- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (515 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (185 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (60 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (145 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (64 opinie)
Krótkie wiaty: przebudowa zamiast demontażu
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni znów zmienia zdanie ws. kontrowersyjnych wiat przystankowych. Pierwotnie wiaty ze zbyt krótkim dachem i bez ścian bocznych chroniących przed wiatrem i zacinającym deszczem miały zostać zdemontowane. Teraz podjęto decyzję o modyfikacji ich konstrukcji bez konieczności ich demontażu. Zmiany będą dotyczyć 12 z 64 nowych wiat.
Początkowo urzędnicy próbowali bronić projektu, mówiąc, że były one wykonane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi, ale gdy pod koniec listopada sprawę nagłośniły media w całym kraju, urzędnicy w krótkim oświadczeniu przyznali, że wiaty rzeczywiście wymagają poprawek i zostaną zdemontowane. Dodatkowo zapowiedzieli, że osoby odpowiedzialne za pomyłkę zostaną ukarane.
Teraz urzędnicy znów zmienili zdanie. Wiaty nie zostaną zdemontowane, lecz przebudowane w miejscach, w których już stoją.
- Po dokładnej analizie możliwości, jakie daje każda lokalizacja, podjęto decyzję o modyfikacji konstrukcji 12 wiat i osłon tak, aby stały się bardziej funkcjonalne. Unikniemy demontażu konstrukcji wiat. Daszki zostaną powiększone, a tam, gdzie będzie to możliwe, wyposażone dodatkowo w boczne ścianki. Koszty tej modernizacji będą znane po wykonaniu odpowiedniej dokumentacji dla tych lokalizacji. Każde z 12 zadaszeń w możliwie najszybszym terminie zyska dodatkowe wyposażenie - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Jak dodaje, kontrowersje dotyczą 12 wiat ustawionych w różnych lokalizacjach miasta, a nie całego projektu, który obejmuje 64 wiaty. Niespójne elementy - jak ławka za wiatą - według urzędników wynikały z tego, że trwał proces budowlany.
- Przy montażu nowego wyposażenia stare zostało zdemontowane - dodaje Kiljan.
Średni koszt jednej wiaty wyniósł ok. 50 tys. zł, ale jak tłumaczą urzędnicy, koszty samej konstrukcji wahają się między 12 a 17 tys. zł (w zależności od wielkości). Pozostałe koszty to dokumentacja projektowa, przyłącze energetyczne, dostawa i montaż oraz gwarancja udzielona przez wykonawcę.
Co z zapowiadanymi karami dla pracowników urzędu?
- Pracownik GZDiZ odpowiedzialny za uzgodnienie rozwiązań otrzymał karę porządkową załączoną do akt osobowych, która wiąże się z konsekwencjami finansowymi - dodaje Kiljan, ale nie podaje kwoty, jaką został ukarany urzędnik.
Jednocześnie dodaje, że GZDiZ jako zarządca drogi wyciągnął wnioski z popełnionych błędów i zobowiązał się do wypracowania zmiany standardów usytuowania wiat.
Co ciekawe, na terenie Gdańska stoi 849 wiat. Według oficjalnych danych poziom "zawiatowienia" w Gdańsku jest jednym z najwyższych w całym kraju.
- W zależności od szerokości pasa drogowego, którego wiata jest elementem, 646 to wiaty szerokie (140 cm), 123 wiaty mają metr szerokości. Wąskich zadaszeń, których montaż stał się kontrowersyjny, było tylko 12 - dodaje Kiljan.
Wąskie wiaty przewidziane do przebudowy stoją na ulicy:
- ul. Powstańców Warszawskich (przystanek "Płowce") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Zawodzie (przystanek "Dworkowa") - poszerzenie daszku i dołożenie panelu bocznego od jednej strony (wyjazdu),
- ul. Schuberta (przystanek "Schumana") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Jabłoniowa (przystanek "Szadółki") - poszerzenie daszku (do skrajni drogowej) bez paneli bocznych,
- ul. Schuberta (przystanek "Schuberta") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Starogardzka (przystanek "Starogardzka") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Leszczynowa (przystanek "Jeziorowa") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Leszczynowa (przystanek "Jaworowa") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Leśna Góra (przystanek "Góralska") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Leśna Góra (przystanek "Leśna Góra Przychodnia") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Małomiejska (przystanek "Ptasia") - poszerzenie daszku bez paneli bocznych,
- ul. Kartuska (przystanek "Źródlana") - poszerzenie daszku wraz z panelami bocznymi, podcięcie skarpy z umocnieniem i przesunięcie w głąb pasa drogowego, poszerzenie chodnika pod wiatą.
Opinie (267) ponad 10 zablokowanych
-
2021-12-10 16:10
Będzie doklejka (1)
Za kolejny gruby szmal. Żal mi Was mieszkańcy, którzy patrzycie jak Wasz ciężko zarobiony szmal jest tak traktowany przez bandę nieudaczników
- 45 3
-
2021-12-10 21:50
Dokładnie. W miejscu wycięcia profili potem dospawania dłuższych
bez własciwego fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego to będzie dramat! Jeszcze bez bocznych ścian... Co to ma być? Lotnia z rozkładem jazdy?
- 2 1
-
2021-12-10 16:13
Zaraz zaraz gwarancja ? (2)
To za gwarancję trzeba płacić ??????
- 35 1
-
2021-12-11 11:11
O to samo chciałem zapytać.
- 1 0
-
2021-12-11 16:40
Jaka gwarancja
Jak odbiorca przyjął i projekt i odbiór bez uwag co do kształtu i wymiarów?
- 0 0
-
2021-12-10 16:14
Wiaty (2)
Przestańcie Kombinować i Zabierzcie się w Końcu do Solidnej Konstrukcji Wiat ! Wiaty mają być szerokie z bocznymi zabezpieczeniami i ławkami dla ludzi ! To to zostało postawione Nie Nadaje się Nawet na Karmnik dla ptaków ! I Nie karać Pracowników ! Oni wykonują tylko Polecenia Dyrektorów działów ! którzy nie Mają Zielonego Pojęcia i właśnie On Powinni być Surowo Ukarani za ten Bubel ! Tragedia co od kilku lat dzieje się w Gdańsku , pieniądze podatników Gdańska trwonione są na lewo i prawo i nikt za to Nie odpowiada ! Z utęsknieniem czekam na wybory i czas na Nowych przedstawicieli zarządzaniem Gdańska !
- 45 4
-
2021-12-10 21:01
(1)
wiaty mają być. no super. a jak nie ma miejsca bo jest wąski chodnik to ma nie być nic?
- 2 1
-
2021-12-11 00:13
Na wąskim pasie mają go poszerzyć ile się da i też postawić taką wiatę jak wszędzie ! Zadowolony !
- 1 3
-
2021-12-10 16:16
jakis szeregowy urzednik ukarany, za to kierownik i dyrektor nie. niezly bajzel. na miejscu urzednika bym wytoczyl im proces
- 46 1
-
2021-12-10 16:18
jak mówił adamowicz
gdańsk jest szczodry
- 40 5
-
2021-12-10 16:19
niech z dwoch zrobia jedna,a tam gdzie zabraknie zlikwidowac przystanki
- 16 3
-
2021-12-10 16:20
(11)
Słuszna decyzja, długa ławka i nadbudować daszek na koszt mądrego urzędnika . Koszt demontażu byłby bardzo duży szkoda pieniędzy. Ale ławki długie musza być jako rekompensata, wogole jest tendencja do ławek na których nawet 2 osoby z siatkami się nie mogą zmieścić
- 134 13
-
2021-12-10 16:26
Zaznaczmy, że wydatek został zaakceptowany przez kierownika tego urzędnika oraz dyrektora GZDiZ (1)
Rozumiem, że dwa pozostali również dostali naganę do akt i konsekwencje finansowe?
- 39 3
-
2021-12-10 19:19
Uuy
Oni nie, bo już nie pracują.
- 6 1
-
2021-12-10 22:43
Kładziesz brudne siaty na ławce? (3)
A w autobusie na siedzeniu także?
- 5 9
-
2021-12-11 08:44
(2)
Od czego brudne sa twoje siatki, flejo?
- 6 2
-
2021-12-11 19:59
To może z twojej siatki jakiś bigos się wylewa (1)
Niedawno całą kurtkę sobie upaćkałem na ławeczce, bo ktoś postawił siatkę z której coś wyciekło.
Powinien być zakaz stawiania siatek i toreb na ławeczkach i siedzeniach w autobusach i tramwajach- 0 0
-
2021-12-12 17:12
Lepiej zrobic zakaz siadania na czyms rozlanym.
- 2 0
-
2021-12-11 00:50
Jak głupi tylko 500 wziął za pchnięcie bubla
Nie skumał z której strony
- 0 1
-
2021-12-11 15:41
Ławki już stoją, od początku tam miały być tylko ten daszek nie daszek .
- 0 0
-
2021-12-12 07:33
Wy tu sobie dyskutujemy
A tymczasem ktoś zainkasuje 2x za to samo. No ale najważniejsze że to "nasza" rządzi.
- 4 0
-
2021-12-12 08:06
figiel
Dalej niech zatrudniają za 3000 brutto, to sami fachwcy będą w tych urzędach. Bo przecież urzędnik nie musi mieć żadnych kwalifikacji. A jak widać - przydałyby się
- 2 0
-
2021-12-12 15:45
Nowe-wiaty-przystankowe
Dlaczego nie można na przystanku Płowce 02 dostawić boków tak jak jest na przystanku Nad Jarem 02. Szerokość chodnika jest podobna. Bok wiaty nie jest szerszy od ławek.
- 0 0
-
2021-12-10 16:25
Orunia - wladze dalej gardzą nami i robią jaj jak wiaty do reklamy i afiszów
- 18 1
-
2021-12-10 16:26
Postawili ścianki dla celebrytów .Tyle pieniędzy poszło w błoto!!.Jak oni tam rządzą !!!!
- 20 6
-
2021-12-10 16:31
Czy z pierwszych wiat na pętli Witosa nikt się nie śmiał?
Obecnie po przedłużeniu linii tramwajowej wiata Witosa jest używana w minimalnym stopniu ale przez kilka lat jak powstała to był horror. Nie dość, że "cienka" to jeszcze ustawiona przodem na zachodnią stronę, z której najczęściej pada i śnieży a zimne wiatry są na 99% ze strony zachodniej. To była pierwsza przesiadka autobus - tramwaj i wiata musiała stać przodem do tramwaju ale mogłaby być głębsza i dwustronna. O tym nikt nie pomyślał, wszyscy się cieszyli z nowego połączenia a z biegiem lat wymagania są coraz większe.
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.