- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (114 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (291 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (827 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (166 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (151 opinii)
- 6 Modlitwę za króla pominęli. Kronika oblężenia Gdańska (22 opinie)
Kolejna fuszerka na al. Havla. Tramwaje haczą drzwiami o peron
Po licznych problemach z torowiskiem na nowej trasie tramwajowej wzdłuż al. Havla, teraz na jaw wychodzą nowe. Okazuje się, że źle wykonany został przystanek Przemyska. Tramwaje trą tam drzwiami o peron, który ułożono zbyt wysoko względem szyn. W efekcie ZKM wycofuje Bombardiery z tej trasy.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Aby zamknąć drzwi, niezbędny jest zaradny pasażer, który je dociśnie od środka lub motorniczy, który zrobi to z zewnątrz. Na krawędzi peronu pełno jest śladów od czarnych uszczelek drzwi, a problem nasila się, gdy tramwaj wiezie więcej pasażerów, a tym samym jest cięższy - napisał do nas pan Bartosz, czytelnik Trojmiasto.pl
Problemy z obsługą tego przystanku przez tramwaje potwierdzają też skargi motorniczych Zakładu Komunikacji Miejskiej. - Mamy zgłoszenie z 7 listopada, kiedy zarysowano drzwi. Nie doszło do znacznego uszkodzenia, jednak zwróciliśmy się w tej sprawie do Zarządu Dróg i Zieleni, który poprosił wykonawcę zadania [tj. GIK - dop. red.] inwestycyjnego o usunięcie usterki w peronie - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Jednocześnie wszyscy motorniczowie zostali poinstruowani, w jaki sposób mają zatrzymywać się na tym przystanku - w efekcie nie dojeżdżają do samego początku przystanku, lecz ustawiają pojazd jeszcze przed przechyłką. W efekcie, ostatnie drzwi znajdują się poza podwyższoną częścią przystanku. ZKM nie chce jednak dalej ryzykować uszkodzenia nowego taboru i od poniedziałku 12 listopada wszystkie trzy Bombardiery zostają wycofane z kursowania po al. Havla (zostaną skierowane przypuszczalnie na linię 11, która kończy bieg na pętli Chełm Witosa).
- Poprosiliśmy wykonawcę prac o wykonanie pomiarów geodezyjnych, sytuacyjno-wysokościowych peronu w minimum 7 punktach. Pomiary geodezyjne były wykonywane też wcześniej, ale nie wykazały nieprawidłowości. Wyniki mamy otrzymać jeszcze w listopadzie. Wskażą one, czy i dlaczego problem występuje. Wówczas oczywiście możemy rozpocząć procedurę reklamacyjną - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.
Okazuje się również, że lokalizacja przystanku częściowo już na przechyłce toru nie jest przypadkowa i nie można jej zmienić. - Umiejscowienie przystanku wynika z konieczności pozostawienia rezerwy terenowej na odgałęzienie torowiska dla przewidywanej w przyszłości rozbudowy linii w kierunku ul. Warszawskiej - wyjaśnia rzecznik GIK.
Warto dodać, że wcześniej na tym przystanku również dokonano drobnej korekty w stosunku do pierwotnego projektu. Po naszym artykule z maja 2012 r. ostatecznie podjęto decyzję o demontażu zbędnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, której nikt nie przestrzegał, a niepotrzebnie tamowała ruch tramwajów. Obecnie przy przejściu znajdują się słupy bez świateł.
Miejsca
Opinie (227) 3 zablokowane
-
2012-11-12 23:23
Postawić znak "Zakaz zatrzymywania" i po sprawie.
W naszym kraju odpowiedni znak rozwiąże każdy problem, czy to dziurawa droga, czy brak autostrady, więc na pewno załatwi problem jednego głupiego przystanku.
- 4 0
-
2012-11-13 00:12
made in poland
tak się robi w naszym kraju za unijne pieniadze
- 1 0
-
2012-11-13 03:12
Urodziłeśsie w GdaNsku? Mieszkasz tu? Nie jest Ci obojętne na co idą woje pieniądze?
Mam nadzieje ze za 20 lat osoby odpowiedzialne za te fuszerki zostaną osądzone, kiedy juz zapomną o wymówkach, gołym okiem widać co jest nie tak, to nie są problemy nieprzewidywalne, a promuje sie je jak niewiarygodne zaskoczenie, nie chce sie zgodzic na takie zamiatanie sprawy pod dywam..
- 0 0
-
2012-11-13 06:55
mieszkam w tej częsci Gdańska - to jest ul. Bublowa
od początku kiedy budowano Havla - były widoczne rozwiązania ruchu sprzeczne zdrowym rozsądkiem i liczne niedoróbki, nikt nie brał pod uwagę zastrzeżeń ludzi - bo budowlańcy wiedzieli lepiej, my nazywamy Hala- ulica BUbla- przykro, że nazwiskiem tak chalchetnego człowieka jak Havel - ochrzczono największy chyba bubel w TRójmieście; tylko czekać kiedy Czesi się zirytują...i zrobią proces Gdańskowi za szarganie imienia ich prezydenta...
- 1 1
-
2012-11-13 06:56
..
to nie wina peronu to drzwi maja za dlugie :Pz
- 0 0
-
2012-11-13 08:52
przetarg publiczny czyli....
taniej, taniej, taniej, taniej, taniej, taniej,taniej, taniej, taniej,taniej, taniej, taniej
- 2 1
-
2013-04-08 17:40
a zimą sie po sliskich płytach na tamtym peronie jeździ jak na lodzie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.