• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można budować nowy przystanek SKM w Orłowie. Realizacja możliwa po 2026 roku

Patryk Szczerba
25 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
  • Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.
  • Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.
  • Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.

Zamówione studium wykazało, że budowa nowego przystanku SKM na wysokości wiaduktu kolejowego przy ul. WielkopolskiejMapka jest zasadna. SKM zamierza wspólnie z Gdynią zlecić przygotowanie dokumentacji projektowej, a później ubiegać się o dofinansowanie unijne dla inwestycji. Budowa przystanku rozpocznie się najwcześniej po 2026 r.



Czy inwestycje w transport kolejowy w Trójmieście mają sens?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km. Nowy przystanek miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi.

Zdania co do tego, czy jest potrzebny, są wśród mieszkańców podzielone. Wielu uważa, że to zbyt mała odległość, by dodatkowo zatrzymywać tam pociągi.

Przystanek może być wykonany centralnie na wiadukcie



Odpowiedź na to, czy budowa jest zasadna, miało dać studium wykonalności inwestycji, które zamówiła Szybka Kolej Miejska. Dokument został wykonany przez firmę DS Consulting, kosztował blisko 480 tys. zł. Analizy wykazały, że nowy przystanek przy ul. Wielkopolskiej jest potrzebny.

Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM. Wiadukt kolejowy przy ulicy Wielkopolskiej, gdzie ma zostać zbudowany nowy przystanek SKM.
Wybrany wariant zakłada rozbudowę infrastruktury linii kolejowej nr 250 poprzez zlokalizowanie na niej dodatkowego, nowego przystanku osobowego na wysokości wiaduktu kolejowego. Pociągi miałyby się zatrzymywać centralnie na wiadukcie.

Rozkład SKM Trójmiasto



Konieczne dostosowanie infrastruktury miejskiej do lokalizacji przystanku



- Wariant przewiduje także dostosowanie infrastruktury miejskiej do lokalizacji nowego przystanku SKM poprzez: przybliżenie przystanków trolejbusowo-autobusowych, zmiany w układzie chodników z jednoczesną realizacją układu ścieżek rowerowych, których obecnie brak w tym rejonie, oraz budowę przejścia dla pieszych pod torami wraz z nowymi chodnikami, poprawiającymi ruch pieszych i pozwalającymi na łatwy dostęp do planowanego przystanku SKM - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Podkreśla, że do zbudowania przystanku będzie konieczna współpraca z Gdynią.

- Planujemy wspólnie zlecić przygotowanie dokumentacji projektowej i wspólnie ubiegać się o dofinansowanie unijne dla tego projektu. Decyzja o dalszej realizacji uzależniona będzie od pozyskania finansowania - podkreśla Złotoś.

Miejsce, gdzie naprawiają pociągi w Gdyni-Cisowej



Współpraca z Gdynią przy realizacji inwestycji



Władze Gdyni potwierdzają chęć współpracy przy budowie przystanku SKM przy ul. Wielkopolskiej.

- Żeby zabezpieczyć możliwości złożenia wniosku o dofinansowanie i uzyskania dofinansowania w perspektywie 2021-2027, w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza, zgłosiliśmy projekty do dofinansowania - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca, gdzie złożono projekty:

  • Regionalny Plan Transportowy dla Województwa Pomorskiego 2030,
  • Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, jako instytucji odpowiedzialnej za Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach perspektywy 2021-2027.

Przystanek SKM przy Wielkopolskiej. Kiedy początek budowy?



- Zgodnie z założeniami studium wykonalności inwestycja ma być realizowana w latach 2026-2029, jednak jej wykonanie w tym terminie zależy od pozyskania finansowania unijnego oraz zagwarantowania środków przez partnerów projektu - kończy Marek Łucyk.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (158) 1 zablokowana

  • Czas najwyższy wyciąć słowo szybka z kolejki miejskiej xd

    • 6 1

  • O nie!!!

    • 6 0

  • raczej pomysł

    bezsensowny

    • 6 1

  • Świetna wiadomość

    Zastanawia mnie tylko czy nie dało by rady tam wcisnąć dwóch przystanków zamiast jednego? Poprawiło by to komfort osób które muszą jeszcze dojść na ten nowy przystanek, a tak na pewno część miała by bliżej. Jest jeszcze opcja zrobienia jednego długiego od Orłowa do Redłowa i ludzie by zgłaszali w którym miejscu pociąg ma się zatrzymać by było najwygodniej. Ludzie kochani to jest SKM a nie metro. Te pociągi nie mają "szybkiego" startu i zatrzymania. Zanim pociąg się rozpędzi już będzie musiał hamować więc w tym miejscu dojdzie do spowolnienia jazdy o 3 może 4 minuty. Już słychać, że Gdynia chce dorobić przystanek między Wzgórzem a Główną. To będzie kolejne kilka minut. Zaraz faktycznie przesiądę się na samochód skoro czas dojazdu pociągiem się o tyle wydłuży. Widać miasto próbuje łatać problem z korkami, więc może inaczej. Skoro to już jest taki problem to może czas zacząć myśleć o budowie linii tramwajowych jako uzupełnienia do pociągów? Bo zaraz okaże się, że dojazd z Orłowa do Gdyni wydłuży się o 10 minut czytaj dwukrotnie.

    • 5 1

  • Pamiętajcie o najważniejszych rzeczach czyli:

    Oświetlenie Eco Led Bio super za 2 mln zł, parking dla rowerów z zadaszeniem z bambusa eco pure 100% za 400 tyś, ławeczki dla psów za 200tyś , no i mozecie zrobić wiatę dla ludzi żeby deszcz nie padał na głowy

    • 8 0

  • Bzdury ! Co wy SKM w brniecie ? Lepiej byłoby przesunąć obecny przystanek SKM Redłowo ze 100 m (1)

    w stronę Wielkopolskiej (przez wydłużenie obecnego peronu, aby robota budowy schodów z wiaduktu na Stryjskiej przy PPNT nie poszła na marne) i zbudowanie na wysokości Sieradzkiej wyjścia z przystanku.

    W ogóle czemu przystanki SKM wzorem warszawskiego metra nie mają wyjść z obu krańców peronów ? Tu kłania się Gdynia Chylonia - kiedy powstanie wyjście z peronów (dalekobieżnych również) w stronę ulicy Puckiej ? Śmieszne aby z rejonu skrzyżowania Chylońskiej i Starogardzkiej dylać z buta kawał drogi do obecnych wejść na perony Gdyni Chyloni i Gdyni Leszczynek.
    W ogóle plac dworcowy przy stacji Gdynia Chylonia powinien być o wiele szerszy i sięgać Puckiej, no ale miasto grunt po byłej gazowni i targowisku sprzedać deweloperowi.

    • 8 3

    • Chylonia ma tunel na obie strony

      I nie trzeba chodzić na około.

      • 1 0

  • Orłowo Północ

    Kiedy kolej na Północ Gdyni?

    • 10 0

  • Kto bogatemu? zabroni

    Studium wykonalności inwestycji kosztowało 480 tys. zł. Jak znam życie 3/4 tego "dzieła" powstało na zasadzie kopiuj, wklej. Ma gest SKM w pompowaniu pieniędzy dla... (tu proszę wpisać odpowiednie słowa)

    • 8 0

  • ***** gdynię

    • 6 0

  • a co z PKM na Wzgórzu? Chętnie bym się przesiadł na pkm ale dylanie do Głównej a potem zawracanie nie ma sensu

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane