• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontroler Renomy zwolniony po uderzeniu agresywnego pasażera

Michał Sielski
10 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
W autobusach często dochodzi do ostrej wymiany zdań pomiędzy pasażerami "na gapę" i kontrolerami. W autobusach często dochodzi do ostrej wymiany zdań pomiędzy pasażerami "na gapę" i kontrolerami.

Nie miał biletu, a kontrolerowi kazał się "odwalić". Potem nie chciał pokazać dokumentów, głośno przeklinał, wreszcie zaczął szarpać i sprowokował bójkę. W jej efekcie pracownik Renomy został zwolniony z pracy. Słusznie?



Kto zazwyczaj zachowuje się prowokacyjnie podczas kontroli biletów?

Niemal każdego dnia dostajemy od naszych czytelników maile, w których opisywane są rozmaite sytuacje z udziałem kontrolerów. Zwykle ich autor jechał bez biletu, a w liście do redakcji skarży się, że mandat dostał niesłusznie, bo bilet "właśnie chciał kupić", albo "właśnie chciał go skasować".

Jednak list, jaki dostaliśmy tym razem, był zupełnie inny. Jego autorka opisała sytuację, w której kontroler musiał bronić się przed agresywnym pasażerem.

- Chwilę po godz. 4 rano, w autobusie N6 w Gdańsku, była kontrola biletów. Na wysokości Moreny kontroler poprosił młodego mężczyznę o bilet. Ten najpierw wyjął nieważny bilet, a potem kazał się kontrolerowi "odwalić" - relacjonuje nasza czytelniczka, pani Katarzyna.

Poproszony o dokument tożsamości mężczyzna zaczął zachowywać się bardzo agresywnie. Krzyczał i ubliżał kontrolerowi, potem przeszedł do rękoczynów.

- Zaczął wymachiwać rękoma, chcąc uderzyć kontrolera w twarz, następnie chciał go uderzyć "z główki". Kontroler wyprowadził go na przystanku z autobusu. Uważam, że bardzo dobrze postąpił z agresywnym pasażerem - dodaje pani Katarzyna.

Jej zdania nie podzieliły jednak władze firmy, tym bardziej, że na przystanku doszło do czegoś, czego nasza czytelniczka nie dojrzała.

- Sprowokowany przez pasażera kontroler, uderzył go pięścią w twarz. ZW Renoma nie może zaakceptować takiej postawy. Kontroler musi być odporny na zaczepki, nie może pod żadnym pozorem uderzyć pasażera. W tej sytuacji stosunek pracy został rozwiązany - informuje adwokat Łukasz Syldatk, reprezentujący ZW Renoma.

Od kilkunastu dni obowiązuje znowelizowana ustawa o transporcie publicznym, która pozwala kontrolerom m.in. ująć pasażera jadącego bez ważnego biletu. Ustawa jest jednak kontrowersyjna, pozostawia bowiem możliwość interpretacji.

Kontrolerzy często muszą sobie radzić z agresywnymi lub pijanymi pasażerami na gapę. I nadal nie wiadomo na co w takim wypadku pozwala im prawo.

- Tym razem przyczyną zajścia była agresja ze strony nieuczciwego pasażera, który nie dość, że wyłudzał darmowy przejazd, to wywołał także awanturę. Niestety z taką postawą kontrolerzy nierzadko się spotykają. Kontroler tłumaczył, że puściły mu nerwy. Można go zrozumieć, ale złamał obowiązujące standardy pracy - podkreśla Łukasz Syldatk.

Miejsca

Opinie (567) ponad 50 zablokowanych

  • DARMOWA KOMUNIKACJA!!

    to ze ten kanar akurat trafił na agresywnego cwaniaczka to go wcale nie upowaznia do lania po mordzie,w takiej sytuacji powinien wezwac psy...i za to wlasnie wylecial!!!a po drugie to uwazam ze przejazd komunikacja miejska powinien byc darmowy dla wszystkich bez wyjatku a nie tylko dla starych mocherow bo w takich warunkach jak sie jezdzi po gdansku to sie lepiej z buta przejsc!!!zima gnoje oszczedzaja na ogrzewaniu a latem zamiast klimy to sauna w komunikacji i do tego bilety takie drogie,ja sie pytam za co???

    • 5 7

  • jechala na msze na 6sta ;)

    • 3 1

  • gosia

    Zwalniać chamow

    • 4 4

  • kierowca kontroler (1)

    Więc tak powinno wyglądać: wsiadający do autobusu powinni wchodzić przednimi drzwiami a wychodzić tylnymi drzwiami kierowca powinien sprawdzać bilety miesięczne, sprzedawać bilety jednorazowe i je kasować. Najpierw odpowiednio wypuścić wysiadających potem wpuścić przednimi drzwiami. Tak właśnie jest w Szwecji. Jeśli ktoś wtargnie do autobusu kierowca mówi przez mikrofon proszę wysiąść albo kupić u niego bilet, jak nie dojdzie do skutku to kierowca nie odjedzie, pasażerowie zaczną się buntować, powód jest prosty, iż się spóźnią się do pracy.

    • 11 4

    • a ty bys czekal 10 minut bo 20 osob chce kupic bilet...

      nez sensu nie w tym miescie gdzie co 1-2 min jest przystanek

      • 2 0

  • Kto pracuje w renomie??

    do renomy idą tylko tacy co nie nadają sie do normalnej pracy. Pracownicy renomy to lewusy. Kto normalny nadstawia mor.e za parę groszy na umowę zlecenie?? Tylko idio ta. najwyraźniej tak mu było pisane. hehe

    • 6 7

  • Dc

    Kontrolerzy z Renomy czesto bywaja agresywni, juz dawno ktos powinien z nimi zrobic porzadek.pzdr

    • 3 6

  • nie powinien zostac zwolniony

    dla mnie bardzo dobrze zrobił

    • 9 3

  • Ciekawe że zawsze tuszowali takie sprawy (1)

    - Ty wariatko, ty małpo, co ty wyrabiasz, nienormalna krowo?! - usłyszałem podniesiony męski głos. Podniosłem głowę znad gazety i zobaczyłem trzech osiłków przytrzymujących w kącie tramwaju jakąś drobną kobietę. - Aha, Renoma sprawdza bilety - pomyślałem

    (...)

    - Co wy wyrabiacie, puśćcie ją! Uspokójcie się! - apelowała starsza kobieta.

    - Panowie, to jest kobieta! Trochę umiaru! - wtórował jej jakiś mężczyzna.

    - o******** się! Wszyscy! Ona jest moja! -



    Powyższe cytaty pochodzą z artykułu "Skandaliczne zachowanie kontrolerów Renomy" dnia 9 czerwca 2008,



    No i tamci dalej pracują, ciekawe że akurat ten jeden wyleciał...

    • 8 8

    • Słucham?

      Skąd wiesz, że pracują? Wiesz jaką Renoma ma rotację pracowników? 3 lata to dla nich cała epoka.

      • 2 1

  • bobrze mu tak

    Zniszczyć renome i szpicli którzy tam pracują

    • 5 5

  • słowniki się kłaniają

    "Kontroler wyprowadził go na przystanku z autobusu"
    śladami szmatgazety widzę idziecie

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane