- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (251 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (90 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
- 6 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24005__kr.webp)
- To bardzo duża inwestycja. Planowana była od lat, a teraz mam wrażenie, że nasze plany zaczynają się spełniać - stwierdził Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Inwestycja zakłada wybudowanie w ciągu 3 lat terminalu kontenerowego, o potencjale przeładunkowym 500 tys. kontenerów 20 - stopowych rocznie, oraz dwóch miejsc postojowych dla statków o długości 330 metrów każdy.
Budowa terminalu będzie tylko pierwszym etapem inwestycji. Kolejne, planowane na następne 7 lat, zakładają powstanie m.in. sieci obsługi ruchu kontenerowego, centrum logistycznego oraz terminalu promowo - pasażerskiego. Dzięki tym inwestycjom powstać ma w gdańskim porcie 4 tys. nowych miejsc pracy. W sumie w ciągu 10 - 12 lat DCT zamierza zainwestować w gdańskim porcie 500 milionów dolarów. Docelowo w Gdańsku ma być przeładowywanych 1 mln kontenerów. Według prezesa DCT Jamesa Sutcliffa inwestycję tę wymogło zwiększające się zapotrzebowanie na przewozy kontenerowe w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niej gdański port stanie się ważnym punktem przeładunkowym, który w przyszłości obsługiwać ma także transport kontenerowy z Białorusi, Ukrainy, Słowacji i Czech.
Niezbędna będzie więc budowa połączeń drogowych umożliwiających dostarczanie i odbiór z portu kontenerów oraz dróg łączących Gdańsk z Ukrainą i Czechami oraz połączeń kolejowych.
- Mam nadzieję, że wraz z rozbudową portu będzie szła w parze rozbudowa sieci dróg dojazdowych. Kiedy więc terminal zostanie oddany do użytku nie będzie problemów. Zobowiązania zaczniemy spłacać po czterech latach od realizacji inwestycji. Kredyt natomiast powinniśmy spłacić w ciągu 15 lat - uznał Sutcliffe. Brytyjczycy zapewniają, że mają doświadczenie w tego typu inwestycjach, gdyż obsługują cztery podobne terminale: dwa w Wielkiej Brytanii oraz na Malcie i na Bliskim Wschodzie.
Opinie (55)
-
2003-03-06 11:04
Latarnik
Właśnie tak to widzę.
Nie ta kolejność.
Najpierw drogi i kolej a później makro terminale dla całego RWPG
Tak na chłopski rozum.
Nie zaczyna się akcji od wytrysku, tylko od gry wstępnej.- 0 0
-
2003-03-06 11:15
Mama
A jak już wetkniesz sobie ten pióropusz, to co założysz na głowę
żeby było estetycznie i etycznie?- 0 0
-
2003-03-06 11:18
jest też katatanka
śmierć przez katatanke jest straszną śmiercią
ostrzegam mamo..
żeby nie było - a nie mówiłem- 0 0
-
2003-03-06 11:21
na głowę polecamy w tym roku INDIŃSKI BERET
z sokolim piórem zamiast antenki- 0 0
-
2003-03-06 11:24
W pupę piuropusz, na głowę INDIŃSKI BERET z sokolim piórem zamiast antenki
I można udawać skalnego ptaka- 0 0
-
2003-03-06 11:25
Latarnik
NIemcy czy francja juz 15 lat wstecz zrozumieli to czego ty przez mysl nie przepuscisz.
POnad 85% transportu ladowego kontenerow odbywa sie koleja.
Przejazdy dystansowe to w niemczech 100 % kolej. Oczywiscie inaczej sie to ma jezeli chodzi o tranzyt. Tutaj wchodza w gre takie kraje jak polska czy rosja albo inne potegi w onucach gdzie przewozy kolejowe sa niedopomyslenia bo kojarza sie z ciuchcia.
Ale i na to niemcy rade znalezli beda oplaty za przejazdy tranzytowe i to slone. KOszt u trzymania autostrad i drog dojazdowych jest zbat wysoki aby to dotowac.
POjedz autostrada i policz ciezarowki niemieckie z kontenerami jezeli w ciagu godziny spotkasz jakas to masz szczescie.
Dodam tylko ze Cargo DB jest spolka skarbu panstwa czyli jak w polsce - monpol. A jednak sie kreci.
Tyle ze w polsce cargo jeszcze dodatkowo zostalo przekazane w rece subwykonawcow i tam jest balagan i lapowki oraz nieretownosc kolei pogrzebane.- 0 0
-
2003-03-06 11:26
piuro piurnik piuropusz
Coś nie tak?- 0 0
-
2003-03-06 11:26
niezorientowany
a kto tak mówi, że sie nie zaczyna??
jesteś chyba niezorientowany co??
dziadek ci takich bzdur naplótł??- 0 0
-
2003-03-06 11:28
ty SB
z tego co o tobie wiemy to też PRYMASEM w szkole nie byłeś:)- 0 0
-
2003-03-06 11:33
zorientowany
A pewnie że nie zaczyna.
Przykład Iraku.
Najpierw im trysło.
A teraz mają problem jak to wszystko do USA przepompować.
Właśnie pojawiły się zastępy amerykańskich inwestorów.
Będą pomagać.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.