• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka na sopockim peronie do wymiany po roku

Piotr Weltrowski
13 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kostka na całym sopockim peronie ma być układana do końca listopada. Kostka na całym sopockim peronie ma być układana do końca listopada.

Rok po zakończeniu gruntownego - wartego prawie 14 mln zł - remontu przystanku w Sopocie, SKM zrywa kostkę z całego peronu i układa ją na nowo. Powód: już kilka tygodni po zakończeniu remontu zaczęła się ona "luzować" i wypadać.



Co jest ważniejsze, historyczny wygląd czy funkcjonalność?

Zakończona we wrześniu ubiegłego roku przebudowa peronu w Sopocie pozwoliła mu odzyskać historyczny kształt z końca XIX wieku. Kostkę ułożono zgodnie z zaleceniami sopockiego konserwatora zabytków, czyli tak, jak ustawiona była ona na starym, oryginalnym peronie - na podsypce. Szybko okazało się, że takie podłoże nie wytrzymuje jednak ogromnego natężenia ruchu.

- Ubytki kostki pojawiły się już w okresie jesienno-zimowym ubiegłego roku. Materiał używany zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków niestety się nie sprawdził. Będziemy więc musieli użyć innej, nowszej technologii - mówi Katarzyna Wierzbowska, naczelnik Wydziału Inwestycji i Rozwoju SKM.

Tym razem więc kostka będzie wykładana nie na podsypce, a na zaprawie. Jej wymiana na całym peronie odbywać ma się etapami, tak, aby nie utrudniać życia pasażerom i potrwać ma około sześć tygodni. - Liczymy, że remont zakończy się w listopadzie - dodaje Wierzbowska, zaznaczając, że kostka wymieniana jest przez wykonawcę prac w ramach gwarancji.

Miejsca

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • końserwtorek

    KOŃserwatorek powinien chyba za to beknąć. Moze by tak pociągnac go do finansowej odpowiedzialnosci i podac publicznie jego dane.

    • 0 1

  • od kiedy kamień nazywa się kostką ? Panie Piotrku proszę zasięgnąć fachowej wiedzy na ten temat i wtedy pisać .ps. cegła to też pustak ?

    • 0 0

  • INWESTYCJA PO SOPOCKU (3)

    Rozumiem że Pan Redaktor nie musi się znać na robotach budowlanych, ale dobrze jest jeżeli w mieście jest przynajmniej 1 osoba która powinna mieć jakieś pojęcie.W mieście Sopocie takich osób nie zauważyłem.Kostka bazaltowa może być (a nawet powinna) być układana na podsypce piaskowej. Dobrze ułożona i ubita leży latami-tak jak na peronie oliwskim.W Sopocie dyletanci wymyślili ,że nawierzchnia z kostki ma być spoinowana zasypką z rozdrobnionego kruszywa bazaltowego w kolorze nawierzchni.Takiej zasypki nie dało się zagęścić pomimo wysiłków wykonawców poprzez wielodniowe polewanie wodą.O tym że nienasiąkliwych nawierzchni kamiennych nie należy układać na nienasiąkliwych podkładach betonowych dyletanci nie wiedzą.Przykład większość ulic w dolnym Sopocie- Morska,Majkowskiego,Fiszera i cała Monte Cassino.To co od lat wyrabia w Sopocie Zarząd Dróg i Zieleni pod dyrekcją czołowego dyletanta w tej branży -Chrzanowskiego to temat dla NIK i prokuratury.

    • 5 1

    • nareszcie ....

      ... jakaś fachowa opinia , wystarczy się przejść po Sopocie by zauważyć że wszędzie jest ten sam problem a nie tylko na peronie , związany z tym samym nadzorem/wykonawcą / technologią ....

      • 0 0

    • Nożyce sie odezwały ? (1)

      To pan panie Chrzanowski ?j Jestem przekonany ,że niedługo stanie pan przed instytucją ,która zada kilka pytań.

      • 0 0

      • pan Chrzanowski

        moje pytanie było skierowane do "osoby" której nie spodobał się mój post...

        • 0 0

  • K... od kiedy to konserwator określa rodzaj podbudowy zabytkowej nawierzchni ? Przecież tego nie widać po ułożeniu kostki !

    To głównie podbudowa decyduje o wytrzymałości i nośności placu i powinien o tym decydować inżynier-drogowiec.

    • 0 1

  • pozdrowienia dla konserwatora

    który mocno się zakonserwował i zapomniał o różnicach jakie są pomiędzy XIX i XXI czyli min. natężenie ruchu oraz inne czynniki. Myślę, że ów konserwator powinien był jeszcze zażądać wejście na peron w strojach z tamtej epoki oraz użycie ówczesnych narzędzi przy remontowaniu dworca. Jestem zwolennikiem nawiazywania architekturą do historii bo ładnie ten peron wyglada ale nie dajmy się zwariować przecież podsypki nie widać było a kłopot jest. Wg. mnie nie to nie gwarancja powinna obejmować ten remont ale konserwator powinien zapłacić to jego wina.

    • 2 1

  • hahaha

    no i remontowana estakada po remoncie a za rok kolejny remot droższy od poprzedniego remontu :)

    • 0 0

  • konserwator powinien za to BEKNĄĆ i to ostro!!!!!!i niby dlaczego wykonawca ma robić naprawę w ramach gwarancji ????? przeciez to konserwator sie pomylil

    • 1 0

  • ...

    Katarzyna Wierzbowska prosze nie wciskac nam kitu.My Sopocianie sobie tego nie zyczymy!!!! Kostka od samego poczatku byla zle polozona.Jka mozna kostke brukową klasc na piasek!!!!! Kostki od razu zaczely wypadac po remoncie.A nie po jakies zimie.Ta sprawa powinien zajac sie prokurator!!!!! Ewedetnie zrobiono tandate i ktos wzioł w lapę!!!!

    • 1 0

  • to niestety tak samo jak na ul. KAPRÓW w Gdańsku Oliwie - tyż konserwator zaszalał, albo

    albo budowlańcy zawalają - kostki na chodniku już po 1-3 m-cach są luźne!!! :(

    • 0 0

  • I kto za to płaci?

    Pani płaci, Pan płaci.. Społeczeństwo.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane