- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (170 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (353 opinie)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
Lepsze oznakowanie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku
Drogowcy poprawiają oznakowanie strefy Tempo 30. Obok istniejących znaków pionowych, wyznaczających ograniczony obszar ruchu, na ulicach pojawią się piktogramy. Bezpieczniej ma być też na przejściach przez torowisko tramwajowe.
- Wszystko po to, żeby kierowcy zauważali wprowadzane w mieście zmiany i mogli prawidłowo zachować się na przykład na skrzyżowaniu, które z podporządkowanego stało się skrzyżowaniem równorzędnym - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Pomysł podpatrzyliśmy podczas wizyt studyjnych za granicą. Takie rozwiązania z powodzeniem stosowane są też już w Polsce - dodaje.
W 49 miejscach pojawiły się dwa rodzaje piktogramów. Pierwszy to malunki przed oznakowaniem pionowym strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h. Drugi rodzaj piktogramów pojawił się w miejscach, gdzie wprowadzono strefę skrzyżowań równorzędnych - tam wykonane zostały piktogramy znaku A-5, czyli skrzyżowanie równorzędne oraz napis: "strefa". Oznakowanie umieszczono na początek w 11 lokalizacjach.
Bezpieczniej na przejściach przez torowisko
Zarząd Dróg i Zieleni znakuje też przejścia dla pieszych przez torowiska tramwajowe. Od niedawna na wszystkich tego typu miejscach można zauważyć piktogramy z symbolami tramwajów oraz strzałkami wskazującymi kierunek jazdy tramwaju. Łącznie w mieście pojawiły się 234 tego typu znaki poziome.
Każdego roku dochodzi w Gdańsku do kilku wypadków tramwajowych, w których poszkodowanymi są piesi. Przyczyną jest zazwyczaj wejście przy czerwonym świetle na torowiska. Rokrocznie na przejściach przez torowisko ginie co najmniej jeden pieszy (tak było w latach 2010-2014). Najtragiczniejszy był rok 2009, kiedy na torowiskach zginęło aż pięciu pieszych.
Opinie (230) 1 zablokowana
-
2014-11-05 08:40
Po co skrzyżowania równożędne? (2)
W Gdańsku nie ma takich dróg w których można mieć wątpliwość która z nich jest nadrzędna a która podrzędna. Zamieszanie ze skrzyżowaniami równorzędnymi jest zorganizowane przez lobby blacharsko - lakiernicze..
- 14 7
-
2014-11-05 08:45
I przez Putina! (1)
- 3 1
-
2014-11-05 11:48
i przez cyklistów
i komunistów
- 2 0
-
2014-11-05 08:41
chyba zagranicą?
a nie wizyt studyjnych za granicą?
- 1 1
-
2014-11-05 08:45
(1)
Pokażcie mi miejsce gdzie kierowcy jadą
- 0 0
-
2014-11-05 09:51
Jezdnia
- 2 0
-
2014-11-05 08:47
A kiedy miasto wymaluje wreszcie linie oddzielające pasy ruchu. Był o tym artykuł zimą to ZDiZ marudził, że za zimno i będą robić latem tymczasem idzie zima i nic się nie poprawiło.
- 5 1
-
2014-11-05 08:47
czy to w trosce (1)
o mieszkańców, czy może o środowisko ulicę po której porusza sie 99,9% pojazdów (np Derdowskiego) i była ona dotychczas główną robi się wszystkie skrzyżowania równorzędne, wszystkie pojazdy muszą się prawie zatrzymać (wszystkie skrzyżowania zarośnięte, zastawione samochodami) generując smród i hałas. Jakie ta zmiana ma przynieść korzyści?
- 12 2
-
2014-11-05 21:36
Poprostu szwagier
musiał wziąć pieniądze za zmianę, a drugi weźmie za przywrócenie do stanu poprzedniego bo niedługo okaże się że zmiana była bez sensu.
- 0 0
-
2014-11-05 08:49
Fajnie ale ...
Ciekawe jak bardzo będą widocznę oznaczenia pod błotkiem zimowym? No chyba że KTOŚ zadba żeby zawsze było odśnieżone i pozamiatane. No ciekawe??? Jak Myślicie, jak to będzie?
- 9 1
-
2014-11-05 08:50
(1)
Najlepszy jest znak informujący o wjeździe do strefy X.
No normalnie jak z Archiwum X. :)))
A tak na marginesie, to nasza narodowa cecha charakterystyczna jest ignorancji dla wszelkich ustanowionych reguł.
A malowanie na drodze takich symboli czy tez ustawianie zoltych znaków 1m od rowerzysty jest najlepszym tego dowodem. Tylko nie wiem czy wystarczy miejsca na drogach zeby każdy zapis kodeksu ruch drogowego umieścić na jezdni w podobnej formie.
I jeszcze jedna refleksja.
Tak jak świętym prawem pieszego jest poruszanie sie po chodniku tak kierowców jeżdżenie po jezdni.
Proponuje, zeby piesi nie szykanowali kierujących progami zwalniajacymi i strefami 30 tylko na jezdnie wchodzili w miejscach do tego wyznaczonych.
Tam kierowca ma obowiązek zachować szczególna ostrożność a pieszy prawo bezpiecznie przejść.
Samochód powinien służyć do sprawnego przemieszczania sie a nie zwiedzani w spacerowym tempie 30!
Jak będę chciał pozwiedzac to pójdę pieszo. Chodnikiem.- 9 6
-
2014-11-05 22:47
A ja chciałbym bezpiecznie przejść przez przejście
A nie przyglądać się jak stu kierowców zachowuje szczególną ostrożność i przejeżdża przez przejście i żaden nie zatrzyma się. I tak czekam, aż wszystkie samochody przejdą i dopiero przechodzę. Tylko po co czekać na przejściu, skoro tak samo można przejść w każdym innym miejscu. Oto jest bezsens polskich przejść dla pieszych.
- 0 0
-
2014-11-05 09:09
(1)
Większość kierujących i tak nie zwraca uwagi na znaki a jak spadnie śnieg to zasłoni oznakowania na jezdni.Jeden przykład od kilku lat ul.Mazurska jest jednokierunkową -codziennie są tacy którzy jeżdżą pod prąd.Mazurska i Dworska -przejazd tramwajowy są znaki stopu większość nie zatrzymuje się.W wielu miejscach postawione znaki ,to wyrzucone pieniądze.Decydujący o wprowadzeniu oznaczeń o strefach dróg równorzędnych nie znają przepisów ,po co było to robić kiedy wiadomo że jak nie ma oznakowania to jezdnie są równorzędne i obowiązuje reguła prawej ręki.
- 3 2
-
2014-11-05 09:19
Powinno się odzyskiwać te pieniądze,
- 0 0
-
2014-11-05 09:24
Strefa 30 teoretycznie jest pomysłem dobrym. W praktyce wyzancza się strefy 30 na obszarach (2)
gdzie to tylko UTRUDNIA ruch. Nie tylko samochodom, ale w równym stopniu pieszym. Przykładowo Wzgórze Mickiewicza: o ile strefa 30 jest uzasadniona to rezygnacja z pierwszeństwa na ul. Wojskiego jest zwyczajnym IDIOTYZMEM. Takie idiotyzmy powodują, ze cala idea stref 30 staje pod znakiem zapytania i zaczyna być postrzegana jako zwyczajna ZŁOŚLIWOŚĆ decydentów. A więc apel: MYŚLEĆ, proszę MYŚLEĆ !!!
- 10 6
-
2014-11-05 10:03
Masz absolutną rację
Wstawianie strefy 30 gdzie popadnie powoduje, że wszyscy mają ją w gdzieś i jadą jakby jej nie było.
Kolejny przykład po Wojska Polskiego to Czyżewskiego w Oliwie.- 3 3
-
2014-11-05 13:22
W jakim sposob utrudnia to ruch pieszym?
- 3 2
-
2014-11-05 09:27
O skrzyżowania równorzędne to trzeba obwieścic te nowości w przyległych do trojmiasta miescin,co to oznacza.Ostatnio widziałem jak kobieta na GKA wyładowała prawie w sklepie na dawnej Słowackiego,bo oczywiście jak panisko jedzie to na znaki nie patrzy a tam sa teraz właśnie skrzyżowania równorzędne.A pózniej jest płacz i smutek
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.