- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (425 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (75 opinii)
Mieszkańcy pytali o linię tramwajową na Morenę
155 mln zł potrzeba na budowę linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Nie powstaną trambuspasy, a po zakończeniu budowy ul. Myśliwską dalej będą jeździły autobusy - tego dowiedzieli się mieszkańcy na spotkaniu poświęconym budowie nowej linii tramwajowej.
Linia ma być gotowa do 2015 r., ale ze względu na koszty miasto chce ją budować w dwóch etapach. Na początek, po znalezieniu ok. 130 mln zł, ruszy budowa odcinka od pętli na Siedlcach
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Na całość musimy znaleźć około 155 mln zł - ujawnił podczas spotkania zastępca prezydenta Gdańska, Andrzej Bojanowski.
Podczas dyskusji o szczegółach nowej linii, mieszkańcy Moreny sugerowali, by zaprojektować ją w formie tzw. trambuspasu, po którym mogłyby jeździć także autobusy komunikacji miejskiej oraz pojazdy uprzywilejowane, np. karetki pogotowia. Zdaniem mieszkańców takie rozwiązanie sprawiłoby, że autobusy nie stałyby w korkach.
Pomysł - choć rozsądny z punktu widzenia mieszkańców i organizacji ruchu - raczej nie zostanie zrealizowany. Jego realizacja wymagałaby zbudowania od zera zupełnie nowej jezdni, co znacznie zwiększyłoby koszt budowy.
- Zresztą częstotliwość kursujących tam autobusów mogłaby poważnie utrudnić ruch tramwajów, a to ostatnie, czego byśmy sobie życzyli - argumentowali urzędnicy.
Mieszkańcy pytali też o hałas, jaki wywołają tramwaje. - Musimy poczekać na raport środowiskowy, który jednoznacznie określi, gdzie dokładnie powinny stanąć ekrany akustyczne. Na razie tego nie wiemy - mówił Andrzej Bojanowski.
- Do linii tramwajowej będziemy mieć ok. 1,5 km. Rozumiem, że to za mało, by tworzyć nową linię autobusową. Z drugiej strony to jednak daleko, by pokonywać ten dystans na piechotę - argumentował mieszkaniec ul. Myśliwskiej.
Uspokoił go Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Wybudowanie nowej linii tramwajowej nie oznacza, że z ul. Myśliwskiej znikną wszystkie linie autobusowe - przekonywał.
Spotkanie było idealną okazją dla mieszkańców Moreny, by poskarżyć się na swoje codzienne problemy. Mówiono o dziurach w głównych ulicach dzielnicy, Bulońskiej i Rakoczego. - Czy zostaną one załatane? - pytał jeden z uczestników spotkania.
- W tym momencie skupiamy się na rozbudowie podstawowego układu dróg. Gdy uporamy się z tym zadaniem, będziemy na szerszą skalę działać w dzielnicach - zapowiedział Andrzej Bojanowski.
Kolejne spotkanie w sprawie linii z Siedlec na Morenę odbędzie się 14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (120) 5 zablokowanych
-
2011-11-09 10:01
(10)
czy ktoś coś wie kiedy pojedziemy tramwajem na morene?
- 12 85
-
2011-11-09 10:02
wie kazdy, kto przeczytał ten artykuł
w 2015 roku
- 43 5
-
2011-11-09 10:03
kolego, przeczytaj choć kawałek artykułu...
"Linia ma być gotowa do 2015 r., "
- 25 5
-
2011-11-09 10:04
Zapyta Wróżbita Macieja to ci powie.
- 30 4
-
2011-11-09 11:11
od 1listopada nie ma korków na Nowolipiu w jedna i drugą strone,ale na tramwaj kasy brak (1)
pokazują dziurawy odcinek Moreny na zdjeciu
- 8 3
-
2011-11-09 14:45
INNYCH ODCINKÓW NIE MA NA PIECKACH
- 3 1
-
2011-11-09 14:44
NAIWNIACY WSZYSCY CO WIERZA W 2015 !!! ;):) (1)
- 4 5
-
2011-11-09 15:27
omamianie ludzi zamiast konkretów
lubię to sformuowanie: jak się znajdą pieniądze.Jak ja znajdę pieniądze to sobie kupię dom z widokiem na morze.
- 5 2
-
2011-11-09 22:15
przed którymiś wyborami ;)
- 0 0
-
2011-11-09 22:21
w 2015 na Morenę
szkoda że w 2015 roku
- 0 0
-
2011-11-10 01:57
ale tak na prawde kiedy?
- 0 0
-
2011-11-09 10:02
(2)
nie pytać a budować czym prędzej
- 30 12
-
2011-11-09 10:46
bez pytań pozornie szybciej (1)
Właśnie to, że jest możliwość zadania kilku pytań, może spowodować przyspieszenie inwestycji. Przy okazji wiele niepotrzebnych obaw znika, a ludzie wiedzą czego się spodziewać/nie są zaskakiwani. Poza tym bardziej identyfikują się z zastosowanymi rozwiązaniami i są bardziej zadowoleni.
- 7 0
-
2011-11-09 11:12
budować hahah a za co? za darmo? pisza kasy brak!
- 3 5
-
2011-11-09 10:02
NIE GADAĆ.....ROBIĆ!!!!! (4)
- 47 8
-
2011-11-09 11:31
Ludzie się pytali, pajac odpowiadał (2)
A potem i tak zrobił swoje
- 8 3
-
2011-11-09 13:20
MI TAM TRAMWAJ NIEPOTRZEBNY, BEDZIE TYLKO HAŁAS I WIECEJ WYPADKÓW (1)
ZNAJAC NASZYCH SPECJALISTOW OD BUDOWANIA SKRZYZOWAN...LEPIEJ JAKBY DROGI SZERSZE ROBILI...
- 3 6
-
2011-11-09 18:08
nasi mistrzowie kierownicy spowodowaliby wypadek nawet z tramem na estakadzie
- 3 1
-
2012-03-30 18:07
brawo
popieram,nie gadać tylko robić,początek torów już jest,gdyby się wszyscy wzięli,to tory byłyby już dawno.a tak tylko projekty i projekty,przecież trasa jest prosta.....
- 1 0
-
2011-11-09 10:02
ja nie pytałem ! (4)
- 8 5
-
2011-11-09 12:56
A ja spytam, ale o co innego. (3)
Dlaczego na początek ruszy budowa odcinka od pętli na Siedlcach do przystanku Kolei Metropolitalnej Brętowo, a dopiero później do ul. Myśliwskiej??? Powinno być odwrotnie, bo po co komu dojazd do przystanku, którego nie ma? To nie lepiej najpierw połączyć Morenę z Siedlcami, a dopiero potem z Brętowem??No, ale u nas zawsze robi sie na odwrót... :/
- 3 7
-
2011-11-09 13:20
wiwat PO i Budyń!!:):)
- 2 0
-
2011-11-09 18:10
ktoś tu właśnie myśli (1)
lepiej mieć przystanek wcześniej - po uruchomieniu PKM dostajemy węzeł przesiadkowy.
- 4 1
-
2011-11-10 11:52
Cała ta linia tramwajowa ma być gotowa w 2015 roku.
PKM też jakoś tak, więc spokojnie można by najpierw zrobić dogodny dojazd tramwajowy dla ludzi z górnej Moreny (którzy teraz mają tragiczne połączenie autobusowe z Gdańskiem Głównym), a potem otwierać węzeł przesiadkowy.
- 0 0
-
2011-11-09 10:03
(5)
a czemu tramwaj nie pojedzie Myśliwską ? Jak zawsze wszystko na pół gwizdka
- 20 44
-
2011-11-09 10:04
odpitol sie od Myśliwskiej (1)
niby gdzie? Pod oknami ludzi?
- 17 9
-
2011-11-09 10:12
może jak w nowym porcie - ulicą
- 5 6
-
2011-11-09 15:08
(1)
kolego minusują cię tylko chyba paniusie w mercedesach,
- 3 1
-
2011-11-09 16:26
nie tylko paniusie w mercedesach
ale i panowie w innych autach niż mercedes. Myśliwską? tą wąską wyasfaltowaną dróżką??? i niby dokąd? do obecnej pętli autobusowej?
- 3 2
-
2011-11-09 22:57
wygrali wybory maja nas w tyłach
- 0 0
-
2011-11-09 10:04
pyta mieszkaniec: "panie tu tramwaj bedzie lecial?" (2)
- 44 1
-
2011-11-09 12:17
Jo, ino nie ma Morenę, jeno na prąd (1)
:)
- 10 3
-
2011-11-10 10:56
...guptasek, docelowo ino na Oliwe
- 0 0
-
2011-11-09 10:05
(4)
"Dopiero później, po znalezieniu dodatkowych pieniędzy, powstanie mniej więcej kilometrowa odnoga linii do ul. Myśliwskiej.." - fajny plan... A niby gdzie znaleźć pieniądze...? Powiedzcie...
- 25 9
-
2011-11-09 10:28
niech ci deweloper buduje za swoje
- 8 1
-
2011-11-09 10:54
jak to gdzie !?
w Twojej i mojej kieszeni !!!
- 6 1
-
2011-11-09 11:34
Pieniadze pewnie są tylko jak kradną połowę z przeznaczonych pieniedzy to co się dziwisz. Prawda jest taka, że zawsze są przekręty i jak podadzą ile to bedzie kosztować/badz ile kosztowało to licz się z tym, że spora częsć kasy idzie przekretem do kieszeni. Tak jak jest z drogami...
- 6 2
-
2011-11-09 12:59
W kieszeni prezydentów miasta
- 5 0
-
2011-11-09 10:09
Tramwaj na MOrenę powinien jeździć przy chodniku ,tak jak na Nowej Łodzkiej (2)
lub jedną z jezdni, aby maksymalnie wykożystać ulicę
- 7 48
-
2011-11-09 10:22
nieuku,
przecież gotowy jest wydzielony pas zieleni dla tramwaju
- 25 3
-
2011-11-09 13:18
muhaahhahahahahah
to był żart?
- 7 1
-
2011-11-09 10:11
Do roboty (5)
Mam nadzieje ze wszstko zagra jak trzeba ! Troche utrudnien ale napewno bedzie wszstko si popatrzcie ja teraz smiaga sie przez nową krzyżówkę Łostowicką i Kartuską :-)))Autostrada normalnie :-)))))
- 50 1
-
2011-11-09 10:47
dokładnie tak jak mówisz (2)
Ale jakoś o tym cicho na Trójmieście. Jakoś nie napiszą, że tam w ogóle teraz nie ma korków, a samochody stoją nie więcej niż jedną zmianę świateł. Po prostu żyć nie umierać. Dzięki temu skrzyżowaniu skróciłem swój powrót o 10 minut :). Jeszcze tylko skończą Nową Łódzką i dostane kolejne 10min w gratisie :) i pozostanie mi tylko stanie na światłach na Świętokrzyskiej bo postawili akurat 3 pod rząd :).
- 9 2
-
2011-11-09 14:28
CICHO BO ZARAZ WSZYSCY BĘDĄ TAMTĘDY JEŹDZIĆ I KORKI SIĘ ZROBIĄ! (1)
.......
- 6 2
-
2011-11-09 15:55
Cichutko...
...ale faktycznie jedzie się (a nie stoi) super. Brawa dla Tych, którzy do tego doprowadzili.
- 3 1
-
2011-11-09 11:13
a dziw też teraz tam korków nie ma! Sukces....niech żyje Strabag (1)
- 3 3
-
2011-11-09 11:24
Czy aby strabag
Nie do końca bo oddał trochę po terminie. Niech żyje na pewno to projektant który przewidział w miarę tanie rozwiązanie, które korki ograniczy do zera. Bo wiadukt byłby o niebo droższy, a efekt byłby ten sam.
- 7 4
-
2011-11-09 10:11
(7)
Mam pomysł na kasiorkę - zrezygnować z ECS - jeszcze zostanie
- 123 11
-
2011-11-09 10:45
Tyle, że nie można zrezygnować (5)
ECS dofinansowuje unia i jakbyśmy zrezygnowali musielibyśmy jeszcze do tego dołożyć, bo podpisaliśmy umowę na tą kasę.
- 7 10
-
2011-11-09 13:59
i (3)
ECS już prawie stoi gotowe
- 2 1
-
2011-11-09 14:05
(1)
ale PO co?
- 6 3
-
2011-11-09 14:34
będzie na wsze czasy pamiątką PO rozbuchanym ego Pawła Budynia I
- 4 2
-
2011-11-09 21:30
piękne tempo
a ile %-tów poparcia dla władzy byłoby więcej gdyby za te same pieniądze i w tym samym tempie wyłatali dziury na Morenie i nie tylko
- 2 0
-
2011-11-10 11:20
...a co was obchodzi ECS i tak interesuje ta kasa, napisali przecież, że kasę należy znaleźć. Tyle dobra ludzie wyrzucają do śmietnika, to tam należy szukać.
- 0 0
-
2011-11-09 22:58
ja nie chciałem ECS ! Nikt mnie nie pytał! Politycy sobie sami to wybudowali dla SIEBIE! za nasze pieniądzE!!!!!! Można coś z tym zrobic?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.