- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (255 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (158 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Na pół roku zamkną węzeł Gdańsk Południe. Pierwsze utrudnienia w lipcu
To będzie trudne lato dla kierowców korzystających z przebudowywanego węzła Gdańsk Południe, gdzie połączą się trzy trasy szybkiego ruchu: Obwodnica Trójmiasta, Południowa Obwodnica Gdańska i powstająca Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. W lipcu drogowcy zamkną na węźle dwie relacje, a od połowy października do końca kwietnia przyszłego roku cały węzeł. Kierowcy ominą go już nowymi łącznicami, a skrzyżowanie z lotu ptaka będzie przypominać ogromne rondo.
We wtorek wybraliśmy się na drugi odcinek OMT, a więc fragment jezdni między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe. Przebudowa tego ostatniego to największe wyzwanie drogowców w całej inwestycji, wartej łącznie 1,5 mld zł.
Krzyżują się tam trzy ekspresówki, w dodatku roboty toczą się "pod ruchem". Wkrótce prace w tym miejscu wejdą w decydującą fazę i ruch zostanie częściowo, a potem całkowicie wstrzymany.
I niestety, dla kierowców oznacza to spore utrudnienia.
Harmonogram zmian na węźle Gdańsk Południe:
Aktualny etap I - do 15 lipca 2024 roku
Obecnie ruch na węźle Gdańsk Południe odbywa się w każdym kierunku, choć nie bez komplikacji. Zwężenie jezdni w godzinach szczytu i w weekendy mocno daje się we znaki - zwłaszcza kierowcom jadącym z i na autostradę A1 (jej remont również może przyczynić się do większych utrudnień na samej obwodnicy).
Do takiej organizacji ruchu nie ma się co jednak przyzwyczajać, bo obecny układ utrzyma się tylko do połowy lipca.
Etap II - zamknięcie relacji Gdynia-Warszawa oraz Warszawa-Łódź - od 15 lipca do 15 października 2024 roku
Pierwsze, spore, choć jeszcze nie największe utrudnienia kierowców czekają od 15 lipca, gdy drogowcy zamkną na węźle Gdańsk Południe dwie relacje: z obwodnicy południowej w kierunku autostrady A1 oraz z Obwodnicy Trójmiasta w stronę Obwodnicy Południowej.
Aby umożliwić przejazd, kierowcom zostaną wytyczone objazdy: dla kierowców jadących w kierunku A1 przez nawrotkę na węźle Kowale, a dla osób jadących z Gdyni w kierunku Elbląga i Warszawy - na węźle Straszyn.
Taka organizacja ruchu utrzyma się przez trzy miesiące i potrwa do połowy października. W tym czasie gęściej może zrobić się na drogach w mieście, bo część kierowców z pewnością będzie chciała omijać korki, jadąc "przez miasto".
Etap II A - wszystkie relacje - "rondo" - od 15 października do 1 maja 2025 roku
Zdecydowanie poważniejsze utrudnienia czekają nas jesienią, zimą i wiosną przyszłego roku. Od połowy października aż do końca kwietnia węzeł Gdańsk Południe w swoim obecnym kształcie zostanie zamknięty.
Nawrotki na węźle Kowale i Straszyn nie będą już potrzebne, a kierowcy ominą zamknięty węzeł po nowych łącznicach, a w kierunku A1 i Warszawy przejazd będzie możliwy po czterech tymczasowych przejazdach. W ten sposób powstające skrzyżowanie trzech dróg szybkiego ruchu stanie się gigantycznym rondem, w środku którego będą toczyć się prace nad docelowym układem nowego węzła.
Niestety, należy spodziewać się też dużych utrudnień. Drogowcy zapowiadają, że potrwają one aż do końca kwietnia 2025 roku.
Etap III - wszystkie relacje po docelowym układzie - od 1 maja do 15 września 2025 roku
W maju przyszłego roku rozpocznie się ostatni etap przebudowy węzła, a ruch ma się na nim odbywać już w docelowym układzie - oczywiście bez zjazdów i wjazdów na budowaną jeszcze Obwodnicę Metropolitalną.
Ich otwarcie ma nastąpić cztery i pół miesiąca później - w połowie września 2025 roku.
Etap IV - uruchomienie Obwodnicy Metropolitalnej od węzła Gdańsk Południe do obwodnicy Żukowa - 15 września 2025 roku
Miejsca
Opinie (266) ponad 10 zablokowanych
-
2024-05-23 08:21
Bedzie! Bedzie zabawa
Bedzie sie dzialo
I tylko nocy bedzie malo
Bedzie glosno
Bedzie radosnie
Znow przestoimy w korku cala noc :D- 21 4
-
2024-05-23 08:46
za późno
Takie inwestycje powinny być prowadzone wiele lat temu, kiedy nie było jeszcze tyle samochodów na drogach. Na tym portalu było kiedyś zdjęcie obwodnicy z początku lat 70-tych ubiegłego wieku - 2 lub 3 samochody wtedy jechały po obwodnicy Gdańska.
- 6 5
-
2024-05-23 10:10
Zapraszamy turystów
Niech zobaczą jaki korek ich czeka od Łodzi
- 0 0
-
2024-05-23 11:49
dla klikbajtów napiszcie że obwodnicę zamkną
wasza dziennikarska rzetelność od siedmiu bokleści...
- 0 0
-
2024-05-23 11:54
teraz jest czas na równoległy remont !
Przed obecną przebudową węzła południe największe korki były na węźle Krępiec od Obwodnicy Zachodniej w stronę Portu. Zbyt dużo aut kumulowało się na prawym pasie, lewym wciskali się niecierpliwi powodując korki od węzła Lipce. Teraz, gdy wszystkie pojazdy korkują się przed remontowanym węzłem Południe jest czas, aby dobudować drugi pas do skrętu w stronę Portu (na brakującym 300m odcinku, bo na koniczynce są już 2 pasy!). Ruch w kierunku Portu będzie się tylko zwiększał. Budujmy z głową, myślmy naprzód!
Alternatywą na przyszłość jest codzienne wysyłanie drona i 5 radiowozów celem wyłapywania kierowców, którzy z lewego pasa skręcają w ostatniej chwili do portu.
Podobny problem jest po południu na trasie z portu w stronę południowej obwodnicy, ale tam zakres prac byłby większy.- 0 0
-
2024-05-23 12:06
Car
Obwodnica to już tragedia
- 0 0
-
2024-05-23 16:24
Obwodnica na tym odcinku tylko dla ciężarowych i busów a miasto dla osobówek
- 0 0
-
2024-05-23 22:40
Blokada obwodnicy
Teraz wystarczyło że jeden pas był zamykany to korki były na pół godziny (i więcej). Po zamknięciu wjazdu na Warszawę tam wszystko stanie. Węzeł Straszyn nie obsłuży tego ruchu. O węźle Kowale to nawet nie wspomnę - organizacja ruchu na tym wezle już teraz powoduje paraliż.
Taka organizacja ruchu pokazuje jak bardzo nie bierze się pod uwagę kosztów społecznych takich inwestycji.
Po prostu nas nie szanują.
Mam nadzieję że kogoś w końcu pociągną do odpowiedzialności za to.- 0 0
-
2024-05-24 08:12
dla tych marudzących, trzeba znaleźć pracę blisko miejsca zamieszkania
- 0 0
-
2024-05-24 15:49
Jak można doprowadzić do blokady już maksymalnie zablokowanych dzielnic.
Jak chcesz zobaczyć jak można nieracjonalnie prowadzić budowę dróg to tylko w Polsce.
Czy naprawdę nie można tego zorganizować inaczej, chyba ktoś tu ominął zajęcia z organizacji budowy.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.