- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (167 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (122 opinie)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (268 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (57 opinii)
NIK o promocji Gdańska i Gdyni: dobrze, ale drogo
Gdańsk promuje się poprzez bursztyn.
Kontrolerzy NIK docenili starania Gdańska o budowę marki Światowej Stolicy Bursztynu. Jednym z elementów realizowania tej strategii jest organizowanie wydarzeń promujących bursztyn i jego wyroby, takie jak Gala Bursztynu i Mody
Najwyższa Izba Kontroli zbadała zakres promocji i jej koszty dla miast. Pochwały zebrały Gdańsk i Gdynia, ale tej drugiej wytknięto najwyższy w Polsce odsetek wydatków na promocję.
NIK zbadał działania promocyjne 14 miast: Inspektorzy pod lupę wzięli Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Piotrków Trybunalski, Radom, Suwałki, Tarnów, Toruń, Warszawę i Zabrze.
Gdańsk i Gdynia oprócz Krakowa, Tarnowa i Warszawy zostały pochwalone za sprawdzanie efektywności działań promocyjnych za pomocą obiektywnych mierników: liczba i jakość materiałów medialnych ukazujących się w związku z kampaniami czy liczba uczestników danej imprezy. W przypadku Gdańska zwrócono uwagę m.in. na wzmacnianie marki miasta jako Światowej Stolicy Bursztynu.
Kontrolerzy NIK-u zajęli się też szczegółowo finansami. Łącznie, skontrolowane miasta przeznaczyły na promocję w latach 2011-2013 około 370 mln zł. Najwięcej pieniędzy wydano w Warszawie - 86 mln zł, Gdańsku - 59 mln zł, Bydgoszczy - 53 mln zł i Łodzi - 49 mln zł i Gdyni - 46 mln zł.
- Warto pamiętać o tym, że wydatki nie dotyczą tylko promocji w ścisłym tego słowa znaczeniu. W naszym przypadku to przecież także środki na kluby sportowe, bezpłatne imprezy jak chociażby Kolosy, czy dokładanie do festiwalu Open'er. Wszystkie są rozliczane w budżecie jako środki na promocję, więc warto patrzeć przez ten pryzmat, analizując dane - mówi Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości gdyńskiego magistratu.
Przyznaje jednak, że miasto musi być aktywne, by ścigać się z posiadającymi dużo większy budżet, jak chociażby Łódź czy Katowice.
- Dzięki niekonwencjonalnym i nieszablonowym działaniom Gdynia postrzegana jest jako dobra marka w Polsce. Dobrym przykładem z ostatniego czasu jest nasza kampania #gdyniarowerem, zachęcająca do rezygnacji z samochodu na rzec jednośladu poprzez różne kanały komunikacji. Nawet wymalowanie na jezdniach specjalnych oznaczeń przecież kosztuje - uzupełnia Banel
Stanowisko władz miasta już tradycyjnie nie przekonują opozycyjnych radnych, którzy na sesjach wielokrotnie podkreślali, że proporcje między promocją a inwestycjami zostały niebezpiecznie zaburzone. W ostatnim czasie kontrowersje dotyczyły m.in. zbytniej rozrzutności w zakresie organizacji letnich imprez: Red Bull Air Race (11,6 mln zł), zlotu żaglowców (blisko 3,5 mln zł) czy Cudawianków (400 tys. zł), ale praktycznie podczas corocznego głosowania nad budżetem są w kwestii wydatków na promocję wątpliwości. Z powodów zbyt dużych wydatków na wakacyjne imprezy dymisją miał nawet zagrozić skarbnik miasta.
- Nie przyjmuję tłumaczenia, że w promocji zawarte są też wydatki na sport czy kulturę, Inne miasta robią tak samo, a jednak wydają na promocję wyraźnie mniej. Można sobie zadać pytanie czy rekordowe wydatki na promocje nie mają też jakiegoś związku z rekordową popularnością władz? Promocja miasta i promocja jego władz często niestety zlewają się w jedną całość - ripostuje Marcin Horała, radny Prawa i Sprawiedliwości i kandydat na prezydenta Gdyni.
Opinie (133) 1 zablokowana
-
2014-09-19 17:02
A gdzie mieszkańcy? (1)
Złości mnie ta promocja Gdyni. Odbywa się głównie moim, mieszkańca, kosztem. Ogranicza mi się swobodę poruszania - jakim prawem władze zamykają co
tydzień pół miasta?! Gdynia - moje miasto, czy tylko władz?- 15 12
-
2014-09-19 21:41
Wolisz mieszkać na zadupiu, gdzie nikt nie przyjeżdża i nic się nie dzieje?
- 3 2
-
2014-09-19 17:20
Ot b. minister sprawiedliwości PO, a obecny szef NIK-u zrobił Gdyni pod górkę (3)
i to niedługo przed wyborami, bo nie chciała wejść w koalicje z PO - nie mogła wystawić kandydata na prezydenta to gryzą PO łydkach.
Doskonale widzą, że Gdynia zwycięża w rankingach miast przyjaznych obywatelowi i nawet zwielokrotnione dotacje unijne dla kolesi rządzonych z ramienia platformersów nie przebijają gdyńskich włodarzy. Zbadano jakość życia miastach i znowu wychodzi im Gdynia. Sprawdzono m.in. poziom bezrobocia, szybkość opanowania wpływu spraw w sądzie czy liczbę mieszkańców przypadającą na jeden basen i teatr Imprezę, poinformowanie o inwestycjach w Infoboxie, nawet ośmieszanie na forum odnośnie "budowy" lotniska nie pomogło wiec należy wmówić, że to za pieniądze Gdynian sa ogłupiani..
Nawet długość ścieżek rowerowych w metrach na tysiąc mieszkańców widać nie daje rezultatów, bo dalej okazuje się, że najbardziej lubianym miastem przez swoich obywateli jest właśnie Gdynia.
Bo Gdynia jest najbardziej przyjaznym miastem w Polsce! I żaden NIK(t) nie będzie nam robił wodę z mózgu my swoje i tak wiemy.- 8 19
-
2014-09-19 17:25
ochłoń Felicjano, NIK kontrolowała 14 miast a nie tylko Gdynię więc nikt nie robił pod górkę (1)
A to, że wy w Gdyni wszystko wiecie lepiej to też powszechnie wiadomo. M.in. dzięki pieniądzom na Wydział propagandy.
- 5 5
-
2014-09-19 17:41
POzory bezstronności :))))))))))))
no, ale Ty sie załapałeś. A mówią, że głupich nie sieją :)))))))))))
- 3 3
-
2014-09-19 23:35
normalnie jakbym czytał wypowiedzi poddanych z baśni "Nowe szaty cesarza" J.C.Andersena
- 0 3
-
2014-09-19 17:20
A ja mam pytanie do władz Gdyni. Kiedy przestaną siać propagandę o swojej świetności a na przykład zaczną budować mieszkania komunalne.
- 15 6
-
2014-09-19 17:30
kolesie ze szczurkowej Samorzadnosci podniosa oplaty za parkowanie o 100% (2)
i znajdzie sie kasa ktorej teraz brakuje na kolejne wybryki propagandowe i nie trafione inwestycje typu lotnisko. Czas Szczurka i jego gromadki sie konczy.
- 17 4
-
2014-09-19 17:38
nie musisz ze swojej wiochy przyjeżdzać do Pięknej Gdyni (1)
a jeśli już to przed wjazdem przesiądź sie w najlepszy autobus lub trolejbus i możesz wtedy za grosze dojechać
- 2 7
-
2014-09-19 18:02
a ty skad tu spadles sloiku?
elementy naplywowe glosu nie maja.
- 1 5
-
2014-09-19 17:33
Na promocje najwięcej w Polsce a tunelu pod torami w chyloni dalej nie ma
- 18 3
-
2014-09-19 18:50
Nawet wymalowanie na jezdniach specjalnych oznaczeń przecież kosztuje - uzupełnia Banel (1)
genialne!
- 7 1
-
2014-09-20 09:09
w Gdyni wg urzedasow wszystko kosztuje i niestety liczone jest w tysiacach jak nie
milionach zlotych na koszt podatnika
- 1 0
-
2014-09-19 19:09
Panie p.Szczurek (2)
kiedy w finansach promujących miasto uwzględni Pan własną telewizje Gdynia, Radio Gdynię i Gazetę Gdyńską oraz inne media ?
Co się robi w tym zakresie i dlaczego tak opieszale ?
Dziś państwowa(abonament) tv zajmuje się promocja Gdańska i Sopotu ew. KK, o Gdyni się mówi, zazwyczaj jeśli już - to źle i następnie trzeba wykupywać wysoko kosztowy PR w mediach.- 4 5
-
2014-09-19 22:50
(1)
To rasio gdansk robi im zwykle kampanie. No i kaszebe.
- 2 0
-
2014-09-20 12:06
Gdynianie nie powinni opłacać abonamentu
i wszystko w temacie !!
- 0 0
-
2014-09-19 20:49
Żygać mi się chce od tej 'promocji' (5)
Dzielnice w Gdyni i większa część Śródmieścia są zapuszczone, przestrzń miejska beznadziejna, skandaliczny stan chodników, brak ławek, zadbanej zieleni, eleganckich lamp ulicznych, brak atmosfery zadbanego miejsca na poziomie, z małymi wyjątkami.
Gdynia = miasto jednej fontanny !
Do tego inwestycje drogowe na poziomie 1/10 tego co w Gdańsku, zero inwestycji w nowe parki czy choćby większe zielone skwery, żadnych nowych placów zabaw dla dzieci (no chyba, że deweloper zbuduje za własne pieniądza na własnym osiedlu).
Pojęcie 'rewitalizacja dzielnicy' w Gdyni nie istnieje a w tym czasie Gdańsk jednocześnie potrafi totalnie przebudować Dolne Miasto, Dolny Wrzeszcz, Nowy Port i nabrzeża Motłwy. Tam jakoś kasa się znajduje. O Sopocie nawet nie wspomnę. Jaka jest różnica wystaczy przjeść granicę Sopotu i Kolibek - Park Północny z jednej strony i dziki busz z drugiej.
Nieustanne ględzenie o OPAT i zero efektów, zero konkretów w sprawie połączeń przez tory, zamiast tego szlabany jak na wsi.
Wstyd !!- 15 8
-
2014-09-19 21:42
(4)
Horala, nie wysilaj się :)
- 3 7
-
2014-09-19 22:22
(2)
(...) Nie jestem żaden Horała, tylko mieszkaniec tego miasta,który chciałby, żeby to miasto kwitło.
Twój komentarz wskazuje, że masz na to wylane, twoja sprawa.- 5 1
-
2014-09-20 08:10
(1)
ta jasne, to dlaczego w "realu" nigdy nie spotykam takich oszołomów?
- 0 2
-
2014-09-20 10:22
Bo zyjesz w wyimagonowanym swiecie wykreowanym przez PRwcow UMGdynia
pajacu
- 2 0
-
2014-09-20 08:34
A może tak konkretny komentarz na podniesione kwestie zamiast pajacowania ?
- 0 0
-
2014-09-19 21:21
Gdańsk - promujcie na świecie - nie w Polsce - bo tu jest znany !
Gdańsk - promujcie na świecie nasz port dla wycieczkowców , Solidarność / gmach ECS i p. Wałęsę - póki żyje - bo z tym się Polska kojarzy na świecie / , stare miasto - unikalne w Polsce ; a potem bursztyn .
Niech się dowiedzą o Gdańsku Szwajcarzy , Amerykanie, Chińczycy - to są klienci , o których trzeba zabiegać - bo ci mogą tu najwięcej wydać .
Norwegów już mamy - to jest świetny klient .
Szanowni Państwo w magistracie miasta Gdańska - do dzieła !!
Walczcie o byt jego mieszkańców !
Grazie mille ! / Dziękuję bardzo / .- 2 1
-
2014-09-19 21:41
Promocja jest wazna i potrzebna!
- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.