- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (175 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (430 opinii)
Lepsze oznakowanie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku
Drogowcy poprawiają oznakowanie strefy Tempo 30. Obok istniejących znaków pionowych, wyznaczających ograniczony obszar ruchu, na ulicach pojawią się piktogramy. Bezpieczniej ma być też na przejściach przez torowisko tramwajowe.
- Wszystko po to, żeby kierowcy zauważali wprowadzane w mieście zmiany i mogli prawidłowo zachować się na przykład na skrzyżowaniu, które z podporządkowanego stało się skrzyżowaniem równorzędnym - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Pomysł podpatrzyliśmy podczas wizyt studyjnych za granicą. Takie rozwiązania z powodzeniem stosowane są też już w Polsce - dodaje.
W 49 miejscach pojawiły się dwa rodzaje piktogramów. Pierwszy to malunki przed oznakowaniem pionowym strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h. Drugi rodzaj piktogramów pojawił się w miejscach, gdzie wprowadzono strefę skrzyżowań równorzędnych - tam wykonane zostały piktogramy znaku A-5, czyli skrzyżowanie równorzędne oraz napis: "strefa". Oznakowanie umieszczono na początek w 11 lokalizacjach.
Bezpieczniej na przejściach przez torowisko
Zarząd Dróg i Zieleni znakuje też przejścia dla pieszych przez torowiska tramwajowe. Od niedawna na wszystkich tego typu miejscach można zauważyć piktogramy z symbolami tramwajów oraz strzałkami wskazującymi kierunek jazdy tramwaju. Łącznie w mieście pojawiły się 234 tego typu znaki poziome.
Każdego roku dochodzi w Gdańsku do kilku wypadków tramwajowych, w których poszkodowanymi są piesi. Przyczyną jest zazwyczaj wejście przy czerwonym świetle na torowiska. Rokrocznie na przejściach przez torowisko ginie co najmniej jeden pieszy (tak było w latach 2010-2014). Najtragiczniejszy był rok 2009, kiedy na torowiskach zginęło aż pięciu pieszych.
Opinie (230) 1 zablokowana
-
2014-11-05 09:34
Dopóki nie będzie bata w postaci nieuchronności kary, to żadne znaki i przepisy nic nie zmienią. Polska na drogach to dżungla. Prawie nikt nie przestrzega przepisów ruchu. A i szeryfów nie brakuje. Wstyd i żenada.
- 9 1
-
2014-11-05 09:35
Wszystko musi być robione z głową!!!
Strefy 30 OK, ale nie wszędzie. Osiedla, wąskie uliczki popieram w 100%, ale nie drogi przejazdowe, ważne, zatłoczone arterie.
Przykład ul. Czyżewskiego w Oliwie. Strefa 30 ma sens jedynie w obrębie szkoły 23, a nie na odcinku do Sopotu. Po co za nasze pieniądze wstawiono spowalniacze na światłach? Światła przecież też wybudowano za nasze pieniądze, a teraz stały się niepotrzebne? Macie za dużo pieniędzy w budżecie, to lepiej drogi naprawiajcie!!!- 10 4
-
2014-11-05 09:38
Strefy strefami, ale tego, co wymyślił te kwadratowe progi zwalniające, to (1)
należałoby rozstrzelać. Te progi najbardziej ze wszystkich dewastują zawieszenie.
- 8 5
-
2014-11-05 10:13
Jak wolno przejedziesz to nic nie dewastuje. Sprawdzone w praktyce. Widocznie jedziesz za szybko. Spowalniacz ma spowalniac wiec wszystko sie zgadza.
- 9 4
-
2014-11-05 10:06
Jak ktoś potrafi jezdzić to to nie potrzebne ale człekom z klapkami na oczach może się przydac
- 2 0
-
2014-11-05 10:19
nie ma to jak namalować znak na pasach
genialne
- 2 0
-
2014-11-05 10:31
A Budyń nie planuje Tristara w tej strefie 30? Tristar ponoć potrafi wszystko tylko nie to co powinien robić.
- 1 2
-
2014-11-05 10:41
Brawo
Świetny pomysł na zlecenie komuś tych robót ! A czy to jest zgodne z kodeksem drogowym i są to określone prawem znaki poziome i czy na jezdni można malować co się chce? Może ktoś to wie ?
- 4 1
-
2014-11-05 10:42
Skrzyżowania równorzędne, to piękna rzecz! (1)
Co dwa miesiące jeżdżę innym ulepem, a żyję z odszkodowań wypłacanych przez firmy ubezpieczeniowe kierowców, którzy nie chcą pojąć, że w "tej strefie" prosto i szerzej nie znaczy z pierwszeństwem.
Oczywiście żartuję, ale zawsze uśmiecham się jak zatrzymuję się, aby przepuścić asa z mojej prawej (skrzyżowania równorzędne), a on dziękując podnosi rękę w geście wdzięczności. Ale za to już później as doskonale wie jak zajechać drogę innemu użytkownikowi trzymając wypasioną komórę przy uchu, przegonić dzieciaki na przejściu..., nie informować innych użytkowników o swoich zamiarach za pomocą kierunkowskazów etc.- 9 0
-
2014-11-05 17:08
Ja uwielbiam jak przepuszczam kogoś z prawej to ten z lewej też jedzie bo myśli że jest na głównej.
- 1 0
-
2014-11-05 10:44
masakra
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. znaki pionowe stawia sie raz na 10 lat albo i dłużej. Poziome trzeba odmalować co roku. No i kaska zaprzyjaźnionej firmie leci...Ponad to - co za idiota wymyślił skrzyżowania równorzędne np przy ulicy Szczecińskiej - Beniowskiego . Świetna atrakcja dla straży pożarnej i pogotowia wyjeżdżających z bazy. I nie tylko. Teraz wyjazdy z jakichś podwórkowych uliczek są uprzywilejowane, jak jedziesz od strony kołobrzeskiej. Chore. Komu przeszkadzały ulice główne i podporządkowane ? Znów jakiś idiota musiał wykazać, że siedząc za biurkiem jest potrzebny i wymyślił kolejny debilizm.
- 8 5
-
2014-11-05 10:46
Prawo o ruchu drogowym
Czy zostało znowelizowane? nie, może więc od tego zacząć, nawet jeżeli pomysł jest dobry to nie należy kombinować od d*py strony. Takie pomysły należy wpierw utrwalić w świadomości kierowców i pieszych. Nie można budzić się bez ostrzeżenia w innej rzeczywistości, chyba, że to wędrówka na drugi świat.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.