• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lepsze oznakowanie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku

Maciej Naskręt
5 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowe oznakowanie poziome strefy Tempo 30 w Gdańsku. Nowe oznakowanie poziome strefy Tempo 30 w Gdańsku.

Drogowcy poprawiają oznakowanie strefy Tempo 30. Obok istniejących znaków pionowych, wyznaczających ograniczony obszar ruchu, na ulicach pojawią się piktogramy. Bezpieczniej ma być też na przejściach przez torowisko tramwajowe.



W Gdańsku na jezdniach pojawiły się pierwsze piktogramy - oznaczenia wjazdów w strefy Tempo 30 oraz strefy skrzyżowań równorzędnych.

- Wszystko po to, żeby kierowcy zauważali wprowadzane w mieście zmiany i mogli prawidłowo zachować się na przykład na skrzyżowaniu, które z podporządkowanego stało się skrzyżowaniem równorzędnym - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Pomysł podpatrzyliśmy podczas wizyt studyjnych za granicą. Takie rozwiązania z powodzeniem stosowane są też już w Polsce - dodaje.

W 49 miejscach pojawiły się dwa rodzaje piktogramów. Pierwszy to malunki przed oznakowaniem pionowym strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h. Drugi rodzaj piktogramów pojawił się w miejscach, gdzie wprowadzono strefę skrzyżowań równorzędnych - tam wykonane zostały piktogramy znaku A-5, czyli skrzyżowanie równorzędne oraz napis: "strefa". Oznakowanie umieszczono na początek w 11 lokalizacjach.

Czy nowe oznakowanie poprawi bezpieczeństwo na drogach?

- Będziemy kontynuować oznakowanie. Szczególnie w zakresie stref skrzyżowań równorzędnych w miejscach, gdzie wprowadzane będą takie nowe strefy - zapowiada dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku Mieczysław Kotłowski. - Chcemy uzupełniać też takie skrzyżowania o linie warunkowego zatrzymania na wszystkich wlotach. Może to pomoże kierowcom w szybszym przyswojeniu sobie zasady prawej ręki - podkreśla.

Bezpieczniej na przejściach przez torowisko

Zarząd Dróg i Zieleni znakuje też przejścia dla pieszych przez torowiska tramwajowe. Od niedawna na wszystkich tego typu miejscach można zauważyć piktogramy z symbolami tramwajów oraz strzałkami wskazującymi kierunek jazdy tramwaju. Łącznie w mieście pojawiły się 234 tego typu znaki poziome.

Każdego roku dochodzi w Gdańsku do kilku wypadków tramwajowych, w których poszkodowanymi są piesi. Przyczyną jest zazwyczaj wejście przy czerwonym świetle na torowiska. Rokrocznie na przejściach przez torowisko ginie co najmniej jeden pieszy (tak było w latach 2010-2014). Najtragiczniejszy był rok 2009, kiedy na torowiskach zginęło aż pięciu pieszych.

Opinie (230) 1 zablokowana

  • Wybory!!!

    Cztery lat nie bylo na to czasu ! Teraz wszystko jest mozliwe! Mam nadzieje, że ludzie nie dadzą się zwieść i nie wybiorą znów Adamowicza..

    • 1 1

  • Albo ZDiZ nie lubi Adamowicza i chce byśmy głosowali na innego,

    albo chodzi o układ. Bojąc się ot to, czy zostaną po wyborach dają zarobić swoim kolegom. Tak się mówi w mieście.

    • 3 1

  • Szkoda, że redaktorzy nie potrafią zaprezentować swojej opinii. Jak zwykle.

    • 0 0

  • Oznakowań jest w PL za dużo

    Kierowca nie jest w stanie wszystkich ogarnąć. Dlatego urzędnicy postanowili jeszcze trochę dodać :)

    • 2 5

  • strefa skrzyzowan rownorzednych

    Swietny pomysl dla uspokojenia ruchu. Ale powinien jej towarzyszyc PRZEGLAD tych skrzyzowan, czytelne oznakowanie strefy tempo 30, oswietlenie i przede wszystkim wyciecie KRZAKOW rosnacych czesto przy samym skrzyzowaniu!
    Widocznosc ograniczaja tez samochody parkujace przy samym skrzyzowaniu a najczesciej przy wyjazdach z uliczek osiedlowych i skutecznie zaslaniajacych widok wyjezdzajacym...

    • 4 2

  • linie zatrzymania w Brzeźnie

    jest mnóstwo linii warunkowego zatrzymania w Brzeźnie namalowanych w miejscach gdzie nie ma drogi z prawej strony, np. Dworska ze Sterniczą, Chodkiewicza z E.Plater, Panowie którzy malowali te pasy chyba nie wiedzą co i gdzie mają malować i malują wszędzie gdzie tylko się da

    • 1 0

  • Ale po co?Po co?

    No po co się pytam?Dlaczego my podatnicy musimy zapłacić za umieszczanie dodatkowych znaków,bo jeden z drugim nie przestrzega przepisów??
    No jakim prawem?
    Dlaczego mamy płacić za głąbów i idiotów?

    Rada jest prostsza i inna:
    -fotoradary (wpływy z mandatów)
    -dodatkowe wakaty w Policji (wpływy z "suszarkowych" mandatów,mniejsze bezrobocie)

    • 0 2

  • a może strefe 5 na godzine

    • 0 1

  • Adamowicz z PO upadli na głowę! (1)

    Jazda z prędkością poniżej 30km/h spowoduje tylko zatruwanie środowiska naturalnego i większe wydatki na benzynę, bo trzeba jechać na dwójce.

    Serdecznie Pozdrawiam

    Filip Andrzej Stankiewicz

    Kandydat do Sejmiku Województwa Pomorskiego - okręg numer 3 obejmujący miasto Gdańsk. Lista numer 3 Prawo i Sprawiedliwość

    • 1 8

    • Dlaczego minusujecie bez podania żadnych argumentów?

      Naprawdę nie uważacie, że poza wyjątkami ograniczenia prędkości są zaniżone o 10-20 km/h?

      • 0 0

  • najbezpieczniej będzie

    gdy wysiądziemy popchamy auto. Domagam się z tego oto miejsca, w imieniu swoim i dużej części społeczeństwa, więcej mądrych decyzji i inwestycji

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane