• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy pytali o linię tramwajową na Morenę

Maciej Naskręt
9 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Skrzyżowanie ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego będzie przebudowywane podczas budowy tramwajowej linii na Morenę. Skrzyżowanie ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego będzie przebudowywane podczas budowy tramwajowej linii na Morenę.

155 mln zł potrzeba na budowę linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Nie powstaną trambuspasy, a po zakończeniu budowy ul. Myśliwską dalej będą jeździły autobusy - tego dowiedzieli się mieszkańcy na spotkaniu poświęconym budowie nowej linii tramwajowej.



Przebieg linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny. Przebieg linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny.
Około 100 mieszkańców wzięło udział w spotkaniu nt. tramwaju na Morenę. Tłumaczyli urzędnicy i projektanci. Za stołem siedzą: Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w UM Gdańsk, projektant linii Jan Kosiedowski, szef Biura Projektów Budownictwa komunalnego, Romuald Nietupski, wiceprezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Z mikrofonem stoi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. Około 100 mieszkańców wzięło udział w spotkaniu nt. tramwaju na Morenę. Tłumaczyli urzędnicy i projektanci. Za stołem siedzą: Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w UM Gdańsk, projektant linii Jan Kosiedowski, szef Biura Projektów Budownictwa komunalnego, Romuald Nietupski, wiceprezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Z mikrofonem stoi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
We wtorek, w szkole przy ul. Marusarzówny na Morenie, odbyło się pierwsze z dwóch spotkań informacyjnych z mieszkańcami na temat budowy nowej linii tramwajowej.

Linia ma być gotowa do 2015 r., ale ze względu na koszty miasto chce ją budować w dwóch etapach. Na początek, po znalezieniu ok. 130 mln zł, ruszy budowa odcinka od pętli na Siedlcach zobacz na mapie Gdańska do przystanku Kolei Metropolitalnej Brętowo, przy ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Dopiero później, po znalezieniu dodatkowych pieniędzy, powstanie mniej więcej kilometrowa odnoga linii do ul. Myśliwskiej.

- Na całość musimy znaleźć około 155 mln zł - ujawnił podczas spotkania zastępca prezydenta Gdańska, Andrzej Bojanowski.

Podczas dyskusji o szczegółach nowej linii, mieszkańcy Moreny sugerowali, by zaprojektować ją w formie tzw. trambuspasu, po którym mogłyby jeździć także autobusy komunikacji miejskiej oraz pojazdy uprzywilejowane, np. karetki pogotowia. Zdaniem mieszkańców takie rozwiązanie sprawiłoby, że autobusy nie stałyby w korkach.

Pomysł - choć rozsądny z punktu widzenia mieszkańców i organizacji ruchu - raczej nie zostanie zrealizowany. Jego realizacja wymagałaby zbudowania od zera zupełnie nowej jezdni, co znacznie zwiększyłoby koszt budowy.

- Zresztą częstotliwość kursujących tam autobusów mogłaby poważnie utrudnić ruch tramwajów, a to ostatnie, czego byśmy sobie życzyli - argumentowali urzędnicy.

Mieszkańcy pytali też o hałas, jaki wywołają tramwaje. - Musimy poczekać na raport środowiskowy, który jednoznacznie określi, gdzie dokładnie powinny stanąć ekrany akustyczne. Na razie tego nie wiemy - mówił Andrzej Bojanowski.

Który element nowej linii na Morenę będzie najbardziej atrakcyjny?

Mieszkańcy górnego odcinka ul. Myśliwskiej bali się, że budowa linii biegnącej przez centrum Moreny pozbawi ich dostępu do autobusów.

- Do linii tramwajowej będziemy mieć ok. 1,5 km. Rozumiem, że to za mało, by tworzyć nową linię autobusową. Z drugiej strony to jednak daleko, by pokonywać ten dystans na piechotę - argumentował mieszkaniec ul. Myśliwskiej.

Uspokoił go Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Wybudowanie nowej linii tramwajowej nie oznacza, że z ul. Myśliwskiej znikną wszystkie linie autobusowe - przekonywał.

Spotkanie było idealną okazją dla mieszkańców Moreny, by poskarżyć się na swoje codzienne problemy. Mówiono o dziurach w głównych ulicach dzielnicy, Bulońskiej i Rakoczego. - Czy zostaną one załatane? - pytał jeden z uczestników spotkania.

- W tym momencie skupiamy się na rozbudowie podstawowego układu dróg. Gdy uporamy się z tym zadaniem, będziemy na szerszą skalę działać w dzielnicach - zapowiedział Andrzej Bojanowski.

Kolejne spotkanie w sprawie linii z Siedlec na Morenę odbędzie się 14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6 zobacz na mapie Gdańska na Morenie.

Miejsca

Opinie (120) 5 zablokowanych

  • (10)

    czy ktoś coś wie kiedy pojedziemy tramwajem na morene?

    • 12 85

    • wie kazdy, kto przeczytał ten artykuł

      w 2015 roku

      • 43 5

    • kolego, przeczytaj choć kawałek artykułu...

      "Linia ma być gotowa do 2015 r., "

      • 25 5

    • Zapyta Wróżbita Macieja to ci powie.

      • 30 4

    • od 1listopada nie ma korków na Nowolipiu w jedna i drugą strone,ale na tramwaj kasy brak (1)

      pokazują dziurawy odcinek Moreny na zdjeciu

      • 8 3

      • INNYCH ODCINKÓW NIE MA NA PIECKACH

        • 3 1

    • NAIWNIACY WSZYSCY CO WIERZA W 2015 !!! ;):) (1)

      • 4 5

      • omamianie ludzi zamiast konkretów

        lubię to sformuowanie: jak się znajdą pieniądze.Jak ja znajdę pieniądze to sobie kupię dom z widokiem na morze.

        • 5 2

    • przed którymiś wyborami ;)

      • 0 0

    • w 2015 na Morenę

      szkoda że w 2015 roku

      • 0 0

    • ale tak na prawde kiedy?

      • 0 0

  • (2)

    nie pytać a budować czym prędzej

    • 30 12

    • bez pytań pozornie szybciej (1)

      Właśnie to, że jest możliwość zadania kilku pytań, może spowodować przyspieszenie inwestycji. Przy okazji wiele niepotrzebnych obaw znika, a ludzie wiedzą czego się spodziewać/nie są zaskakiwani. Poza tym bardziej identyfikują się z zastosowanymi rozwiązaniami i są bardziej zadowoleni.

      • 7 0

      • budować hahah a za co? za darmo? pisza kasy brak!

        • 3 5

  • NIE GADAĆ.....ROBIĆ!!!!! (4)

    • 47 8

    • Ludzie się pytali, pajac odpowiadał (2)

      A potem i tak zrobił swoje

      • 8 3

      • MI TAM TRAMWAJ NIEPOTRZEBNY, BEDZIE TYLKO HAŁAS I WIECEJ WYPADKÓW (1)

        ZNAJAC NASZYCH SPECJALISTOW OD BUDOWANIA SKRZYZOWAN...LEPIEJ JAKBY DROGI SZERSZE ROBILI...

        • 3 6

        • nasi mistrzowie kierownicy spowodowaliby wypadek nawet z tramem na estakadzie

          • 3 1

    • brawo

      popieram,nie gadać tylko robić,początek torów już jest,gdyby się wszyscy wzięli,to tory byłyby już dawno.a tak tylko projekty i projekty,przecież trasa jest prosta.....

      • 1 0

  • ja nie pytałem ! (4)

    • 8 5

    • A ja spytam, ale o co innego. (3)

      Dlaczego na początek ruszy budowa odcinka od pętli na Siedlcach do przystanku Kolei Metropolitalnej Brętowo, a dopiero później do ul. Myśliwskiej??? Powinno być odwrotnie, bo po co komu dojazd do przystanku, którego nie ma? To nie lepiej najpierw połączyć Morenę z Siedlcami, a dopiero potem z Brętowem??No, ale u nas zawsze robi sie na odwrót... :/

      • 3 7

      • wiwat PO i Budyń!!:):)

        • 2 0

      • ktoś tu właśnie myśli (1)

        lepiej mieć przystanek wcześniej - po uruchomieniu PKM dostajemy węzeł przesiadkowy.

        • 4 1

        • Cała ta linia tramwajowa ma być gotowa w 2015 roku.

          PKM też jakoś tak, więc spokojnie można by najpierw zrobić dogodny dojazd tramwajowy dla ludzi z górnej Moreny (którzy teraz mają tragiczne połączenie autobusowe z Gdańskiem Głównym), a potem otwierać węzeł przesiadkowy.

          • 0 0

  • (5)

    a czemu tramwaj nie pojedzie Myśliwską ? Jak zawsze wszystko na pół gwizdka

    • 20 44

    • odpitol sie od Myśliwskiej (1)

      niby gdzie? Pod oknami ludzi?

      • 17 9

      • może jak w nowym porcie - ulicą

        • 5 6

    • (1)

      kolego minusują cię tylko chyba paniusie w mercedesach,

      • 3 1

      • nie tylko paniusie w mercedesach

        ale i panowie w innych autach niż mercedes. Myśliwską? tą wąską wyasfaltowaną dróżką??? i niby dokąd? do obecnej pętli autobusowej?

        • 3 2

    • wygrali wybory maja nas w tyłach

      • 0 0

  • pyta mieszkaniec: "panie tu tramwaj bedzie lecial?" (2)

    • 44 1

    • Jo, ino nie ma Morenę, jeno na prąd (1)

      :)

      • 10 3

      • ...guptasek, docelowo ino na Oliwe

        • 0 0

  • (4)

    "Dopiero później, po znalezieniu dodatkowych pieniędzy, powstanie mniej więcej kilometrowa odnoga linii do ul. Myśliwskiej.." - fajny plan... A niby gdzie znaleźć pieniądze...? Powiedzcie...

    • 25 9

    • niech ci deweloper buduje za swoje

      • 8 1

    • jak to gdzie !?

      w Twojej i mojej kieszeni !!!

      • 6 1

    • Pieniadze pewnie są tylko jak kradną połowę z przeznaczonych pieniedzy to co się dziwisz. Prawda jest taka, że zawsze są przekręty i jak podadzą ile to bedzie kosztować/badz ile kosztowało to licz się z tym, że spora częsć kasy idzie przekretem do kieszeni. Tak jak jest z drogami...

      • 6 2

    • W kieszeni prezydentów miasta

      • 5 0

  • Tramwaj na MOrenę powinien jeździć przy chodniku ,tak jak na Nowej Łodzkiej (2)

    lub jedną z jezdni, aby maksymalnie wykożystać ulicę

    • 7 48

    • nieuku,

      przecież gotowy jest wydzielony pas zieleni dla tramwaju

      • 25 3

    • muhaahhahahahahah

      to był żart?

      • 7 1

  • Do roboty (5)

    Mam nadzieje ze wszstko zagra jak trzeba ! Troche utrudnien ale napewno bedzie wszstko si popatrzcie ja teraz smiaga sie przez nową krzyżówkę Łostowicką i Kartuską :-)))Autostrada normalnie :-)))))

    • 50 1

    • dokładnie tak jak mówisz (2)

      Ale jakoś o tym cicho na Trójmieście. Jakoś nie napiszą, że tam w ogóle teraz nie ma korków, a samochody stoją nie więcej niż jedną zmianę świateł. Po prostu żyć nie umierać. Dzięki temu skrzyżowaniu skróciłem swój powrót o 10 minut :). Jeszcze tylko skończą Nową Łódzką i dostane kolejne 10min w gratisie :) i pozostanie mi tylko stanie na światłach na Świętokrzyskiej bo postawili akurat 3 pod rząd :).

      • 9 2

      • CICHO BO ZARAZ WSZYSCY BĘDĄ TAMTĘDY JEŹDZIĆ I KORKI SIĘ ZROBIĄ! (1)

        .......

        • 6 2

        • Cichutko...

          ...ale faktycznie jedzie się (a nie stoi) super. Brawa dla Tych, którzy do tego doprowadzili.

          • 3 1

    • a dziw też teraz tam korków nie ma! Sukces....niech żyje Strabag (1)

      • 3 3

      • Czy aby strabag

        Nie do końca bo oddał trochę po terminie. Niech żyje na pewno to projektant który przewidział w miarę tanie rozwiązanie, które korki ograniczy do zera. Bo wiadukt byłby o niebo droższy, a efekt byłby ten sam.

        • 7 4

  • (7)

    Mam pomysł na kasiorkę - zrezygnować z ECS - jeszcze zostanie

    • 123 11

    • Tyle, że nie można zrezygnować (5)

      ECS dofinansowuje unia i jakbyśmy zrezygnowali musielibyśmy jeszcze do tego dołożyć, bo podpisaliśmy umowę na tą kasę.

      • 7 10

      • i (3)

        ECS już prawie stoi gotowe

        • 2 1

        • (1)

          ale PO co?

          • 6 3

          • będzie na wsze czasy pamiątką PO rozbuchanym ego Pawła Budynia I

            • 4 2

        • piękne tempo

          a ile %-tów poparcia dla władzy byłoby więcej gdyby za te same pieniądze i w tym samym tempie wyłatali dziury na Morenie i nie tylko

          • 2 0

      • ...a co was obchodzi ECS i tak interesuje ta kasa, napisali przecież, że kasę należy znaleźć. Tyle dobra ludzie wyrzucają do śmietnika, to tam należy szukać.

        • 0 0

    • ja nie chciałem ECS ! Nikt mnie nie pytał! Politycy sobie sami to wybudowali dla SIEBIE! za nasze pieniądzE!!!!!! Można coś z tym zrobic?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane