• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna fuszerka na al. Havla. Tramwaje haczą drzwiami o peron

Krzysztof Koprowski
12 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Motorniczowie Bombardierów nie dojeżdżają do początku przystanku, aby nie uszkodzić drzwi przy otwieraniu. Motorniczowie Bombardierów nie dojeżdżają do początku przystanku, aby nie uszkodzić drzwi przy otwieraniu.

Po licznych problemach z torowiskiem na nowej trasie tramwajowej wzdłuż al. Havla, teraz na jaw wychodzą nowe. Okazuje się, że źle wykonany został przystanek Przemyska. Tramwaje trą tam drzwiami o peron, który ułożono zbyt wysoko względem szyn. W efekcie ZKM wycofuje Bombardiery z tej trasy.



Problem pojawił się kilka dni temu, przypuszczalnie z powodu osiadania torowiska po ponad półrocznym użytkowaniu trasy w ciągu al. Havla. Na przystanku Przemyska zobacz na mapie Gdańska, gdzie rozpoczyna się tzw. przechyłka toru, Bombardiery po najechaniu na nią przy otwieraniu drzwi trą uszczelkami o nawierzchnię peronu.

- Aby zamknąć drzwi, niezbędny jest zaradny pasażer, który je dociśnie od środka lub motorniczy, który zrobi to z zewnątrz. Na krawędzi peronu pełno jest śladów od czarnych uszczelek drzwi, a problem nasila się, gdy tramwaj wiezie więcej pasażerów, a tym samym jest cięższy - napisał do nas pan Bartosz, czytelnik Trojmiasto.pl

Problemy z obsługą tego przystanku przez tramwaje potwierdzają też skargi motorniczych Zakładu Komunikacji Miejskiej. - Mamy zgłoszenie z 7 listopada, kiedy zarysowano drzwi. Nie doszło do znacznego uszkodzenia, jednak zwróciliśmy się w tej sprawie do Zarządu Dróg i Zieleni, który poprosił wykonawcę zadania [tj. GIK - dop. red.] inwestycyjnego o usunięcie usterki w peronie - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Jednocześnie wszyscy motorniczowie zostali poinstruowani, w jaki sposób mają zatrzymywać się na tym przystanku - w efekcie nie dojeżdżają do samego początku przystanku, lecz ustawiają pojazd jeszcze przed przechyłką. W efekcie, ostatnie drzwi znajdują się poza podwyższoną częścią przystanku. ZKM nie chce jednak dalej ryzykować uszkodzenia nowego taboru i od poniedziałku 12 listopada wszystkie trzy Bombardiery zostają wycofane z kursowania po al. Havla (zostaną skierowane przypuszczalnie na linię 11, która kończy bieg na pętli Chełm Witosa).

Czy wierzysz, że to już ostatnia usterka na al. Havla?

Gdańskie Inwestycje Komunalne, bo to właśnie one odpowiadały za budowę tej trasy tramwajowej, już rozpoczęły ustalanie przyczyny usterki.

- Poprosiliśmy wykonawcę prac o wykonanie pomiarów geodezyjnych, sytuacyjno-wysokościowych peronu w minimum 7 punktach. Pomiary geodezyjne były wykonywane też wcześniej, ale nie wykazały nieprawidłowości. Wyniki mamy otrzymać jeszcze w listopadzie. Wskażą one, czy i dlaczego problem występuje. Wówczas oczywiście możemy rozpocząć procedurę reklamacyjną - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.

Okazuje się również, że lokalizacja przystanku częściowo już na przechyłce toru nie jest przypadkowa i nie można jej zmienić. - Umiejscowienie przystanku wynika z konieczności pozostawienia rezerwy terenowej na odgałęzienie torowiska dla przewidywanej w przyszłości rozbudowy linii w kierunku ul. Warszawskiej - wyjaśnia rzecznik GIK.

Warto dodać, że wcześniej na tym przystanku również dokonano drobnej korekty w stosunku do pierwotnego projektu. Po naszym artykule z maja 2012 r. ostatecznie podjęto decyzję o demontażu zbędnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, której nikt nie przestrzegał, a niepotrzebnie tamowała ruch tramwajów. Obecnie przy przejściu znajdują się słupy bez świateł.

Miejsca

Opinie (227) 3 zablokowane

  • wymienic murawe w tramwaju,taką mam koncepcję!

    • 9 0

  • Bo trzeba polewaczkę budyniu zainstalować na przystanku i po kłopocie.

    Albo w trabmaju zainstalować wytwornicę budyniu, żeby w międzyczasie ludzie mogli się budyniem częstować pomiędzy przystankami, jak nie smaruje peronu i uszczelek, coby się nie ocierały o siebie......

    • 4 1

  • teraz to się przyp****

    i tyle

    • 0 5

  • konkretnie, podać nazwę firmy która spartoliła (1)

    jakoś tak rączka rączkę myje
    winnego nie ustalono

    • 6 0

    • jak to nie ustalono

      toż to wina tuska:
      chardonnay, chablis, chianti itd

      • 0 0

  • Dobry czas na naprawę :-), po analizie bedzie środek zimy

    i -10 za oknem.

    • 5 0

  • anonim

    zdjąć uszczelki

    • 3 1

  • to w GIK'u są najwyższe pensje ze spółek komunalnych?

    ?
    ciężko pracują chłopaki...

    • 4 0

  • Ciężar

    Pewnie że ociera zbliża się zima dużo ludzi jeździ tego typu transportem.Po co stać w korkach.Po inne gdy jest dużo ludzi tramwaj się obniża przy wsiadaniu-wysiadaniu jak drzwi się otwierają OCIERA pod ciężarem.

    • 0 2

  • kolejna fuszerka to brak łączności Płockiej z Havla

    to skandal, że odcięto wjazd/wyjazd do/z Płockiej , w ten sposób mieszkańcy tej części dzielnicy zostali zmuszeni do dokładania codziennie kilku kilometrów.
    pytaliśmy o to przedtswicieli władz miasta na spotkaniu dzielnicowym p. prezydenta i świty z mieszkańcami kilka miesięcy temu w szkole na jeleniogórskiej - okazało się że nie ma szans na włączenie Płockiej do skrzyżowania Havla/Wilanowska ze względów bezpieczeństwa ruchu !
    chyba po prostu tak zwanym inżynierom ruchu nie chciało się pomyśleć, a program nie przewidywał takiej opcji... :(
    żenada

    • 0 0

  • Havla dla ludzi czy dla chwały prezydenta?

    Tory osiadają.
    Drzwi w tramwajach się zużywają.
    Nie da się takich rzeczy przewidzieć?
    AMATORSZCZYZNA.

    I jeszcze to:mimo,że drzwi się nie domykały TRAMWAJE BOMBARDIER ZA GRUBE MILIONY DALEJ SOBIE JEŹDZIŁY!!! AMATORSZCZYZNA, AMATORSZCZYZNA,
    A M A T O R S Z C Z Y Z N A !!!!!!!!

    Jak to było? Że Havla to "prezent dla Gdańszczan"?

    Poznasz szacunek dla siebie po tym,czym Cię obdarują.
    Amatorka,prostactwo, brak szacunku.Za podatników pieniądze.
    Tyle w temacie.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane