- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (171 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (350 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
Lepsze oznakowanie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku
Drogowcy poprawiają oznakowanie strefy Tempo 30. Obok istniejących znaków pionowych, wyznaczających ograniczony obszar ruchu, na ulicach pojawią się piktogramy. Bezpieczniej ma być też na przejściach przez torowisko tramwajowe.
- Wszystko po to, żeby kierowcy zauważali wprowadzane w mieście zmiany i mogli prawidłowo zachować się na przykład na skrzyżowaniu, które z podporządkowanego stało się skrzyżowaniem równorzędnym - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Pomysł podpatrzyliśmy podczas wizyt studyjnych za granicą. Takie rozwiązania z powodzeniem stosowane są też już w Polsce - dodaje.
W 49 miejscach pojawiły się dwa rodzaje piktogramów. Pierwszy to malunki przed oznakowaniem pionowym strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h. Drugi rodzaj piktogramów pojawił się w miejscach, gdzie wprowadzono strefę skrzyżowań równorzędnych - tam wykonane zostały piktogramy znaku A-5, czyli skrzyżowanie równorzędne oraz napis: "strefa". Oznakowanie umieszczono na początek w 11 lokalizacjach.
Bezpieczniej na przejściach przez torowisko
Zarząd Dróg i Zieleni znakuje też przejścia dla pieszych przez torowiska tramwajowe. Od niedawna na wszystkich tego typu miejscach można zauważyć piktogramy z symbolami tramwajów oraz strzałkami wskazującymi kierunek jazdy tramwaju. Łącznie w mieście pojawiły się 234 tego typu znaki poziome.
Każdego roku dochodzi w Gdańsku do kilku wypadków tramwajowych, w których poszkodowanymi są piesi. Przyczyną jest zazwyczaj wejście przy czerwonym świetle na torowiska. Rokrocznie na przejściach przez torowisko ginie co najmniej jeden pieszy (tak było w latach 2010-2014). Najtragiczniejszy był rok 2009, kiedy na torowiskach zginęło aż pięciu pieszych.
Opinie (230) 1 zablokowana
-
2014-11-05 22:49
Hallera do remontu, Grunwaldzka do remontu, Al. Zwycięstwa do remontu i tak większość ulic w mieście, a urzędasy się zajmują malowaniem znaków na jezdni.
- 2 2
-
2014-11-05 23:18
Co za debil na siłę wprowadza te skrzyżowania równorzędne? (1)
Ulica Batorego i Sosnowa a wszyscy walą po staremu. Przecież w Polsce jak ktoś się nauczy to potem do usranej jeździć będzie na pamięć. Skrzyżowanie równorzędne fo dla niego kosmos. Nie qma nic a nic. Zazwyczaj są to Matki Polki i Emeryci
- 2 4
-
2014-11-06 06:15
ul. Matki Polki
to następna przecznica.
- 1 0
-
2015-02-18 22:36
strefa 20
strefa 30 za szybko ja proponuję rowery na ulice a samochody na ścieżki rowerowe gamonie a podatki będzie płacił Putin
- 0 0
-
2015-02-22 10:32
aksurd goni aksurd
Namalowanie znaku na jezdni nie zmusi pieszego do zatrzymania się na chodniku i nie wkraczania na jednię przy czerwonym dla pieszych świetle. Jeśli światła nie widzi, to i farby nie zauważy. Poza tym wiele osób nakłada słuchawki na uszy, puszcza muzykę - czytaj hałas - na głowę nasuwa kaptur i ma gdzieś samochody, tramwaje, autobusy i przepisy ruchu drogowego. Nic nie zastąpi myślenia i konsekwentnego egzekwowania przepisów, a ponieważ barany można edukować tylko przez kieszeń, więc trzeba zacząć karać baranów-kierowców i baranów-pieszych. Dobre słowo jest odpowiednie na kolędę, a nie dla stwarzających zagrożenie na drodze.
- 0 0
-
2015-04-01 22:20
nie ma czegoś takiego jak strefa skrzyżowań równorzędnych
W tzw. czerwonej książce jest napisane już we wstepie znak D-48 to Zmiana pierwszeństwa reszta ideologii jest wyssana z palca.
Ponadto
Dz.U.02.170.1393
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
(Dz. U. z dnia 12 października 2002 r.)
§ 59. Znak D-48 "zmiana pierwszeństwa" uprzedza o mającej nastąpić lub niedawno wprowadzonej zmianie obowiązujących dotychczas zasad pierwszeństwa na najbliższym skrzyżowaniu; umieszczony pod znakiem napis określa datę wprowadzenia nowej zasady pierwszeństwa pokazanej znakiem A-5 lub A-7.
Istotą jakiejkolwiek strefy (...) jest oznakowanie tzw. obszaru np znak B-43(30km/h zwana strefa tempo)i jej odwołanie np znak B-44.- 0 0
-
2015-04-01 22:49
nie ma czegoś takiego jak strefa skrzyżowań równorzędnych
§ 59. Znak D-48 "zmiana pierwszeństwa" uprzedza o mającej nastąpić lub niedawno wprowadzonej zmianie obowiązujących dotychczas zasad pierwszeństwa na najbliższym skrzyżowaniu(JEDNYM SKRZYŻOWANIU A NIE STREFIE SKRZYŻOWAŃ BO TAKOWEJ NIE MA); umieszczony pod znakiem napis określa datę wprowadzenia nowej zasady pierwszeństwa pokazanej znakiem A-5 lub A-7.
Ponadto czerwona książka- 0 0
-
2015-04-01 23:02
nie ma czegoś takiego jak strefa skrzyżowań równorzędnych
czerwona książka tj.
rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urz¹dzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach punkt 5.2.54
pomijam zabawy w coś takiego jak oznakowanie D-40 stref zamieszkania umieszczonych na drogach wewnetrznych które przecinając się z drogami publicznymi (tj. kategorii od drogi gminnej wzywyż nie są drogami publicznymi)tzn. nie sa skrzyżowaniami a jedynie włączaniem się do ruchu wg PORD(prawo o ruchu drogowym prawdopopodobnie art 25 o ile dobrze pamietam)- 0 0
-
2015-04-01 23:04
dokładniej czerwona książka tj.
załącznik do nru 220 poz 2181 z dn . 23.12.2003 rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urz¹dzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach punkt 5.2.54- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.