• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka na sopockim peronie do wymiany po roku

Piotr Weltrowski
13 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kostka na całym sopockim peronie ma być układana do końca listopada. Kostka na całym sopockim peronie ma być układana do końca listopada.

Rok po zakończeniu gruntownego - wartego prawie 14 mln zł - remontu przystanku w Sopocie, SKM zrywa kostkę z całego peronu i układa ją na nowo. Powód: już kilka tygodni po zakończeniu remontu zaczęła się ona "luzować" i wypadać.



Co jest ważniejsze, historyczny wygląd czy funkcjonalność?

Zakończona we wrześniu ubiegłego roku przebudowa peronu w Sopocie pozwoliła mu odzyskać historyczny kształt z końca XIX wieku. Kostkę ułożono zgodnie z zaleceniami sopockiego konserwatora zabytków, czyli tak, jak ustawiona była ona na starym, oryginalnym peronie - na podsypce. Szybko okazało się, że takie podłoże nie wytrzymuje jednak ogromnego natężenia ruchu.

- Ubytki kostki pojawiły się już w okresie jesienno-zimowym ubiegłego roku. Materiał używany zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków niestety się nie sprawdził. Będziemy więc musieli użyć innej, nowszej technologii - mówi Katarzyna Wierzbowska, naczelnik Wydziału Inwestycji i Rozwoju SKM.

Tym razem więc kostka będzie wykładana nie na podsypce, a na zaprawie. Jej wymiana na całym peronie odbywać ma się etapami, tak, aby nie utrudniać życia pasażerom i potrwać ma około sześć tygodni. - Liczymy, że remont zakończy się w listopadzie - dodaje Wierzbowska, zaznaczając, że kostka wymieniana jest przez wykonawcę prac w ramach gwarancji.

Miejsca

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • fachowcy do zwolnienia

    Niestety, w Urzędzie Miejskim w Sopocie jest kilku" fachowców" którzy są do wywalenia od zaraz.Dziwne ze Prezydent Karnowski tego nie widzi a szkoda.

    • 5 1

  • tak to jest jak konserwator ktory zna sie na sztuce bierze sie za sprawy techniczne. jesli jest duze natezenie robi sie podloze stabilizowane spoiwem hydraulicznym, wapnem albo cementem ;P niestety ale wada polskich konserwatorow jest znanie na sztuce budowlanej ;P zamiast pomagac zabytkom narzucaja drogie technologie ktorych nikt nie chce sponsorowac i nasze stare bydunki sie wala :/

    • 3 1

  • Tak to jest

    jak się stosuje strategię "byle taniej".

    • 0 3

  • W POlsce zawszystko placi podatnik wiec nikt sie kosztami nie przejmuje!!

    Dlatego robi sie zawsze za piewszym razem byle jak by mozna było naciagac na kolejne koszty!!

    • 2 0

  • Rozumiem, że konserwator zabytków pokryje koszty wymiany kostki?

    • 2 3

  • POlska w budowie.

    By żyło się lepiej, swoim.

    • 3 0

  • Chyba Pani Katarzyna trochę nas czaruje. Miałem wielokrotnie do czynienia z dokumentacjami projektowymi uzgadnianymi m.in. przez konserwatora zabytków i co ciekawe nigdy, poza narzuceniem warunku o wykorzystaniu historycznego materiału (w tym przypadku granitowej kostki kamiennej), "nie mieszał" się do samej technologii robót. Nie chce mi się wierzyć aby również w tym przypadku ingerował w to z czego ma być wykonana podbudowa, czy kostka ma być układana na podsypce piaskowej czy tez cementowo-piaskowej i w końcu w jaki sposób ją zaspoinować (zafugować). Ale to tylko takie gdybanie. Niech pokażą dokumentację projektową oraz uzgodnienie z konserwatorem i wszystko będzie jasne.

    • 6 0

  • PO co pisze sie artykuły ??? PO co tworzy sie fora???

    Jesli wprowadza się cenzurę :( ??? Dziwne, aby chcieć słyszeć same pochlebstwa , a prawda, co z prawdą :( ???

    • 0 2

  • Pajac

    No i goscia po kieszeni

    • 1 0

  • do licha

    jasna chol.... w sopocie preon przebudowóją ze sto razy a peron na zaspie nawet plcem nietkniety

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane