            • 4 7

            • Zamieściłeś błędny podpis powinno być:

              "pracownicy UM Gdynia", wtedy by się zgadzało

              • 2 2

    • To się nazywa kompleks gdanska

      Słabo.

      • 1 3

    • Szczurek jest prekursorem (3)

      idei -ciemnego ludu- który wszystko kupi.
      Twórczo nawet ją rozwinął. Generalnie politycy mają parcie na szkło na media, on przeciwnie, po co udzielać się publicznie, jeszcze coś pójdzie nie tak i trzeba będzie się tłumaczyć ...

      • 5 2

      • Tylko aferzyści z PiS sie nie tłumaczą, pozostali musza się tłumaczyć. Szczurek jest prezydentem idealnym (1)

        To buduje nasze poczucie tożsamości i zadowolenia z klasy naszego włodarza. To nie jest
        przypadek, czy skutek niedojrzałości obywatelskiej gdynian, że cala Polska nam zazdrości prezydenta z tak duza klasa, i nie wypad On na największych w kraju optymistów czy przymykających oczy na zlo , a nasze miasto stworzył na najlepsze do życia i działania. Warto przed wydumanymi i złośliwymi komentarzami po prostu do nas przyjechać i samemu się przekonać.
        Wczoraj zapytał się człowiek mnie o drogę, okazało się, ze przyjechał ze Sląska na weekend był Gdynia oczarowany i ochów ..... było co niemiara.

        • 0 7

        • *aferzyści z PO

          • 0 1

      • Przed pandemią byl codzinnie w telewizji i się chwalił. Skąd w końcu mieszkańcy by wiedzieli, że

        upiększyl Świętojańską, wybudował wiele dróg, lotnisko. Wiadukt w stronę Sląskiej, Estakadę i. Kwiatkowskiego. Tylko z TVP3.

        • 0 4

    • gdynia słupkami stoi i parkometrami

      płacimy podatki o Szcurek nam opłaty podnosi Dlugo jeszce

      • 5 2

    • jak sie nie lubi PiSu to wszystko da sie sobie wmówic...

      • 1 1

    • Tak, ale wariant kolei zaproponowali akurat bardzo dobry. To jedno im wyszło, oby tylko doszło do skutku

      • 2 1

    • No tak (1)

      Gdyby M Ha został prezydętem, to już dawno w Gdyni stał by CePeKa, a tak nawet PKM Północ to tylko plany...

      • 0 1

      • raczej juz sie tego

        Nie dowiemy.
        Ale pozostawienie obecnego skladu mieszkancow magistratu gwarantuje, ze nie bedzie ich na pewno.

        • 1 0

  • Polityka, propaganda, manipulacja (1)

    polityka, polityka.... po dwóch stronach podmioty mające problemy z prawdomównością, z realizacją inwestycji, z działalnością dla mieszkańców. A w środku tego bagna zdezorientowany mieszkaniec faszerowany propagandą i "opiniami" internetowych trolli. Podsumowując - słaby prezydent otoczony klakierami oraz PKP (stan umysłu z PRL).

    • 18 0

    • o to chodzi

      aktyw PIS systematycznie dąży do zastąpienia Szczurka swoimi, przy aktywnym udziale Gdynian :-(

      • 2 4

  • W Gdyni wszystko dziwi (1)

    A najwięcej to, że gdynianie sami o tym decydują.

    • 17 2

    • Bo to miasto masochistów.

      • 4 0

  • Główny problem to opłacalność. (3)

    Transport publiczny na świecie niekoniecznie musi być opłacalny. Władze miast czy regionów dofinansowują środki transportu publicznego po to, by zmniejszyć natężenie ruchu kołowego, walczyć z zanieczyszczeniem środowiska, ale też po prostu po to, by ludziom żyło się wygodniej w danym mieście. Nie wszystko musi się spinać finansowo. Niestety w Polsce nawet państwowy szpital musi być dochodowy, a jakie są efekty wszyscy widzą. Jeżeli kryterium opłacalności będzie decydujące, to ta linia nigdy nie powstanie, ani w takim ani w innym przebiegu.

    • 17 2

    • przede wszystkim takie finanasowanie ma na celu ściągnięcie niewolnika do pracy.

      I powinni w tym partycypować beneficjenci.

      • 1 1

    • nie oplacalnosc

      A wyplacalnosc dysponenta.
      Czyli samorzadu.

      • 1 0

    • Rentowny a opłacalny to dwie zupełnie różne sprawy. Transport zbiorowy w większości wypadków nie jest rentowny ale jest zdecydowanie opłacalny (również w większości wypadków).

      • 2 0

  • Masakra

    Najpierw wdrożyć planowany przebieg a potem szukać finansowania na jego rozwijanie. Zaplanowali coś na co nie ma kasy projektów i analiz. Kolejne 10 lat jak psu w d....

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane