• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • a ja chce basen i przedszkole dla dziecka! (1)

    • 22 6

    • to sobie zbuduj

      • 6 4

  • Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, warto?? (1)

    Naprawdę nie ma ważniejszych potrzeb?? I za co taka kasa??

    • 44 7

    • MOPS potrzebują ;)

      Ale skąd wezmą ;
      Organizujemy bojówki ? Spodnie ;) ? Bez Budyniu w kroku ? Dla tych ludzi bez ( pozornie szans) ? Chleba niet, igrzysk niet. Samospalenie - oh, jeaah. Połamałbym im ten drzewiec jak to Chrystus zrobił w świątyni. A reszta przekupów była w szoku.. Jak to ??1!! Nasz ? Ale pokazał "jaja". Tłuszcza potem wytłuszczy.

      • 1 2

  • jakie miasto taki filmik :D ale czego sie spodziewac po poWolnym miescie :) (1)

    • 25 13

    • odezwala sie doktor jarater z wsioski na gie

      • 5 2

  • Cóż, zawsze tu pisałem że Gdańsk to największa wieś Europy

    Kombajny na ulicach to norma i te piękne te okolice SG ;)

    • 25 11

  • Dobre dobre...

    Niezły pomysł;d Dosyć nie typowy... a ten rolnik.. tez lekkie przegiecie pąły;D
    Ale najlepsze co to "najgłupsze" takie czasy:P Trzeba isc za postępem...
    Zacytuje: "Osz ty kur.." ;D

    • 9 11

  • Oglądajcie i podziwiajcie, na co idą pieniądze podatników. (2)

    • 37 7

    • POdziękujemy władzom miasta jesienią (1)

      miliony na promocje. To w stylu PO.

      • 14 7

      • fakt - ten spot promuje PO

        normalnie jak się ogląda to aż wali tuskiem po oczach.

        PS. a tak serio - ty masz poziom fal GDN równy zeru!

        • 4 10

  • Co za debilewo!

    • 31 9

  • przepłacili

    przepłacili, ja bym za skromny milion takie coś wyprodukowała !!!

    • 35 5

  • ale zenada :/

    bravo gdansk :D oficjalne filmiki waszego miasta, nie dziwie sie ze tam u was patologia az piszczy !

    • 24 8

  • Niech ktoś nagra komórką filmik z Al. Zwycięstwa w godzinach popołudniowych (1)

    Albo z dojazdów do/z obwodnicy.

    To dopiero będzie promocja.

    • 42 6

    • bo filmik z kierowcą autobusu sugeruje nowy sposób dojazdów do centrum Gdańska :)

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane