• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • szczyt debilizmu!

    • 13 5

  • MORDY WY MOJE (bo gdańskie) --- gratulacje są duże NIE TYLKO ODE MNIE (2)

    Wreszcie coś pikantnie jajecznego z azymutu statecznych biurw.
    Ożywcze zainteresowanie znudzonego nadkonsumpcją (atakujących zewsząd) pierdoł reklamowych odbiorcy (m. in. bezpolotowo ołowianych promocji miast i wsi bywszego województwa Tadzia i Bolka /obecnie Tadzia zastąpił sławojek/) jest kanonem skutecznej reklamy.
    I to się wreszcie udało Biurze Promocji gdańskiego magistratu.
    Ten sukces Grażynka okupiła zwiększonym zużyciem tytoniowych słomek, Ania kołatem swojego pięknie ukształtowanego serca - a chłopaki wzmożoną hałaśliwością.
    Gratuluję.
    Dopiero szczypta szaleju w każdej reklamie personifikuje i porywa jej adresatów (- vide ŻUBR = chociaż piwo tragiczne).
    Autorka hasła GDAŃSK MORZE MOŻLIWOŚCI wreszcie zasypia spokojnie (pomimo w/w kołatki) - gdyż dotychczas slogan ten jawił się przysypiającym internautom jako
    GDAŃSK MOŻE MOŻLIWOŚCI ?
    GRĄDŹL

    • 8 9

    • filmik z rolnikiem jest podebrany.

      Filmik byl pokazywany w TVN - Szklo kontaktowe.
      - zenada i wiocha

      • 4 4

    • TOTALNA BEZNADZIEJA !!!

      Nie ma czego gratulować.

      • 0 0

  • Tragedia !!!

    • 17 5

  • super

    Brawo Gdańsk
    liczy się niekonwencjonalność!

    • 6 14

  • do bani! (1)

    Mam 20 lat, studiuję i wydaje mi się, że jeśli ta kampania ma być skierowana do ludzi młodych to do tych bez wyobraźni. Jeśli miasto wydało kupę kasy na TO COŚ to nic, tylko ręce opadają... Brawo! Miasto Gdańsk - kultura poniżej poziomu przeciętnego człowieka, ALE kultura wolności.

    • 23 7

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • 184

    nie jedzie przez Zaspę :P

    • 16 1

  • liczy sie pomysł (1)

    dosyć oklepanych kreskówek w stylu "Gdynia - przyjazna dla biznesu", ktora nic Gdyni nie przynosi

    Brawa dla autorów

    • 8 8

    • lutz ty chyba jestes ciotka klotka: )

      • 3 3

  • Pranoja

    • 9 4

  • KUPA BUDYNIU (1)

    platformersowe pierdzenie nie maja na co kasy wydawać

    • 13 5

    • z przewagą kupy

      • 4 2

  • Bardzo fajny pomysł (2)

    ... i cieszę się, że 10 lat temu tutaj zamieszkałem, kreatywność tych spotów potwierdza słusznie wybór - miasta wolności, czas najwyższy skończyć z patetycznymi reklamami, pokazywaniem jacy to nowocześni jesteśmy i czego to my nie mamy... jak się będziemy z siebie śmiać - to nie jedną osobę to przyciągnie do tego miasta :-)

    • 10 15

    • daję plusa za sarkazm :>

      • 5 0

    • A skąd Cię

      wiatr wolności z ucisku przywiał ? Owego czasu ?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane