• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

Piotr Weltrowski
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.



Często korzystasz z parkingów park&ride?

Latem informowaliśmy o planach miasta dotyczących rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na terenie Witomina, czyli na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka.

Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.

Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.

Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147. Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
  • budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
  • przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Jeszcze

    trzy lata na rowerze do centrum

    • 8 1

  • Poszerzą Chwarznieńską tak samo jak zbudują Obwodnicę Witomina. Takie bajki to w żłobkach.

    • 21 0

  • busapasy tylko na nowych pasach (19)

    miasto zapowiada dokładnie to. kierowcy: no teraz to już tego nie chcemy i po namyśle chcemy jeszcze większych korków i samochodozy

    • 11 10

    • (11)

      Kierowcy chcieli poszerzenia drogi w tym miejscu do dwóch pasów, wiec nie, miasto nie zapowiada dokładnie tego. Miasto zapowiada to co pasuje urzędnikom, nie mieszkańcom dzielnic kiepsko skomunikowanych z centum.

      • 11 7

      • Mogą sobie chcieć i pięćdziesięciu (10)

        Zachcianki nie są zabronione. To w sumie zabawne - kupić mieszkanie za obwodnicą i się dziwić, że jest kiepsko skomunikowane. No jest, było i będzie. Dlatego właśnie było tańsze.

        • 7 8

        • (9)

          Spójrz na mapę i zobacz gdzie jest Chwarzno a gdzie obwodnica, bo ignorancja zabawna nie jest.

          • 5 5

          • Pójdź za swoją radą, spójrz na mapę i popatrz, do obsługi której dzielnicy ten buspas jest budowany (8)

            bo zaiste ignorancja zabawna nie jest

            • 4 6

            • (6)

              Tyle tylko, że mieszkańcy tej dzielnicy nie chcą buspasa a dodatkowy pas drogi dla wszystkich

              • 3 6

              • A ja chcę myta na drogach wjazdowych dla niezameldowanych w Gdyni

                I to ma takie same szanse na realizację jak zachcianki przyspawanych do fotela samochodowego

                • 3 4

              • Którzy Mieszkańcy? (4)

                CI co jeżdżą zbiorkomem zabierając dzieścia razy mniej miejsca na drodze?

                • 2 3

              • mieszkam w Gdyni nie mam zamiaru sponsorowac KM takim jak ty (3)

                • 1 2

              • To nie dziw się, że zarysował się opór (2)

                Przed upublicznianiem kosztów prywatnych oszczędności przez takich jak ty. Sorry, drogi miejskie są budowane z udziału w PIT wszystkich mieszkańców, czy to zmotoryzowanych czy nie. Po sabotażu przychodów samorządów przez władze centralne środki te będą szły na najefektywniejsze z pkt widzenia zajętości miejsca i kosztów utrzymania infrastruktury środki transportu, a samochód osobowy w tych kategoriach jest na szarym końcu. Teraz możesz już minusować, za 20 lat wspomnisz me słowa

                • 2 1

              • juz za rok bedziecie historia (1)

                na poczatek koniec z dotacjami do biletow KM

                • 0 1

              • Ja na Szczurka głosowałem ostatni raz 3 kadencje temu i o raz za dużo

                ale jak myślisz, że on jest antysamochodowy, to dopiero się zdziwisz po zmianie władzy

                • 0 0

            • Nie kompromituj sie biedaku

              Spojrz jaki przekroj ma Charznienska za obwodnica to moze dyslisz sie dlaczego budowany buspas ma konczyc sie przu obwodnicy. Kompromitujaca jest twoja bezmyslnosc

              • 2 2

    • Najpierw rozbudowa drog, obwodnica Witomina (6)

      Potem ten ideologicznie motywowany buspas. Przez ostatnie 20+ lat ilosc mieszkancow Wiczlina wzrosla z 2-3 razy. A drogi jakie tam prowadza sa takie same jak byky za Gierka 50 lat temu Miasto powinno najpierw rozbudowac siec drog by nadazyc za wzrostem populacji . A tu zamiast tego wciskaja buspas. Zenada i kompromitacja wladz Gdyni

      • 2 4

      • Zważywszy, że 50 lat temu nie było jeszcze nawet obwodnicy Trójmiasta (5)

        to kompromitacją jest Twoja wiedza na temat historii infrastruktury drogowej w regionie

        • 3 3

        • Pisalem o drogach dojazdowych na Wiczlinoe (4)

          Przekroj Chwarznienskiej jest wciaz ten sam co 50 lat temu. Po jednym pasie w kazdym kierunku. Kompromitujaca to jest twoja bezmyslnosc.

          • 1 2

          • A wiesz, że każdy może sobie odpalić mapę Google (3)

            Ustawić się w dowolnym punkcie chwarznieńskiej między pętlą a obwodnicą, rzucić ludzikiem, cofnąć do zdjęć z 2011 i wyśmiać twoją tezę? Jak kłamać, to chociaż umiejętnie

            • 1 1

            • tai, bredzisz jak lucyk i nadal nie przedstawiles zadnego argumentu (2)

              zapraszam na Witomino - przejazd jak 50 lat temu
              odcinek od obowodnicy do Wiczlina ma przekroj taki jak 50 lat temu.... a teraz dawaj te zdjecia z googla i argumenty Nie4 moge sie doczekac.

              • 1 1

              • Czyli już nie cała Chwarznieńska, a tylko jej odcinek? (1)

                No proszę, da się naprostować fakty, tylko kultury (a raczej jej braku) już nie. Na Witominie bywam regularnie. Zostawiam samochód pod domem i jadę tam bardzo sprawnie autobusem, po tym buspasie co był wg ciebie 50 lat temu. I trochę mnie, przyznam, bawi to zamiłowanie do kiśnięcia ludzi w korkach. A na Wiczlinie byłem jak chciałem tam kupić mieszkanie i zdecydowałem, że nie chcę tam bywać. Bo ja nie wierzę w zapewnienia Hossy, tylko w powielanie się trendów z bardziej rozwiniętych krajów.

                • 0 3

              • dalej bredzisz trolu

                kogo obchodza twoje plany kupna mieszkania czy to gdzie parkujesz samochod?
                Przepustowosc Chwarznienskiej jest taka jak jej najwezsze odcinki - a te maja taki sam przekroj jak 50 lat temu. Od tego czasu miasto nie znalazlo sposobu by wybudowac normalna, podkreslam normalna droge dojazdowa Centrum-Obwodnica - nadal sznury pojazdow katuja mieszkancow Witomnia, dzien w dzien. To samo tyczy wyjazdu/wjazdu na Chwarzno-Wiczlino - mamy tam nadal jednospasmowke w standardzie gomulkowsko-gierkowskim - dobrym 50 lat temu gdy Wiczlino było wiochą, a nie teraz. Zbudowanie tam rond niczego tak naprawde nie zmienilo. Podsumowujac, przez ostatnie 20-30 lat ilosc mieszkancow Chwarzna-Wiczlina wzrosla 2-3 krotnie, a przepustowosc ukladu drogowego pozostala taka jak 50 lat temu. Nie ma obwodnicy Witomina i nie wiadomo kiedy bedzie. Zamiast rozbudowac wiczlinski odcinek Chwarznienskiej miasto brnie w ideologicznie motywowana budowe buspasa.... Ku uciesze troli, ktore "chcialy kupic mieszkanie na Wiczlinie ale nie kupily"

                • 1 0

  • Równi i równiejsi

    Kiedy władze miejskie zaczną korzystać z komunikacji zamiast służbowych aut?

    • 17 0

  • Do węzła Chwarzno

    Nie Chwaszczyno. Błąd w pierwszym akapicie.

    • 6 0

  • Autobus z Wiczlina na Oksywie (5)

    jedzie 1,5 godz. - masakra! Najpierw korek na Chwarznie, potem na Morskiej. Jaka to alternatywa?

    • 24 5

    • Alternatywą było myślenie przy kupnie mieszkania (3)

      • 4 13

      • (2)

        Zawsze się przeprowadzasz jak zmieniasz pracę?

        • 11 5

        • Nie muszę, atrakcyjne miejsca pracy dziwnym trafem powstają w okolicy mojego zamieszkania (1)

          • 4 6

          • Pracujesz w żabce ?

            • 0 0

    • Bez buspasów na pewno nie będzie żadnej.

      • 5 2

  • no cóż (2)

    jeśli chce się uwolnić miasto od samochodów to dokładnie takie działania są potrzebne - nie tylko takie ale między innymi takie

    • 16 28

    • Na razie świetnie im wychodzi uwalnianie miasta od mieszkańców, sklepików i usług.

      • 19 7

    • tak uwalniacie miasto, że centrum praktycznie upadło. Każdego dnia zamykają się kolejne biznesy

      • 19 6

  • Węzeł Chwaszczyno na Chwarznieńskiej!

    Wow... mają rozmach

    • 9 0

  • Adwokat diabła (7)

    Ten parking to nie taki zły pomysł. Na dawnej Chwarznieńskiej stoi teraz dużo nowych domów, w samym środku niczego i bez szans na przystanek w pobliżu.
    Inna sprawa, że artykuł o buspasie na Chwarznieńskiej czytałam już chyba rok temu, więc obawiam się, że znowu na planach się skończy.

    • 49 4

    • Może czytałaś dlatego że:

      Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.

      Takie rzeczy też trwają...

      • 9 2

    • Parking park&ride... dla 100 samochodów (3)

      To powinno się nazywać 'Czy tym razem znajdzie się miejsce? '.

      • 5 8

      • Uzgodnijcie zeznania, bo przed chwilą było, że zupełnie niepotrzebny (2)

        • 9 2

        • No (1)

          Na 100 aut zupełnie niepotrzebny

          • 3 7

          • terenu jest pod dostatkiem

            można dobudować więcej miejsc po drugiej stronie jezdni (na zachód) jak parking się wypełni

            • 2 0

    • Ten parking ma sens (1)

      Np. cały rejon Dębowej Góry ma tam 800-1200 metrów, rozbudowuje się też rejon po stronie Kmicica - sporo na "spacer" do przystanku. Duża część zwłaszcza młodzieży podjedzie sobie tam rowerem, gdzie będzie można go przypiąć - w 5 minut nikt nie zdąży nawet poczuć że jest zimno.

      Ja wiem że zawsze będzie grupa, która musi samochodem pojechać nawet do Żabki, cóż - kto bogatemu stać w korkach zabroni. Pojawi się realna alternatywa dla samochodu to ludzie zaczną się przesiadać, tak jak było to w innych miastach

      • 4 2

      • Dobrze dobrze

        Wy jedźcie autobusem, zwolnijcie miejsce, żebym nie stał za długo w korkach.

        • 2 0

  • A co z Obwodnicą Witomina?

    Fajnie że "coś" starają się robić ale potrzebne są konkrety a nie "coś" przebudowac

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane