- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (706 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (53 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Kolejne wizje zmian na ul. Starowiejskiej
Pojawiła się kolejna szansa na przebudowę ul. Starowiejskiej , która mogłaby być deptakiem lub strefą współdzieloną. - To najbardziej przebadana ulica w Gdyni, na której nie zaszły żadne zmiany. Badano już ruch, sposoby dostaw, liczono pieszych, a w tym roku odbędą się jeszcze konsultacje społeczne - wylicza Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, który pierwszy zaczął mówić o konieczności wykorzystania potencjału Starowiejskiej.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Strefo Tempo 30 to żadna zmiana
W tym czasie przeprowadzono jednak szereg badań i projektów unijnych. Jedynym ich efektem było wprowadzenie na ul. Starowiejskiej strefy Tempo 30, która de facto i tak tam istniała, bo ze względu na warunki ruchu i nierówną nawierzchnię z kostki brukowej, mało kto jeździł tam szybciej.
Zobacz także: Pod karetką zapadła się jezdnia ul. Starowiejskiej.
Fatalny stan chodników ul. Starowiejskiej i jej wciąż niewykorzystany potencjał cały czas przeszkadza części mieszkańców Gdyni, którzy domagają się zmian. I miasto - powoli, ale jednak - chce zacząć o tych zmianach rozmawiać. Punktem wyjścia mają być konsultacje społeczne.
- Prace związane z przygotowaniem konsultacji są nadal w toku, a dokładny harmonogram nie jest jeszcze znany. Zostanie podany do publicznej wiadomości przez prezydenta Gdyni po przyjęciu zarządzenia, które szczegółowo określi sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych. Stanie się to w pierwszym kwartale 2018 roku - informuje dyrektor Laboratorium Innowacji Społecznych, Aleksandra Markowska.
Tymczasem Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni przedstawił nowe koncepcje zmian na ul. Starowiejskiej. To dwa warianty: tzw. strefa współdzielona, na której pierwszeństwo mają piesi, ale samochody też mogą wjeżdżać i parkować w ściśle wyznaczonych i ograniczonych miejscach oraz deptak, na którym mogłaby pojawić się ścieżka rowerowa.
Realne zmiany czy gra na czas?
Symulacje powstaną w ramach kolejnego unijnego projektu - FLOW. Urzędnicy zastrzegają, że przygotowane plansze to dopiero punkt wyjścia do konsultacji, a nie proponowane już zmiany. Wnioski z symulacji poznamy w kwietniu tego roku. Społecznicy nie mają jednak wątpliwości, że to gra na czas, która pozwoli nie podejmować decyzji przed wyborami. A każda decyzja będzie w tym przypadku miała swoich zwolenników i przeciwników.
- Nie ma w naszym mieście lepiej zbadanej ulicy niż Starowiejska. W ramach Civitas Dynamo analizowano ruch i sposób parkowania. W ramach Freight Tails - sposób dostaw. W zeszłym roku liczono pieszych. Nie wiem, jakich danych jeszcze potrzebuje prezydent, by podjąć decyzję o przyszłości najstarszej ulicy w mieście, bo jej stan obecnie jest tragiczny. Po naszej interwencji miasto ma zamiar przeprowadzić kolejne konsultacje społeczne. Mam wątpliwości co do ich sensu, bo po konsultacjach Parku Centralnego wiem, że i tak to urzędnicy podejmują decyzję, ale pilnujemy sprawy i zapewniam, że jej nie odpuścimy - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Opinie (196)
-
2018-01-08 09:02
czas wizji i planów skończy się w Gdyni z chwilą końca rządów dynastii tow. Szczurka ...
- 13 3
-
2018-01-08 09:08
ciekawe
ile kolesie zarobili robiąc tą pseudo wizualizację korzystając z darmowego programu do jej wykonania
- 16 2
-
2018-01-08 09:18
... kiełbasa
- 9 2
-
2018-01-08 09:29
(1)
A może by zacząć od budowy dużego parkingu przed wjazdem do śródmieścia i bezpłatnego przejazdu komunikacją miejską w śródmieściu? Wtedy takie wizje mają sens.
- 16 3
-
2018-01-08 09:55
w gdańsku jest i nikt z niego nie korzysta. także kasa w błoto
- 5 0
-
2018-01-08 09:34
(2)
Najdurniejszy pomysł ostatniej dekady. Zróbmy deptak, niech mali przedsiębiorcy upadają tak jak na Swietojanskiej odkąd nie można parkować :) co miesiąc dziesięć nowych lokali i dziesięć starych zamkniętych. Debilizm. A ludzie będą spacerować od dworca do placu Kaszubskiego. Na prawdę urocza okolica do spacerowania
- 21 9
-
2018-01-08 09:51
Podziękuj prezydentowi i radnym za Rivierę i za zgodę na kolejne CH przy dworcu
- 6 1
-
2018-01-08 10:01
10 nowych lokali, 10 zamkniętych
OK, no to sprawdzam, lecę od skrzyżowania z 10 Lutego i wspominam, co upadło, co powstało...
Chwila Moment (Infobox) - działa nieprzerwania od otwarcia
GRAL - nawet ten zaśmierdziały sklepik się utrzymał
Żabka - nowa, utrzyma się bez problemu, pomimo, że w odległości pieszej jest Biedronka, Piotr i Paweł i Lidl
SzalonyPrezent - działa od otwarcia (2 sezon?) w miejsce "salonu urody"
Docker's Inn i knajpa meksykańska Tako - pub działa z sukcesem, pomimo zimowego sezonu, do knajpy momentami ciężko się dostać - zastąpiły jakiś obskurny sklep z elektroniką i "usługi finansowe"
Hebe, Biedronka, Pizza Hut, Starbucks - wszystko to wypełnione ludźmi całe dnie
Pasta Miasta - ciężko dostać się na obiad/podwieczorek nawet zimą
Naleśnikarnia - wypełniona najczęściej już od lunchu
utrzymują się superdroga Apteka Centrum i nawet delikatesy 24h, pomimo konkurencji Biedronki
co się wyprowadziło? znów: bank, jakieś kredyty i ogromny salon Diverse'a
wszystkie kolejne knajpy: Tom's Diner, Viva La Pizza, Kuchnia Ukraińska, Mąka i Kawa, Corner Cafe, 3Burger, Malika, lody Miło.mi, Good Morning Vietnam, Mariola Cafe, Nabo Gato Sushi, LoveEat - wszystko to działa, jest pełne ludzi i nie ma zamiaru upaść.
Nie pada o dziwo nawet relikt komunizmu - Polonia, ale tam chyba działa inna zależność.
Upadło parę knajp, których właściciele, patrząc po otoczeniu i konkurencji, nie potrafili albo nie chcieli prowadzić. Np. świetny Althaus, którego zastąpili przeciętnymi makaronami, i następne padli.
Wyprowadzają się banki, pośrednictwo kredytowe i jakieś szmatki-lumpeksy. Źle?- 7 0
-
2018-01-08 09:41
A co ze skrzyzowaniami
z ul. Władysława IV i 3 Maja? Tunele dla samochodów ? W sopocie taki jeden tunel budowano kilka lat.
- 16 1
-
2018-01-08 09:49
czy owa wizja dotyczy też naprawy zapadniętej nawierzchni np na ulicy starowiejskiej i sienkiewicza?
czy w planach jest tylko jej zamalowanie?
- 12 1
-
2018-01-08 09:57
Starowiejska (1)
Byłem na wszystkich -2 spotkaniach tzw. konsultacji o zmianach na ulicy . Mieszkańcy jednoznacznie wypowiadali się o naprawie chodników . Padło zdanie " nie uszczęśliwiajcie nas na siłę" - zostawcie ulicę i mieszkańców w spokoju . Chore pomysły typu deptak na 150 metrów Abrahama czy likwidacja miejsc parkingowych Starowiejska przedstawiał tylko zainteresowany remontem własnego domu przewodniczący stowarzyszenia . Zebrania skończyły się niczym , "- Nie chcecie chorych wizji - to zostaną krzywe chodniki" . Po roku okazuje się że "WŁADZA" robi to co chce . Jak ustalili tak będzie . Zdanie tysięcy ludzi którzy tu mieszkają się nie liczy .
- 12 5
-
2018-01-08 10:06
To chyba nie byliśmy na tym samym spotkaniu. A władza nie chce zmian, bo trzeba kasę wyłożyć
Więc zostaniemy z krzywymi chodnikami.
- 5 0
-
2018-01-08 10:00
wyłączyć w diabły z ruchu (3)
i Starowiejską i Plac Kaszubski i Świętojańską i Skwer Kościuszki. Powstałby tam całkiem fajny kwartał miasta, który można byłoby przejść szybko pieszo. Teraz centrum Gdyni to taki ni pies ni wydra. Jeden warunek. Sensownie kursujące autobusy i duże parkingi (nadziemne, podziemne, czy jakiekolwiek). Zmieniłaby się wtedy struktura handlu/usług w tym rejonie.
- 14 7
-
2018-01-08 10:03
i co jeszcze? (1)
- 1 3
-
2018-01-08 10:08
zaorać i posadzić kartofle
- 1 3
-
2018-01-08 11:46
O kims zapomniano
A co z osobami niepelnosprawnymi ktore maja problem z poruszaniem sie zatloczonymi autobusami a teraz do pracy przemieszczaja sie wlasnym dostosowanym samochodem? Czy maja zostac w domu i nie pracowac czu raptem juz zaczac szukac nowej pracy?
- 3 2
-
2018-01-08 10:05
Konsekwencje deptaka na Starowiejskiej (2)
Budujemy Nowy Dalmor , Nową Węglową , cały Waterfront - świetnie . Zamkniemy Starowiejską i cały transport będzie odbywał się 10-go Lutego i przez skrzyżowanie ze Świętojańską . A Samochody nie znikną - staną na Abrahama , Mściwoja i innych małych uliczkach paraliżując życie mieszkańców .
- 13 7
-
2018-01-08 10:23
To lepiej nic nie robić czy robić też na Abrahama, Mściwoja i innych uliczkach?
- 4 1
-
2018-01-08 12:00
Budujemy Nowy Dalmor.... itd. itp. Kto buduje? Czy jest zgoda mieszkańców na to?
Czy decydenci działający w interesie deweloperów mają świadomość że sprowadzają do centrum miasta setki kolejnych samochodów?
To miasto niedługo będzie ze spalin a nie z morza i marzeń.- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.