• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można budować nowy przystanek SKM w Orłowie. Realizacja możliwa po 2026 roku

Patryk Szczerba
25 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.
  • Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.
  • Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.

Zamówione studium wykazało, że budowa nowego przystanku SKM na wysokości wiaduktu kolejowego przy ul. WielkopolskiejMapka jest zasadna. SKM zamierza wspólnie z Gdynią zlecić przygotowanie dokumentacji projektowej, a później ubiegać się o dofinansowanie unijne dla inwestycji. Budowa przystanku rozpocznie się najwcześniej po 2026 r.



Czy inwestycje w transport kolejowy w Trójmieście mają sens?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km. Nowy przystanek miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi.

Zdania co do tego, czy jest potrzebny, są wśród mieszkańców podzielone. Wielu uważa, że to zbyt mała odległość, by dodatkowo zatrzymywać tam pociągi.

Przystanek może być wykonany centralnie na wiadukcie



Odpowiedź na to, czy budowa jest zasadna, miało dać studium wykonalności inwestycji, które zamówiła Szybka Kolej Miejska. Dokument został wykonany przez firmę DS Consulting, kosztował blisko 480 tys. zł. Analizy wykazały, że nowy przystanek przy ul. Wielkopolskiej jest potrzebny.

Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM. Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.
Wybrany wariant zakłada rozbudowę infrastruktury linii kolejowej nr 250 poprzez zlokalizowanie na niej dodatkowego, nowego przystanku osobowego na wysokości wiaduktu kolejowego. Pociągi miałyby się zatrzymywać centralnie na wiadukcie.

Rozkład SKM Trójmiasto



Konieczne dostosowanie infrastruktury miejskiej do lokalizacji przystanku



- Wariant przewiduje także dostosowanie infrastruktury miejskiej do lokalizacji nowego przystanku SKM poprzez: przybliżenie przystanków trolejbusowo-autobusowych, zmiany w układzie chodników z jednoczesną realizacją układu ścieżek rowerowych, których obecnie brak w tym rejonie, oraz budowę przejścia dla pieszych pod torami wraz z nowymi chodnikami, poprawiającymi ruch pieszych i pozwalającymi na łatwy dostęp do planowanego przystanku SKM - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Podkreśla, że do zbudowania przystanku będzie konieczna współpraca z Gdynią.

- Planujemy wspólnie zlecić przygotowanie dokumentacji projektowej i wspólnie ubiegać się o dofinansowanie unijne dla tego projektu. Decyzja o dalszej realizacji uzależniona będzie od pozyskania finansowania - podkreśla Złotoś.

Miejsce, gdzie naprawiają pociągi w Gdyni-Cisowej



Współpraca z Gdynią przy realizacji inwestycji



Władze Gdyni potwierdzają chęć współpracy przy budowie przystanku SKM przy ul. Wielkopolskiej.

- Żeby zabezpieczyć możliwości złożenia wniosku o dofinansowanie i uzyskania dofinansowania w perspektywie 2021-2027, w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza, zgłosiliśmy projekty do dofinansowania - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca, gdzie złożono projekty:

  • Regionalny Plan Transportowy dla Województwa Pomorskiego 2030,
  • Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, jako instytucji odpowiedzialnej za Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach perspektywy 2021-2027.

Przystanek SKM przy Wielkopolskiej. Kiedy początek budowy?



- Zgodnie z założeniami studium wykonalności inwestycja ma być realizowana w latach 2026-2029, jednak jej wykonanie w tym terminie zależy od pozyskania finansowania unijnego oraz zagwarantowania środków przez partnerów projektu - kończy Marek Łucyk.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (158) 1 zablokowana

  • Proponuje wylac betonem pobocze torow od wejherowa do gdanska glownego.

    Zrobic jeden dlugi peron i przystanki na zadanie.

    • 7 0

  • Może najpierw skończcie to co zaczęliście - np. pętlę trolejbusową na Chyloni - ogrodzona płotem od wielu miesięcy, nic się tam nie dzieje, a ludzie zasuwają dookoła aby dojść do peronu, jedyna wiata dla pasażerów ustawiona w najwęższym miejscu obok schodów do kas pkp, tunel dla pieszych już jest zniszczony... szkoda...

    • 9 0

  • Jeszcze chwila, a Szybka Kolej Miejska zmieni się w metro pod względem ilości przystanków, a szybka tylko z nazwy. Po co i komu ma służyć przystanek w tym miejscu? Zanim się rozpędzi z Redłowa lub Orłowa, już będzie hamować. Obecny tabor kolejowy nie nadaje się do takiej jazdy. A wagoniki metra do jazdy po powierzchni w zmiennych warunkach atmosferycznych.

    • 4 1

  • Granda jakaś

    Koniec peronu na tym wiadukcie będzie 3 długości składu pociągu od obecnego peronu w Orłowie, a cała inwestycjia jest tak potrzebna jak port lotniczy na Babich Dołach. Nie żałowałbym tej kasy gdyby nie to że Gdynia jest zadłużona po uszy i gdyby nie było dziesiątek pilniejszych rzeczy. Tymczasem przydałoby się zrobić przejście pod torami w Orłowie bo obecne windy nie działają a kobiety na rękach wnoszą swoje dzieci w wózkach na górę, przydałoby się z paru ulic zdjąć płyty jambo pamiętające Gomółkę, a przestać oszczędzać na oświetleniu ulicznym pod pretekstem awarii.

    • 5 0

  • (1)

    Bk serio poco. A co z przystankiem między Gdynią a Wzg?

    • 4 2

    • ty nie wspominaj tego "pomyslu" ze Srodmiesciem

      Bo jeszcze jakis urzedowy baran sobie przypomni i zacznie lobbowac. Miejskie spolki kase chetnie wydadza, bez wzgledy na sens...

      • 1 0

  • konsekwentnie

    Orłowo powinno zostać przesunięte nad ulicę Spółdzielczą a Redłowo w okolice kładki nad torami.

    • 5 1

  • zbędne działanie

    Zamiast tego powinna być sprawna (!) komunikacja ze Stryjskiej/Lotników do Wielkopolskiej zamiast zawijasa przez Zwycięstwa. Tam komunikacja zbiorowa traci duuużo czasu.

    Dużo lepiej sprawdziłby się tunel pod peronem w Redłowie niż bieganie na około po schodach.
    Więcej komunikacji miejskiej w ciągu Gdyńska/Łużycka - Lotników zamiast Zwycięstwa.

    • 3 1

  • Przedłużyć PKM do Chyloni i zwiększyć częstotliwość

    Oraz wprowadzić zatrzymania w Orłowie dla tych pekaemek, które nie jadą przez Karwiny.

    • 5 0

  • A kiedy PKM do północnej Gdyni ?

    • 3 1

  • Co za głupota

    Najlepiej niech zrobią co 200 metrów

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane