• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjne reklamy: Inna jazda i inne szycie

Magdalena Raszewska
3 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 13:40 (3 kwietnia 2008)
Kontrowersyjne hasła, absurdalne ilustracje - reklama miała budzić i budzi emocje. Kontrowersyjne hasła, absurdalne ilustracje - reklama miała budzić i budzi emocje.

Na początku kwietnia na ulicznych reklamach pojawiły się dwuznaczne (jednoznaczne?) hasła: "Obrabianie dziurek", "Obciąganie guzików" i "Krochmalenie poszwy". - To perfidne wykorzystywanie podatności młodzieży na bodźce związane z seksem - oceniają psychologowie.



W ten sposób pod hasłem "Szyjemy inaczej" marka CroppTown, należąca do trójmiejskiej firmy odzieżowej LPP, reklamuje swoją nową kolekcję. Reklamy pojawiły się w największych polskich miastach - na billboardach, wiatach przystanków, autobusach. W serwisie internetowym Croppa można wziąć udział w ankiecie, z której wynika, że 45 proc. internautów kręci obciąganie guzików, 30 proc. obrabianie dziurek, 17 proc. krochmalenie poszwy i zaledwie 9 proc. repasacja szpuli.

Poprzez swoje seksualne konotacje kampania budzi kontrowersje - o co oczywiście chodziło zarówno jej autorom, jak i właścicielowi marki. Czy tylko o to? Psychologowie podkreślają, że młodzież jest bardzo podatna na wszelkie sygnały związane z seksem.

- Dojrzewanie wiąże się z burzą hormonalną i zwiększonym zapotrzebowaniem na wszelkie informacje i bodźce mające seksualny charakter. Reklamodawcy w perfidny sposób wykorzystują to zjawisko, by zwiększyć sprzedaż swoich produktów - tłumaczy dr Hanna Brycz, psycholog społeczny z Uniwersytetu Gdańskiego, dodając, że protest młodzieży przeciw "dawnym" zwyczajom seksualnym nasila tendencję do życia po swojemu i do tworzenia kolejnej rewolucji seksualnej.

Jak oceniasz strategię reklamową Croppa?

To nie pierwsza kontrowersyjna akcja realizowana przez Cropp Town. W kwietniu ubiegłego roku na ulicznych plakatach pojawiły się kopulujące jeże pod hasłem "Zupełnie inna jazda". Z kolei w październiku pod tym samym hasłem na nośnikach reklamowych pojawiły się "znaki drogowe" sugerujące, że "Cropptown to miejsce stworzone dla chłopców i dla dziewczynek".

Co ciekawe, kampania obecna była także w kilkuset szkołach, począwszy od gimnazjów, skończywszy na uczelniach wyższych. Jednak z uwagi na sprzeciw dyrektorów placówek, w szkołach zawisły mniej odważne znaki.

- Należy pamiętać, że cenzura zawsze wywołuje tak zwane efekty bumerangowe, czyli przeciwne do efektu zakładanego przez propagandę. Ostry sprzeciw wobec tego typu przekazom jak "obrabiamy dziurki", pobudzi tylko młodzież do poszukiwania "zakazanych" treści. To tak zwane zjawisko reaktancji, polegające na tym, że wzrasta atrakcyjność zagrożonych wykluczeniem zachowań. Sytuacja nie jest łatwa. Ramy stosowania reklam, które kierują naszymi wyborami w sferze konsumpcji, powinny być prawnie obwarowane - wyjaśnia Hanna Brycz.Już wówczas zapowiadano, że kolejna odsłona akcji będzie mocno prezentowana w centrach handlowych. Tak też sie stało. Na witrynach sklepowych zagościły pluszowe misie w strojach sado-maso.

Pomimo prób, nie udało nam się skontaktować z osobami odpowiedzialnymi za marketing marki Cropp.
Nie trudno odgadnąć ... Nie trudno odgadnąć ...
...czym żyją marketingowcy... ...czym żyją marketingowcy...
...marki Cropp. ...marki Cropp.

Pomysłodawcą najnowszej kampanii jest agencja reklamowa Momentum. Dzięki jej pomysłom Cropp Town ma odświeżyć swój wizerunek, "czyniąc go bardziej wyrazistym i docierającym do większej grupy klientów".

Pierwszy sklep z ubraniami CroppTown powstał w marcu 2004 roku. Od początku miała to być marka oferująca ubrania i akcesoria dla osób w wieku 13 do 20 lat "poszukujących nowości i zawsze będących na czasie".

Opinie (147) 1 zablokowana

  • a czy ktoś widział reklamy house? te są żenujące. cropp'a są raczej śmieszne, ale tamte są odrażające.

    • 0 0

  • dla mnie ta reklama jest poprostu głupia i skierowana chyba jedynie do dzieci z podstawówki

    Ani nie jestem stary ani nie głosuje za pisem. To jest czysta esencja głupoty i ogłupiania ludzi.

    Inna sprawą jest obecność artykułu w tym miejscu bez podpisu "art. sponsorowany".

    • 0 0

  • Dlaczego Trojmiasto.pl reklamuje firme ?????

    sorry trojmiasto.pl wiele razy kasuje posty wiele razy kasuje posty reklamowe i te które opisują złodziei z renomy.... o Co tu chodzi może ktoś z trojmiasto sie wypowie ile dostali tą reklamę?? a ile dostali od renomy za usuwanie postów??

    żenada trojmiasto skchodzi na psy

    • 0 0

  • Robienie laski

    Porządna reklama musi mieć coś intrygującego. Dość mdłych laseczek dostających orgazmu po upraniu koszuli!Czy kolesi z erekcja po zakupie nowej skody.
    Z reszta po wizycie amerykańskich (...) w sejmie to takie kampanie to kompletny light.

    • 0 0

  • BEA PRZESADY

    UWAŻAM ŻE KAMPANIA REKLAMOWA HOUSA PT. VIRGINITY JEST O WIELE BARDZIEJ WULGARNA I NIESMACZNA

    • 0 0

  • hmmm

    Tu nie chodzi o marketing.
    chodzi o zwykłą reklamę.
    Firma LPP po prostu musi stosować taki rodzaj reklamy aby coś sprzedać z tych łaszków.
    Reklama ZAWSZE jest skierowana do konkretnej rzeszy odbiorców i potencjalnych nabywców produktu. więc pomyślmy. tępe małolaty którym wszystko kojarzy się z "kopulacją". potencjalny klient to głupi, zboczony, napalony klient, który wszystko kupi - taką filozofię zastosowała chyba firma LPP na marce cropptown.
    Generalnie nie ma to dla mnie znaczenia jakie będą reklamy tej firmy. łachów Reserved i cropptowna i tak nie kupuje i nie mam zamiaru nawet tego robić. bo jesli ta firma "mówi" do mnie takim językiem reklamowym ( czyt. mam mnie za głupiego, zboczonego małolata )to ja dziękuję
    Pozdrawiam wszystkich

    • 0 0

  • "Reklama ZAWSZE jest skierowana do konkretnej rzeszy odbiorców i potencjalnych nabywców "
    taaa
    to taka jest chyba adresowana do tzw"lacho......"

    • 0 0

  • Szkoda :/

    Cropp Town może i przyciąga czymś takim jakieś puste społeczeństwo, ale odrzuca sporą czesc osób. Niestety. Znam dużo osób (ze sobą włącznie), które z reguły nie wchodzą do tego sklepu lub wchodzą jedynie sporadycznie, ponieważ odstraszają je reklamy. Nie, abysmy byli strasznie pruderyjni. To jest po prostu obleśne...

    • 0 0

  • Gówniana jakość

    Aby pozyskać klientów i uczynić swoje produkty "...bardziej wyrazistymi i docierającymi do większej grupy klientów", sugerowałbym CroppTown, aby raczej skupiła się na jakości swoich produktów. Takie szmaty z odpadów bawełny jakie wciskacie za horrendalne pieniądze nie zejdą z waszych półek nawet przy takiej reklamie.
    PS. Większość ciuchów na wagę, zjada wasze na śniadanie: wytrzymałością, estetyką i ceną.

    • 0 0

  • chcieli przebic obrzydliwe reklamy HOUSE

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane