- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (425 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (75 opinii)
Mieszkańcy pytali o linię tramwajową na Morenę
155 mln zł potrzeba na budowę linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Nie powstaną trambuspasy, a po zakończeniu budowy ul. Myśliwską dalej będą jeździły autobusy - tego dowiedzieli się mieszkańcy na spotkaniu poświęconym budowie nowej linii tramwajowej.
Linia ma być gotowa do 2015 r., ale ze względu na koszty miasto chce ją budować w dwóch etapach. Na początek, po znalezieniu ok. 130 mln zł, ruszy budowa odcinka od pętli na Siedlcach
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Na całość musimy znaleźć około 155 mln zł - ujawnił podczas spotkania zastępca prezydenta Gdańska, Andrzej Bojanowski.
Podczas dyskusji o szczegółach nowej linii, mieszkańcy Moreny sugerowali, by zaprojektować ją w formie tzw. trambuspasu, po którym mogłyby jeździć także autobusy komunikacji miejskiej oraz pojazdy uprzywilejowane, np. karetki pogotowia. Zdaniem mieszkańców takie rozwiązanie sprawiłoby, że autobusy nie stałyby w korkach.
Pomysł - choć rozsądny z punktu widzenia mieszkańców i organizacji ruchu - raczej nie zostanie zrealizowany. Jego realizacja wymagałaby zbudowania od zera zupełnie nowej jezdni, co znacznie zwiększyłoby koszt budowy.
- Zresztą częstotliwość kursujących tam autobusów mogłaby poważnie utrudnić ruch tramwajów, a to ostatnie, czego byśmy sobie życzyli - argumentowali urzędnicy.
Mieszkańcy pytali też o hałas, jaki wywołają tramwaje. - Musimy poczekać na raport środowiskowy, który jednoznacznie określi, gdzie dokładnie powinny stanąć ekrany akustyczne. Na razie tego nie wiemy - mówił Andrzej Bojanowski.
- Do linii tramwajowej będziemy mieć ok. 1,5 km. Rozumiem, że to za mało, by tworzyć nową linię autobusową. Z drugiej strony to jednak daleko, by pokonywać ten dystans na piechotę - argumentował mieszkaniec ul. Myśliwskiej.
Uspokoił go Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Wybudowanie nowej linii tramwajowej nie oznacza, że z ul. Myśliwskiej znikną wszystkie linie autobusowe - przekonywał.
Spotkanie było idealną okazją dla mieszkańców Moreny, by poskarżyć się na swoje codzienne problemy. Mówiono o dziurach w głównych ulicach dzielnicy, Bulońskiej i Rakoczego. - Czy zostaną one załatane? - pytał jeden z uczestników spotkania.
- W tym momencie skupiamy się na rozbudowie podstawowego układu dróg. Gdy uporamy się z tym zadaniem, będziemy na szerszą skalę działać w dzielnicach - zapowiedział Andrzej Bojanowski.
Kolejne spotkanie w sprawie linii z Siedlec na Morenę odbędzie się 14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (120) 5 zablokowanych
-
2011-11-09 10:11
Szkoda (9)
Nie rozumiem dlaczego nie zrobiono nitki Chełm -> Morena, będzie trzeba przez Dworzec Główny jeździć.Dodatkowo orientujecie się czy budowa nowej nitki wiąże się z zakupem nowych tramwajów czy ten sam tabor obsługiwać będzie dużo większą trasę.A sama inwestycja - oczywiście świetnie że w końcu powstaje.
- 26 3
-
2011-11-09 10:44
Przecież nowy tabor przyjeżdza cały czas, bo jeszcze nie odebrano całego taboru pess (1)
Więc przy tym tempie pesy skończą nam budować do 2013, więc pewnie będą kolejne zamawiane.
- 4 4
-
2011-11-09 15:10
w GPKM 3b etap (4 etap) jest zaznaczone że zostanie zakupione 5 pojazdów, jak sie uda mogą kupić 10. A dostawy Pes z GPKM 3a zakończą się do końca listopada. Dostarczyć muszą jeszcze pojazdy: 1043, 1044, 1045
- 2 0
-
2011-11-09 11:36
(6)
Bradzo wątpie, że pesy czy nawet "dortmundy" podjechałyby pod wzniesienieod ul. Kartuskiej do Armii Krajowej/cmenatrz łostowicki.
- 4 4
-
2011-11-09 12:07
(5)
kurczaki faktycznie :) nachylenia pod uwagę nie brałem
- 4 0
-
2011-11-09 13:28
(4)
wydaje mi sie ze nie chodzi o nachylenie bo zapewniam ze tramwaje bez problemu by podjechaly. chodzi raczej o brak miejsca na lostowickiej. ledwie wcisneli tam dwa pasy w dwie strony. a pamietam, ze przy projektowaniu tego odcinka bylo to trudne.
- 3 0
-
2011-11-09 16:29
Doświadczyłem, jak to sobie pesy 'radzą' na Armii Karjowej pod górkę przy dużej ilości pasażerów.. w lecie ubiełego roku. Może "Dortmundy" .. ?
- 0 1
-
2011-11-09 18:12
za duze nachylenie, żaden z hamulców by nie mógł zadziałać. (2)
od biedy mogłaby się nadać estakada lub tunel do NŁ.
- 1 2
-
2011-11-09 20:21
(1)
W Polsce każdy jest ekspertem od komunikacji miejskiej. Gratuluję!
- 1 0
-
2011-11-09 22:49
a jakim trzeba być ekspertem, żeby wiedzie渿e hamulce pojazdów szynowych źle działają na lodzie?
piasecznice są dobre przy średnich i niskich pochyleniach, w trakcie analizowania tego łącznika okazało się, że tramwaj musiałby jechać z użyciem zębatek.
- 0 0
-
2011-11-09 10:13
niedasizm (4)
Tradycyjnie w Gdansku niedasie zrobic tramobuspasa. W Krakowie, we Wroclawiu, a nawet ostatnio w Warszawie takie rozwiazania sa w centrach miast, gdzie panuje duzo wiekszy ruch na jakichs Pieckach-Migowie, ale oczywiscie w Gdansku sie nie da. Nie, bo nie. Niech wladza powie wprost, ze nie potrafi albo ma zbyt ograniczony horyzont myslowy, by ulatwic mieszkancom przesiadki a w polaczeniu z Tristarem (tu delikatne hahahahahaha) przyspieszyc tramwaje oraz takze autobusy.
- 18 14
-
2011-11-09 10:16
Czytać nie umiesz ?
Nie że nie da się, ale koszty znacznie wyższe.
- 4 3
-
2011-11-09 10:16
Przecież podali powód. Za drogo.
- 4 2
-
2011-11-09 13:30
(1)
poza tym co za porownywanie do innych miast. w gdansku sie nie da? to porownaj tabor tramwajowy w tych miastach ktore wymieniles. niech oni placza ze u nich nie da sie miec tak nowoczesnego taboru jak u nas.
- 2 1
-
2011-11-10 09:37
W Krakowie też mają tabor nowoczesny, do tego linię szybkiego tramwaju, a oprócz tego nawet stary tabor jest sprawny technicznie, czysty i niepordzewiały. Tabor gdański wygląda jak wyciągniety z kolejki do wielkiego pieca.
- 0 0
-
2011-11-09 10:14
Na Morenie są takie dziury w ulicach jakich nie ma w całym Trójmieście. (3)
Nr 1 bezapelacyjnie.
- 20 4
-
2011-11-09 10:25
zapraszam w takim razie na stary Chełm (1)
tam dopiero zobaczysz dziury!!!!!
- 1 0
-
2011-11-09 15:15
na chłemie są dobre drogi. Zobaczcie co sie dzieje na Trakcie, o ile do Podmiejskiej/Sandomierskiej jest ok, to już dalej za Gościnną jest tragedia
- 1 0
-
2011-11-09 14:02
A ja na Trakt Św Wojciecha, chyba w grobie się biedak przewraca a to krajowa "jedynka" ...
- 0 0
-
2011-11-09 10:20
pytać się moga
a władza i tak zrobi swoje
- 5 1
-
2011-11-09 10:25
połączenie tramwajowe Chełm - morena to najlepsze co mogłoby powstac ... (2)
- 21 7
-
2011-11-09 10:41
Tyle, że jest ono nie możliwe do realizacji. (1)
Brak miejsca na Łostowickiej i za duże nachylenie terenu. Połączenie jednak ma być realizowane, ale okrężną drogą czyli bulońska Morena potem nową Bulońską północną do trasy W-Z, a potem Bulońską południową do świętokrzyskiej. Ale to są już bardzo dalekie plany i pewnie jeszcze z 10 razy je zmienią. Inny projekt to że ma powstać odnoga tramwaju przy Warszawskiej i ona poleci w Bulońską Północną. Ale poczekamy zobaczymy.
- 4 3
-
2011-11-09 11:38
wybudować na odcinku łostowickiej kolejkę górską jak na Gubałówkę...taką mam koncepcję....
- 5 1
-
2011-11-09 10:45
(1)
Wrocław, Warszawa - tam się da zrobić tory w płytach betonowych, zeby korzystały z nich też autobusy. U nas nie i koniec!
- 3 8
-
2011-11-09 11:02
Proponuje pojechać do Warszawy i Wrocławia
Nagle zobaczysz, że to rozwiązanie nie ma sensu w miejscu o którym piszesz. Warszawa rzeczywiście ma w kilku miejscach tory w drodze, ale są to odcinki gdzie albo nie dało się wydzielić pasa zieleni, albo było tak już od dawna. Potem popatrz, że przez to rozwiązanie tam tramwaje też stoją w korkach. Potem pojeździj po warszawie i zrozumiesz, że jest ona 10 razy bardziej zakorkowana, a wiem o czym mówię, bo jestem tam co miesiąc przez kilka dni i musze się przemieszczać wtedy po całej Warszawie. Po drugie zobacz, że odcinek na którym ma powstać ma wydzielony pas zieleni już. Po drugie na tym odcinku nie ma dużych korków, a te co są to tylko na skrzyżowaniach. Ponadto korki te wynikają ze złej organizacji skrzyżowania z Bulońską (Światła + rondo by je zneutralizowały), a drugi korek tworzy się przy zjeździe w budowaną słowackiego więc trzeba poczekać do końca przebudowy. Auta jeszcze stoją na lewo skręcie w piekarniczą, ale to są osoby co sobie skracają drogę na osiedla na myśliwskiej w celu ominięcia bulońskiej. Oraz małe stanie na lewoskręcie koło nestle. Jeżdżę tędy codziennie i pytam się po co to rozwiązanie. Lepiej udrożnić skrzyżowania i będzie spokój.
- 4 0
-
2011-11-09 10:53
Ten temat jest znany od 30 lat.
Może w końcu uda się .
- 7 0
-
2011-11-09 10:56
(1)
jezdzisz autobusem tez stuj w korku a nie chcecie miec bus pasy
- 2 13
-
2011-11-09 13:31
jak juz piszesz glupoty to chociaz poprawnie. stoj nie stuj.
- 4 0
-
2011-11-09 10:59
a kiedy postawią ekrany akustyczne we wrzeszczu wzdłuz linii tramwajowej? ;) (1)
słyszałem, że na polach elizejskich tez będą stawiać ekrany prosto z castoramy.
- 9 2
-
2011-11-09 14:04
z tymi ekranami to im się w zadkach już przewraca ... niech się do lasu wyniosą ...
- 3 0
-
2011-11-09 11:31
w 2015, ale bilet se mozesz juz kupic
jak umiesz
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.