- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (706 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (49 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Kolejne wizje zmian na ul. Starowiejskiej
Pojawiła się kolejna szansa na przebudowę ul. Starowiejskiej , która mogłaby być deptakiem lub strefą współdzieloną. - To najbardziej przebadana ulica w Gdyni, na której nie zaszły żadne zmiany. Badano już ruch, sposoby dostaw, liczono pieszych, a w tym roku odbędą się jeszcze konsultacje społeczne - wylicza Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, który pierwszy zaczął mówić o konieczności wykorzystania potencjału Starowiejskiej.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Strefo Tempo 30 to żadna zmiana
W tym czasie przeprowadzono jednak szereg badań i projektów unijnych. Jedynym ich efektem było wprowadzenie na ul. Starowiejskiej strefy Tempo 30, która de facto i tak tam istniała, bo ze względu na warunki ruchu i nierówną nawierzchnię z kostki brukowej, mało kto jeździł tam szybciej.
Zobacz także: Pod karetką zapadła się jezdnia ul. Starowiejskiej.
Fatalny stan chodników ul. Starowiejskiej i jej wciąż niewykorzystany potencjał cały czas przeszkadza części mieszkańców Gdyni, którzy domagają się zmian. I miasto - powoli, ale jednak - chce zacząć o tych zmianach rozmawiać. Punktem wyjścia mają być konsultacje społeczne.
- Prace związane z przygotowaniem konsultacji są nadal w toku, a dokładny harmonogram nie jest jeszcze znany. Zostanie podany do publicznej wiadomości przez prezydenta Gdyni po przyjęciu zarządzenia, które szczegółowo określi sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych. Stanie się to w pierwszym kwartale 2018 roku - informuje dyrektor Laboratorium Innowacji Społecznych, Aleksandra Markowska.
Tymczasem Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni przedstawił nowe koncepcje zmian na ul. Starowiejskiej. To dwa warianty: tzw. strefa współdzielona, na której pierwszeństwo mają piesi, ale samochody też mogą wjeżdżać i parkować w ściśle wyznaczonych i ograniczonych miejscach oraz deptak, na którym mogłaby pojawić się ścieżka rowerowa.
Realne zmiany czy gra na czas?
Symulacje powstaną w ramach kolejnego unijnego projektu - FLOW. Urzędnicy zastrzegają, że przygotowane plansze to dopiero punkt wyjścia do konsultacji, a nie proponowane już zmiany. Wnioski z symulacji poznamy w kwietniu tego roku. Społecznicy nie mają jednak wątpliwości, że to gra na czas, która pozwoli nie podejmować decyzji przed wyborami. A każda decyzja będzie w tym przypadku miała swoich zwolenników i przeciwników.
- Nie ma w naszym mieście lepiej zbadanej ulicy niż Starowiejska. W ramach Civitas Dynamo analizowano ruch i sposób parkowania. W ramach Freight Tails - sposób dostaw. W zeszłym roku liczono pieszych. Nie wiem, jakich danych jeszcze potrzebuje prezydent, by podjąć decyzję o przyszłości najstarszej ulicy w mieście, bo jej stan obecnie jest tragiczny. Po naszej interwencji miasto ma zamiar przeprowadzić kolejne konsultacje społeczne. Mam wątpliwości co do ich sensu, bo po konsultacjach Parku Centralnego wiem, że i tak to urzędnicy podejmują decyzję, ale pilnujemy sprawy i zapewniam, że jej nie odpuścimy - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Opinie (196)
-
2018-01-08 07:08
Ogarnijcie sie!
Mieszkańcy Gdyni nie chcą waszych chorych pomysłow i zmian.
- 21 18
-
2018-01-08 07:09
Gdynia jest jak PO kiedys (3)
najlepiej nic nie zmieniac, bo jeszcze ktos bedzie niezadowolony , bo lepszy stary syf, niz niepewnosc. To myslenie starych dziadkow, ktorych interesuje jzu tylko trwanie przy korycie dla samego trwania.
Albo zaczniecie cos robic, albo zostaniecie zmiecieni- 19 11
-
2018-01-08 07:26
(1)
Owszem zmieniać ale rozsądnie z glową!
- 1 3
-
2018-01-08 15:50
a co konkretnie proponujesz?
budowa wielopiętrowych parkingów w centrum miasta to sposób na wywalanie publicznych pieniędzy w błoto: jak są płatne, to stoją puste, jak są pełne, to zwiększają korki na dojazdach do centrum.
Wybór należy do nas.- 1 0
-
2018-01-08 10:31
co tam jest?
Unikam Starowiejskiej, bo tam nie mam żadnych spraw do załatwienia.
- 3 3
-
2018-01-08 07:14
rok
zaczynamy zlecając kolesiom setki niepotrzebnych wizualizacji żeby można się było dzielić pieniędzmi. A wszystko a ma swój koniec na wiadrze z farbą.
- 25 3
-
2018-01-08 07:19
Panie Piesiewicz niech mi pan wierzy to nie jest stanowisko dla pana kto tam pana popiera ?
Prosze mi wierzyc wladza sie zmueni a wtedy z takimi pomyslami to ani na Szsdólkach ani w Zieleni pana nie przyjma no chyba że tak dużo placą za absurdy że juz nie bedzie pan musial pracować.- 14 12
-
2018-01-08 07:19
(3)
Tylko nie ścieżka rowerowa. Starowiejska to super klimatyczna ulica ale zaniedbana. Podobnie klimatyczną jest ul. Abrahama. Tam powinno tętnić życie :)
- 22 5
-
2018-01-08 07:40
(1)
Jeśli będzie to deptak to żaden pieszy nie uszanuje czerwonego szlaku dla rowerzysty.
- 4 3
-
2018-01-08 15:53
wystarczy jak na Długiej w Gdańsku: strefa piesza z możliwością ruchu rowerów
nie ma potrzeby malowania oddzielnego pasa.
- 2 0
-
2018-01-08 15:52
Rowerzysta właśnie powoduje to że życie tętni,zobacz jak jest na bulwarze
- 2 0
-
2018-01-08 07:20
Widać bezsilność miasta
wszystko czego się nie da potraktować farbą przerasta tą ekipę. Każdy temat to kryzys.
- 27 2
-
2018-01-08 07:24
Starowiejska (8)
Zawsze pomysly Pisiewicza byly chore az dziw ze góra mu na to pizwala.
Brak miejsc parkingowych ale ścieżek rowerowych jedy od zarąbania o ławeczkach dla meneli nie wspomnę paliki na chodnikach zeby nie parkować i te pojechane kontrapasy .
Najgorsze to to ze przeciętny czlowiek nie ma mozliwosci zabrania glosu.
Pytam dla kogo ta Gdynia dla jednego Pisiewicza?
Wykupił to miasto na wlasnośc?- 30 16
-
2018-01-08 07:26
szczur to ty?
- 1 3
-
2018-01-08 08:28
A co ma wspólnego Piesiewicz ze ścieżkami rowerowymi?
To robi ratusz.
- 6 1
-
2018-01-08 08:57
Zastanow się co napisałeś (2)
"Paliki na chodnikach" Czyli przeszkadzają Ci słupki, które chronią chodniki przed niszczeniem samochodami?
Tak. Gdynia należy do mieszkańców i ja jako kierowca samochodu oraz pieszy nie chcę by niszczyć mienie rozjeżdzaniem przez samochody, kapiącymi smarami, itd.- 9 5
-
2018-01-08 09:47
(1)
To pytam gdzie parkujesz bo ka musze ze 3 lub 4 ulice dalej parkowac.
- 1 2
-
2018-01-08 10:12
biedactwo. pogłaskać po główce na pocieszenie? autobusy zatrzymują się zdecydowanie bliżej, może warto rozważyć?
- 4 4
-
2018-01-08 10:13
Czy to ty jesteś ten pajac, który codziennie staje w poprzek chodnika, prawie pod wejściem do sklepu, bo mu się równolegle "miejski suv" nie mieści? Pozdrawiam takich durniów!
- 5 4
-
2018-01-08 10:25
Czyli Piesiewicz pracuje dla Szczurka? (1)
- 0 2
-
2018-01-08 15:54
dla kogo pracuje Szczurek?
dla mieszkańców.
- 1 1
-
2018-01-08 07:25
(2)
Po co jest Skwer bulwar?
Czy to nie tam powinien byc deptak?
Weź to na logike czlowieku!!!!!- 27 11
-
2018-01-08 07:27
skwer i bulwar niezmienione od lat siedemdziesiątych, Wszędzie auta, polbruk syf
- 7 2
-
2018-01-08 10:13
skwer to parking, a nie deptak. może jakby zlikwidować parking pod akwarium i zagospodarować to miejsce w atrakcyjny sposób spacerowicze by powrócili.
- 6 2
-
2018-01-08 07:31
(3)
Popie*szone pomysly Pisiewicza jak wszystkie inne tylko kto dal Ci taką wladze bys sam decydowal o Gdyni ktora nalezy do nas wszystkich kto do cholery pozwolil Ci na te glupawe pomysly?
Nie ma w tym Urzędzie żadnych normalnych ludzi by Cie z tego dtolka udunąc bys nie kompromitował wszystkich urzędnikow????!!!!!- 20 11
-
2018-01-08 07:32
Nie da się, aby wszyscy drcydowali.
- 1 0
-
2018-01-08 08:28
A jaki stołek zajmuje Piesiewicz? (1)
- 3 1
-
2018-01-08 23:59
swój własny - nie przepuszcza publicznej kasy, jak twój pan iwl władca szczur.
- 0 0
-
2018-01-08 07:33
(1)
Czemu nad tym nikt nie ma zadnej kontroli?
Nie wstyd wam ze macie kogos takiego w waszym urzędzie?- 15 4
-
2018-01-08 08:59
Szczurka?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.