- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (188 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (222 opinie)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (65 opinii)
- 4 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (26 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (360 opinii)
- 6 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (276 opinii)
Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride
Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.
Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.
Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.
Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.
- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
- budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
- przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.
Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Opinie (217) 6 zablokowanych
-
2022-10-27 10:42
Po co? (1)
Kolejna nietrafiona inwestycja. Wszystko co robi UM to tylko ich wymysly chcąc na siłę wygonić auta z centrum. A potrzeby mieszkańców są zupełnie inne. Zmarnowane duże pieniądze.
- 11 4
-
2022-10-27 10:44
Nie wypowiadaj się za wszystkich mieszkańców
- 3 4
-
2022-10-27 10:49
Dobry ruch! Co dalej ze strategią rozwoju infrastruktury Chwarzna/Wiczlina? (1)
Chwarzno/WIczlino to najszybciej rozwijająca się / rosnąca dzielnica w Gdyni.
Niestety infrastruktura jest niewyskalowana do obsługi obecnego ruchu.
Chętnie usłyszałbym o strategii i planach na usprawnienie znanych bolączek ORAZ koncepcji obsłużenia przystającego ruchu.- 21 16
-
2022-10-27 12:10
koncepcji, planów, makiet i wizualzacji to Szczurek stworzył całe segregatory, wydał na to miliony złotych
niestety tak zadłużył Gdynie, że teraz nie ma pieniędzy na realizację.
- 0 2
-
2022-10-27 10:56
Używasz za trudnych pojęć, pozwolę sobie przetłumaczyć: (2)
Miasto zarobiło na sprzedaży działek, deweloperzy na sprzedaży mieszkań.
Infrastrukturę miasto miało w d... choć to ich zadanie, żeby wcześniej o tym pomyśleć.
Deweloper infrastrukturę miało w d... ale to nie ich zadanie, żeby wcześniej o tym pomyśleć.
Mieszkańcy albo mieli infrastrukturę w d... - jakoś to będzie/nie znali się/nie mieli zdolności albo nie mieli w d... i liczyli na miasto.- 8 1
-
2022-10-27 11:10
Większość się zgadza
Co do korekt: (1) działki w tamtych okolicach sprzedawały osoby fizyczne (rolnicy) i oni na nich zarabiali; (2) zadaniem miasta jest myśleć o infrze w całym mieście, a nie tylko u wielbicieli sarenek, więc zaiste pomysły o 4+ pasach tamże może mieć w d... (3) deweloper infrastrukturę miał w d..., bo ma niezbyt rozgarniętych klientów i wie, że może (4) mieszkańcy owszem, myśleli że zaoszczędzą i jakoś będzie, ale nie zaoszczędzili (zmarnowane lata w korkach i koszt zakupu/utrzymania dodatkowych samochodów w rodzinie) i jest właśnie jakoś
- 1 0
-
2022-10-27 12:24
Deweloperzy
Tylko dzięki nim miasto jeszcze jakkolwiek wygląda, gdyby nie to co hossa realizuje drogowo i inni deweloperzy ruina byłaby jeszcze większą, przerzucanie inwestycji na dewelopera jest przerzucaniem kosztu na nabywcę mieszkania i tyle, w innych miastach np Gdańsk drogi powstają, tylko że te miasta są zarządzane normalnie
- 0 1
-
2022-10-27 11:38
Przy stacjach SKM warto tworzyć cele podróży i parkingi Bike & Ride
Parkingi dla samochodów przy stacjach SKM nie powinny być darmowe: tę przestrzeń lepiej wykorzystać na budowę miejsc pracy lub realizacji zakupów ew. osiedla mieszkaniowe. To się nazywa w USA Transit Oriented Development.
- 3 14
-
2022-10-27 11:44
Polak
To komunistyczny nowy ład z Europy masz niemieć auta ,ale to lewactwo zniszczy Gdynię jeśli niebedzie ruch aut to biznes ucieknie a Gdynia zostanie że swoimi bus pasami
- 6 1
-
2022-10-27 12:10
Tzw inwestycja
Nic nie zmieni, o ile dojdzie do skutku . Szumne zapowiedzi inwestycji o skali kosmetycznej to jest miarą upadku Gdyni. Podobnie było z chwaleniem się ułożeniem yombow na Krauzego. Za 1.5 roku wybory, powstaje opozycja, czas dać szansę innym, jeśli będą jeszcze gorsi o co trudno to komisarz. Oby nie ciągnąć tej agonii
- 6 2
-
2022-10-27 12:16
łucyk, mój ty panie...................
- 3 0
-
2022-10-27 13:30
Plany, plany, plany....
- 3 0
-
2022-10-27 15:08
Panie Prezydencie Szczurek zacznij przebudowę ulicy zielonej na oksywiu
Tylko i znów pieniądze są pakowane w tamte dzielnice Gdyni.Oksywie znów zapomniane nawet radni Oksywia nie mają siły przebicia u prezydenta by skłonić go do remontu ulicy zielonej od ul płk Dąbka do bosmańskiej aswalt pamięta przejazd Papieża Jana Pawła 2 w 1986 r kanalizacja deszczowa z lat 70 nic kompletnie miasto nie robi w tej dzielnicy Gdyni
- 3 0
-
2022-10-27 15:09
Autobus linii 181 Chwarzno Sokolka - Oliwa petla tramwajowa (1)
Na dobry początek rozwiązywania problemów drogowych byłoby miło, gdyby ZKM Gdynia przedłużył wreszcie linię 181 do pętli Chwarzno Sokółka. Mnóstwo osób o to zabiega od lat celem uzyskania bezpośredniego i szybkiego połączenia z Sopotem czy Oliwą (pętla tramwajowa). I nie pojmuje jakim trzeba być ......aby tak długo z tym zwlekać i dawać się prosić na wszelkich portalach. Wozokilometry zamiast do Kaczych Bukow przeszłyby na Gdynię Zachód. Ot cała zmiana
- 5 0
-
2022-10-27 17:26
hmmm to ma sens
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.