- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (115 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (292 opinie)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (825 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (166 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (151 opinii)
- 6 Modlitwę za króla pominęli. Kronika oblężenia Gdańska (23 opinie)
Kolejna fuszerka na al. Havla. Tramwaje haczą drzwiami o peron
Po licznych problemach z torowiskiem na nowej trasie tramwajowej wzdłuż al. Havla, teraz na jaw wychodzą nowe. Okazuje się, że źle wykonany został przystanek Przemyska. Tramwaje trą tam drzwiami o peron, który ułożono zbyt wysoko względem szyn. W efekcie ZKM wycofuje Bombardiery z tej trasy.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Aby zamknąć drzwi, niezbędny jest zaradny pasażer, który je dociśnie od środka lub motorniczy, który zrobi to z zewnątrz. Na krawędzi peronu pełno jest śladów od czarnych uszczelek drzwi, a problem nasila się, gdy tramwaj wiezie więcej pasażerów, a tym samym jest cięższy - napisał do nas pan Bartosz, czytelnik Trojmiasto.pl
Problemy z obsługą tego przystanku przez tramwaje potwierdzają też skargi motorniczych Zakładu Komunikacji Miejskiej. - Mamy zgłoszenie z 7 listopada, kiedy zarysowano drzwi. Nie doszło do znacznego uszkodzenia, jednak zwróciliśmy się w tej sprawie do Zarządu Dróg i Zieleni, który poprosił wykonawcę zadania [tj. GIK - dop. red.] inwestycyjnego o usunięcie usterki w peronie - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Jednocześnie wszyscy motorniczowie zostali poinstruowani, w jaki sposób mają zatrzymywać się na tym przystanku - w efekcie nie dojeżdżają do samego początku przystanku, lecz ustawiają pojazd jeszcze przed przechyłką. W efekcie, ostatnie drzwi znajdują się poza podwyższoną częścią przystanku. ZKM nie chce jednak dalej ryzykować uszkodzenia nowego taboru i od poniedziałku 12 listopada wszystkie trzy Bombardiery zostają wycofane z kursowania po al. Havla (zostaną skierowane przypuszczalnie na linię 11, która kończy bieg na pętli Chełm Witosa).
- Poprosiliśmy wykonawcę prac o wykonanie pomiarów geodezyjnych, sytuacyjno-wysokościowych peronu w minimum 7 punktach. Pomiary geodezyjne były wykonywane też wcześniej, ale nie wykazały nieprawidłowości. Wyniki mamy otrzymać jeszcze w listopadzie. Wskażą one, czy i dlaczego problem występuje. Wówczas oczywiście możemy rozpocząć procedurę reklamacyjną - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik GIK.
Okazuje się również, że lokalizacja przystanku częściowo już na przechyłce toru nie jest przypadkowa i nie można jej zmienić. - Umiejscowienie przystanku wynika z konieczności pozostawienia rezerwy terenowej na odgałęzienie torowiska dla przewidywanej w przyszłości rozbudowy linii w kierunku ul. Warszawskiej - wyjaśnia rzecznik GIK.
Warto dodać, że wcześniej na tym przystanku również dokonano drobnej korekty w stosunku do pierwotnego projektu. Po naszym artykule z maja 2012 r. ostatecznie podjęto decyzję o demontażu zbędnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, której nikt nie przestrzegał, a niepotrzebnie tamowała ruch tramwajów. Obecnie przy przejściu znajdują się słupy bez świateł.
Miejsca
Opinie (227) 3 zablokowane
-
2012-11-12 10:32
W tym mieście wymaga naprawy jedna mega usterka
na stanowisku prezydenta
- 20 0
-
2012-11-12 10:38
nowa droga rowerowa wzdłuz Chłopskiej!!Kolejna fuszerka !!
Przejazdy rowerowe w jednych miejscach mają krawężniki w innych nie mają!Czy oni są ślepi przecież to robi jedna ekipa budowlana.!!Wszędzie sie je likwiduje dla wszystkich to bariera dla inwalidów matek z wózkami itp
Ale na skrzyżowaniu Piastowska z Chłopską zostawili te mega wielkie krawężniki.!!- 10 0
-
2012-11-12 10:45
dobrze, ze w ogóle dadzą sie otworzyć
:D
- 6 0
-
2012-11-12 10:50
KOLEJNY CUD
TUSKA?
- 6 5
-
2012-11-12 11:03
oczy przecieram ile można popełnić błędów bez żadnej odpowiedzialności
oczy przecieram ile można popełnić błędów bez żądnej odpowiedzialności.Ogranicza się środki na żłóbki, przedszkola, edukacje, a równolegle UM Gdańsk popełnia masę kosztownych błędów przy prostej technicznie inwestycji. Dobrze że nie budują metra, ale z Koleją metropolitalna to będą niezłe jaja. Pyt. czy nie ma tam pośród pociotków i znajomych lepszych merytorycznie i po prostu uczciwych ????
- 12 0
-
2012-11-12 11:10
Wyjąć drzwi i wstawić firanki taką mam koncepcję! (2)
- 33 0
-
2012-11-12 12:42
od koncepcji to tutaj jestem ja,rozumiesz?! (1)
- 4 1
-
2012-11-12 13:18
innowacyjność?
;-)
- 5 0
-
2012-11-12 11:15
inna koncepcja to:
Dopuścić wandali kiboli Lechii do Bombardierów a oni wyprofilują odpowiednio tabor lub perony i po sprawie.
- 11 1
-
2012-11-12 11:16
motorniczowie zostali poinformowani, aby nie zatrzymywali się na przystanku
a jeśli już zostali do tego zmuszeni przez wzburzony tłum podróżnych, pasażerów powinni wypuszczać przez wyłaz dachowy
- 12 0
-
2012-11-12 11:23
a wybudowana za grube pieniądze pętla na Chełmie stoi bezużyteczna (poza linią 11) (3)
Nie rozumiem czemu tramwaje jadące z Łostowic nie mogą z tej pętli zabieram ludzi tylko zrobiono przystanek po drugiej stronie ulicy
- 8 6
-
2012-11-12 15:24
(2)
bo tramwaje nie jadą do łostowic tylko na Orunię Górną. Tak te bloki przy pętli to jedno z osiedli Oruni Górnej, a nazwę pętli wymyśliła tępota urzędasów.
- 1 2
-
2012-11-12 17:05
To są Łostowice (1)
Orunia jest w zupełnie innym miejscu.
- 1 1
-
2012-11-14 23:16
nie to jest Orunia Górna to łostowice są w innym miejscu
- 0 0
-
2012-11-12 11:25
Omijać ten przystanek (1)
Proponuje zeby tramwaje nie zatrzymywały sie na przemyskiej - przeciez tam i tak nikt nie wsiada , jakies lumpy z TBSów.
- 11 7
-
2012-11-12 19:20
lumpem to ty jestes lajzo a tbs tu nie ma jak piszesz to sie czegos dowiedz nie stac cie na te mieszkania i nawet na tbs frajerze jeden
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.