• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

NIK kontroluje pocztę. Oceń jej usługi

piw
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
W teorii listonosze powinni roznosić listy i paczki, ale - jak pokazała poprzednia kontrola NIK - często roznoszą zamiast tego awizo, przez co sami musimy odbierać adresowane do nas przesyłki. Czy nowa kontrola wykaże poprawę w tej kwestii? W teorii listonosze powinni roznosić listy i paczki, ale - jak pokazała poprzednia kontrola NIK - często roznoszą zamiast tego awizo, przez co sami musimy odbierać adresowane do nas przesyłki. Czy nowa kontrola wykaże poprawę w tej kwestii?

Awizo zostawione w skrzynce, chociaż nikt nie próbował nam dostarczyć przesyłki, listy i paczki dostarczane długo po terminie - pewnie wielu z nas zetknęło się z takimi sytuacjami. Chcesz pomóc inspektorom NIK, którzy właśnie rozpoczęli kontrolę usług poczty? Wypełnij specjalną ankietę.



Z czym Poczta Polska ma największy problem?

O problemach mieszkańców Trójmiasta z Pocztą Polską pisaliśmy już nie raz. Chodziło o listonoszy, którzy od razu roznosili awizo, a nie listy, zdarzały się także przypadki ginących przesyłek z zagranicy. Nasi czytelnicy skarżyli się też na ograniczony dostęp do usług pocztowych i zamykanie placówek szybciej, niż wynikało to z informacji wywieszonych na ich drzwiach.

To zresztą tylko wierzchołek góry lodowej, bo listy, w których nasi czytelnicy skarżą się na pocztę pojawiają się w naszej skrzynce mailowej dość często i regularnie. Właśnie tych codziennych problemów i drobnych zaniedbań dotyczy rozpoczęta właśnie kontrola NIK.

- Przesyłki listowe i paczki pocztowe powinny być dostarczane co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez pięć dni w tygodniu. NIK sprawdzi, czy placówki pocztowe wywiązują się z tego obowiązku. Kontrolerzy Izby w szczególny sposób przyjrzą się doręczaniu listów poleconych i paczek - zapowiada Paweł Biedziak, rzecznik prasowy Najwyższej Izby Kontroli.

Warto tu wspomnieć, że podobną kontrolę przeprowadzono już trzy lata temu. Wykazała ona, że dostęp do usług świadczonych przez Pocztę Polską jest ograniczony. Inspektorzy stwierdzili też wówczas, że w placówkach pocztowych często "przerzuca się" ciężar odbioru przesyłek na klienta (przez wspomniane już roznoszenie awizo zamiast listów czy paczek).

Najwyższa Izba Kontroli chce sprawdzić, czy przez ostatnie trzy lata nastąpiła jakaś poprawa w tym zakresie. Oprócz przeprowadzenia samej kontroli inspektorzy chcą też o jakość usług zapytać nas wszystkich, klientów poczty.

Przygotowano w tym celu specjalną ankietę. Jest ona w pełni anonimowa.
piw

Opinie (234) 5 zablokowanych

  • Poczta nr 1 w Gdyni

    Super obsługa Panie sympatyczne , kolejki sporadycznie jak w każdej innej instytucji obsługującej klientów .Ja nie mam zastrzeżeń ,a korzystam dość często

    Ale są ludzie którym zawsze się coś nie podoba no cóż to tak po Polsku dokopać bliżniemu .

    • 1 1

  • mieszkanka starowki

    Super Pan Listonosz. ktory obsluguje ul. Sw.Ducha 26-30. Mily, cierpliwy, usmiechniety

    • 0 0

  • Wszyscy wieszaja psy na pracowników poczty a czemu nikt nie ma pretensji do tych którzy są temu winni panu prezesowi dyrektorowi menadzerom którzy siedzą na d*pach i wymyślają co tu jeszcze wymyslec żeby było ciężej dlaczego NIK nie sprawdza w jakich warunkach pracują pocztowcy warunki PRLu ale wiadomo winni są zawsze ci na końcu ogniwa oj ludzie ludzie zanim zaczniecie kogoś obrażać i krytykować to trochę pomyślcie

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane