• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

Piotr Weltrowski
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.



Często korzystasz z parkingów park&ride?

Latem informowaliśmy o planach miasta dotyczących rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na terenie Witomina, czyli na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka.

Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.

Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.

Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147. Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
  • budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
  • przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Oks

    Najłatwiej bus pasy dla Gdyni malować niż się zająć ciągle dziurawymi drogami...Czy NIK tego nie widzi że my tylko latamy te drogi na chwilę i nic na dłużej nie potrafimy zrobić...Mozą porą wymienić firmę do obsługi naszych drug.

    • 4 1

  • cyklista

    I dodać po dwa pasy rowerowe w każdą stronę i buss pass środkiem .! A jak ! Samochody są passe ..

    • 1 0

  • komunikacyjni ignoranci

    Jakim ignorantem trzeba być, żeby pakować kasę w budowę buspasa!!! Kierowcy dalej gnijcie sobie w korku i jedźcie do centrum miasta w 40 minut, tylko po to żeby przepuścić kilka autobusów. Potem będzie artykuł na trójmiasto.pl, że autobusy jadą szybciej o ... kilka minut, brawo!!!

    • 5 4

  • Ten buspas to już powinien być gotowy! Oczywiscie jak to w Gdyni; wizualizacji nie brak ale wykonania już tak. Niestety. Wg mnie obwodnica Witomina byłaby ważniejsza ale z nią również dokończenie wreszcie tzw koniczynki na S6 i Chwarznienskiej. Buspas przeniesie tylko korki w inne miejsce a problem pozostanie.

    • 15 3

  • Mieszkam na Chwarznie 14 lat i pamietam jakie piekne makiety nam tu pokazywali gdy hossa rozbudowywala Sokółkę. Od tego czasu tylko bloków ponastawiali i ludzie 20 minut 2 km do Obwodnicy jadą. Chwarznienska w stronę centrum powinna mieć 2 pasy co najmniej od 10 lat.

    • 9 0

  • Po co przetarg jak zawsze wygrywa badziew MTM

    • 1 1

  • Trele morele... (1)

    A co z rozbudowa Chwarznieńskiej od Domu Starców do Witawy? Czekamy już z 6 lat... a to Tutaj jest potrzebna inwestycja rozładowania korków. jak długo jeszcze? HALLO!!!

    • 5 1

    • No wlasnie - HALO! Pobudka!

      Ludzie interesujcie sie choc troche tematyka na ktora sie wypowiadajcie albo dajcie spokoj. Tuz nad tymi opniami jest link do osmiu artykulow na temat obwodnicy Witomina! Juz dawno bylo powiedziane ze Chwarznienska nie bedzie remontowana poki obwodnica nie powstanie bo inaczej kolejny armagedon komunikacyjny bedzie. Ile razy mozna to w kolko pisac...

      • 1 0

  • szczurek jak socjalizm...

    sam stwarza problem porpzez wydawanie zgod na budowe setek mieszkan gdzie jest jedna ulica główna a teraz zbiera laury bo zrobi buspas xdxdxd na dabrowe to sdamo...powstaja kolejne osiedla na giełdzie i kaczych bukach...choc tam ciut lepie jbo trsa kaszubska bedzie jednak dale jspietrzenie bedzie na dabrowie...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane