- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (136 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (113 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (304 opinie)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (854 opinie)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (171 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (160 opinii)
Kolejna fuszerka na al. Havla. Tramwaje haczą drzwiami o peron
Po licznych problemach z torowiskiem na nowej trasie tramwajowej wzdłuż al. Havla, teraz na jaw wychodzą nowe. Okazuje się, że źle wykonany został przystanek Przemyska. Tramwaje trą tam drzwiami o peron, który ułożono zbyt wysoko względem szyn. W efekcie ZKM wycofuje Bombardiery z tej trasy.
- Aby zamknąć drzwi, niezbędny jest zaradny pasażer, który je dociśnie od środka lub motorniczy, który zrobi to z zewnątrz. Na krawędzi peronu pełno jest śladów od czarnych uszczelek drzwi, a problem nasila się, gdy tramwaj wiezie więcej pasażerów, a tym samym jest cięższy - napisał do nas pan Bartosz, czytelnik Trojmiasto.pl
Problemy z obsługą tego przystanku przez tramwaje potwierdzają też skargi motorniczych Zakładu Komunikacji Miejskiej. - Mamy zgłoszenie z 7 listopada, kiedy zarysowano drzwi. Nie doszło do znacznego uszkodzenia, jednak zwróciliśmy się w tej sprawie do Zarządu Dróg i Zieleni, który poprosił wykonawcę zadania [tj. GIK - dop. red.] inwestycyjnego o usunięcie usterki w peronie - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Jednocześnie wszyscy motorniczowie zostali poinstruowani, w jaki sposób mają zatrzymywać się na tym przystanku - w efekcie nie dojeżdżają do samego początku przystanku, lecz ustawiają pojazd jeszcze przed przechyłką. W efekcie, ostatnie drzwi znajdują się poza podwyższoną częścią przystanku. ZKM nie chce jednak dalej ryzykować uszkodzenia nowego taboru i od poniedziałku 12 listopada wszystkie trzy Bombardiery zostają wycofane z kursowania po al. Havla (zostaną skierowane przypuszczalnie na linię 11, która kończy bieg na pętli Chełm Witosa).
- Poprosiliśmy wykonawcę prac o wykonanie pomiarów geodezyjnych, sytuacyjno-wysokościowych peronu w minimum 7 punktach. Pomiary geodezyjne były wykonywane też wcześniej, ale nie wykazały nieprawidłowości. Wyniki mamy otrzymać jeszcze w listopadzie. Wskażą one, czy i dlaczego problem występuje. Wówczas oczywiście możemy rozpocząć procedurę reklamacyjną - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.
Okazuje się również, że lokalizacja przystanku częściowo już na przechyłce toru nie jest przypadkowa i nie można jej zmienić. - Umiejscowienie przystanku wynika z konieczności pozostawienia rezerwy terenowej na odgałęzienie torowiska dla przewidywanej w przyszłości rozbudowy linii w kierunku ul. Warszawskiej - wyjaśnia rzecznik GIK.
Warto dodać, że wcześniej na tym przystanku również dokonano drobnej korekty w stosunku do pierwotnego projektu. Po naszym artykule z maja 2012 r. ostatecznie podjęto decyzję o demontażu zbędnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, której nikt nie przestrzegał, a niepotrzebnie tamowała ruch tramwajów. Obecnie przy przejściu znajdują się słupy bez świateł.
Miejsca
Opinie (227) 3 zablokowane
-
2012-11-12 15:09
wymienic murawe w tramwaju,taką mam koncepcję!
- 9 0
-
2012-11-12 15:17
Bo trzeba polewaczkę budyniu zainstalować na przystanku i po kłopocie.
Albo w trabmaju zainstalować wytwornicę budyniu, żeby w międzyczasie ludzie mogli się budyniem częstować pomiędzy przystankami, jak nie smaruje peronu i uszczelek, coby się nie ocierały o siebie......
- 4 1
-
2012-11-12 15:25
teraz to się przyp****
i tyle
- 0 5
-
2012-11-12 16:52
konkretnie, podać nazwę firmy która spartoliła (1)
jakoś tak rączka rączkę myje
winnego nie ustalono- 6 0
-
2012-11-12 21:23
jak to nie ustalono
toż to wina tuska:
chardonnay, chablis, chianti itd- 0 0
-
2012-11-12 17:42
Dobry czas na naprawę :-), po analizie bedzie środek zimy
i -10 za oknem.
- 5 0
-
2012-11-12 18:03
anonim
zdjąć uszczelki
- 3 1
-
2012-11-12 18:06
to w GIK'u są najwyższe pensje ze spółek komunalnych?
?
ciężko pracują chłopaki...- 4 0
-
2012-11-12 18:08
Ciężar
Pewnie że ociera zbliża się zima dużo ludzi jeździ tego typu transportem.Po co stać w korkach.Po inne gdy jest dużo ludzi tramwaj się obniża przy wsiadaniu-wysiadaniu jak drzwi się otwierają OCIERA pod ciężarem.
- 0 2
-
2012-11-12 18:32
kolejna fuszerka to brak łączności Płockiej z Havla
to skandal, że odcięto wjazd/wyjazd do/z Płockiej , w ten sposób mieszkańcy tej części dzielnicy zostali zmuszeni do dokładania codziennie kilku kilometrów.
pytaliśmy o to przedtswicieli władz miasta na spotkaniu dzielnicowym p. prezydenta i świty z mieszkańcami kilka miesięcy temu w szkole na jeleniogórskiej - okazało się że nie ma szans na włączenie Płockiej do skrzyżowania Havla/Wilanowska ze względów bezpieczeństwa ruchu !
chyba po prostu tak zwanym inżynierom ruchu nie chciało się pomyśleć, a program nie przewidywał takiej opcji... :(
żenada- 0 0
-
2012-11-12 18:36
Havla dla ludzi czy dla chwały prezydenta?
Tory osiadają.
Drzwi w tramwajach się zużywają.
Nie da się takich rzeczy przewidzieć?
AMATORSZCZYZNA.
I jeszcze to:mimo,że drzwi się nie domykały TRAMWAJE BOMBARDIER ZA GRUBE MILIONY DALEJ SOBIE JEŹDZIŁY!!! AMATORSZCZYZNA, AMATORSZCZYZNA,
A M A T O R S Z C Z Y Z N A !!!!!!!!
Jak to było? Że Havla to "prezent dla Gdańszczan"?
Poznasz szacunek dla siebie po tym,czym Cię obdarują.
Amatorka,prostactwo, brak szacunku.Za podatników pieniądze.
Tyle w temacie.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.