- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (59 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (197 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (45 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (252 opinie)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (342 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (183 opinie)
Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride
Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.
Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.
Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.
Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.
- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
- budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
- przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.
Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Opinie (217) 6 zablokowanych
-
2022-10-27 07:03
Władze Gdyni zawsze się do czegoś szykują i coś planują (2)
tylko niewiele z tego wychodzi. Co z obwodnicą Witomina? Prezydent obiecał, że powstanie w tej kadencji.
- 59 3
-
2022-10-27 07:46
Na witominie nic nie będzie,na obietnicach się skończy (1)
- 15 1
-
2022-10-27 09:18
Oby
- 5 7
-
2022-10-27 07:04
Tylko po co buspas skoro ZKM Gdynia ciągle tnie kursy (10)
Z roku na rok ZKM Gdynia sukcesywnie od wielu lat zmniejsza częstotliwość kursowania linii autobusowych i trolejbusowych, więc jaki jest sens budowania kolejnych buspasow? Jeszcze nie tak dawno autobusy kursowały co 12 minut potem ZKM Gdynia zmniejszył do co 20 minut a teraz mamy co 30 minut.
- 68 8
-
2022-10-27 07:21
Konkretnie których linii? A może jednej kosztem drugiej na tej samej trasie?
- 6 14
-
2022-10-27 08:52
No chyba obcina te najmniej potrzebne a nie te gdzie najwiecej zarabiają. To chyba dobrze ze ciagle monitorują ruch i obcinają niepotrzebne wydatki
- 5 15
-
2022-10-27 09:15
(6)
Zwróćcie uwagę jak stoicie w korku na Chwarznieńskiej przed Witominem i ile w tym czasie przejedzie autobusów. Przez 10 minut jeden lub dwa i to zapchane jak puszka sardynek. I to jest odpowiedź na to czemu w tym mieście powinny raczej być dobudowywane dodatkowe nitki ulic a nie buspasy. Bo autobusów tyle co kot napłakał.
- 15 5
-
2022-10-27 09:19
Jak niektórzy po latach stania w korku
i parzenia na te wyprzedzające autobusy dojdą do pewnych konkluzji, to za dodatkowym popytem pójdą nowe autobusy. Ale niektórzy dalej będą stali i patrzyli ;)
- 5 16
-
2022-10-27 09:23
(3)
serio? a jest czasem wniosekiem że powinno być więcej autobusów?
- 10 1
-
2022-10-27 09:46
(2)
A będzie więcej autobusów?
- 1 4
-
2022-10-27 10:20
Nie no, po to kupili by się opalały na plaży (1)
- 3 2
-
2022-10-27 11:00
To super, oby kierowców nie zabrakło, bo może się okazać, że wolą się opalać na plaży niż pracować za nędzne stawki
- 2 2
-
2022-10-27 14:41
Znaczy ze w/g ciebie
ZKM powinno nawrzucać na linie autobusów na maxa żeby zachęcić pasażerów. Tylko kto ma za te puste przeloty placic?
- 2 1
-
2022-10-27 19:34
Odezwę się choć niewiele mam do powiedzenia
Które autobusy bo chyba jeździsz innymi niż ja?
- 0 0
-
2022-10-27 07:06
Buspus to zawsze większa atrakcyjność KM (4)
Trzeba sobie powiedzieć jasno, że po otwarciu Trasy Kaszubskiej ulica Chwaszczyńska stanie w permanentnym korku.
- 27 11
-
2022-10-27 07:51
Raczej Kienienska stanie. O Chwaszczynska mniej się obawiam
- 3 0
-
2022-10-27 08:54
(1)
Ale co ma Chwaszczynska do Chwarznienskiej?
- 7 1
-
2022-10-27 09:50
I tak nie zrozumiesz
- 0 0
-
2022-10-27 09:34
chwaszczynska?
A co ma piernik do wiatraka?
- 1 1
-
2022-10-27 07:12
Oby nie doszło do realizacji przed wyborami
Bo potem wszystko trzeba będzie odkręcać.
- 30 7
-
2022-10-27 07:13
Wybory idą więc obiecają wszystko. (5)
Prezydent dał deweloperowi zgodę na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych.
- 65 7
-
2022-10-27 07:50
(1)
Tak. Chwarznienska do obwodnicy dalej wygląda jak w latach 70 tych
- 8 2
-
2022-10-27 14:49
Bez przesady
W latach 70-ych tuż za Domem Seniora na Witominie kończył się asfalt i dalej była droga polna utwardzona (żużlem czy czymś takim) aż do Wiczlinskiej przy obecnym Lidlu.
- 2 0
-
2022-10-27 08:44
Racja, powinien nie dawać zgód. (1)
W końcu mieszkania są zbyt tanie i jeszcze zostało trochę ludzi których na nie stać.
- 7 6
-
2022-10-27 16:43
zarąbisty
Komentarz, brawo , serio , kocham te komentarze pt nie dawać pozwoleń na budowę, lub kazać wybudować przy okazji 5 km ulicy
- 0 0
-
2022-10-27 09:20
Widziały gały co brały
- 6 1
-
2022-10-27 07:15
Gdynia Zachód (6)
Kolejny pozytywny artykuł o rozwoju komunikacyjnym Gdyni .
A tak na serio .
Kiedy ulica Nowa Chwarznieńska ?
Kiedy Obwodnica Witomina ?
Kiedy drogi rowerowe na Witominie ?- 86 5
-
2022-10-27 07:32
nie da sie, farbo nie namalujesz
- 21 5
-
2022-10-27 07:33
Masz nową drogę rowerową (1)
Przy hali . Mało, nie masz gdzie jeździć? Dokoła pola i lasy pełne dróg...
- 10 8
-
2022-10-27 14:54
Ogarniesz kiedyś
że jeździ się na rowerze nie tylko dla rekreacji, również by dojechać w konkretne miejsce, przy tym nie lawirując między autami na ulicy, a pieszymi na chodniku.
- 2 1
-
2022-10-27 07:48
Nigdy
- 7 0
-
2022-10-27 07:51
Nowaka Jeziorańskiego
Ktoś jeszcze pamięta? Obiecanki szczurzanki
- 20 1
-
2022-10-27 09:25
Popieram
I tak wszystko utknie na Witominie
- 4 3
-
2022-10-27 07:18
Węzła Cheaszczyno? Wow Panie ile oni ja wydłuża. A może jednak wezla Chwarzno?
- 32 1
-
2022-10-27 07:18
(10)
Jakaś kpina z mieszkańców. Pieniędzy może starczy na makietę i rozbiórkę starego chodnika. Już widzę wypowiedź miasta po przetargu typu"w trosce o dobro mieszkańców nie możemy zaakceptować ofert z uwagi na cenę..... "Ponad 10 lat temu chucznie zapowiadano przebudowy dróg w tej dzielnicy w ramach tzw. Gdynia a Zachód. Zbudowano nawet makietę jak z filmu Bareji..... Przebudowy w najbliższych latach nie będzie i o tym wiedzą doskonale Włodarze Miasta, ale z "gdyńskim uśmiechem" mamią mieszkańców. A co z obwodnicą Witomina, już prawie łopaty wbijano. Co tym razem stanie na przeszkodzie??? Wstyd Panowie Prezydenci tak oszukiwać.
- 74 9
-
2022-10-27 08:47
Wbij sobie do głowy teraz, żeby mniej bolało (9)
Żadnych nowych siatek dróg na skrajne obrzeża Trójmiasta nie będzie. Długo włodarzom polskich metropolii zajęło przyswojenie lekcji dot. suburbanizacji znanych w bardziej rozwiniętych krajach od 50 lat. Ale zrozumiały, że w efekcie tylko stymulują przeprowadzki do Banin i Chwaszczyn i ponoszą koszty obsługi ludzi, którzy podatki płacą już gdzie indziej. A że masz do czynienia z betonem, który budował na własny koszt np. odcinek leśny Kwiatkowskiego (jedyna droga o statusie miejskiej, nie krajowej, stanowiąca wyłączną obsługę dużego portu w całej UE) to już możesz sobie dopowiedzieć, że następcy będą się z problemem cackali mniej. Ktokolwiek by to był.
- 6 7
-
2022-10-27 08:54
(8)
Chwarzno i Wiczlino to część Gdyni, wbij sobie to do głowy.
- 10 5
-
2022-10-27 09:08
Peryferiami były i za 100 lat dalej będą.
- 5 5
-
2022-10-27 09:22
(6)
Czyli jednak chcesz, by bolało.
- 4 2
-
2022-10-27 09:49
(5)
Ja tam nie mieszkam, ale nie uważam że mieszkańcy tych dzielnic powinni być traktowani gorzej niż inni. Skoro miasto daje zgody na budowy nowych osiedli, to powinno myśleć też o rozwoju infrastruktury. Mnie nie cieszy nieszczęście innych, taki mam dziwny charakter.
- 7 4
-
2022-10-27 10:03
Czemu gorzej? (4)
Wodociągi, kanalizacja, sieci energetyczne itd - to wszystko budowane w polu kosztuje per łeb dużo więcej niż kosztowałoby w bardziej zwartym i uzbrojonym centrum wyłożenie każdego chodnika granitem, remont każdej ulicy i rekultywacja każdego zajeżdżonego trawnika. To wszystko liczono już w latach 70-tych tam, gdzie intensywnie rozwijały się suburbia. Już teraz mieszkaniec dolnego tarasu (płacąc przy tym więcej za mieszkanie) dotuje mieszkańca górnego tarasu - gdzie granica tego szaleństwa?
- 3 4
-
2022-10-27 10:09
(3)
To niech miasto nie daje zgód na budowę, jak mówisz, w polu. Tylko nie wiem czy w centrum znajdzie się jeszcze tyle dzialeczek do sprzedania.
- 2 3
-
2022-10-27 10:24
Miasto nie ma podstaw do odmówienia zgody na budowę - to regulują ustawy (2)
W normalnych krajach po prostu nikt by takiego produktu nie kupił. Na dolnym tarasie jest mnóstwo miejsca do budowania. Zerknij chociażby na położenie i rozmiar gdyńskich RODOSów. Popatrz na kończone inwestycje na działkach leśnych.
- 2 1
-
2022-10-27 11:02
(1)
W normalnych krajach za rozwój infrastruktury w mieście odpowiada miasto. W normalnych krajach nie wydaje się zgód na budowę bez planowania tejże infrastruktury.
- 1 1
-
2022-10-27 18:06
W normalnych krajach po prostu nikt nie wpadły na kupno mieszkania w bloku na polu
i by się potem nie dziwił, że plany ciągnięcia na pole infrastruktury od zera są na liście priorytetów grubo poniżej mediany
- 0 0
-
2022-10-27 07:23
(4)
Kto to pisał? Wagnera jak już a nie Wagera, nie ma takiej ulicy i węzeł też nie Chwaszczyno tylko Chwarzno, masakra :(
- 61 3
-
2022-10-27 07:32
Ojej pogubiłeś się
- 0 15
-
2022-10-27 08:03
Portal stawia na młodych redaktorów
licealistów, nie ma znaczenia, że nie rozróżniają Chwarzna od Chwaszczyna :P
- 21 0
-
2022-10-27 08:06
Late temu zrezygnowano chyba z korektorów, bo nagle zaczęły pojawiac się błedy w art.
- 15 0
-
2022-10-27 08:32
nawet nie potrafią przepisać propagandy którą podsuwają im władze miasta
- 12 2
-
2022-10-27 07:26
Inwestycji nie będzie
Bo tego bus pasa akurat się nie da namalować kubłem farby, a tylko to w Gdyni potrafią.
- 59 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.