• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • ZWAROIWALI...

    jak zobaczyłem pierwszy raz w necie filmik z rolnikiem, to myslalem ze mi kapcie ze smichu spadną, te dwa pozostałe filmiki to juz nic smiesznego widac ze fotomontarze.. co prawda rolnik tez zmontowany bo przeciez nikt by nie przezył przemiału w snopowiązałce (lub prasie) ale efetk był nieziemnski naprwade...
    Teraz jak dowiedziałem sie, ze jest to sprakwa miasta gdańsk, to mnie to troche zaszokowało.. :|
    skoro w taki sposob reklamuja miasto to chyba zla droga poszli...
    Gdańsk "wolne miasto" co ma wspolnego, lub co chcieliby przekazać tworcy filmu z chorym umysłowo rolnikiem biegajacym po polu nago? :|
    a te dwa inne filmiki to zgadzam sie z przedmowcami. Pozniej MZK bedzie sie zle kojarzyla, jak sie autobus spozni, to od razu podteksty ze pewnie kierowca zwariował i lata nad stocznia... bo tak to mozna odebrać...
    PS: a swoja drog to w Gdyni jak kobieta, kierowca trajtka wysiadla zeby w kiosku kupic sobie fajki, to prawie ją zwolnili a w gdańsku promuje sie tym miasto... :)

    • 17 5

  • promocja

    ratunku u nas w mieście władza powariowała !!!!!!!!

    • 13 4

  • Bardzo (1)

    dobre , swiadczy o tym jak biedne sa nasze chlopy , nie maja nawet kasy na gacie , swietne !!

    • 10 0

    • Spójrzcie prawdzie w oczy

      Jooo, mądre stwierdzenie. Bo nic innego z tych filmów nie można dostrzec ! "Nasze chłopy nie mają na gacie" A nasze baby wieszają pranie od dziedzińca, który jest w opłakanym stanie !! W dzisiejszych europejskich czasach ludzi powinno być stać na posiadanie suszarni w domu, lub chociaż wielkiego baklony na pranie !!!! Te filmy pokazują Gdańsk z najgorszych perspektyw ! Same dziury... mankamenty... Gdańsk wygląda jak wiocha, która nie daje żadnych możliwości, brak perspektyw a co dopiero mowa o "Dotknij wolności" !! Gdzie tu widać tę wolność ?? W lataniu .... ??? ;/

      • 0 0

  • a gdzie szalik Lechii ?

    • 8 2

  • Co to jest bela siana? (1)

    • 3 2

    • to jest kostka słomy

      to jest kostka słomy

      • 1 0

  • Świetny filmik promocyjny (1)

    Można na Słowackiego nagrać, w Pruszczu, na Chełmie.
    Z lotu ptaka... Kamera pokazuje w przyśpieszonym tempie jak przybywa aut , jest ich coraz więcej i więcej , napięcie rośnie ....
    i co ? I nagle wszystko zamiera !!! ruch staje !!! Tego nie ma żadne miasto w Europie !!!

    • 18 2

    • No widac, ze nigdzie poza Polske nie wyjezdzales, skoro niby tylko Gdansk ma korki.

      • 1 1

  • Swietny

    film na szkolenia BHP , fantastyka !!!

    • 6 0

  • niemieckie stacje TV pokazywaly ten filmikmz "szalonym rolnikiem" ale nikt nie mowil ze to z Polski

    tylko ze to Fake(falsz ,podrobka) i zeby tego nie nasladowac.

    • 15 2

  • przeslanka piekna, GDN = gowno, wiocha, smiech na sali,
    gratulacje dla pomyslodawcow :D

    • 10 4

  • Nie wierzę... (1)

    Władzom Gdańska chyba już kompletnie odbiło, że wydają prawie 2 mln zł na TAKĄ "KAMPANIĘ"...
    Albo ja się starzeję, albo ludzie z UM Gdańska powinni zmienić pracę, bo takie działania są kompletnie niezrozumiałe i idiotyczne!!

    • 22 4

    • To nie wierz...

      Naucz sie czytac ze zrozumieniem, a pozniej pisz o 2mln ;]

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane