- 1 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (57 opinii)
- 2 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 3 Brytyjczycy zapraszają na urlop do Gdańska (74 opinie)
- 4 To samo morze, a toalety to nie problem (185 opinii)
- 5 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (111 opinii)
- 6 Co się stało z młodymi drzewami? (144 opinie)
Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride
Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.
Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.
Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.
Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.
- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
- budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
- przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.
Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Opinie (217) 6 zablokowanych
-
2022-10-27 08:33
Kto tam mieszka (3)
Że tyle inwestycji
- 13 1
-
2022-10-27 09:32
szczur (1)
- 5 0
-
2022-10-27 10:59
I kucyk obok
- 0 0
-
2022-10-27 16:46
Nie ma inwestycji
Tutaj, ulice szutry, brak oświetlenia, chodników, artykuły to nie inwestycja
- 0 0
-
2022-10-27 08:37
Przeciez ten łucyk to najwiekszy szkidnik Gdyni od czasów (4)
II wojny światowej
- 26 6
-
2022-10-27 09:24
Od 1926
- 6 0
-
2022-10-27 09:33
szczur wiekszy
- 5 0
-
2022-10-27 10:52
(1)
A nie Putin?
- 0 1
-
2022-10-27 16:11
putin szczurek jeden pies
- 0 0
-
2022-10-27 08:40
Kolejna pseudoinwestycja pod publikę (2)
Która nie rozwiąże żadnych problemów mieszkańców dzielnic zachodnich. Co ma niby dać buspas - ano to, że steki samochodów będą stały w korku, a obok będzie wolny buspas, po którym kilka razy na godzinę przejedzie jeden autobus (Jak kto nie wierzy, to niech sprawdzi częstotliwość i kursów i liczbę linii). A co da parking? Ano nic, bo przy parkingu nie będzie ani stacji SKM, ani PKM, ani metra do centrum. Tyle w temacie. Będzie pusty buspas i pusty parking. Ewentualnie tirowcy będą tam zostawiać składy i zrobi się darmowy postój wraków, kamperów i przyczep reklamowych.
- 31 7
-
2022-10-27 08:59
a skąd wiesz ile wtedy autobusów będzie tamtędy jeździć? na ten samej zasadzie po co w ogóle ta droga kiedyś powstała - jak było pole to jeździło tam zero samochodów na godzinę, kto widział ubdować drogę dla zera samochodów na godzinę?
- 6 8
-
2022-10-27 09:01
Przystanek ZKM bedzie
- 5 1
-
2022-10-27 08:41
(1)
Taaak, super "obwodnicę" z płyt jumbo na ul. Krausego też już mamy...... Wstyd i hańba , takie miasto a nie potrafi ogarnąć kilku kilometrów drogi dla najszybciej rozwijającej się dzielnicy w mieście. Najlepiej zamknijmy wszystkie drogi, auta postawmy na cegłówki, a do pracy i szkoły na czele z Prezydentem Markiem i Wojciechem pomkniemy na rowerach, hulajnogach etc. po super ścieżkach rowerowych, których jest pod dostatkiem. A jak ktoś się zmęczy to odpocznie sobie po drodze na ławeczce w kieszonkowym ogródku w towarzystwie sympatycznych "delfinków", popijając kawę w gdyńskim ekologicznym kubku.
- 30 6
-
2022-10-27 09:23
Nie tu dzwoni
O obwodnice z plyt jumbo to trzeba sie zglosić do Wojtka kumpla, tego z Hossy
- 1 0
-
2022-10-27 08:48
Największym problem nie jest przejazd przez Chwarzno a przez Witomino. (1)
Na Witominie tak naprawdę jest dość miejsca żebyzrobić po dwa pasy w każdą strone i nawet chodnik i scieżkę rowerową ale po co. Lepiej obiecywać fruszki na wierzbie. Na Chwarznie dwie rzeczy można poprWIĆ - przedłużyć prawoskręt na obwodnice (niedawno ten odcinek był modernizowany i tego nie zrobiono) światła na skrzyżowaniu Appolina - Chwarznienskiej - ułatwić wyjazd mieszkańcom z osiedla a autobusom dojazd do pętli. Chodnik ze scieżką jest niedawno zbudowany a ktoś za niego zaplacił teraz zniszczycie tylko dlatego że ktoś nie pomyślał? A tak naprawdę to powinna być nowa droga równolegla do Chwarznienskiej - już zapomnieliście - mam plany za ktore zaplaciliście a drogi jak nie ma tak nie ma i pewnie nie bedzie. Plan jest jak rozwiazać komunikacje w obrębie Chwarzna- Wiczlina dlaczego jest nie realizowany sie pytam?
- 23 6
-
2022-10-27 08:59
Tak, jasne
Pogorszyć radykalnie standard życia własnym mieszkańcom za miliardy, aby później się z domków w gminie Szemud sprawniej śmigało.
- 7 4
-
2022-10-27 08:52
komunikacja
buspas fajna sprwa tylko kursów komunikacji jak na lekarstwo a zapawiada się konflikt zbiorowy z kierowcami ZKM. i zapewne obcięcie kolejnych kursów aby zaoszczędzić. Obawiam się że miasta nie stać ani na budowę ani na komunikację.
- 17 6
-
2022-10-27 08:56
Doskonałe rozwiązanie. Teraz tylko trzeba znaleźć (albo wymyślić) problem, który rozwiązuje, bo z rzeczywistymi zapotrzebowaniami nie ma wiele wspólnego
- 41 8
-
2022-10-27 09:02
parking "park&ride" (4)
kolejne pieniądze w błoto - parking przy Aldi stoi zawsze pusty. Może pan Łucyk najpierw pomyśli a potem coś zrobi.
- 19 5
-
2022-10-27 09:09
(2)
A parking przy Aldi jest prywatny czy miejski?
- 6 5
-
2022-10-27 09:20
parking to parking (1)
a wyrzucaniem pieniędzy w błoto powinno się zająć CBA
- 8 7
-
2022-10-27 09:55
Nie, prywatna własność to prywatna własność, a co do wyrzucania pieniędzy to się zgadza
- 4 0
-
2022-10-27 15:05
To nieprawda, pusty już dawno przestał być.
- 2 0
-
2022-10-27 09:05
A co do ku..nędzy z obwodnicą witomina???? (3)
Może warto w końcu wywiązać się z tego a nie planować kolejnych dziwnych projektów!
- 21 0
-
2022-10-27 09:45
(1)
Jest wizualizacja
- 4 0
-
2022-10-27 09:54
Zobaczysz ja jak świnia niebo
- 1 0
-
2022-10-27 15:08
Czytajcie uważnie!!!
Toć tuż nad tymi opiniami jest link do ośmiu artykułów na ten temat.
- 0 0
-
2022-10-27 09:14
Za to powinny byc zarzuty karne (5)
Dla Panów z UM. Kilka lat temu wyremontowali te droge i zostawili tylko jeden pas. Ścieżkę rowerowa zrobili odrazu przy jezdni dlatego teraz trzeba będzie to wszystko zerwać.planowanie na poziomie przedszkola. W prawdziwym biznesie dawno byli by bankrutami
- 21 6
-
2022-10-27 09:21
I jeszcze jakis pajac ich broni
- 4 5
-
2022-10-27 10:34
Dziękujemy za sugestię (2)
następnym razem zaniechamy wszelkich remontów na kilkadziesiąt lat, aż do powstania rozwiązania docelowego. W międzyczasie zapraszamy na piechotę
- 3 2
-
2022-10-27 12:43
Poprostu trzeba myśleć (1)
Skoro robie remont drogi i wiem że w przyszłości całe te pola beda zabudowane to odsuwam chodnik i droge rowerową 10m w strone pola (tam sa wolne hektary) i po sprawie. Za kilka lat wchodzi firma i dorabia pasy
- 1 2
-
2022-10-27 15:41
Te hektary to nie jest własność miasta
- 1 0
-
2022-10-27 16:20
w prawdziwym biznesie Łucyk był bankrutem, dopiero w UM Gdynia moze sie realizowac
jego wczesniejsze dokonania biznesowe to katastrofa i wyłudzanie dotacji, teraz robi dokladnie to samo tyle, ze na wieksza skale.... jako vice prezydent do spraw rozwoju .....
szczurek to ma poczucie humoru- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.