- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (707 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (58 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Kolejne wizje zmian na ul. Starowiejskiej
Pojawiła się kolejna szansa na przebudowę ul. Starowiejskiej , która mogłaby być deptakiem lub strefą współdzieloną. - To najbardziej przebadana ulica w Gdyni, na której nie zaszły żadne zmiany. Badano już ruch, sposoby dostaw, liczono pieszych, a w tym roku odbędą się jeszcze konsultacje społeczne - wylicza Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, który pierwszy zaczął mówić o konieczności wykorzystania potencjału Starowiejskiej.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Strefo Tempo 30 to żadna zmiana
W tym czasie przeprowadzono jednak szereg badań i projektów unijnych. Jedynym ich efektem było wprowadzenie na ul. Starowiejskiej strefy Tempo 30, która de facto i tak tam istniała, bo ze względu na warunki ruchu i nierówną nawierzchnię z kostki brukowej, mało kto jeździł tam szybciej.
Zobacz także: Pod karetką zapadła się jezdnia ul. Starowiejskiej.
Fatalny stan chodników ul. Starowiejskiej i jej wciąż niewykorzystany potencjał cały czas przeszkadza części mieszkańców Gdyni, którzy domagają się zmian. I miasto - powoli, ale jednak - chce zacząć o tych zmianach rozmawiać. Punktem wyjścia mają być konsultacje społeczne.
- Prace związane z przygotowaniem konsultacji są nadal w toku, a dokładny harmonogram nie jest jeszcze znany. Zostanie podany do publicznej wiadomości przez prezydenta Gdyni po przyjęciu zarządzenia, które szczegółowo określi sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych. Stanie się to w pierwszym kwartale 2018 roku - informuje dyrektor Laboratorium Innowacji Społecznych, Aleksandra Markowska.
Tymczasem Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni przedstawił nowe koncepcje zmian na ul. Starowiejskiej. To dwa warianty: tzw. strefa współdzielona, na której pierwszeństwo mają piesi, ale samochody też mogą wjeżdżać i parkować w ściśle wyznaczonych i ograniczonych miejscach oraz deptak, na którym mogłaby pojawić się ścieżka rowerowa.
Realne zmiany czy gra na czas?
Symulacje powstaną w ramach kolejnego unijnego projektu - FLOW. Urzędnicy zastrzegają, że przygotowane plansze to dopiero punkt wyjścia do konsultacji, a nie proponowane już zmiany. Wnioski z symulacji poznamy w kwietniu tego roku. Społecznicy nie mają jednak wątpliwości, że to gra na czas, która pozwoli nie podejmować decyzji przed wyborami. A każda decyzja będzie w tym przypadku miała swoich zwolenników i przeciwników.
- Nie ma w naszym mieście lepiej zbadanej ulicy niż Starowiejska. W ramach Civitas Dynamo analizowano ruch i sposób parkowania. W ramach Freight Tails - sposób dostaw. W zeszłym roku liczono pieszych. Nie wiem, jakich danych jeszcze potrzebuje prezydent, by podjąć decyzję o przyszłości najstarszej ulicy w mieście, bo jej stan obecnie jest tragiczny. Po naszej interwencji miasto ma zamiar przeprowadzić kolejne konsultacje społeczne. Mam wątpliwości co do ich sensu, bo po konsultacjach Parku Centralnego wiem, że i tak to urzędnicy podejmują decyzję, ale pilnujemy sprawy i zapewniam, że jej nie odpuścimy - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Opinie (196)
-
2018-01-08 10:08
Jako mieszkaniec Starowiejskiej...
powiem jedno: nieraz wychodząc z domu nawet po ciężkie zakupy w promieniu do 1,5 km (czyli tak jak do końca Świętojańskiej), wolę przelecieć ten odcinek pieszo, niż w ogóle uruchamiać auto. To o czymś świadczy. Problem jest złożony i wymaga więcej, niż tylko ograniczenia ruchu. Natomiast dłużej taki stan rzeczy nie może się utrzymywać. W tej chwili Starowiejska zakorkowana całkowicie jest przez 1-2 godziny dziennie, przez resztę dnia "jedynie" zawalona autami po obu stronach i z umiarkowanym, ale ciągłym ruchem. Jednak z roku na rok ilość aut rośnie. Brak działań w tym kierunku jest czystą głupotą. Komentarze typu "jak się nie podoba, to wyprowadź się na wieć" można włożyć sobie do kominka :)
- 10 1
-
2018-01-08 10:50
więcej farby!
jakim trzeba być przygłupem żeby głosować na szczurka
- 10 3
-
2018-01-08 10:53
i chyba najbardziej zapuszczona
ja kompletnie nie rozumiem polityki 'remontowej' UM
świętojańska (z którą także czekano latami, az w końcu handel wyniósł się do centrów handlowych) oraz starowiejska to dwie ulice, które powinny być wyremontowane w pierwszej kolejności
Warszawa nie czkała z karakowskim przedmiesciem na upadek miasta - i ma efekty
miasto się tworzy faktami - nie uchwałami
w nastepnej kolejnosci (czyli juz dawno temu) powinny być przekształcone/remontowane 10 lutego i Abrahama- 11 0
-
2018-01-08 11:10
Tylko nie róbcie tam żadnych parkingów. Precz z blachosmrodami
- 4 10
-
2018-01-08 11:17
dajcie spokój z tymi deptakami! (3)
dojazd do szpitala musi być,
ulice obok wszystkie zapchane, każda alternatywa w razie czego dobra- 14 7
-
2018-01-08 13:43
Dojazd (2)
To ZKM albo SKM a nie robienie parkingów ludziom pod nosem. Wjazd tam powinni mieć tylko mieszkańcy
- 5 3
-
2018-01-08 19:48
Parking pod nosem (1)
Parking pod nosem???????? A coz to, prywatna posesja?.......... Nikt nie chce parkingu pod oknami wiec moze zamknijmy cale trojmiasto.......wszyatkie ulice tylko dla mieszkancow okolicznych domow a reszta niech parkuje w Zukowie ( nie obrazajac) i zasuwa skm............... Mieszkancy Starowiejskiej......idac tym tropem to po co macie samochody skoro jesli wszedzie zrobia tak jak chcecie to i tak nigdzie swoim autkiem nie pojedziecie tylko skm............ Absurdy.......
- 1 1
-
2018-01-08 20:01
Glowny problem....
......to brak kilkupoziomowego parkingu w centrum.........mial byc kolo Batorego i co? A do pracy ludzie dojezdzaja z roznych okolic i niekoniecznie mieszkaja rzut beretem od skm czy mzk.
- 1 0
-
2018-01-08 11:49
pamiętajcie (2)
Jeśli Piesiewicz o coś zażarcie walczy, to tylko dlatego by było lepiej facetom w rajtuzach. Zwykła demagogia i nikomu niepotrzebne. Vide kontrapas na 3-ego Maja
- 11 6
-
2018-01-08 12:04
A co ma Piesiewicz wspólnego z rowerzystami? (1)
- 2 6
-
2018-01-08 13:31
hahaha
Jeśli nie wiesz kim jest Piesiewicz, to się lepiej nie wypowiadaj. Piesiewicz, to nie tylko Miasto Wspólne
- 4 4
-
2018-01-08 12:03
(1)
Co za samowolka u nas w mieście decyduje tylko 1 osoba?
Paranoja.
To co wyprawia Pan Piesiewicz jest chore i absurdalne czy nikogo kto racjonalnie mysli tam nie ma????
Moze w koncu ktoś sie za niego weie bo najlepiej wydaje sie czyjes pieniadze- 8 9
-
2018-01-08 12:13
Czy pan Piesiewicz o czymkolwiek w tym mieście do tej pory zadecydował? Aktywnie promuje swoje pomysły, to mu trzeba przyznać. Wprowadzono chyba jeden, średnio udany parklet koło pubu i pizzerii. Reszta to jest tylko dyskusja. Piesiewicz nikogo do niczego jeszcze nie zmusił, bo chyba nie ma stanowiska urzędowego?
- 8 3
-
2018-01-08 12:07
W Gdyni o wszystkim decyduje jedyna osoba z mandatem społecznym - Wojciech Szczurek
Ma 80 procent poparcia, niech zdecyduje, co ma się dziać z tą ulicą. I zakończy te kilkuletnie, idiotyczne przepychanki.
- 7 5
-
2018-01-08 14:03
Kierowcy wyp...ać z miast. (2)
zostawcie swoje dizle na paliwie rolniczym gdzieś pod swoimi oborami w Żukowie.
Z czym do ludzi?- 7 8
-
2018-01-08 15:19
Ponad połowa mieszkańców Gdyni dojeżdża do pracy własnym samochodem (1)
Tych kompletnie niezaskakujących wyników nie dało się zamilczeć nawet na tym portalu będącym tubą propagandową chłopców w rajtuzach z fraga.
- 4 3
-
2018-01-08 15:43
jeżeli to robi, to znaczy że uspołecznia koszty i prywatyzuje pozorne korzyści
wynikające z braku wyobraźni oraz/lub lenistwa charakterystycznego dla użytkowników samochodów.
Taki niezrównoważony układ musi kiedyś pęknąć. Im wcześniej tym lepiej.- 2 2
-
2018-01-08 14:03
a co na to
stępa i jego park pod domem za 2 miliony złotych podatników ?
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.