• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy pytali o linię tramwajową na Morenę

Maciej Naskręt
9 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Skrzyżowanie ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego będzie przebudowywane podczas budowy tramwajowej linii na Morenę. Skrzyżowanie ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego będzie przebudowywane podczas budowy tramwajowej linii na Morenę.

155 mln zł potrzeba na budowę linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Nie powstaną trambuspasy, a po zakończeniu budowy ul. Myśliwską dalej będą jeździły autobusy - tego dowiedzieli się mieszkańcy na spotkaniu poświęconym budowie nowej linii tramwajowej.



Przebieg linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny. Przebieg linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny.
Około 100 mieszkańców wzięło udział w spotkaniu nt. tramwaju na Morenę. Tłumaczyli urzędnicy i projektanci. Za stołem siedzą: Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w UM Gdańsk, projektant linii Jan Kosiedowski, szef Biura Projektów Budownictwa komunalnego, Romuald Nietupski, wiceprezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Z mikrofonem stoi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. Około 100 mieszkańców wzięło udział w spotkaniu nt. tramwaju na Morenę. Tłumaczyli urzędnicy i projektanci. Za stołem siedzą: Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w UM Gdańsk, projektant linii Jan Kosiedowski, szef Biura Projektów Budownictwa komunalnego, Romuald Nietupski, wiceprezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Z mikrofonem stoi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
We wtorek, w szkole przy ul. Marusarzówny na Morenie, odbyło się pierwsze z dwóch spotkań informacyjnych z mieszkańcami na temat budowy nowej linii tramwajowej.

Linia ma być gotowa do 2015 r., ale ze względu na koszty miasto chce ją budować w dwóch etapach. Na początek, po znalezieniu ok. 130 mln zł, ruszy budowa odcinka od pętli na Siedlcach zobacz na mapie Gdańska do przystanku Kolei Metropolitalnej Brętowo, przy ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Dopiero później, po znalezieniu dodatkowych pieniędzy, powstanie mniej więcej kilometrowa odnoga linii do ul. Myśliwskiej.

- Na całość musimy znaleźć około 155 mln zł - ujawnił podczas spotkania zastępca prezydenta Gdańska, Andrzej Bojanowski.

Podczas dyskusji o szczegółach nowej linii, mieszkańcy Moreny sugerowali, by zaprojektować ją w formie tzw. trambuspasu, po którym mogłyby jeździć także autobusy komunikacji miejskiej oraz pojazdy uprzywilejowane, np. karetki pogotowia. Zdaniem mieszkańców takie rozwiązanie sprawiłoby, że autobusy nie stałyby w korkach.

Pomysł - choć rozsądny z punktu widzenia mieszkańców i organizacji ruchu - raczej nie zostanie zrealizowany. Jego realizacja wymagałaby zbudowania od zera zupełnie nowej jezdni, co znacznie zwiększyłoby koszt budowy.

- Zresztą częstotliwość kursujących tam autobusów mogłaby poważnie utrudnić ruch tramwajów, a to ostatnie, czego byśmy sobie życzyli - argumentowali urzędnicy.

Mieszkańcy pytali też o hałas, jaki wywołają tramwaje. - Musimy poczekać na raport środowiskowy, który jednoznacznie określi, gdzie dokładnie powinny stanąć ekrany akustyczne. Na razie tego nie wiemy - mówił Andrzej Bojanowski.

Który element nowej linii na Morenę będzie najbardziej atrakcyjny?

Mieszkańcy górnego odcinka ul. Myśliwskiej bali się, że budowa linii biegnącej przez centrum Moreny pozbawi ich dostępu do autobusów.

- Do linii tramwajowej będziemy mieć ok. 1,5 km. Rozumiem, że to za mało, by tworzyć nową linię autobusową. Z drugiej strony to jednak daleko, by pokonywać ten dystans na piechotę - argumentował mieszkaniec ul. Myśliwskiej.

Uspokoił go Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Wybudowanie nowej linii tramwajowej nie oznacza, że z ul. Myśliwskiej znikną wszystkie linie autobusowe - przekonywał.

Spotkanie było idealną okazją dla mieszkańców Moreny, by poskarżyć się na swoje codzienne problemy. Mówiono o dziurach w głównych ulicach dzielnicy, Bulońskiej i Rakoczego. - Czy zostaną one załatane? - pytał jeden z uczestników spotkania.

- W tym momencie skupiamy się na rozbudowie podstawowego układu dróg. Gdy uporamy się z tym zadaniem, będziemy na szerszą skalę działać w dzielnicach - zapowiedział Andrzej Bojanowski.

Kolejne spotkanie w sprawie linii z Siedlec na Morenę odbędzie się 14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6 zobacz na mapie Gdańska na Morenie.

Miejsca

Opinie (120) 5 zablokowanych

  • zawsze narzekacie na tramwaje : za późno, za szybko, za zimno, za gorąco ,że motorniczy ham a teraz chcecie tam tramwaje

    • 2 3

  • Tramwajox na Morenox

    jox

    • 1 4

  • może kiedyś za 10 lat......30 lat a może nigdy....

    powinini ale chyba nie zrobią linie tramwajową z Pętli siedlce podłączyć trasę do przystanku nowa łódzka.....

    • 1 2

  • extra

    extrejszen z tym tramwajem a światła na Myśliwskiej bedo albo na Bulońskiej?bo strach przełazić!

    • 4 1

  • z tego zdjecia gufno widac !!! co za matol dal te foto ??? SZOK !

    • 1 3

  • 155 baniek!!!!!!!!!?????????????

    no tak trza podzielic miedzy kolesi i budynia przetargami w tym miescie powinno sie zainteresowac cba ........

    • 3 1

  • będą piękne korki na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego

    oczywiście w czasie robót drogowych. PS Kasę na budowę ściągną z ludzi - po prostu podniosą ceny biletów.

    • 1 0

  • Gdzie jest wczesniej przyznana kasa na trase tramwajowa na Morene?..Przejedliscie te srodki ,czy bezprawnie (1)

    przetransferowaliscie na inne potrzeby???

    • 1 0

    • wpłynęly na konto Rydzyka

      I rozwój telefonii "W rodzinie"

      • 0 0

  • moze tez bede mial

    farta i znajde jakies pieniadze ;) haha

    • 0 0

  • Pan Bojanowski nie może partnerem w rozmowach

    Ma za sobą wiele nieudanych decyzji i inwestycji. Na przykład zmarnowane pieniądze na remont mostu przy ul. Uczniowskiej. Wydano duże pieniądze, zamknięto drogę na rok czasu a potem uroczyście otwarto z przecięciem wstęgi by po 4 miesiącach zamknąć ponownie i rozebrać nasyp. Zmarnowano miliony złotych. Tak samo będzie z linią tramwajową.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane