• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna fuszerka na al. Havla. Tramwaje haczą drzwiami o peron

Krzysztof Koprowski
12 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Motorniczowie Bombardierów nie dojeżdżają do początku przystanku, aby nie uszkodzić drzwi przy otwieraniu. Motorniczowie Bombardierów nie dojeżdżają do początku przystanku, aby nie uszkodzić drzwi przy otwieraniu.

Po licznych problemach z torowiskiem na nowej trasie tramwajowej wzdłuż al. Havla, teraz na jaw wychodzą nowe. Okazuje się, że źle wykonany został przystanek Przemyska. Tramwaje trą tam drzwiami o peron, który ułożono zbyt wysoko względem szyn. W efekcie ZKM wycofuje Bombardiery z tej trasy.



Problem pojawił się kilka dni temu, przypuszczalnie z powodu osiadania torowiska po ponad półrocznym użytkowaniu trasy w ciągu al. Havla. Na przystanku Przemyska zobacz na mapie Gdańska, gdzie rozpoczyna się tzw. przechyłka toru, Bombardiery po najechaniu na nią przy otwieraniu drzwi trą uszczelkami o nawierzchnię peronu.

- Aby zamknąć drzwi, niezbędny jest zaradny pasażer, który je dociśnie od środka lub motorniczy, który zrobi to z zewnątrz. Na krawędzi peronu pełno jest śladów od czarnych uszczelek drzwi, a problem nasila się, gdy tramwaj wiezie więcej pasażerów, a tym samym jest cięższy - napisał do nas pan Bartosz, czytelnik Trojmiasto.pl

Problemy z obsługą tego przystanku przez tramwaje potwierdzają też skargi motorniczych Zakładu Komunikacji Miejskiej. - Mamy zgłoszenie z 7 listopada, kiedy zarysowano drzwi. Nie doszło do znacznego uszkodzenia, jednak zwróciliśmy się w tej sprawie do Zarządu Dróg i Zieleni, który poprosił wykonawcę zadania [tj. GIK - dop. red.] inwestycyjnego o usunięcie usterki w peronie - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Jednocześnie wszyscy motorniczowie zostali poinstruowani, w jaki sposób mają zatrzymywać się na tym przystanku - w efekcie nie dojeżdżają do samego początku przystanku, lecz ustawiają pojazd jeszcze przed przechyłką. W efekcie, ostatnie drzwi znajdują się poza podwyższoną częścią przystanku. ZKM nie chce jednak dalej ryzykować uszkodzenia nowego taboru i od poniedziałku 12 listopada wszystkie trzy Bombardiery zostają wycofane z kursowania po al. Havla (zostaną skierowane przypuszczalnie na linię 11, która kończy bieg na pętli Chełm Witosa).

Czy wierzysz, że to już ostatnia usterka na al. Havla?

Gdańskie Inwestycje Komunalne, bo to właśnie one odpowiadały za budowę tej trasy tramwajowej, już rozpoczęły ustalanie przyczyny usterki.

- Poprosiliśmy wykonawcę prac o wykonanie pomiarów geodezyjnych, sytuacyjno-wysokościowych peronu w minimum 7 punktach. Pomiary geodezyjne były wykonywane też wcześniej, ale nie wykazały nieprawidłowości. Wyniki mamy otrzymać jeszcze w listopadzie. Wskażą one, czy i dlaczego problem występuje. Wówczas oczywiście możemy rozpocząć procedurę reklamacyjną - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.

Okazuje się również, że lokalizacja przystanku częściowo już na przechyłce toru nie jest przypadkowa i nie można jej zmienić. - Umiejscowienie przystanku wynika z konieczności pozostawienia rezerwy terenowej na odgałęzienie torowiska dla przewidywanej w przyszłości rozbudowy linii w kierunku ul. Warszawskiej - wyjaśnia rzecznik GIK.

Warto dodać, że wcześniej na tym przystanku również dokonano drobnej korekty w stosunku do pierwotnego projektu. Po naszym artykule z maja 2012 r. ostatecznie podjęto decyzję o demontażu zbędnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, której nikt nie przestrzegał, a niepotrzebnie tamowała ruch tramwajów. Obecnie przy przejściu znajdują się słupy bez świateł.

Miejsca

Opinie (227) 3 zablokowane

  • Postawić znak "Zakaz zatrzymywania" i po sprawie.

    W naszym kraju odpowiedni znak rozwiąże każdy problem, czy to dziurawa droga, czy brak autostrady, więc na pewno załatwi problem jednego głupiego przystanku.

    • 4 0

  • made in poland

    tak się robi w naszym kraju za unijne pieniadze

    • 1 0

  • Urodziłeśsie w GdaNsku? Mieszkasz tu? Nie jest Ci obojętne na co idą woje pieniądze?

    Mam nadzieje ze za 20 lat osoby odpowiedzialne za te fuszerki zostaną osądzone, kiedy juz zapomną o wymówkach, gołym okiem widać co jest nie tak, to nie są problemy nieprzewidywalne, a promuje sie je jak niewiarygodne zaskoczenie, nie chce sie zgodzic na takie zamiatanie sprawy pod dywam..

    • 0 0

  • mieszkam w tej częsci Gdańska - to jest ul. Bublowa

    od początku kiedy budowano Havla - były widoczne rozwiązania ruchu sprzeczne zdrowym rozsądkiem i liczne niedoróbki, nikt nie brał pod uwagę zastrzeżeń ludzi - bo budowlańcy wiedzieli lepiej, my nazywamy Hala- ulica BUbla- przykro, że nazwiskiem tak chalchetnego człowieka jak Havel - ochrzczono największy chyba bubel w TRójmieście; tylko czekać kiedy Czesi się zirytują...i zrobią proces Gdańskowi za szarganie imienia ich prezydenta...

    • 1 1

  • ..

    to nie wina peronu to drzwi maja za dlugie :Pz

    • 0 0

  • przetarg publiczny czyli....

    taniej, taniej, taniej, taniej, taniej, taniej,taniej, taniej, taniej,taniej, taniej, taniej

    • 2 1

  • a zimą sie po sliskich płytach na tamtym peronie jeździ jak na lodzie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane