- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (56 opinii)
- 3 Brytyjczycy zapraszają na urlop do Gdańska (72 opinie)
- 4 To samo morze, a toalety to nie problem (185 opinii)
- 5 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (111 opinii)
- 6 Co się stało z młodymi drzewami? (144 opinie)
Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride
Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.
Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.
Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.
Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.
- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
- budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
- przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.
Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Opinie (217) 6 zablokowanych
-
2022-10-27 07:53
Jeszcze
trzy lata na rowerze do centrum
- 8 1
-
2022-10-27 07:57
Poszerzą Chwarznieńską tak samo jak zbudują Obwodnicę Witomina. Takie bajki to w żłobkach.
- 21 0
-
2022-10-27 08:00
busapasy tylko na nowych pasach (19)
miasto zapowiada dokładnie to. kierowcy: no teraz to już tego nie chcemy i po namyśle chcemy jeszcze większych korków i samochodozy
- 11 10
-
2022-10-27 08:11
(11)
Kierowcy chcieli poszerzenia drogi w tym miejscu do dwóch pasów, wiec nie, miasto nie zapowiada dokładnie tego. Miasto zapowiada to co pasuje urzędnikom, nie mieszkańcom dzielnic kiepsko skomunikowanych z centum.
- 11 7
-
2022-10-27 08:54
Mogą sobie chcieć i pięćdziesięciu (10)
Zachcianki nie są zabronione. To w sumie zabawne - kupić mieszkanie za obwodnicą i się dziwić, że jest kiepsko skomunikowane. No jest, było i będzie. Dlatego właśnie było tańsze.
- 7 8
-
2022-10-27 08:58
(9)
Spójrz na mapę i zobacz gdzie jest Chwarzno a gdzie obwodnica, bo ignorancja zabawna nie jest.
- 5 5
-
2022-10-27 09:12
Pójdź za swoją radą, spójrz na mapę i popatrz, do obsługi której dzielnicy ten buspas jest budowany (8)
bo zaiste ignorancja zabawna nie jest
- 4 6
-
2022-10-27 09:53
(6)
Tyle tylko, że mieszkańcy tej dzielnicy nie chcą buspasa a dodatkowy pas drogi dla wszystkich
- 3 6
-
2022-10-27 10:12
A ja chcę myta na drogach wjazdowych dla niezameldowanych w Gdyni
I to ma takie same szanse na realizację jak zachcianki przyspawanych do fotela samochodowego
- 3 4
-
2022-10-27 11:32
Którzy Mieszkańcy? (4)
CI co jeżdżą zbiorkomem zabierając dzieścia razy mniej miejsca na drodze?
- 2 3
-
2022-10-27 14:36
mieszkam w Gdyni nie mam zamiaru sponsorowac KM takim jak ty (3)
- 1 2
-
2022-10-27 15:18
To nie dziw się, że zarysował się opór (2)
Przed upublicznianiem kosztów prywatnych oszczędności przez takich jak ty. Sorry, drogi miejskie są budowane z udziału w PIT wszystkich mieszkańców, czy to zmotoryzowanych czy nie. Po sabotażu przychodów samorządów przez władze centralne środki te będą szły na najefektywniejsze z pkt widzenia zajętości miejsca i kosztów utrzymania infrastruktury środki transportu, a samochód osobowy w tych kategoriach jest na szarym końcu. Teraz możesz już minusować, za 20 lat wspomnisz me słowa
- 2 1
-
2022-10-27 16:54
juz za rok bedziecie historia (1)
na poczatek koniec z dotacjami do biletow KM
- 0 1
-
2022-10-27 18:09
Ja na Szczurka głosowałem ostatni raz 3 kadencje temu i o raz za dużo
ale jak myślisz, że on jest antysamochodowy, to dopiero się zdziwisz po zmianie władzy
- 0 0
-
2022-10-27 11:35
Nie kompromituj sie biedaku
Spojrz jaki przekroj ma Charznienska za obwodnica to moze dyslisz sie dlaczego budowany buspas ma konczyc sie przu obwodnicy. Kompromitujaca jest twoja bezmyslnosc
- 2 2
-
2022-10-27 10:09
Najpierw rozbudowa drog, obwodnica Witomina (6)
Potem ten ideologicznie motywowany buspas. Przez ostatnie 20+ lat ilosc mieszkancow Wiczlina wzrosla z 2-3 razy. A drogi jakie tam prowadza sa takie same jak byky za Gierka 50 lat temu Miasto powinno najpierw rozbudowac siec drog by nadazyc za wzrostem populacji . A tu zamiast tego wciskaja buspas. Zenada i kompromitacja wladz Gdyni
- 2 4
-
2022-10-27 10:28
Zważywszy, że 50 lat temu nie było jeszcze nawet obwodnicy Trójmiasta (5)
to kompromitacją jest Twoja wiedza na temat historii infrastruktury drogowej w regionie
- 3 3
-
2022-10-27 11:30
Pisalem o drogach dojazdowych na Wiczlinoe (4)
Przekroj Chwarznienskiej jest wciaz ten sam co 50 lat temu. Po jednym pasie w kazdym kierunku. Kompromitujaca to jest twoja bezmyslnosc.
- 1 2
-
2022-10-27 15:37
A wiesz, że każdy może sobie odpalić mapę Google (3)
Ustawić się w dowolnym punkcie chwarznieńskiej między pętlą a obwodnicą, rzucić ludzikiem, cofnąć do zdjęć z 2011 i wyśmiać twoją tezę? Jak kłamać, to chociaż umiejętnie
- 1 1
-
2022-10-27 16:57
tai, bredzisz jak lucyk i nadal nie przedstawiles zadnego argumentu (2)
zapraszam na Witomino - przejazd jak 50 lat temu
odcinek od obowodnicy do Wiczlina ma przekroj taki jak 50 lat temu.... a teraz dawaj te zdjecia z googla i argumenty Nie4 moge sie doczekac.- 1 1
-
2022-10-27 18:16
Czyli już nie cała Chwarznieńska, a tylko jej odcinek? (1)
No proszę, da się naprostować fakty, tylko kultury (a raczej jej braku) już nie. Na Witominie bywam regularnie. Zostawiam samochód pod domem i jadę tam bardzo sprawnie autobusem, po tym buspasie co był wg ciebie 50 lat temu. I trochę mnie, przyznam, bawi to zamiłowanie do kiśnięcia ludzi w korkach. A na Wiczlinie byłem jak chciałem tam kupić mieszkanie i zdecydowałem, że nie chcę tam bywać. Bo ja nie wierzę w zapewnienia Hossy, tylko w powielanie się trendów z bardziej rozwiniętych krajów.
- 0 3
-
2022-10-27 19:42
dalej bredzisz trolu
kogo obchodza twoje plany kupna mieszkania czy to gdzie parkujesz samochod?
Przepustowosc Chwarznienskiej jest taka jak jej najwezsze odcinki - a te maja taki sam przekroj jak 50 lat temu. Od tego czasu miasto nie znalazlo sposobu by wybudowac normalna, podkreslam normalna droge dojazdowa Centrum-Obwodnica - nadal sznury pojazdow katuja mieszkancow Witomnia, dzien w dzien. To samo tyczy wyjazdu/wjazdu na Chwarzno-Wiczlino - mamy tam nadal jednospasmowke w standardzie gomulkowsko-gierkowskim - dobrym 50 lat temu gdy Wiczlino było wiochą, a nie teraz. Zbudowanie tam rond niczego tak naprawde nie zmienilo. Podsumowujac, przez ostatnie 20-30 lat ilosc mieszkancow Chwarzna-Wiczlina wzrosla 2-3 krotnie, a przepustowosc ukladu drogowego pozostala taka jak 50 lat temu. Nie ma obwodnicy Witomina i nie wiadomo kiedy bedzie. Zamiast rozbudowac wiczlinski odcinek Chwarznienskiej miasto brnie w ideologicznie motywowana budowe buspasa.... Ku uciesze troli, ktore "chcialy kupic mieszkanie na Wiczlinie ale nie kupily"- 1 0
-
2022-10-27 08:02
Równi i równiejsi
Kiedy władze miejskie zaczną korzystać z komunikacji zamiast służbowych aut?
- 17 0
-
2022-10-27 08:11
Do węzła Chwarzno
Nie Chwaszczyno. Błąd w pierwszym akapicie.
- 6 0
-
2022-10-27 08:16
Autobus z Wiczlina na Oksywie (5)
jedzie 1,5 godz. - masakra! Najpierw korek na Chwarznie, potem na Morskiej. Jaka to alternatywa?
- 24 5
-
2022-10-27 08:55
Alternatywą było myślenie przy kupnie mieszkania (3)
- 4 13
-
2022-10-27 08:58
(2)
Zawsze się przeprowadzasz jak zmieniasz pracę?
- 11 5
-
2022-10-27 09:14
Nie muszę, atrakcyjne miejsca pracy dziwnym trafem powstają w okolicy mojego zamieszkania (1)
- 4 6
-
2022-10-27 23:18
Pracujesz w żabce ?
- 0 0
-
2022-10-27 09:00
Bez buspasów na pewno nie będzie żadnej.
- 5 2
-
2022-10-27 08:22
no cóż (2)
jeśli chce się uwolnić miasto od samochodów to dokładnie takie działania są potrzebne - nie tylko takie ale między innymi takie
- 16 28
-
2022-10-27 08:29
Na razie świetnie im wychodzi uwalnianie miasta od mieszkańców, sklepików i usług.
- 19 7
-
2022-10-27 08:32
tak uwalniacie miasto, że centrum praktycznie upadło. Każdego dnia zamykają się kolejne biznesy
- 19 6
-
2022-10-27 08:27
Węzeł Chwaszczyno na Chwarznieńskiej!
Wow... mają rozmach
- 9 0
-
2022-10-27 08:29
Adwokat diabła (7)
Ten parking to nie taki zły pomysł. Na dawnej Chwarznieńskiej stoi teraz dużo nowych domów, w samym środku niczego i bez szans na przystanek w pobliżu.
Inna sprawa, że artykuł o buspasie na Chwarznieńskiej czytałam już chyba rok temu, więc obawiam się, że znowu na planach się skończy.- 49 4
-
2022-10-27 08:38
Może czytałaś dlatego że:
Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.
Takie rzeczy też trwają...- 9 2
-
2022-10-27 08:55
Parking park&ride... dla 100 samochodów (3)
To powinno się nazywać 'Czy tym razem znajdzie się miejsce? '.
- 5 8
-
2022-10-27 09:15
Uzgodnijcie zeznania, bo przed chwilą było, że zupełnie niepotrzebny (2)
- 9 2
-
2022-10-27 09:51
No (1)
Na 100 aut zupełnie niepotrzebny
- 3 7
-
2022-10-27 13:58
terenu jest pod dostatkiem
można dobudować więcej miejsc po drugiej stronie jezdni (na zachód) jak parking się wypełni
- 2 0
-
2022-10-27 12:29
Ten parking ma sens (1)
Np. cały rejon Dębowej Góry ma tam 800-1200 metrów, rozbudowuje się też rejon po stronie Kmicica - sporo na "spacer" do przystanku. Duża część zwłaszcza młodzieży podjedzie sobie tam rowerem, gdzie będzie można go przypiąć - w 5 minut nikt nie zdąży nawet poczuć że jest zimno.
Ja wiem że zawsze będzie grupa, która musi samochodem pojechać nawet do Żabki, cóż - kto bogatemu stać w korkach zabroni. Pojawi się realna alternatywa dla samochodu to ludzie zaczną się przesiadać, tak jak było to w innych miastach- 4 2
-
2022-10-27 23:22
Dobrze dobrze
Wy jedźcie autobusem, zwolnijcie miejsce, żebym nie stał za długo w korkach.
- 2 0
-
2022-10-27 08:31
A co z Obwodnicą Witomina?
Fajnie że "coś" starają się robić ale potrzebne są konkrety a nie "coś" przebudowac
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.