- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (251 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (90 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
- 6 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- To bardzo duża inwestycja. Planowana była od lat, a teraz mam wrażenie, że nasze plany zaczynają się spełniać - stwierdził Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Inwestycja zakłada wybudowanie w ciągu 3 lat terminalu kontenerowego, o potencjale przeładunkowym 500 tys. kontenerów 20 - stopowych rocznie, oraz dwóch miejsc postojowych dla statków o długości 330 metrów każdy.
Budowa terminalu będzie tylko pierwszym etapem inwestycji. Kolejne, planowane na następne 7 lat, zakładają powstanie m.in. sieci obsługi ruchu kontenerowego, centrum logistycznego oraz terminalu promowo - pasażerskiego. Dzięki tym inwestycjom powstać ma w gdańskim porcie 4 tys. nowych miejsc pracy. W sumie w ciągu 10 - 12 lat DCT zamierza zainwestować w gdańskim porcie 500 milionów dolarów. Docelowo w Gdańsku ma być przeładowywanych 1 mln kontenerów. Według prezesa DCT Jamesa Sutcliffa inwestycję tę wymogło zwiększające się zapotrzebowanie na przewozy kontenerowe w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niej gdański port stanie się ważnym punktem przeładunkowym, który w przyszłości obsługiwać ma także transport kontenerowy z Białorusi, Ukrainy, Słowacji i Czech.
Niezbędna będzie więc budowa połączeń drogowych umożliwiających dostarczanie i odbiór z portu kontenerów oraz dróg łączących Gdańsk z Ukrainą i Czechami oraz połączeń kolejowych.
- Mam nadzieję, że wraz z rozbudową portu będzie szła w parze rozbudowa sieci dróg dojazdowych. Kiedy więc terminal zostanie oddany do użytku nie będzie problemów. Zobowiązania zaczniemy spłacać po czterech latach od realizacji inwestycji. Kredyt natomiast powinniśmy spłacić w ciągu 15 lat - uznał Sutcliffe. Brytyjczycy zapewniają, że mają doświadczenie w tego typu inwestycjach, gdyż obsługują cztery podobne terminale: dwa w Wielkiej Brytanii oraz na Malcie i na Bliskim Wschodzie.
Opinie (55)
-
2003-03-06 17:18
latarnik
przekopałem wszystkie swoje notatki. Jedynym gościem który ciekawosci notował numery rejestracyjne aut, był niejaki SUŁEK
Zmiana nicka? ...Hmmm- 0 0
-
2003-03-06 21:48
ano zobaczy...
Uwierzę gdy zobaczę jak rusza budowa autostrady A1, bo jeśli nie ruszy to będziemy mieli nie 4000tys.miejsc pracy tylko 500 mln. kiepskiej jakości papieru do d... tymbatrdzie, że zielona farbana dolarach nigdy nie wysycha dokońca i brudzi skórę...
- 0 0
-
2003-03-07 08:05
TEU
St. Petersk, Kotka, Helskinki mogą czasem w zimie zamarznąć więc może pozostaje Gdańsk ze swoim terminalem?, co do prędkości transportu kolejowego - z Gdańska i z Gdyni kursują regularne pociągi towarowe z kontenerami na Ukrainę do portów czarnomorkich i do (o zgrozo!) Hamburga. Czas przejazdu tych pociągów jest naprawdę bardzo krótki. Budowa terminala kontenerowego w Gdańsku (zanurzenie chyba ze 13m) jest prawdziwą szansą dla całej Polski. No i te tereny do zagospodarowania w Gdańsku. Może będzie to jednak udana inwestycja tak jak np. nowa Baza Promowa na Westerplatte?
- 0 0
-
2003-03-07 09:48
notowania; )
Bez zmiany nicka - numery kontenerow (nie samochodow!) notuje ze wzgledu na prace i troche z ciekawosci. Zreszta nie jestem w tym ortodoksyjny.
Pociag kontenerowy do Hamburga z Gdyni ma krotki czas przejazdu? Eee... nie przesadzaj. Nie mowiac o tym, ze nie jezdzi bezposrednio, tylko z tego co wiem, przez Poznan lub Lodz.
Gdzies cos ktos napisal, ze warto by bylo drogi NAJPIERW zbudowac, a potem sie porywac na terminal. Calkowicie sie zgadzam :)- 0 0
-
2003-03-09 20:03
budowa terminala
to dobry pomysł , bo przynajmniej zamiast płacić za darmo zasiłki - będzie praca . Zarówno podczas budowy jak i po wybudowaniu . Jest tylko ryzyko że przy Polskim prawie , to co dzisiaj jest opłacalne , jutro możebyć już nieaktualne .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.