• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

Piotr Weltrowski
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej

Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.



Często korzystasz z parkingów park&ride?

Latem informowaliśmy o planach miasta dotyczących rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na terenie Witomina, czyli na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka.

Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.

Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.

Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147. Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
  • budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
  • przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Po co? (1)

    Kolejna nietrafiona inwestycja. Wszystko co robi UM to tylko ich wymysly chcąc na siłę wygonić auta z centrum. A potrzeby mieszkańców są zupełnie inne. Zmarnowane duże pieniądze.

    • 11 4

    • Nie wypowiadaj się za wszystkich mieszkańców

      • 3 4

  • Dobry ruch! Co dalej ze strategią rozwoju infrastruktury Chwarzna/Wiczlina? (1)

    Chwarzno/WIczlino to najszybciej rozwijająca się / rosnąca dzielnica w Gdyni.
    Niestety infrastruktura jest niewyskalowana do obsługi obecnego ruchu.
    Chętnie usłyszałbym o strategii i planach na usprawnienie znanych bolączek ORAZ koncepcji obsłużenia przystającego ruchu.

    • 21 16

    • koncepcji, planów, makiet i wizualzacji to Szczurek stworzył całe segregatory, wydał na to miliony złotych

      niestety tak zadłużył Gdynie, że teraz nie ma pieniędzy na realizację.

      • 0 2

  • Używasz za trudnych pojęć, pozwolę sobie przetłumaczyć: (2)

    Miasto zarobiło na sprzedaży działek, deweloperzy na sprzedaży mieszkań.
    Infrastrukturę miasto miało w d... choć to ich zadanie, żeby wcześniej o tym pomyśleć.
    Deweloper infrastrukturę miało w d... ale to nie ich zadanie, żeby wcześniej o tym pomyśleć.

    Mieszkańcy albo mieli infrastrukturę w d... - jakoś to będzie/nie znali się/nie mieli zdolności albo nie mieli w d... i liczyli na miasto.

    • 8 1

    • Większość się zgadza

      Co do korekt: (1) działki w tamtych okolicach sprzedawały osoby fizyczne (rolnicy) i oni na nich zarabiali; (2) zadaniem miasta jest myśleć o infrze w całym mieście, a nie tylko u wielbicieli sarenek, więc zaiste pomysły o 4+ pasach tamże może mieć w d... (3) deweloper infrastrukturę miał w d..., bo ma niezbyt rozgarniętych klientów i wie, że może (4) mieszkańcy owszem, myśleli że zaoszczędzą i jakoś będzie, ale nie zaoszczędzili (zmarnowane lata w korkach i koszt zakupu/utrzymania dodatkowych samochodów w rodzinie) i jest właśnie jakoś

      • 1 0

    • Deweloperzy

      Tylko dzięki nim miasto jeszcze jakkolwiek wygląda, gdyby nie to co hossa realizuje drogowo i inni deweloperzy ruina byłaby jeszcze większą, przerzucanie inwestycji na dewelopera jest przerzucaniem kosztu na nabywcę mieszkania i tyle, w innych miastach np Gdańsk drogi powstają, tylko że te miasta są zarządzane normalnie

      • 0 1

  • Przy stacjach SKM warto tworzyć cele podróży i parkingi Bike & Ride

    Parkingi dla samochodów przy stacjach SKM nie powinny być darmowe: tę przestrzeń lepiej wykorzystać na budowę miejsc pracy lub realizacji zakupów ew. osiedla mieszkaniowe. To się nazywa w USA Transit Oriented Development.

    • 3 14

  • Polak

    To komunistyczny nowy ład z Europy masz niemieć auta ,ale to lewactwo zniszczy Gdynię jeśli niebedzie ruch aut to biznes ucieknie a Gdynia zostanie że swoimi bus pasami

    • 6 1

  • Tzw inwestycja

    Nic nie zmieni, o ile dojdzie do skutku . Szumne zapowiedzi inwestycji o skali kosmetycznej to jest miarą upadku Gdyni. Podobnie było z chwaleniem się ułożeniem yombow na Krauzego. Za 1.5 roku wybory, powstaje opozycja, czas dać szansę innym, jeśli będą jeszcze gorsi o co trudno to komisarz. Oby nie ciągnąć tej agonii

    • 6 2

  • łucyk, mój ty panie...................

    • 3 0

  • Plany, plany, plany....

    • 3 0

  • Panie Prezydencie Szczurek zacznij przebudowę ulicy zielonej na oksywiu

    Tylko i znów pieniądze są pakowane w tamte dzielnice Gdyni.Oksywie znów zapomniane nawet radni Oksywia nie mają siły przebicia u prezydenta by skłonić go do remontu ulicy zielonej od ul płk Dąbka do bosmańskiej aswalt pamięta przejazd Papieża Jana Pawła 2 w 1986 r kanalizacja deszczowa z lat 70 nic kompletnie miasto nie robi w tej dzielnicy Gdyni

    • 3 0

  • Autobus linii 181 Chwarzno Sokolka - Oliwa petla tramwajowa (1)

    Na dobry początek rozwiązywania problemów drogowych byłoby miło, gdyby ZKM Gdynia przedłużył wreszcie linię 181 do pętli Chwarzno Sokółka. Mnóstwo osób o to zabiega od lat celem uzyskania bezpośredniego i szybkiego połączenia z Sopotem czy Oliwą (pętla tramwajowa). I nie pojmuje jakim trzeba być ......aby tak długo z tym zwlekać i dawać się prosić na wszelkich portalach. Wozokilometry zamiast do Kaczych Bukow przeszłyby na Gdynię Zachód. Ot cała zmiana

    • 5 0

    • hmmm to ma sens

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane