• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

Piotr Weltrowski
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.



Często korzystasz z parkingów park&ride?

Latem informowaliśmy o planach miasta dotyczących rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na terenie Witomina, czyli na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka.

Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.

Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.

Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147. Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
  • budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
  • przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Kto tam mieszka (3)

    Że tyle inwestycji

    • 13 1

    • szczur (1)

      • 5 0

      • I kucyk obok

        • 0 0

    • Nie ma inwestycji

      Tutaj, ulice szutry, brak oświetlenia, chodników, artykuły to nie inwestycja

      • 0 0

  • Przeciez ten łucyk to najwiekszy szkidnik Gdyni od czasów (4)

    II wojny światowej

    • 26 6

    • Od 1926

      • 6 0

    • szczur wiekszy

      • 5 0

    • (1)

      A nie Putin?

      • 0 1

      • putin szczurek jeden pies

        • 0 0

  • Kolejna pseudoinwestycja pod publikę (2)

    Która nie rozwiąże żadnych problemów mieszkańców dzielnic zachodnich. Co ma niby dać buspas - ano to, że steki samochodów będą stały w korku, a obok będzie wolny buspas, po którym kilka razy na godzinę przejedzie jeden autobus (Jak kto nie wierzy, to niech sprawdzi częstotliwość i kursów i liczbę linii). A co da parking? Ano nic, bo przy parkingu nie będzie ani stacji SKM, ani PKM, ani metra do centrum. Tyle w temacie. Będzie pusty buspas i pusty parking. Ewentualnie tirowcy będą tam zostawiać składy i zrobi się darmowy postój wraków, kamperów i przyczep reklamowych.

    • 31 7

    • a skąd wiesz ile wtedy autobusów będzie tamtędy jeździć? na ten samej zasadzie po co w ogóle ta droga kiedyś powstała - jak było pole to jeździło tam zero samochodów na godzinę, kto widział ubdować drogę dla zera samochodów na godzinę?

      • 6 8

    • Przystanek ZKM bedzie

      • 5 1

  • (1)

    Taaak, super "obwodnicę" z płyt jumbo na ul. Krausego też już mamy...... Wstyd i hańba , takie miasto a nie potrafi ogarnąć kilku kilometrów drogi dla najszybciej rozwijającej się dzielnicy w mieście. Najlepiej zamknijmy wszystkie drogi, auta postawmy na cegłówki, a do pracy i szkoły na czele z Prezydentem Markiem i Wojciechem pomkniemy na rowerach, hulajnogach etc. po super ścieżkach rowerowych, których jest pod dostatkiem. A jak ktoś się zmęczy to odpocznie sobie po drodze na ławeczce w kieszonkowym ogródku w towarzystwie sympatycznych "delfinków", popijając kawę w gdyńskim ekologicznym kubku.

    • 30 6

    • Nie tu dzwoni

      O obwodnice z plyt jumbo to trzeba sie zglosić do Wojtka kumpla, tego z Hossy

      • 1 0

  • Największym problem nie jest przejazd przez Chwarzno a przez Witomino. (1)

    Na Witominie tak naprawdę jest dość miejsca żebyzrobić po dwa pasy w każdą strone i nawet chodnik i scieżkę rowerową ale po co. Lepiej obiecywać fruszki na wierzbie. Na Chwarznie dwie rzeczy można poprWIĆ - przedłużyć prawoskręt na obwodnice (niedawno ten odcinek był modernizowany i tego nie zrobiono) światła na skrzyżowaniu Appolina - Chwarznienskiej - ułatwić wyjazd mieszkańcom z osiedla a autobusom dojazd do pętli. Chodnik ze scieżką jest niedawno zbudowany a ktoś za niego zaplacił teraz zniszczycie tylko dlatego że ktoś nie pomyślał? A tak naprawdę to powinna być nowa droga równolegla do Chwarznienskiej - już zapomnieliście - mam plany za ktore zaplaciliście a drogi jak nie ma tak nie ma i pewnie nie bedzie. Plan jest jak rozwiazać komunikacje w obrębie Chwarzna- Wiczlina dlaczego jest nie realizowany sie pytam?

    • 23 6

    • Tak, jasne

      Pogorszyć radykalnie standard życia własnym mieszkańcom za miliardy, aby później się z domków w gminie Szemud sprawniej śmigało.

      • 7 4

  • komunikacja

    buspas fajna sprwa tylko kursów komunikacji jak na lekarstwo a zapawiada się konflikt zbiorowy z kierowcami ZKM. i zapewne obcięcie kolejnych kursów aby zaoszczędzić. Obawiam się że miasta nie stać ani na budowę ani na komunikację.

    • 17 6

  • Doskonałe rozwiązanie. Teraz tylko trzeba znaleźć (albo wymyślić) problem, który rozwiązuje, bo z rzeczywistymi zapotrzebowaniami nie ma wiele wspólnego

    • 41 8

  • parking "park&ride" (4)

    kolejne pieniądze w błoto - parking przy Aldi stoi zawsze pusty. Może pan Łucyk najpierw pomyśli a potem coś zrobi.

    • 19 5

    • (2)

      A parking przy Aldi jest prywatny czy miejski?

      • 6 5

      • parking to parking (1)

        a wyrzucaniem pieniędzy w błoto powinno się zająć CBA

        • 8 7

        • Nie, prywatna własność to prywatna własność, a co do wyrzucania pieniędzy to się zgadza

          • 4 0

    • To nieprawda, pusty już dawno przestał być.

      • 2 0

  • A co do ku..nędzy z obwodnicą witomina???? (3)

    Może warto w końcu wywiązać się z tego a nie planować kolejnych dziwnych projektów!

    • 21 0

    • (1)

      Jest wizualizacja

      • 4 0

      • Zobaczysz ja jak świnia niebo

        • 1 0

    • Czytajcie uważnie!!!

      Toć tuż nad tymi opiniami jest link do ośmiu artykułów na ten temat.

      • 0 0

  • Za to powinny byc zarzuty karne (5)

    Dla Panów z UM. Kilka lat temu wyremontowali te droge i zostawili tylko jeden pas. Ścieżkę rowerowa zrobili odrazu przy jezdni dlatego teraz trzeba będzie to wszystko zerwać.planowanie na poziomie przedszkola. W prawdziwym biznesie dawno byli by bankrutami

    • 21 6

    • I jeszcze jakis pajac ich broni

      • 4 5

    • Dziękujemy za sugestię (2)

      następnym razem zaniechamy wszelkich remontów na kilkadziesiąt lat, aż do powstania rozwiązania docelowego. W międzyczasie zapraszamy na piechotę

      • 3 2

      • Poprostu trzeba myśleć (1)

        Skoro robie remont drogi i wiem że w przyszłości całe te pola beda zabudowane to odsuwam chodnik i droge rowerową 10m w strone pola (tam sa wolne hektary) i po sprawie. Za kilka lat wchodzi firma i dorabia pasy

        • 1 2

        • Te hektary to nie jest własność miasta

          • 1 0

    • w prawdziwym biznesie Łucyk był bankrutem, dopiero w UM Gdynia moze sie realizowac

      jego wczesniejsze dokonania biznesowe to katastrofa i wyłudzanie dotacji, teraz robi dokladnie to samo tyle, ze na wieksza skale.... jako vice prezydent do spraw rozwoju .....
      szczurek to ma poczucie humoru

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane