• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most w prezencie dla Wiecheckiego

Mikołaj Chrzan
29 grudnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Dzisiaj w Warszawie prezydent Gdańska namawiać będzie ministra gospodarki morskiej, by ten popierał wpisanie Trasy Sucharskiego na listę priorytetowych inwestycji

Na posiedzeniu Rady Ministrów 3 stycznia zdecydować się mają losy Trasy Sucharskiego, która dzięki tunelowi pod Martwą Wisłą połączy wszystkie części portu z autostradą A1. Ta inwestycja jeszcze w lecie była na pierwszym miejscu wśród projektów w gospodarce morskiej. Jednak w listopadzie - w niejasnych okolicznościach - zniknęła z niej zupełnie.

Dzisiaj o godz. 11.30 prezydent Gdańska Paweł Adamowicz (PO) spotka się w Warszawie z ministrem gospodarki morskiej Rafałem Wiecheckim (LPR).

Co Adamowicz powie Wiecheckiemu? - Budowa Trasy Sucharskiego to projekt, który ma rangę ogólnopolską. Przecież to nic innego jak kontynuacja budowy Portu Północnego, która także była przedsięwzięciem ogólnopaństwowym, kluczowym dla polskiej gospodarki morskiej - mówi prezydent Gdańska.

Adamowicz przygotował dla ministra upominek - oprawione zdjęcie mostu wantowego im. Jana Pawła II nad Martwą Wisłą w Gdańsku.

- Chcę, by to zdjęcie przypominało ministrowi, że wybudowany za ponad 150 mln zł most będzie w pełni wykorzystany dopiero, gdy powstanie Trasa Sucharskiego - mówi Adamowicz.

Przed 3 stycznia Adamowicz chce jeszcze porozmawiać z ministrem transportu Jerzym Polaczkiem (PiS). - Liczę także na jego wsparcie. Znamy się z czasów działalności w Stronnictwie Konserwatywno-Ludowym - mówi Adamowicz.

Prezydent ma także obietnicę poparcia od ministra Przemysława Gosiewskiego, z którym razem studiował prawo na Uniwersytecie Gdańskim.
Wojewoda napisał do premiera

Mikołaj Chrzan: Popiera Pan budowę Trasy Sucharskiego w Gdańsku?

Piotr Ołowski, wojewoda pomorski (PiS): Oczywiście, że tak.

Podobno napisał Pan nawet w tej sprawie do premiera Jarosława Kaczyńskiego...

Tak, w środę wysłałem taki list. Moim obowiązkiem jest informowanie pana premiera o sprawach ważnych dla województwa. A teraz na Pomorzu trwa dość głośna dyskusja o tym, czy Trasa Sucharskiego znów znajdzie się na liście projektów, które będą mogły być współfinansowane z funduszy unijnych.

Pisał Pan do premiera o tym, jak ważna ta inwestycja jest dla Pomorza i Polski?

Jestem pewien, że premier doskonale zna sprawę Trasy Sucharskiego, a także innych inwestycji priorytetowych dla Pomorza i Polski. Ja tylko przypomniałem argumenty, które w tej dyskusji się pojawiają.

Jakie są według Pana najważniejsze?

Przede wszystkim ekonomiczne. Polskie porty będą się rozwijać znacznie szybciej, kiedy będzie do nich dobry dostęp od strony lądu. Trasa Sucharskiego - łącząca wszystkie części gdańskiego portu z autostradą A1 - bez wątpienia poprawi dojazd do gdańskiego portu. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo kierowców i pieszych - dzięki trasie i tunelowi pod Martwą Wisłą uda się wyprowadzić ciężarówki z centrum miasta, z ulic, które nie są przystosowane do tak silnego ruchu.

Niektórzy obawiają się, że budowa Trasy Sucharskiego, a potem planowanej Drogi Zielonej, wprowadzi tiry do mieszkalnych dzielnic Gdańska.

Obawy te są nieuzasadnione. Droga Zielona to zadanie na przyszłość. Poza tym nie będzie ona autostradą czy drogą ekspresową, a jedynie trasą przyspieszonego ruchu. Choć ma mieć dwie jezdnie, będzie to droga miejska, ze zwykłymi skrzyżowaniami. Logiczne jest, że kierowcy tirów, mając do wyboru przejazd drogą ekspresową przez obwodnicę południową i obwodnicę zachodnią, a drogę przez miasto, z licznymi skrzyżowaniami i światłami, wybiorą ten pierwszy wariant. Dlatego nie ma się czego obawiać i trzeba starać się, by Trasa Sucharskiego jak najszybciej powstała.

O przyszłości Trasy Sucharskiego rząd zdecydować ma 3 stycznia. Spodziewa się Pan, jaka to będzie decyzja?

Takie decyzje podejmują odpowiedzialni za te zadania ministrowie. Ja mogę mieć tylko nadzieję, że Trasa Sucharskiego znajdzie się w gronie priorytetów i będzie mogła liczyć na unijne dofinansowanie.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • Najpierw niech rozlicza kolesi za prywatyzacje

    brali w tym udzial zarowno obecni poslowie PO jak i PiS. Np taki pan Lewandowski, to chyba za jego czasow najwiecej sprywatyzowano.... Rozumiem ze prywatyzazowac nalezy ale dlaczego sprzedaje sie wiekszosc udzialow obcemu kapitalowi?Np taka TP, dlaczego w jednej z najwiekszych polskich firm pakiet wiekszosciowy maja francuzi? Czy nie skarb panstwa nie mogl zatrzymac 51% akcji?? Gdyby komuchy dalej rzadzily to lotos z orlenem bylyby polaczone i dawno sprzedane ruskom, bo wmawiano nam ze tak musi byc, ze te firmy nie maja szansy na przetrwanie jesli nie zostana sprzedane. Dlaczego komuchy zrezygnowaly budowy gazociagu z norwegii?? Bo drogo?Ciekawe.Za kilka cena od ruskow bedzie w tej samej cenie co gaz norweski, biorac pod uwage tempo podwyzek. Poza tym cena to nie wszystko, uniezaleznienie od laski putina jest rownie wazne. Wiadomo, ze kontakty czerwonych z moskwa wciaz sa zywe i z sympatia patrz na wschod. Zygam ta polityka.....Teraz PiSiory mszcza sie na Gdansku, a wlasciwie na calym Trojmiescie za przegrane wybory....mialbyc gazoport a nie bedzie, nawet trase nam teraz zabrali....dziwny zbieg okolicznosci....bez jaj.
    A PO, z Adamowiczem na czele wmawiaja ze nam ze Gdansk tak wspaniale sie rozwija,ze spada bezrobocie, doliny krzemowe powstaja.....a dzis na jakiejs konferencji gosciu z PO gadal ze spadajace bezrobocie jest glownie efektem emigracji zarobkowej...
    I jeszcze te korki, to co dzieje sie teraz w gdansku to skandal i kogo to obchodzi???Nic nie robia.

    • 0 0

  • Czy to nie forum o trasie Sucharskiego? A Ty mi tu o komunie itp. brednie.

    • 0 0

  • ciekawe, jaka jest prawda nt tej trasy

    Wyborcza trąbi, że wypadła z planów, niczego innego nie można się spodziewać po panach z PO.

    Szkoda, że nigdzie nie ma wypowiedzi na ten temat kogoś z ministerstwa.

    A tak na maginesie kilka dni temu Lech Parell w Dzienniku Bałtyckim ostro zjechał trójmiejskie inwestycje drogowe. Lokalne władze strasznie ujadają na rzekome decyzje Ministerstwa Transportu a same na swoim podwórku mogłyby się bardziej postarać.

    • 0 0

  • do Bart

    i jaki z tego wniosek, że Parell zjechał te inwestycje? Nie przypadkiem, że Parell nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze?

    • 0 0

  • Czemu projekt i przyszła trasa noszą imię Sucharskiego jak już od paru lat się mówi, że nie był on prawdziwym dowódcą obrony Westerplatte i powinno się zweryfikowac hołd jaki jest mu oddawany!

    • 0 0

  • akurat parell miał rację w tamtym artykule. Będzie jak z mostem nad martwą wisłą. Wybudują tunel i powiedzą że spełni swoją rolę jak zrobią część drogi zielonej niedaleko pasa nadmorskiego. Zrobią tę część i powiedzą że zacznie spełniać swoją rolę jak będzie tunel pod pachołkiem. I kółeczko się zamyka. Tranzyt będzie wpuszczony do miasta. A te 90% Tirów z naszego portu które rozpoczyna trasę z prawobrzeżnej części miasta w głąb kraju nawet pewnie tego tunelu nie zauważy.
    Priorytetem jest obwodnica południowa a nie żadne podziemne zabaweczki

    • 0 0

  • A wszechpolak wiechecki zaprosi Adamowicza na ryby albo na spotkanie kiboli!

    Może nawet rozpalą jakieś zmyslne ognisko!
    Jedrek załatwi laski i bedzie miło i przyjemnie!

    • 0 0

  • Nie tykać Wiecheckiego

    Nie tykać Wiecheckiego. Okazuje się, że przez pół roku zrobił dla swego regionu więcej niż nasza koalicja nieudaczników posłów i senatorów od Borusewicza i Płażyńskiego po Kurskiego i Tuska. Polityczne, nie polityczne wykorzystał swoją szansę i popchnął rozwój Szczecina i okolic. Pomarzyć o czymś takim w Gdańsku.

    • 0 0

  • i po co było sie wychylać

    Jakby mostek nazwać imieniem rodziców powstańców trasa by juz była kończona a tak JPII juz nie jest na topie. No i ta PO. Po cos się Pan Panie tusk drugi raz zenił bez rejestracji. Wszystko na marne.

    • 0 0

  • kurski pisiak

    a ty kurski "pośle" Ziemi gdańskiej tylko chlać wóde i korzystać do celów prywatnych ze służbowego samochodu za pieniądze podatników potrafisz.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane