- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (251 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (90 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
- 6 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24005__kr.webp)
- To bardzo duża inwestycja. Planowana była od lat, a teraz mam wrażenie, że nasze plany zaczynają się spełniać - stwierdził Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Inwestycja zakłada wybudowanie w ciągu 3 lat terminalu kontenerowego, o potencjale przeładunkowym 500 tys. kontenerów 20 - stopowych rocznie, oraz dwóch miejsc postojowych dla statków o długości 330 metrów każdy.
Budowa terminalu będzie tylko pierwszym etapem inwestycji. Kolejne, planowane na następne 7 lat, zakładają powstanie m.in. sieci obsługi ruchu kontenerowego, centrum logistycznego oraz terminalu promowo - pasażerskiego. Dzięki tym inwestycjom powstać ma w gdańskim porcie 4 tys. nowych miejsc pracy. W sumie w ciągu 10 - 12 lat DCT zamierza zainwestować w gdańskim porcie 500 milionów dolarów. Docelowo w Gdańsku ma być przeładowywanych 1 mln kontenerów. Według prezesa DCT Jamesa Sutcliffa inwestycję tę wymogło zwiększające się zapotrzebowanie na przewozy kontenerowe w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niej gdański port stanie się ważnym punktem przeładunkowym, który w przyszłości obsługiwać ma także transport kontenerowy z Białorusi, Ukrainy, Słowacji i Czech.
Niezbędna będzie więc budowa połączeń drogowych umożliwiających dostarczanie i odbiór z portu kontenerów oraz dróg łączących Gdańsk z Ukrainą i Czechami oraz połączeń kolejowych.
- Mam nadzieję, że wraz z rozbudową portu będzie szła w parze rozbudowa sieci dróg dojazdowych. Kiedy więc terminal zostanie oddany do użytku nie będzie problemów. Zobowiązania zaczniemy spłacać po czterech latach od realizacji inwestycji. Kredyt natomiast powinniśmy spłacić w ciągu 15 lat - uznał Sutcliffe. Brytyjczycy zapewniają, że mają doświadczenie w tego typu inwestycjach, gdyż obsługują cztery podobne terminale: dwa w Wielkiej Brytanii oraz na Malcie i na Bliskim Wschodzie.
Opinie (55)
-
2003-03-06 09:44
ciaptak
to sie nazywa po prostu "twórcze spojrzenie z nawiązaniem do historii"
:]- 0 0
-
2003-03-06 10:03
zablokować tę inwestycję!
tymi kontenerami będą przywozić nakoksowane kurczaki z UE, zamiast naszych, polskich, ekologicznych!
chopy! nie dajmy się obcym kurom! blokujemy!
chopy razem!- 0 0
-
2003-03-06 10:16
latarnik
Pytałem się o głównych odbiorców tego towaru. Czy jest nim Polska czy Rosja czy Ukraina czy Czechy czy inne Czy
I jak to ma się w procentach- 0 0
-
2003-03-06 10:23
a mi sie mamo podoba epoka amerykańskich pionierów:)
na nich sie obecnie chciałbym wzorować
prawo stosowane na miejscu przy pomocy szubienicy
walka z czerwonymi(skórami)
no i te wozy co jechały na zachód:))
tak powinniśmy zacząć:)
jak pionierzy...- 0 0
-
2003-03-06 10:24
latarnik idac twoim tokiem myslenia
to rzeczywiscie trzeba przenosic towary eskadrami golebiowymi.
Jasne ze sa problemy z pkp ale i tak trzeba ja reformowac a wzmozenie transportu spowoduje jej retownosc :ale co jo godom co jo godom.Do tego potrzeba ludzi z inwencja i werwa.
PO co myslec dalej niz do plotu.- 0 0
-
2003-03-06 10:27
Latarnik
Przeczytałem artykuł, a tam się rozważa przyszłość. Chciałbym wiedzieć jak na dzień dzisiejszy się sprawy mają. Znając tempo naszych inwestycji, zanim pobudujemy te autostrady i uzdatnimy kolej, państwa docelowe chcąc nie chcąc będą musiały poszukać innych sposobów na odbiór tych towarów, a wtedy inwestycja może spalić się na panewce.
- 0 0
-
2003-03-06 10:29
zawsze byłam po stronie indian
chyba zaczne strugać strzały...- 0 0
-
2003-03-06 10:31
uważaj mamo na swoje skalpy:))
- 0 0
-
2003-03-06 10:42
niezorientowany
No coz, procentow Ci nie podam, bo nie mam dokladnych danych, ale droga morska nie przychodzi do Polski az tak wiele kontenerow do innych krajow, ani z nich. Wydaje mi sie, ze ponizej 10%. Natomiast kontenery z poludnia ida glownie przez Niemcy. Nawet z poludnia Polski, nie tylko z Czech, czy innych krajow. Dlatego, ze Niemcy maja dobrze rozbudowane drogi i szybko dzialajaca kolej... prywatna, nie tylko panstwowa. Tak jest od lat, a inwestycje w drogi moga przyciagnac czesc tego transportu do nas, potem przez nasze porty.
Ciaptak: Dopoty, dopoki kolej towarowa jest u nas faktycznym monopolem - niewiele sie zmieni. I dotyczy to glownie ludzi, a nie tylko infrastruktury. Sa nowoczesne bazy przeladunkowe, ale i tak pozniej np. komputerowy, szybki obieg dokumentow jest wstrzymywany przez archaiczne metody dzialania PKP, ktorych sie nie przeskoczy, bo jest... prawo kolejowe. W drogi po prostu inwestowac jest taniej, a poza tym po drogach jezdza nie tylko ciezarowki, szarzy obywatele tez :)- 0 0
-
2003-03-06 10:59
skalpowanie jest nieestetyczne i odpada
zrobię sobie pióropusz- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.