• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

Piotr Weltrowski
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.



Często korzystasz z parkingów park&ride?

Latem informowaliśmy o planach miasta dotyczących rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na terenie Witomina, czyli na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka.

Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.

Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.

Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147. Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
  • budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
  • przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Władze Gdyni zawsze się do czegoś szykują i coś planują (2)

    tylko niewiele z tego wychodzi. Co z obwodnicą Witomina? Prezydent obiecał, że powstanie w tej kadencji.

    • 59 3

    • Na witominie nic nie będzie,na obietnicach się skończy (1)

      • 15 1

      • Oby

        • 5 7

  • Tylko po co buspas skoro ZKM Gdynia ciągle tnie kursy (10)

    Z roku na rok ZKM Gdynia sukcesywnie od wielu lat zmniejsza częstotliwość kursowania linii autobusowych i trolejbusowych, więc jaki jest sens budowania kolejnych buspasow? Jeszcze nie tak dawno autobusy kursowały co 12 minut potem ZKM Gdynia zmniejszył do co 20 minut a teraz mamy co 30 minut.

    • 68 8

    • Konkretnie których linii? A może jednej kosztem drugiej na tej samej trasie?

      • 6 14

    • No chyba obcina te najmniej potrzebne a nie te gdzie najwiecej zarabiają. To chyba dobrze ze ciagle monitorują ruch i obcinają niepotrzebne wydatki

      • 5 15

    • (6)

      Zwróćcie uwagę jak stoicie w korku na Chwarznieńskiej przed Witominem i ile w tym czasie przejedzie autobusów. Przez 10 minut jeden lub dwa i to zapchane jak puszka sardynek. I to jest odpowiedź na to czemu w tym mieście powinny raczej być dobudowywane dodatkowe nitki ulic a nie buspasy. Bo autobusów tyle co kot napłakał.

      • 15 5

      • Jak niektórzy po latach stania w korku

        i parzenia na te wyprzedzające autobusy dojdą do pewnych konkluzji, to za dodatkowym popytem pójdą nowe autobusy. Ale niektórzy dalej będą stali i patrzyli ;)

        • 5 16

      • (3)

        serio? a jest czasem wniosekiem że powinno być więcej autobusów?

        • 10 1

        • (2)

          A będzie więcej autobusów?

          • 1 4

          • Nie no, po to kupili by się opalały na plaży (1)

            • 3 2

            • To super, oby kierowców nie zabrakło, bo może się okazać, że wolą się opalać na plaży niż pracować za nędzne stawki

              • 2 2

      • Znaczy ze w/g ciebie

        ZKM powinno nawrzucać na linie autobusów na maxa żeby zachęcić pasażerów. Tylko kto ma za te puste przeloty placic?

        • 2 1

    • Odezwę się choć niewiele mam do powiedzenia

      Które autobusy bo chyba jeździsz innymi niż ja?

      • 0 0

  • Buspus to zawsze większa atrakcyjność KM (4)

    Trzeba sobie powiedzieć jasno, że po otwarciu Trasy Kaszubskiej ulica Chwaszczyńska stanie w permanentnym korku.

    • 27 11

    • Raczej Kienienska stanie. O Chwaszczynska mniej się obawiam

      • 3 0

    • (1)

      Ale co ma Chwaszczynska do Chwarznienskiej?

      • 7 1

      • I tak nie zrozumiesz

        • 0 0

    • chwaszczynska?

      A co ma piernik do wiatraka?

      • 1 1

  • Oby nie doszło do realizacji przed wyborami

    Bo potem wszystko trzeba będzie odkręcać.

    • 30 7

  • Wybory idą więc obiecają wszystko. (5)

    Prezydent dał deweloperowi zgodę na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych.

    • 65 7

    • (1)

      Tak. Chwarznienska do obwodnicy dalej wygląda jak w latach 70 tych

      • 8 2

      • Bez przesady

        W latach 70-ych tuż za Domem Seniora na Witominie kończył się asfalt i dalej była droga polna utwardzona (żużlem czy czymś takim) aż do Wiczlinskiej przy obecnym Lidlu.

        • 2 0

    • Racja, powinien nie dawać zgód. (1)

      W końcu mieszkania są zbyt tanie i jeszcze zostało trochę ludzi których na nie stać.

      • 7 6

      • zarąbisty

        Komentarz, brawo , serio , kocham te komentarze pt nie dawać pozwoleń na budowę, lub kazać wybudować przy okazji 5 km ulicy

        • 0 0

    • Widziały gały co brały

      • 6 1

  • Gdynia Zachód (6)

    Kolejny pozytywny artykuł o rozwoju komunikacyjnym Gdyni .
    A tak na serio .
    Kiedy ulica Nowa Chwarznieńska ?
    Kiedy Obwodnica Witomina ?
    Kiedy drogi rowerowe na Witominie ?

    • 86 5

    • nie da sie, farbo nie namalujesz

      • 21 5

    • Masz nową drogę rowerową (1)

      Przy hali . Mało, nie masz gdzie jeździć? Dokoła pola i lasy pełne dróg...

      • 10 8

      • Ogarniesz kiedyś

        że jeździ się na rowerze nie tylko dla rekreacji, również by dojechać w konkretne miejsce, przy tym nie lawirując między autami na ulicy, a pieszymi na chodniku.

        • 2 1

    • Nigdy

      • 7 0

    • Nowaka Jeziorańskiego

      Ktoś jeszcze pamięta? Obiecanki szczurzanki

      • 20 1

    • Popieram

      I tak wszystko utknie na Witominie

      • 4 3

  • Węzła Cheaszczyno? Wow Panie ile oni ja wydłuża. A może jednak wezla Chwarzno?

    • 32 1

  • (10)

    Jakaś kpina z mieszkańców. Pieniędzy może starczy na makietę i rozbiórkę starego chodnika. Już widzę wypowiedź miasta po przetargu typu"w trosce o dobro mieszkańców nie możemy zaakceptować ofert z uwagi na cenę..... "Ponad 10 lat temu chucznie zapowiadano przebudowy dróg w tej dzielnicy w ramach tzw. Gdynia a Zachód. Zbudowano nawet makietę jak z filmu Bareji..... Przebudowy w najbliższych latach nie będzie i o tym wiedzą doskonale Włodarze Miasta, ale z "gdyńskim uśmiechem" mamią mieszkańców. A co z obwodnicą Witomina, już prawie łopaty wbijano. Co tym razem stanie na przeszkodzie??? Wstyd Panowie Prezydenci tak oszukiwać.

    • 74 9

    • Wbij sobie do głowy teraz, żeby mniej bolało (9)

      Żadnych nowych siatek dróg na skrajne obrzeża Trójmiasta nie będzie. Długo włodarzom polskich metropolii zajęło przyswojenie lekcji dot. suburbanizacji znanych w bardziej rozwiniętych krajach od 50 lat. Ale zrozumiały, że w efekcie tylko stymulują przeprowadzki do Banin i Chwaszczyn i ponoszą koszty obsługi ludzi, którzy podatki płacą już gdzie indziej. A że masz do czynienia z betonem, który budował na własny koszt np. odcinek leśny Kwiatkowskiego (jedyna droga o statusie miejskiej, nie krajowej, stanowiąca wyłączną obsługę dużego portu w całej UE) to już możesz sobie dopowiedzieć, że następcy będą się z problemem cackali mniej. Ktokolwiek by to był.

      • 6 7

      • (8)

        Chwarzno i Wiczlino to część Gdyni, wbij sobie to do głowy.

        • 10 5

        • Peryferiami były i za 100 lat dalej będą.

          • 5 5

        • (6)

          Czyli jednak chcesz, by bolało.

          • 4 2

          • (5)

            Ja tam nie mieszkam, ale nie uważam że mieszkańcy tych dzielnic powinni być traktowani gorzej niż inni. Skoro miasto daje zgody na budowy nowych osiedli, to powinno myśleć też o rozwoju infrastruktury. Mnie nie cieszy nieszczęście innych, taki mam dziwny charakter.

            • 7 4

            • Czemu gorzej? (4)

              Wodociągi, kanalizacja, sieci energetyczne itd - to wszystko budowane w polu kosztuje per łeb dużo więcej niż kosztowałoby w bardziej zwartym i uzbrojonym centrum wyłożenie każdego chodnika granitem, remont każdej ulicy i rekultywacja każdego zajeżdżonego trawnika. To wszystko liczono już w latach 70-tych tam, gdzie intensywnie rozwijały się suburbia. Już teraz mieszkaniec dolnego tarasu (płacąc przy tym więcej za mieszkanie) dotuje mieszkańca górnego tarasu - gdzie granica tego szaleństwa?

              • 3 4

              • (3)

                To niech miasto nie daje zgód na budowę, jak mówisz, w polu. Tylko nie wiem czy w centrum znajdzie się jeszcze tyle dzialeczek do sprzedania.

                • 2 3

              • Miasto nie ma podstaw do odmówienia zgody na budowę - to regulują ustawy (2)

                W normalnych krajach po prostu nikt by takiego produktu nie kupił. Na dolnym tarasie jest mnóstwo miejsca do budowania. Zerknij chociażby na położenie i rozmiar gdyńskich RODOSów. Popatrz na kończone inwestycje na działkach leśnych.

                • 2 1

              • (1)

                W normalnych krajach za rozwój infrastruktury w mieście odpowiada miasto. W normalnych krajach nie wydaje się zgód na budowę bez planowania tejże infrastruktury.

                • 1 1

              • W normalnych krajach po prostu nikt nie wpadły na kupno mieszkania w bloku na polu

                i by się potem nie dziwił, że plany ciągnięcia na pole infrastruktury od zera są na liście priorytetów grubo poniżej mediany

                • 0 0

  • (4)

    Kto to pisał? Wagnera jak już a nie Wagera, nie ma takiej ulicy i węzeł też nie Chwaszczyno tylko Chwarzno, masakra :(

    • 61 3

    • Ojej pogubiłeś się

      • 0 15

    • Portal stawia na młodych redaktorów

      licealistów, nie ma znaczenia, że nie rozróżniają Chwarzna od Chwaszczyna :P

      • 21 0

    • Late temu zrezygnowano chyba z korektorów, bo nagle zaczęły pojawiac się błedy w art.

      • 15 0

    • nawet nie potrafią przepisać propagandy którą podsuwają im władze miasta

      • 12 2

  • Inwestycji nie będzie

    Bo tego bus pasa akurat się nie da namalować kubłem farby, a tylko to w Gdyni potrafią.

    • 59 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane