- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (175 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (430 opinii)
Kto zastąpi PGE w roli sponsora stadionu?
W przyszłym roku koncern energetyczny PGE przestanie być sponsorem tytularnym stadionu piłkarskiego w Gdańsku. Kto go zastąpi i ile zapłaci za prawa do jego nazwy?
Choć władze Polskiej Grupy Energetycznej odmówiły jakiegokolwiek komentarza w tej sprawie, informację potwierdził prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
- Do połowy przyszłego roku obowiązuje dotychczasowa umowa. Zakładamy, że będziemy szukać nowego sponsora - napisał na Twitterze.
Przypomnijmy: w 2010 roku koncern PGE podpisał z operatorem stadionu w Letnicy pięcioletnią umowę. Na jej mocy, za kwotę 35 mln zł zyskał pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej nazwy w nazwie stadionu, a swojego logo na fasadzie stadionu, który przez wielu uznawany jest za najpiękniejszy w Polsce.
Czytaj także: 35 mln za PGE Arenę Gdańsk
Już od dawna było pewne, że PGE nie przedłuży kontraktu ze stadionem w Gdańsku. W 2009 roku koncern zdecydował się zainwestować w swój wizerunek na Pomorzu, ponieważ starał się o przejęcie gdańskiej Energi. Po zablokowaniu tej transakcji, a także po odłożenia na bliżej nieokreśloną przyszłość budowy elektrowni atomowej na Pomorzu, promocja firmy w naszym regionie straciła sens.
Decyzja o rezygnacji ze sponsorowania gdańskiego stadionu nie zaskoczyła jego zarządcy. Prezes Arena Gdańsk Operator Tomasz Kowalski jeszcze w zeszłym roku mówił nam o poszukiwaniu nowego sponsora.
Czytaj także: Kto da więcej za nazwę stadionu w Gdańsku?
W 2009 roku jedynym konkurentem PGE w walce o nazwę gdańskiego stadionu był koncern paliwowy Lotos. Według naszych informacji, koncern proponował między 15 a 20 mln zł za kontrakt na pięć lat.
Czy i teraz będzie on zainteresowany umieszczeniem swojej nazwy w nazwie stadionu? Jak tylko to ustalimy, zamieścimy informację.
Choć PGE ma płacić rocznie 9 mln zł za prawo do nazwy Stadionu Narodowego, pewne jest, że bardzo trudno będzie uzyskać podobną kwotę za prawa do nazwy stadionu w Gdańsku, jak przed pięciu laty. Latem 2011 roku za nazwę Pepsi Arena dla stadionu przy ul. Łazienkowskiej w Warszawie stołeczny klub wynegocjował 18 milionów złotych za 3 lata. Z kolei firma Kolporter zapłaciła 10 mln zł za pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej marki w nazwie stadionu w Kielcach.
Miejsca
Opinie (179) ponad 20 zablokowanych
-
2014-03-31 15:00
Amber Gold Arena (5)
I Bąku w loży honorowej
- 30 4
-
2014-03-31 15:28
kto to jest "Bąku"? (4)
- 0 9
-
2014-03-31 15:35
Nie znasz Józka?
jw
- 9 2
-
2014-03-31 17:23
Bąk od Tuskina
ten co lata se na Bolek Airport
- 3 2
-
2014-03-31 17:37
kto to jest "Bąku"? (1)
może mi ktoś odpowiedzieć?
- 0 3
-
2014-03-31 18:43
premierowy junior
- 1 2
-
2014-03-31 15:03
(5)
Na dobrego sponsora trzeba sobie zasłużyć. Sponsor nie będzie ładował miliony w drużynę, która notorycznie nie wygrywa spotkań na własnym stadionie. Ci nażelowani nie mogą też tego w żaden sposób zrozumieć.
- 17 2
-
2014-03-31 15:07
Przecież to nie sponsor drużyny
a stadionu...
- 2 0
-
2014-03-31 15:10
(3)
Sponsor ładuje pieniądze w stadion nie w drużyna która na nim gra ta także ponosi koszta związane z występami na tym stadionie.
- 1 3
-
2014-03-31 15:43
(1)
W Europie i na świecie bardzo dobre drużyny mają z reduły bardzo dobrych sponsorów.
Koncern PGE wpadł jak śliwka w kompot ,nic nie zyskał do tej pory i woli zejść z afisza. Ciekawe, kto teraz da się naciągnąć.- 6 1
-
2014-03-31 18:56
nikt
- 0 1
-
2014-03-31 19:08
Coś za coś
sponsor ładuje pieniądze w stadion pod warunkiem, że zapełniony jest minimum w 70%
- 1 0
-
2014-03-31 15:06
logo które od 5 lat widnieje.. ?
haha od euro 2012 nie mineły nawet 2 lata a nie przypominam sobie że staion był gotowy na 3 lata przed turniejem ? :)
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 16 1
-
2014-03-31 15:14
Nie ma wątpliwości - ulubiona spółka wodociągowa!
Dzielnie od lat służy wsparciem dla cennych inicjatyw, więc i teraz nie odmówi. Tyle że woda z kranu będzie w cenie dobrego piwa.
- 22 0
-
2014-03-31 15:15
Rozi
Z jakimś ładnym neonem
- 32 0
-
2014-03-31 15:29
Stawiam na GAZPROM (1)
pecunia non olet.
W ostateczości któraś z miejskich bydyniowych spółek zmuszona zostanie..- 10 1
-
2014-03-31 15:45
nocóż w razie klapy zawsze mogą
zakręcić kurek :)
- 3 0
-
2014-03-31 15:44
nie widze problemu
jak wygram kolejne wybory to wprowadze kolejny lokalny podatek.... budynio.... ups, przepraszam, stadionowy....... kazdy w wieku 1 - 101, niezaleznie od plci, narodowosci i stanu majatkowego zaplaci 66,6 zł rocznie i stadion bedzie moj... tzn nasz..... w ramach zaslug rozdam 333 tys. znizek na bilety w wysokosci 6,9% by siedzialo sie na trybunie lepiej
- 12 0
-
2014-03-31 15:52
Sponsorem zostanie prezydent Adamowicz.Tylko jak sprzeda
swoich,siedem mieszkań.
- 14 1
-
2014-03-31 15:53
imienia Muchy.....
- 12 0
-
2014-03-31 15:56
a po co?
Przecież Euro było tak dochodowe......
A teraz cwaniaki chcą Wam sprzedać Olimpiadę w Krakowie.
Państwo czyli Ty zawsze dokładają do takich imprez.- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.