• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna fuszerka na al. Havla. Tramwaje haczą drzwiami o peron

Krzysztof Koprowski
12 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Motorniczowie Bombardierów nie dojeżdżają do początku przystanku, aby nie uszkodzić drzwi przy otwieraniu. Motorniczowie Bombardierów nie dojeżdżają do początku przystanku, aby nie uszkodzić drzwi przy otwieraniu.

Po licznych problemach z torowiskiem na nowej trasie tramwajowej wzdłuż al. Havla, teraz na jaw wychodzą nowe. Okazuje się, że źle wykonany został przystanek Przemyska. Tramwaje trą tam drzwiami o peron, który ułożono zbyt wysoko względem szyn. W efekcie ZKM wycofuje Bombardiery z tej trasy.



Problem pojawił się kilka dni temu, przypuszczalnie z powodu osiadania torowiska po ponad półrocznym użytkowaniu trasy w ciągu al. Havla. Na przystanku Przemyska zobacz na mapie Gdańska, gdzie rozpoczyna się tzw. przechyłka toru, Bombardiery po najechaniu na nią przy otwieraniu drzwi trą uszczelkami o nawierzchnię peronu.

- Aby zamknąć drzwi, niezbędny jest zaradny pasażer, który je dociśnie od środka lub motorniczy, który zrobi to z zewnątrz. Na krawędzi peronu pełno jest śladów od czarnych uszczelek drzwi, a problem nasila się, gdy tramwaj wiezie więcej pasażerów, a tym samym jest cięższy - napisał do nas pan Bartosz, czytelnik Trojmiasto.pl

Problemy z obsługą tego przystanku przez tramwaje potwierdzają też skargi motorniczych Zakładu Komunikacji Miejskiej. - Mamy zgłoszenie z 7 listopada, kiedy zarysowano drzwi. Nie doszło do znacznego uszkodzenia, jednak zwróciliśmy się w tej sprawie do Zarządu Dróg i Zieleni, który poprosił wykonawcę zadania [tj. GIK - dop. red.] inwestycyjnego o usunięcie usterki w peronie - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Jednocześnie wszyscy motorniczowie zostali poinstruowani, w jaki sposób mają zatrzymywać się na tym przystanku - w efekcie nie dojeżdżają do samego początku przystanku, lecz ustawiają pojazd jeszcze przed przechyłką. W efekcie, ostatnie drzwi znajdują się poza podwyższoną częścią przystanku. ZKM nie chce jednak dalej ryzykować uszkodzenia nowego taboru i od poniedziałku 12 listopada wszystkie trzy Bombardiery zostają wycofane z kursowania po al. Havla (zostaną skierowane przypuszczalnie na linię 11, która kończy bieg na pętli Chełm Witosa).

Czy wierzysz, że to już ostatnia usterka na al. Havla?

Gdańskie Inwestycje Komunalne, bo to właśnie one odpowiadały za budowę tej trasy tramwajowej, już rozpoczęły ustalanie przyczyny usterki.

- Poprosiliśmy wykonawcę prac o wykonanie pomiarów geodezyjnych, sytuacyjno-wysokościowych peronu w minimum 7 punktach. Pomiary geodezyjne były wykonywane też wcześniej, ale nie wykazały nieprawidłowości. Wyniki mamy otrzymać jeszcze w listopadzie. Wskażą one, czy i dlaczego problem występuje. Wówczas oczywiście możemy rozpocząć procedurę reklamacyjną - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.

Okazuje się również, że lokalizacja przystanku częściowo już na przechyłce toru nie jest przypadkowa i nie można jej zmienić. - Umiejscowienie przystanku wynika z konieczności pozostawienia rezerwy terenowej na odgałęzienie torowiska dla przewidywanej w przyszłości rozbudowy linii w kierunku ul. Warszawskiej - wyjaśnia rzecznik GIK.

Warto dodać, że wcześniej na tym przystanku również dokonano drobnej korekty w stosunku do pierwotnego projektu. Po naszym artykule z maja 2012 r. ostatecznie podjęto decyzję o demontażu zbędnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, której nikt nie przestrzegał, a niepotrzebnie tamowała ruch tramwajów. Obecnie przy przejściu znajdują się słupy bez świateł.

Miejsca

Opinie (227) 3 zablokowane

  • . (3)

    Zdetonowałbym tą nową trasę na Łostowice ... Cały czas jakieś problemy jak nie tory to teraz to. Najlepsza zbudowana trasa to na Chełm Witosa zero problemów z nią było.

    • 8 6

    • A to, że tramwaj piszczy niemiłosiernie ... (1)

      ... bo smarownice nie działają, to oczywiście NIC

      • 6 1

      • Emm to nie wina trasy lecz urządzeń smarujących z nimi zawsze są jakieś problemy ;).

        • 2 1

    • To nie jest trasa na łostowice tylko na Orunię Górną, ale urzędasy wiedzą lepiej

      • 2 0

  • Ta "usterka" jest od samego początku !!!

    O ile usterką można nazwać jedynie fragmenty, a nie całość, inwestycji

    • 8 1

  • WOLE 15 letnie BOMBARDIERY

    niż te nowe PESY, więcej miejsc siedzących lepiej zagospodarowana przestrzeń no i odstęp między przystankiem, a wejsciem też malutki.

    • 11 11

  • Zaczynajcie płaczki ! (5)

    Pora lamentować, Wy którzy nigdy nie popełniliście żadnego błędu !

    • 3 35

    • tam są same błędy

      zwróć uwagę na długość wybudowanego odcinka i ilość fuszerek

      • 14 0

    • A ty sie ze wszystkiego cieszysz?

      Nawet z kupki zawiniętej w złotko?

      • 10 0

    • to POkemon !!Wasze montto to zawsze "NIC SIE NIESTAŁO"!! (2)

      • 8 2

      • ja ponoszę odpowiedzialność za błędy- to ma wymiar pedagogiczny oni Nie

        ja ponoszę odpowiedzialność za błędy- to ma wymiar pedagogiczny oni Nie. Dostają tylko premie z automatu- To demoralizujace i w efekcie generuje kolejne kosztowne pomyłki.

        • 3 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Macie swoją najniższą cenę (1)

    to i lepsze kwiatki będą wychodzić!
    Trzeba było myśleć wcześniej i domagać się porządnie przeprowadzonych inwestycji w naszą infrastrukturę. Na pewnych rzeczach nie warto oszczędzać!!

    • 15 4

    • Ale ...

      ... najniższa cena nie oznaczała, że było tanio.

      • 6 0

  • Wżne że BUDYŃ ma kilka rad nadzorczych (3)

    przecież pensaja jest mała

    • 27 3

    • skąd on bierze czas na rzetelne wypełnianie tych funkcji??. Ewidentnie łamie Kodeks Pracy (2)

      skąd on bierze czas na rzetelne wypełnianie tych funkcji??-Ewidentnie łamie Kodeks Pracy to naturalne że po prostu zaniedbuje te wszystkie funkcje z funkcją prezydenta włącznie. To widać juz gołym okiem

      • 10 0

      • odpowiedź brzmi: nie potrzebuje czasu, bo nie wypełnia rzetelnie

        wpisuje się na listę obecności i tyle. Zresztą z pracą jako prezydent jest nie inaczej.

        • 4 0

      • on ma taką zdolność, że gdy śpi to też pracuje...

        liczy mieszkanka ;-)

        • 5 0

  • takich fuszerek za pieniadze podatników jest wszedzie w miescie setki!! (2)

    TO SIE PYTAM GDZIE JEST INSPEKTOR NADZORU KTÓRY NA TO POZWOLIŁ!!!???Gdyby isnpektor nadzoru byłkometentny to by niepozwolił na odebranie peronu!Ale unas to sa stare dziady z epoki PRLu które chca tam tylko do emerytury na stołku dosiedziec i maja wszystko gdzieś.!!Normalnie za jte wszystkie fuszerki których jest wmiecie pełno wylecieli by juz dawno z roboty!!Ale wystarczy byc przydupasem budynia i masz prace zagwarantowaną do emerytury niewazne jak pracujesz!!

    • 14 2

    • Pamiętaj, że i inspektor nadzoru ma szefa i zleceniodawcę, który "musi" w terminie przyjąć /oddać zapłacić/pobrać zapłatę...

      A przy takich inwestycjach to już miliony zł i polityka, i zmiecie każdego gorliwego inspektora jak będzie się czepiał.

      • 0 0

    • Analfabeta

      a na dodatek drze ryja.

      • 0 1

  • Trzeba koła wymienić w Bombardierze na 3 cale większe (2)

    albo eliptyczne z zaleceniem hamowania
    aby pojazd zatrzymał się w położeniu kół: dłuższa oś elipsy w pionie...

    • 12 2

    • Rozwinę to... (1)

      Z dzieciństwa pamiętam bajkę o tym, jak pociągi jeździły na kwadratowych kołach. Może by zastosować tu takie rozwiązanie - z zaleceniem postoju na przekątnej " kwadratowego koła"

      • 0 0

      • ja bym zastosował prostokątne

        • 0 0

  • miejsce pracy (3)

    Ja tu widzę szanse na nowe miejsca pracy: Profesjonalny dociskacz drzwi tramwajowych...

    • 26 0

    • trzeba zawiązać nową spółkę GDDT

      Przydałaby się nowa spółka Gdański Dociskacz Drzwi Tramwajowych - oczywiście należy powołać prezesa, zastępców rzecznika, zakupić samochód służbowy oraz wybrać pracowników którzy od 5 rano do 24 będą stali i dociskali drzwi.

      • 13 0

    • można by też wynająć dwóch siłaczy,

      którzy by lekko na tym przystanku tramwaj podnosili...

      • 7 0

    • Trzeba powołać nowy wydział na polibudzie

      bo kto to widział profesjonalny dociskacz drzwi tramwajowych bez wykształcenia

      • 2 0

  • Na grunwaldziej przebudowuja droge rowerową!!Niemozna było odrazu zrobic raz a dobrze?? (4)

    Od samego poczatku czyli kilka lat!!Bommbardowałem cymbałów z urzedu miasta ze wstawianie dziurawej kostki co to niby miała dbrzewom pomagac jest chorym pomysłem dodatkowo bardzo niebezpieczne na zakretach powoduje utrate kontroli nad rowerem .Ale Cymbały nic nierobiły dopiero musiało kilka lat minąc az pewnie jakic przydupas budynia sie tak wyłozył ,albo oficerek rowerowy wkoncu ruszył raz na 5 lat tyłek i sam sie przekonał.Inaczej by tego nie zmieniali.Dobrze ze koncu te dziury zabetonują!!Ale to nie ich zasługa ale ludzi którzy to zauwarzyli czyli nie tylko mnie ale innym co tez o tym pisali.
    Kolejny przykład to nowa droga rowerowa wzdłuz chłopskiej przejazd y rowerowe w jednym miejscu maja krawezniki w innych niemaja. to tez pewnie zatrudne zlikwidowac 14 centymetrowe krawezniki na skrzyzowaniu piastowskiej z chłopska!!??

    • 16 0

    • (3)

      Kolejny rowerowy ekooszołoom (obcisłogacius cymbalis). O czym nie pojawiłby się artykuł, ten wiecznie ględzi o rowerach.

      • 4 6

      • "bo tory były złe" (2)

        on nie pisał o rowerach dlatego ze ma obsesje

        on pisał o nich dlatego ze się na tym zna
        (chiba, że uważasz że należy pisać o rzeczach na których się NIE znamy?)

        a tematem były spieprzone inwestycje, wywalone w błoto pieniądze, złe inwestycje: zły plan, zły nadzór, złe wykonanie.

        nie marudźkał byś -mazgaju niemęski-, jak by pisał o złym asfalciku dla twej bryczki?

        • 4 0

        • (1)

          niech się nie "chiba" bo się wyleje
          marudźkał byś??? mogłbyś to przetłumaczyć ze slangu cudownych dzieci dwóch pedałów na ludzki?
          z góry dziękuję

          • 0 4

          • mały rozumku.

            Jak dziecię normalnie, a może ty z gimbusa jeszcze nie wysiadłeś jesteś?

            • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane