- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (211 opinii)
- 2 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (106 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (171 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (18 opinii)
- 5 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (43 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
Lądowanie w Babich Dołach
Już w 2011 roku Trójmiasto będzie miało dwa porty obsługujące tanie linie lotnicze.
Koszt modernizacji portu lotniczego w Gdyni, powstałego na bazie dotychczasowego lotniska Marynarki Wojennej na Oksywiu Babich Dołach, ma się zamknąć w 100 mln zł. Kwota będzie przeznaczona m.in. na uruchomienie portu, budowę dróg, linii kolejowej i terminalu.
Podmiotem zarządzającym lotniskiem w Babich Dołach, zgodnie z decyzją Ministerstwa Transportu i Ministerstwa Obrony Narodowej, jest Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku Rębiechowie. Projekt uzyskał już także poparcie gmin Gdynia i Kosakowo oraz marszałka pomorskiego.
- Wojsko wyraża zarówno wolę utworzenia cywilnego portu lotniczego, jak i udostępnienia swojej infrastruktury do celów technicznych - zapowiada kmdr por. Bartosz Zajda, rzecznik prasowy dowódcy Marynarki Wojennej.
Kiedy więc pierwsze samoloty cywilne wylądują w Gdyni Oksywiu?
- Nie jestem w stanie określić dokładnej daty - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku. - Wszystko zależy od tego, czy uda się znaleźć inwestora. Jako podmiot zarządzający przygotowujemy tylko odpowiednią dokumentację.
Zgodnie z planem pierwszy etap modernizacji, polegający na uruchomieniu cywilnej komunikacji lotniczej, ma się zakończyć w 2009 roku. Drugi etap będzie polegał na dostosowaniu lotniska do obsługi tanich linii lotniczych i lotnictwa biznesowego. Trzeci etap, którego zakończenie planowane jest na 2011 rok, przewiduje uruchomienie lotniczych przewozów towarowych.
- Grzechem byłoby niewykorzystanie faktu, że w pobliżu lotniska znajduje się baza kontenerowa - mówi kadm. Zbigniew Smolarek, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. portu lotniczego w Babich Dołach. - Zależy nam również na budowie drugiego pasa startowego. Nie chcemy tworzyć konkurencji dla Rębiechowa, ale w przypadku nagłych awarii być najbliższym portem, zawsze gotowym do eksploatacji.
Koszty modernizacji mają pokryć władze samorządowe (odpowiedzialne za spółkę Port Lotniczy Gdańsk) oraz prywatne firmy. Projekt ma być zrealizowany wspólnie z Marynarką Wojenną, która już realizuje takie inwestycje, jak infrastruktura systemu lądowania, budowa wieży portu lotniczego, czy płotu, który wbrew pozorom, po wydarzeniach z 11 września, jest strategicznym elementem lotniska, a wybudowanie ponad 17 km ogrodzenia to wielomilionowa inwestycja.
Cywilny port lotniczy będzie prawdopodobnie obsługiwany przez spółkę w składzie: lotnisko im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie, gminy Gdynia i Kosakowo oraz marszałek województwa pomorskiego.
|
|
Opinie (235) ponad 50 zablokowanych
-
2007-05-09 11:50
Yans, Marek
Z góry wiecej widać, to dla tych co lubia mieć przed soba wizje nie tylko przestrzenne i perspektywe.
Na całym świecie są popularne w takich miejscach jak BB, także loty okrężne i dla amatorów zdjęć lotniczych a tam można podziwiać jedyna torpedownie lotniczą a i morska na Oksywiu z naszym uroczym krajobrazem oglądanym z lotu ptaka.
Jest to przeżycie, które na pewno pozostawi niezapomniane wrażenia.
Panie prezyd. Szczurek, teren jest naprawde atrakcyjny i należy to przedsięwzięcie rozpatrywać w różnych wariantach i porzedzić symulacją rozwiązań.
Po pierwsze czy wejdzie w montaż finansowy Agencja Mienia Wojskowego na zasadzie akcjonariatu, dzierżawy lub sprzedaż, każdy z tych form ma plusy i minusy. Wart też sie zastanowić nad międzynarodowym operatorem/zarządcą lotniska, ponieważ moim zdaniem współpraca z Rębiechowem i Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze może mieć wiecej minusów niz plusów. Może czas na nowa strategie rozmów z potencjalnymi inwestorami(np.HOWARD'a,lub istniejacego juz w Gdyni Hachinson'a,...)czyli koncepcja lotniska Międzynarodowe Porty Lotnicze lepiej doradza nam w przygotowaniu najlepszego procesu inwestycyjnego i eksploatacyjnego. Warto też opracować/a moze juz jest/audyt i studium oceny technicznej, celem przyszłego przygotowania ew.negatywnego wpływu na środowisko.- 0 0
-
2007-05-09 11:55
Zapomnialem !
Przeciez !
Napewno ktos aletonapewno ma w tym jakis interes.
I robi to z nudow. Albo zeby wszystkich pognebic dobrobytem. Straszne. Potem postawi WIATRAKI ! i oczysci morze, zarybi i posadzi drzewa i wtedy nie bedzie mozna juz o nic walczyc ze zlem jakim jest to no to wszystko.
hihi- 0 0
-
2007-05-09 12:02
Ekonomia
Base fare Base fare 354.00 PLN
TAX 1 Passenger Service Charge 165.00 PLN
TAX 2 Security Tax 9.00 PLN
TAX 3 Air Duty 168.00 PLN
TAX 4 Passenger Facility Charge 144.00 PLN
TAX 6 Fuel Surcharge 294.00 PLN
Type of fee Description Total
CC Payment Handling Fee 72.00 PLN
Grand total
1206.00 PLN
to z biletu dla 3 osób na trasę Londyn-Luton - Gdańsk w obie strony (czyli opłatę trzeba dzielić na 6) - lot w połowie czerwca, Galux uważaj :)
Ilu trzeba pasażerów aby te ambicje się zwróciły?- 0 0
-
2007-05-09 12:06
Ty mi tu nie
No
- 0 0
-
2007-05-09 12:10
Mój dziadek urodził się w Gdyni, ojciec też, więc mi tu ...
- 0 0
-
2007-05-09 12:20
gallux
Jest podejście do Rębiechowa z drugiej strony i jest wykorzystywane do lądowań przy wschodnich wiatrach (wiosna/lato). Podejście nad Moreną jest używane, gdy wieje z zachodu (jesień/zima). Gdy wieje z północy lub południa to podchodzą jak im bardziej pasuje.
Ja mieszkałem na Morenie (jedn. D) i mi całe życie samoloty śmigały przed oknami a teraz wyprowadziłem się do Banina i lecą dokładnie nad moim dachem (chyba, że którego zniesie z ILSa). Jakieś 2-3 razy niżej niż na Morenie. Hałas jest, owszem, ruch też spory (czasem leci kilka maszyn w ciągu 5 minut, jedną słychać jak wrzuca wsteczny ciąg na Rębiechowie, druga właśnie przelatuje nad moim domem a światła do lądowania trzeciej widać na zachodnim niebie), ale ja jestem tak przyzwyczajony, że to mnie w ogóle nie rusza. A czasem nawet fajnie siedząc przy grillu w ogrodzie popatrzyć sobie czy WizzAir domył dobrze swój samolot albo czy RyanAira rdza nie zaczyna żreć. A pilota SASu to bym zwolnił z pracy zanim rozwali się o drzewa albo linię wysokiego napięcia tak nisko czasem leci.
A starty są głównie na zachód i zapewniam Cię, że mimo iż u mnie samoloty są już wtedy znacznie wyżej niż przy lądowaniu to jest głośniej. Problem hałasu dotyczy właściwie wyłącznie turbośmigłowych samolotów Eurolotu i SAS, bo te cholery mają słabe wznoszenie a przy lądowaniu też są dużo głośniejsze od odrzutowców Wizza czy Ryana.- 0 0
-
2007-05-09 12:26
Haha, dokładnie, jakby dziadkowi STARTOWAŁY nad domem to by dopiero był hałas, bo generalnie więcej hałasu jest przy starcie (większy ciąg). Wtedy by dopiero marudził.
- 0 0
-
2007-05-09 12:34
No,
mnie tam na Wiszących też ciągle coś nad głową lata (głównie Wizz jak leci na oko i sobie zdecydowanie skraca trasę). Najgłośniejsze to są takie malutkie kukuryźniki a nie duże odrzutowce. Wczoraj jeden taki czajnik lądował, ale ciemno już było i nie wiem co to.
Generalnie, to ukochany Pan Prezydent swoim latającym złomem robi też mnóstwo hałasu (tego to słychać jak jest jeszcze nad Wisłą) a że lata często, to i często Go widać ;)
Gallux - moja rodzina mieszka na podejściu do Newark (ja też spędziłem tam 2 miesiące) i uwierz mi, że w Gdańsku to jest w porównaniu do tamtego cisza i spokój jak w klasztorze.- 0 0
-
2007-05-09 12:38
kaktus: bardzo trafnie otknąłeś problemu - dzięki!
może pojawiasz się na forum SkyscraperCity planujemy spotkanie zdaje się 23 czerwca w Sopocie - rozmowa będzie o przyszłości i rozwoju Trójmiasta.
Trójmiasto ma w zasadzie wszystkie asy w rękach tylko nie chce zacząć faktynie budować razem różnych konfiguracji, wizerunków.
Jest to region ŻĘGALRSTWA - WINDSURFING, KITE\'y - absolutnie wyjątkowe warunki ma Zatoka na skalę Europy.
Obszar HIGH TECHu
Mamy Kaszuby - można nakręcać turystykę
Kultura: raczej masowa, ale to też wartość- 0 0
-
2007-05-09 12:41
Czarna Żmija: nie wyzywaj ludzi, których nie znasz
od ŁOSI bo wystawaisz sobie niską notę - no chyba, że nie przeszkadza Tobie, że ktoś po prostu ignoruje Twoje posty i ich nie czyta z rozmysłem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.